/spanien/barcelona/forum/15545.aspx/spanien/barcelona/forum/15545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-08 14:03
Om det är en sak som Figo aldrig påstod så var det att pengar skulle vara inblandade. Han förnekar inte att han fick mer pengar i Real Madrid, men han nämnde aldrig hur mycket som han egentligen fick.

Han själv påstår att han var ärlig mot ledningen och förklarade att Perez sagt si och så, medan Barcelonas ledning trodde att han bluffade. Detta är hans ord. Hur mycket sanning som finns i det går att diskuteras.

Shi. Hold your horses. Vi ska slå Inter först och sen Bayern eller Lyon. Det är långt kvar. Och ja det hade varit en drömfinal att möta Real Madrid. Även fall jag hade haft svårt att se på matchen. :-)
Barcelona Sürer
2010-04-08 14:03
el Flaco

Något nytt om dagens träning än eller rapporter om ibra o pique?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-08 14:01
Shi

CL-titeln? Vi är inte där ännu, två viktiga matcher mot Inter återstår. Sen är det självklart en eventuell final som väntar.

Ska inte säga allt för mycket för att starta en pajkastning, men typiskt av en madridista att ta ut en seger i förskott. ;)

Speciellt när det gäller CL.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-08 13:59
Zizou_spars

Figos tankar sa han själv på en presskonferens. Han fick 3 gånger mer betalt än i Barcelona och han visste inte vart klubben var på väg då.

Han var ute efter pengar och fick det också. Ska bli så underbart o se honom på Camp Nou med hans Inter. Köra över dom totalt och förnedra grisen en sista gång.
Real Madrid Shi
2010-04-08 13:58
Jag vill redan nu gratulera er till CL titeln! Jag skulle kunna sätta min västra arm på att ni redan vunnit skiten, på Bernabeú dessutom :)

Ni gjorde er del för att bädda för drömfinalen, hade bara vi hållt nerverna i styr mot Lyon så hade vi varit i CL final med er, tror inte Bordeoux eller Bayern hade varit speciellt stora hot.

Men men, grattis till CL titeln och väl mött i El Clasico!
2010-04-08 13:57
el Flaco

Vi kanske får uppleva det igen om Messi har en bra dag på jobbet på lördag? Vi får hoppas på det.

--

Abbe.

Jo, självklart. Det var ju två viktiga pjäser försvann från anfallsvapnet "REM". Men, jag hade fel. Säsongen därpå vann laget allt.

* REM = Ronaldinho, Eto´o y Messi.
Real Madrid Zizou_spars
2010-04-08 13:56
Läsvärt om Figo. Förmodligen världens mest omtalade övergång. Vad som låg bakom och hur Figos tankar gick kommer vi förmodligen aldrig att få veta.
Barcelona Abbe.
2010-04-08 13:55
Ämne: el Flaco

Kommer a....
Separationen av Ronaldinho var väldigt tuff, samtidigt som man förstod att det var det ända rätta. Därför, om man ska jämföra, tycker jag att det var tuffare att ta farväl av Samuel Eto'o. En spelare som alltid kommer vara en av mina absoluta favoriter.
Barcelona el Flaco
2010-04-08 13:47
H.Alavi/

Ronaldinho måste ha haft en av de bredaste frisparksrepertoarerna jag sett. Han kunde överlista målvakten och muren på många olika sätt.

Men Dinhos mest oförglömliga insats var utan tvekan hans uppvisning på Bernabéu när marängerna tvingades att applådera honom för sina två mål. Episkt!
2010-04-08 13:43
el Flaco

Kommer aldrig glömma bort hur han lurade hela Werder Bremens mur på en frispark när han rullade bollen under muren.

Den mannen, han var något alldeles extra. Det gjorde ont i hjärtat o se honom skriva på för AC Milan, men samtidigt så var det bra för klubben att lämna då han på slutet endast orsakade problem.

Men, Ronaldinho och Deco kommer inte att glömmas bort, inte av mig iaf. Decos mål mot Chelsea på Camp Nou och Ronaldinhos lilla chip till Xavi som avgjorde el Clasico på Santiago. Goda minnen.
Barcelona el Flaco
2010-04-08 13:38
Madridistas AntiCules/

Tycker det är fel och orättvisst att skylla Ronaldinhos downfall på Rijkaard. Skulle du vilja utveckla hur han "förstörde" Ronnie?

Ända sedan Rijkaard satte sig på Barcelonas tränarbänk bestämde han sig för att Ronaldinho skulle bli en av ledarna inom laget och utnämnde honom till vice-kaptenen efter att brassen och Xavi fick lika många röster av de övriga i laget, efter Puyol förstås.

Frank Rijkaard valde att lita på Dinho ända in i det sista, som t.ex. den kritiska el Clásico på Camp Nou den 23 december, som ni vann med 0-1 och som nu i efterhand ses början för slutet för Rijkaards och Ronaldinhos era i Barça.

Det enda negativa man kan säga om Rijkaard är att han var för snäll mot stjärnorna mot slutet, men samtidigt har spelarna ett eget ansvar som många valde att strunta i.

Det var knappast så att Rijkaard slet ut Ronaldinho från sitt hem och hotade honom med våld att vara ute och festa sent på nätterna. Ronaldinho var en vuxen man som fattade sina egna beslut, hur fel de än må ha varit. Som haeger skrev; Ronaldinho förstörde för sig själv. Ingen annan.

Men hur som helst väljer jag personligen att bara tänka på de positiva minnen med Rijkaard och Ronaldinho. De gav mig många lyckliga stunder och det är de jag föredrar att minnas, istället för det negativa.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-08 13:30
haeger

ok :)
Barcelona haeger
2010-04-08 13:28
Madridistas AntiCules

Frank Rijkaard som förstörde för honom? Haha, snarare Ronnie som förstörde för sig själv.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-08 13:24
★Sami★

ja han var en legend i barcas tröja synd att frank rijkaard förstörde för han
Barcelona ★Sami★
2010-04-08 13:22
Ronaldinho är en Legend!
Barcelona el Flaco
2010-04-08 13:09
Ämne: Ämne: Hur mån....
Har för mig att Dinho gjorde två mål i Copa del Rey också, vilket i såna fall hade höjt siffran till 26 mål totalt.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-08 13:08
Sagna #3

47
Barcelona tarrak
2010-04-08 13:06
Ämne: Hur många mål gjorde....05/06 gjorde han 24 mål. 17 i ligan och 7 i CL.

EDIT: el Flaco har nog rätt i att han gjorde två i cupen, så 26 mål bör vra det rätta svaret.
Sagna #3
2010-04-08 12:59
Hur många mål gjorde Ronaldinho totalt i alla turneringar under den säsongen han var som bäst?
Barcelona ★Sami★
2010-04-08 12:44
Jag tror det finns ingen annan än Hristo Stoichkov som hatar Real Madrid lika mycket som han.

En Legend:)
Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:43
Piqué och Zlatan tränade på träningsanläggningen igår med fystränarna för sig själva. Det var första gången de har tränat ute på en av planerna denna veckan.

Deras respektive rehabilitering verkar gå bra, men det är än för tidigt att avgöra om de kommer kunna delta i el Clásico på lördag.

Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-08 12:38
Hur ser det ut med skador och avstängningar i Real inför klassikern?
Barcelona The Reporter
2010-04-08 12:36
kan någon skicka Anna brolins blogg. Där hon har bilder på Zlatan o de
Barcelona tano
2010-04-08 12:28
Ämne: Frodo//

Nej jag p....Du säger alltså indirekt att Real Madrid har ganska dåligt passningspel? Inte så märkvärdigt i sig, dock lite intressant när det kommer från en (som det verkar) verklighetsfrånvänd real supporter.

Du måste ju skämta om du tror att Ronaldo faller för att ALLA fäller honom hela tiden. Du ska nog se att backarna går lika hårt på dem andra spelarna, så som Messi, Zlatan, Higuain... Vill man kräla på marken så vill man. End of discussion...
elbraco
2010-04-08 12:23
Okej, tackar tackar !
Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:23
Hristo Stoichkov blev intervjuad av Marca och som väntad levererade bulgaren ett par härliga pärlor.

Han sa bland annat att Madridspelarna kommer försöka sparka ner Messi från alla håll och kanter och att han hoppas att domaren Mejuto González har "kulorna att våga blåsa för det som sker ute på plan".

Avslutningsvis sade Stoichkov att han "hatar" Real Madrid.

Hehe, få människor kan höja morbo-nivån på samma sätt som Stoichkov.

Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:15
elbraco/

Piqué förklarade att boken inte är en självbiografi, utan snarare en berättelse om en dröm som blev förverkligades och om resan som tog honom tillbaka till Barcelona, via Manchester och Zaragoza.
Barcelona Criff
2010-04-08 12:15
Asså den här CR o messi jämförelsen.
Om nu ronaldo är och petar på messi så undrar jag varför ingen jämförde honom med maradona o andra när han gjorde sin bästa säsong i united.
Han dominerar ALDRIG i stor matcher bara för att nämna en aspekt som gör att han inte kan nämnas i samma kategori som messi, zidane, maradona osv.
Jag menar det är skillnad att leka med boltons försvar och göra 3 baljor på hemmaplan, än att leka med hela reals försvar och göra 3 baljor på bortaplan.
Messis stil gör han dominant även mot de bästa backarna i världen, medans ronaldo försvinner totalt.
elbraco
2010-04-08 12:10
Ämne: Kort video från pres....
Coolt! :) För oss som inte förstår spanska, kan du förklara vad boken handlar om? Biografi?
Barcelona el Flaco
2010-04-08 12:10
Efter att säkrat avancemanget till semifinalen i och med 4-1 segern över Arsenal bestämde sig spelarna för att gå ut och äta middag tillsammans.

Xavi var den som tog sig an rollen att organisera firandet och ringde upp Nino Muñoz, en god vän som är köksmästaren på en restaurang i Sant Cugat som heter, passande nog, La Masia.

Muñoz berättade att Xavi ringde hem till honom när han låg och sov, men att han gladeligen hjälpte till at anordna måltiden för Xavi och hans och hans lagkamrater.

En måltid där hela spelartruppen, Pep Guardiola och tränarstaben var närvarande.

Annons: