/spanien/barcelona/forum/15560.aspx/spanien/barcelona/forum/15560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2010-05-15 23:26
Vampíro

Det stämmer, vilket gör allt väldigt mycket enklare att räkna på. :)
Barcelona Rambla~
2010-05-15 23:25
Det är nog inte läge för att skrika hijo de puta mot linjedomaren flera gånger när man leder med 2-1 och ska säkra 4:e platsen. :D
Barcelona Vampíro
2010-05-15 23:25
Vilken idiot Negredo, hans pissiga attityd kan mycket väl kosta Sevilla en CL-plats. Pinsamt hur många röda kort han samlar på sig.
Barcelona Abbe.
2010-05-15 23:23
Den attityden tar honom inte till VM.
Barcelona Hetfield
2010-05-15 23:22
Det är nästan som att Negredo har lovat sig själv att samla ihop så många röda kort det bara går
Barcelona Abbe.
2010-05-15 23:22
Ämne: Ämne: Ämne....
Så vitt jag vet så stämmer det helt korrekt.
Barcelona Rambla~
2010-05-15 23:21
Herregud Negredo, hur jävla korkad får man bli? Utvisad för protest och det för en offside på en målchans som han ändå skarvade utanför målet.
Barcelona Vampíro
2010-05-15 23:19
Ämne: Ämne: tarrak ....
Skulle Bundesliga gå om Serie A så är det väl först nästa säsong dvs. 2010/2011 som de får slåss om 4 CL-platser i sin liga. Vad som än händer så kommer Italien ha fyra lag i höstens CL(förutsatt att fjärde laget kvalar in).

Det är först till säsongen 2011/2012 som Bundesliga får ha med 4 lag i CL om nu Tyskland går om Italien i rankingen. Det är iaf så jag har uppfattat det, ni får gärna rätta mig om jag har fel.
Barcelona Visca Barca
2010-05-15 23:14
Varför vill alla att Mallorca tar CL-platsen? Jag skulle hellre se Sevilla ta den för att jag tycker dem förtjänar den. Mallorca har gjort det bra men man måste vara bra borta och hemma om man vill vara ett CL-lag.
Barcelona ElTriplete
2010-05-15 23:13
För I helvete Chico!
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-15 23:10
Abbe.

inte nu längre :/
Barcelona tarrak
2010-05-15 22:46
Ämne: tarrak

Hur ser de....
Werder Bremen är klara för att kvala till CL. Skulle Bayern vinna årets final bör de dock vara direktkvalificerade då Tyskland går om Italien på landsrankingen och får en extra plats. Detta borde i sin tur att Milan ändå måste kvala. Invecklat värre, jag tror vi avvaktar och ser om Sevilla vinner helt enkelt. :)
Barcelona Abbe.
2010-05-15 22:45
För tillfället är Mallorca på CL-plats. Härligt!
Barcelona el Maestro!
2010-05-15 22:45
Ämne: el Maestro

Milan ....
Tack. Det var nog de tre lagen. Jag blandade ihop lite där.
Bremen ligger 3:a och ska kvala. Lyon är 2:a i den franska ligan. Så det är väl bara Sevilla som ska säkra sin position.

Ser att Almeria har kvitterat.
Barcelona Criff
2010-05-15 22:43
Hur fan kunde Real få 22 poäng denna säsongen?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-15 22:40
tarrak

Hur ser det ut för Bremen? I Lyon så ligger man på gränsen, dvs om man ska spela i CL nästa säsong eller inte.

Men har dock ingen koll på hur det går för Bremen.
Barcelona tarrak
2010-05-15 22:36
el Maestro

Milan är ju redan kvalificerade så om jag har räknat rätt så är det sju lag som är rankade högre än Madrid klara. I den första seedningsgruppen ska det finnas åtta lag så för att Madrid ska lyckas knipa den sista plasten krävs det att Lyon, Werder Bremen och Sevilla alla misslyckas att ta sig till Championa League.
Barcelona DM1982
2010-05-15 22:36
Nice att Bayern vann tyska cupen. Nu håller i alla fall jag tummarna hårt för att de vinner CL-finalen också, skulle vara jobbigt om Inter vann.

Hur som helst, ska bli kul att se sista matchen imorgon och jag utgår helt från att vi tar tre poäng. Allt annat skulle vara epic fail.
Barcelona Hetfield
2010-05-15 22:32
Bara jag som tycker att Kanoute vore en riktigt bra "Larsson" typ? En som man kan slänga in för att mixa till spelet

Bra, billig, lojal och otroligt stark. Om nu Zlatan försvinner och Villa kommer så skulle jag jättegärna vilja se Kanoute som bänkspelare
Barcelona BlueRed
2010-05-15 22:29
el Maestro

Jag tror också det är så. Sevilla ligger väl topp 10 på UEFA coeff. listan, vilket är före Madrid som ligger någonstans mellan 11-15.e plats. Om det är coefficient som spelar roll.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-15 22:23
Det här måste väl ändå vara den fulaste Barca tröjan genom tiderna? :D
Minns hur mycket jag hatade dom när vi hade dom.
Barcelona el Flaco
2010-05-15 22:22
westinho/

Marc Ingla, tillsammans med Albert Vicens, Ferran Soriano och fem andra styrelsemedlemmar, avgick eftersom han/de ansåg att Laporta gjorde fel som valde att sitta kvar vid presidentposten efter missförtroendeomröstningen, där hela 60,6% av röstarna ville bli av med honom.

Och ja, Ingla har sagt att han kommer fortsätta på i princip samma spår som det nuvarande spåret när det gäller den sportsliga och ekonomiska biten, men skillnaden att han inte tänker vara lika politiskt involverad som Laporta har varit.

Personligen tycker jag att Ingla på sätt och viss var inblandad i det nuvarande projektet då han hjälpte till att lägga ut ramarna för Guardiolas kontrakt och var även inblandad i vissa av värvningarna under sommaren 2008, innan han avgick. Men Ingla kan trots allt inte hävda att allt detta är hans förtjänst. Valde han att avgå får han stå för det.

Med det sagt så tycker jag att Marc Ingla verkar vara en vettig kandidat.
Barcelona el Maestro!
2010-05-15 22:19
Det är väl egentligen bara Real Madrid som hoppas på att Sevilla inte ska spela i Champions League i nästa säsong.
Jag tror att Sevilla har fler poäng än Real Madrid när man ska räkna hur lagen ska lottas i gruppspelet("seedingen").

Jag har för mig om Sevilla, Milan och Lyon kvalificerar sig till Champions League då kan Real Madrid bli "oseedade" och möta tuffare motstånd.
Rätta mig om jag har fel.
Barcelona BlueRed
2010-05-15 22:16
Rambla

Almeria har väl inte mycket och spela om. Säkrat kontrakt till nästa säsong, och kan som bäst gå upp till 11.e plats. Om jag inte har räknat fel nu. :)
----
Kanouté goal!
Barcelona ElTriplete
2010-05-15 22:16
Och där tar Sevilla ledningen oförtjänt...
Barcelona ElTriplete
2010-05-15 22:13
H. Alavi

Det är väl mer roligt med nya lag i CL och Europa League? Kul att se en liten klubb klara sig så långt väl?
Barcelona westinho
2010-05-15 22:12
el Flaco

Okej tack för svaret.

Jag undrar också varför Marc Ingla hoppade av styrelsen för något år sedan, när Laporta vägrade att lämna sin post? Har inte Marc Ingla sagt att om han blir vald kommer han fortsätta på samma sätt som Laporta gjort?

Vet inte riktigt vem jag vill ska bli president..Marc Ingla låter förnuftig, men han känns lite skum.
Barcelona Rambla~
2010-05-15 22:09
Sevilla ser riktigt nervösa ut. Piatti har redan varit igenom en gång.

Undrar varför Diego Alves sitter på bänken?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-15 22:08
Sam

Jag har inte skrivit något? :P
Barcelona Sam
2010-05-15 22:06
H.Alavi

Jag svarade på westinhos inlägg.
Annons: