/spanien/barcelona/forum/15550.aspx/spanien/barcelona/forum/15550.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-04-08 12:44
Jag tror det finns ingen annan än Hristo Stoichkov som hatar Real Madrid lika mycket som han.

En Legend:)
Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:43
Piqué och Zlatan tränade på träningsanläggningen igår med fystränarna för sig själva. Det var första gången de har tränat ute på en av planerna denna veckan.

Deras respektive rehabilitering verkar gå bra, men det är än för tidigt att avgöra om de kommer kunna delta i el Clásico på lördag.

Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-08 12:38
Hur ser det ut med skador och avstängningar i Real inför klassikern?
Barcelona The Reporter
2010-04-08 12:36
kan någon skicka Anna brolins blogg. Där hon har bilder på Zlatan o de
Barcelona tano
2010-04-08 12:28
Ämne: Frodo//

Nej jag p....Du säger alltså indirekt att Real Madrid har ganska dåligt passningspel? Inte så märkvärdigt i sig, dock lite intressant när det kommer från en (som det verkar) verklighetsfrånvänd real supporter.

Du måste ju skämta om du tror att Ronaldo faller för att ALLA fäller honom hela tiden. Du ska nog se att backarna går lika hårt på dem andra spelarna, så som Messi, Zlatan, Higuain... Vill man kräla på marken så vill man. End of discussion...
elbraco
2010-04-08 12:23
Okej, tackar tackar !
Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:23
Hristo Stoichkov blev intervjuad av Marca och som väntad levererade bulgaren ett par härliga pärlor.

Han sa bland annat att Madridspelarna kommer försöka sparka ner Messi från alla håll och kanter och att han hoppas att domaren Mejuto González har "kulorna att våga blåsa för det som sker ute på plan".

Avslutningsvis sade Stoichkov att han "hatar" Real Madrid.

Hehe, få människor kan höja morbo-nivån på samma sätt som Stoichkov.

Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:15
elbraco/

Piqué förklarade att boken inte är en självbiografi, utan snarare en berättelse om en dröm som blev förverkligades och om resan som tog honom tillbaka till Barcelona, via Manchester och Zaragoza.
Barcelona Criff
2010-04-08 12:15
Asså den här CR o messi jämförelsen.
Om nu ronaldo är och petar på messi så undrar jag varför ingen jämförde honom med maradona o andra när han gjorde sin bästa säsong i united.
Han dominerar ALDRIG i stor matcher bara för att nämna en aspekt som gör att han inte kan nämnas i samma kategori som messi, zidane, maradona osv.
Jag menar det är skillnad att leka med boltons försvar och göra 3 baljor på hemmaplan, än att leka med hela reals försvar och göra 3 baljor på bortaplan.
Messis stil gör han dominant även mot de bästa backarna i världen, medans ronaldo försvinner totalt.
elbraco
2010-04-08 12:10
Ämne: Kort video från pres....
Coolt! :) För oss som inte förstår spanska, kan du förklara vad boken handlar om? Biografi?
Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:10
Efter att säkrat avancemanget till semifinalen i och med 4-1 segern över Arsenal bestämde sig spelarna för att gå ut och äta middag tillsammans.

Xavi var den som tog sig an rollen att organisera firandet och ringde upp Nino Muñoz, en god vän som är köksmästaren på en restaurang i Sant Cugat som heter, passande nog, La Masia.

Muñoz berättade att Xavi ringde hem till honom när han låg och sov, men att han gladeligen hjälpte till at anordna måltiden för Xavi och hans och hans lagkamrater.

En måltid där hela spelartruppen, Pep Guardiola och tränarstaben var närvarande.

Barcelona Abbe.
2010-04-08 12:05
Ämne: Jag har för mig att ....
Ricky Rubio är 19, född 1990. Bara en liten rättning ;-).
banklev
2010-04-08 12:03
Ämne: Karim Benzema

Sna....
Ronaldo gör säkerligen bättre överstegare än Messi, men teknik är inte bara piruetter och överstegfinter. Messis teknik när det gäller att hålla i bollen och ta sig förbi motståndare saknar idag motstycke, ingen gör det så lätt och så bra som han
Barcelona el Flaco
2010-04-08 11:56
Kort video från presskonferensen igår när Piqué presenterade sin bok. Hela truppen var där för att stödja sin lagkamrat.

*Länktips.
Barcelona The Reporter
2010-04-08 11:50
Jag har för mig att vår Basket lag möter Madrid på lördag vid 18.00

Det är ganska kul att se matcherna som går på Viasat. Vi har en spelare där som påminner om Messi. Han heter Ricky rubio. Ungefär 22 år, ganska liten och snabb. Han är "playmakern" där om man säger så :)

Barcelona kallesiete
2010-04-08 11:21

Karim/
Du kan hylla Ronaldo hur mycket du vill här inne, han är en riktigt bra spelare.

Lika bra som Messi? Inte en chans. Aldrig. :)
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-08 11:19
Abidal är nte med..
Real Madrid kaká-8
2010-04-08 11:17
Är det någon annan i barca än pique och ibra som riskerar att missa matchen ?
Real Madrid kaká-8
2010-04-08 11:17
Är det någon annan i barca än pique och ibra som riskerar att missa matchen ?
Barcelona Qanii
2010-04-08 11:06
Ämne: Andreas E//

Det m....
Messi är helt klart världens bästa spelare i nuläget det kan ingen säga emot mig eller?Sen om han är den bästa genom tiderna de är en helt annan femma! Killen är bara 22 år så vänta några år med dela ut den "stämpeln".

Alla är vi olika och jag respekterar din åsikt om du nu tycker att Essien är världens bästa de senaste 5 åren! Men kan inte hålla mig det där riktigt! Om du hade sagt att essien är världens bästa defensiva mittfältare under de senaste 5 åren då kanske ja hade tyckt likadant!

Men för mig är Essien världens bästa DM utan tvekan och killen är hur jämn som helst och har väldigt hög lägsta nivå. Det bara synd att skador har stoppat honom från spel de senaste åren.

Hoppas att vi kan få en ny messi, ronaldinho, xavi, iniesta, Eto`o osv från våran akademi. Det är sällan såna spelare som messi dyker upp
Spanien Clichy #22
2010-04-08 10:31
Andreas E//

Det med att man bör prestera och vinna med landslaget för att räknas som världens bästa är nog inte så mycket ett bra eller dåligt argument som en definition. För en del hör det till definitionen av världens bästa att man presterat och vunnit med både klubblag och landslag, för andra inte.

Sen är en annan fråga hur lång tidsperiod man vill ha med. Enligt mig är Messi bäst i världen just nu (följd av spelare som Rooney och Ronaldo), och då tänker jag ungefär en säsong i taget, eller de senaste månaderna.

Om jag däremot ska välja världens bästa spelare under senaste fem åren blir det Essien, trots att han knappt vunnit något med vare sig landslag eller klubblag. Oerhört komplett spelare.

Aja, bara mina 5 cent. Blir säkert intressanta matcher i matchen i El Classico i år. Lycka till
Atlético addeh
2010-04-08 10:13
Dags att köra över Real då :D
Atlético addeh
2010-04-08 10:13
Dags att köra över Real då :D
Barcelona el Flaco
2010-04-08 10:07
Med hjälp av denna Playstation-kontroll kan man styra Messi ute på planen.

*Länktips.
Barcelona barca kid
2010-04-08 10:00
Tänk om Real inte hade köpt Kaka och Benzema och haft kvar Robben och Snejder istället. Då skulle dom inte förlorat mot Lyon . Så det är väl bara att tacka Perez för det haha.

Gött att det inte är med några engelska lag semin.
Barcelona ihefsu
2010-04-08 09:34
Ämne: Frodo//

Nej jag p....Det finns förmodligen bra anledningar till varför Messi och Cristiano Ronaldo spelar i de lag de gör och inte tvärtom. Till exempel kan jag tänka mig att Real Madrid tycker att det är värt att lägga en miljard (låter som en överdrift, knasigt nog är det inte det) på en spelare som, enligt din utsago, Benzema, bara presterar på frisparkar för att han blir fälld i övrigt, medan Barcelona hellre tar in en ung och talangfull kille och utvecklar honom till någon som hoppar/glider/susar(/vad han nu gör) runt de som försöker fälla honom OCH som dessutom gör ett eller två frisparksmål lite då och då.

Tillägg: såhär i efterhand är jag inte säker på hur seriös jag var när jag skrev ovanstående... Men båda spelarna är fantastiska spelare i fantastiska lag med olika syn på hur man ska bygga ett lag. Skitsamma.
Barcelona Mes Que Un Club R10
2010-04-08 09:20
Lördag 22.00 Start
Lördag 22.16 1-0 Filmaren(Cr9) såklart
Lördag 22.27 1-1 PS Mannen (Messi)
Lördag 22.36 1-2 Ps Mannen igen (Messi)
Lördag 23.29 1-3 Zlatan kmr in och avgör ännu en stor match.
Barcelona ★ Legend Killer ★
2010-04-08 07:20
Karin BenzEmma // Orka sitta här inne och skryta om hur din spelstil liknar CR9s.

Alla Cules ignorera honom bara,Killen älskar sin idol så klart han måste försvara honom.:)
Real Madrid Karim Benzema
2010-04-08 06:08
Frodo//

Nej jag provocerar inte,jag diskuterar fortfarande..!

Gonzalez_Barca//

Spelar ingen roll,vare sig motståndaren bryter näsan eller inte. Direkt kontakt med spelare utan boll är rött kort,gäller även Messi,jävl* sneaky snubbe killen är alltså..

Och MANNEN,Cristiano Ronaldo har mer magiska fötter än vad Leo Messi någonsin kommer att ha,så svaret på ditt argument är följande: hade motståndar backarna inte fält C.Ronaldo i varje läge han kommer fri i en en-mot-en situation så hade han kanske han inte behövt göra mål på frispark hela tiden..men nu är det en av hans specialiteter så kan du sluta HATA för Guds skull och säg bara att han är bra på frisparkar!

Han kanske skulle gjort ett sk spelmål om motståndarna inte fällde honom så mycket..

Angående Messis passningsspel och spelförståelse..driver du med mig? Det är inte svårt att vara en fotbollsspelare med bra spelförståelse och kunna passa bra passningar i Barca,eller att göra en avgörande passning för den delen heller..Cristiano Ronaldo skulle också vara kung i de områdena om han spelade i Barca,just för att Barca är ett lag som spelar kort passningsspel fotboll.

Teknik är mottagningar,passningar,känsla,timing, små rörelser som gör bort motståndaren utan att ha behövt göra en enda översteg..det gör C.Ronaldo vardagligen?! Hahah du är en skojare av världsklass!

Det var allt för mig,må bäst och lycka till på Lördag!
Barcelona Andreas E
2010-04-08 05:48
Att man inte kan bli världens bästa genom tiderna bara för att man är uppvuxen i fel land är för mig en gåta, vilken jubelidiot har kommit upp med de?

Tänk om en finländare blir lika bra som Messi? eller bättre? Han är helt enkelt out of this world, kan han då inte bli världens bästa pga Finland? Haha, nu är Messi argentinare men med Maradona på bänken så kan man inte hoppas på mycket..

Så jävla löjligt argument egentligen..
Annons: