/spanien/barcelona/forum/15562.aspx/spanien/barcelona/forum/15562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Casablancas
2010-04-05 19:49
Har varit ett tag sen man var i dom här områdena, men jag märker genast att Anton Sonesson och Kim Halderot inte längre ingår i redaktionen. Väldigt synd, har alltid uppskattat deras jobb och artiklar här på SF. Men ska bli intressant och följa alla nya namn som dykt upp här i listan till vänster.
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-04-05 19:42
Tjena grabbar.

Vid ett ev avancemang mot Arsenal.
Är det någon som är sugen på att åka ner till Barcelona då?

Åker ner söndag 25e April och hem 29e April.
Bor på 4 stjärnigt hotell.
Barca spelar då (ev) mot Inter den 27 eller 28 och 25e April hemma mot Xerez (den matchen kan flyttas till lördag men då är det så), chansar lite där.
Flyget kostar 500 kr (TUR OCH RETUR) med Ryanair. Inga andra avgifter.
Då min Barca m8 inte kan åka pga lumpen så frågar jag om någon är sugen..

500kr flyg + hotell (1200 kr / person / 4 dagar)
+ matchbiljetter mot (ev) Xerez och (ev) Inter = 2500 kr?
Så strax över 4000 kr skulle vi kunna säga.
Hotellet är najs med Pool på taket etc.. om ni värmen är hyfsad ;)

Men först, morgondagens match..
Barcelona ★Sami★
2010-04-05 19:32
Skulle vara underbart om Iniesta är med imorn:)
Barcelona kallesiete
2010-04-05 19:29

Säger 3-1 efter 2 av Messi. Tror han kommer vara magisk imorgon.
Barcelona Blaugrana Es Mi Corazón
2010-04-05 19:21
Jag är nervös nu..

Jag ska tippa 500 kr på Arsenal för 9 gånger pengarna är helt sjukt. 1.20 i odds på oss. Är vi verkligen så stora favoriter? Jag tycker inte det.
Jag tror vi vinner men så ojämnt som folk vill få det till tror jag inte det blir..
Med Walcott kan det bli åka av.
PEP.
2010-04-05 19:18
Visca Barca

Vi kommer att vinna matchen imorgon, frågan är bara med hur mycket?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-05 19:18
The Reporter

Du hann före, skulle precis skriva det. Tror nog att vi kommer få se honom åtminstone på bänken imorgon mot Arsenal.
Barcelona The Reporter
2010-04-05 19:16
Iniesta tränade med övriga i laget idag
2010-04-05 19:05
haeger

Han säger att han litar på Marquez om han skulle få spela. Smart drag från Pep, ett bra sätt att pumpa upp spelarna genom att hylla och säga goda saker om de i pressen.

Kan detta betyda att Marquez får chansen från start imorgon? Mycket dåligt.

Menar inte att han är dålig, utan om han ska få en chans från start i morgondagens match så borde han åtminstone ha fått spela 20-30 min mot Bilbao.

Aja, vi får se hur start uppställningen ser ut imorgon, överraskningar kommer vi att åka på. :)
Barcelona Visca Barca
2010-04-05 19:02
Kommer bli en bra match imorrn, men jag hoppas det blir en utklassning. Det kommer säkert inte bli en så lätt match men man kan ju alltid hoppas:)
Barcelona haeger
2010-04-05 19:00
H.Alavi

Vad sa han om Marquez och Henry där i slutet?
Barcelona Omarboy
2010-04-05 18:58
Spelar ingen roll hur bra/dåligt Chyg spelar...... Han är cup-tied.
2010-04-05 18:57
C.Andrés

Toure är inte skadad.

---

Sköna ord från gode Guardiola, han lovar att laget ska sätta på "on" knappen så fort spelet drar igång. Offensiven är prioritet nummer ett.

Han säger också att Barcelona kunde ha varit klar för semifinalen, men en man vid namn Manuel Almunia räddade alla 12.000 skott som kom emot honom, säger Guardiola.

--

Nyckeln till succé imorgon skrivs på följande sätt: una bandera, ens agermana.
Barcelona Visca Barca
2010-04-05 18:56
Jag tycker att både Henry och Bojan borde få spela mot Arsenal. Då skulle Pep ställa upp med denna uppställning, kan bli vårt med baklinjen men toure är ju skadad vad jag hörde, men jag tycker chyggy gjorde en helt ok insats mot Bilbao men vet inte om det håller mot Arsenal. Så det blir nog Marques.
Valdes
Dani milito Marques Abidal/Maxwell
keita Xavi
Messi
Pedro Henry bojan

Sen får dem byta poositioner i anfallet, speciellt mellan bojan och henry.
Barcelona ★Sami★
2010-04-05 18:47
Kommer bli en sjukt grym match imorn.

Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
2010-04-05 18:39
härlig reklam med bla. messi, henry och...akon ;) ursäkta dör dubbelposten
Barcelona Hetfield
2010-04-05 18:27
Barcelona-Arsenal blev lite av en antiklimax, båda lagen har skadade/avstängda spelare som förstör lite av "auran"

En del av mig önskar att Fabregas återvänder till Barcelona, hade varit roligt att få se hur publiken reagerar (om nu de i Camp Nou orkar bua.."
Barcelona DM1982
2010-04-05 18:18
Ämne: Något snällt själ so....
Kolla länktips. Finns flera på Pirate Bay.
Mmmartin
2010-04-05 18:05
Något snällt själ som skulle kunna länka eller tala om vart man kan hitta Arsenal-Barcelona matchen som sluta 2-2. Skulle vilja se den igen.
Spanien ThierryHenry#14
2010-04-05 17:52
Deion//

Jag är övertygad om att Song hade spelat mittback ifall han var tillgänglig. Campbell är sliten efter Wolves-matchen och han är trög och klumpig, vilket inte är någon höjdare mot Barcas kvicka spelare.
Nu tror jag Silvestre kommer starta, alternativt Sagna som mittback och Eboue som högerback. Möjligt också att Campbell startar ändå, men jag tror inte det.
Barcelona C.Andrés
2010-04-05 17:52
Fan att touré skadat sig.
Barcelona Pep.G
2010-04-05 17:31
Det var 10 dagar sen Andres skada och jag tror nog han kommer hamna med i truppen imorgon men han kommer nog inte få starta

Xavi-Sergi-Keita,
Messi-Bojan-Pedro,

Skulle jag gissa på.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-05 16:59
Riktigt irriterande att dom sänder Inters match imorrn i TV 6!
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-05 16:53
Grabbar, imorgon är det exakt 10 dagar sen Iniesta skada sig, och det var beräknat att han skulle vara borta upp till 10 dagar. Så borde han inte vara med i truppen åtminstone?
Barcelona Patrick Kluivert
2010-04-05 16:48
Kommer iniestas bok att släppas på engelska då? :)
Barcelona The Reporter
2010-04-05 16:46
Någon som vet när Arsenal har sin första träning ? Det är väl ikväll? Skulle vilja se bilder :)
Atlético Deion (red)
2010-04-05 16:34
Att Song saknas har inget att göra med Sol i flesta fall.

Song spelar bara om mittback om ingen annan tillgänglig, inte uppvärmd för att komma in eller saknar spelare.

Sol skulle ha fått starta mittback ändå.

Song som sagt är våran Essien och finns det alternativ till mittbacken så spelar Song alltid bollvinnaren på mittfältet.

Kommer bli oerhört tungt att en gamle Sol och den lite sega tvåvägspelaren Denilson ska stoppa allt snabbt spel som kommer genom mitten.

Det är inte heller speciellt betryggande att Clichy går halvskadad mot Alves och Messi.

Jag vet att ni också dras med skador och uppställningar men detta är nog på snudd på Arsenals bänknötare och reservlag förutom 2-3 spelare.

Man kan alltid hoppas att spelarna rycker upps sig, men personligen har jag inga förhoppningar för imorn.

Vi saknar spelfördelaren, den snabba tekniska dribblern, mittbacken och till slut bollvinnaren på mittfältet.

Usch... tråkig upplösning på ett hett möte om man tar med era skador också..
Barcelona el Flaco
2010-04-05 16:31
Ämne: el Flaco

Haha jo,....
"Kommer även ihåg när Eto'o hade födelsedagsfest, vem ser man glufsa i sig allt som fanns där? Piqué..."

Lol. Oförglömligt!

Minns även att Piqué spelade ett spratt på Valdés förra säsongen och gömde hans målvaktshandskar innan en träning. Valdés letade som en galning efter de i omklädningsrummet och på grund av allt letande så kom han för sent ut på planen, där en ilsken Guardiola gav honom en utskällning och böter. Så kan det gå när man har Piqué som lagkamrat.
Barcelona BlueRed
2010-04-05 16:22
el Flaco

Haha jo, du kommer nog behöva vila efter varannan sida efter all skratt.
Även fast jag inte kan spanska så är det nästan värt och köpa den, bara för att det är Piqués ord.

Förra säsongen höll han ju på hur mycket som helst med alla sina upptåg. Kommer även ihåg när Eto'o hade födelsedagsfest, vem ser man glufsa i sig allt som fanns där? Piqué...
Barcelona el Flaco
2010-04-05 16:11
BlueRed/

Hehe, way ahead of you. Bad några vänner jag har nere i Spanien att köpa till mig om de hittar den på spanska. Hoppas de gör det. Kan bara tänka mig alla roliga anekdoter som finns nerskrivna i den boken.
Annons: