/spanien/barcelona/forum/15542.aspx/spanien/barcelona/forum/15542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-04-08 17:39
Ett märkligt fenomen som spridit sig är att folk börjar hålla på ligor. Detta gäller särskilt PL-lagens supportrar. I normala fall hatar de varandra men det verkar finnas en hel del som vill att det ska gå bra för rivalen i CL bara för att visa "vilken liga som är bäst". Det tycker jag är rent ut sagt löjligt. Det förekommer ju till viss del också bland la liga klubbarnas supportrar men det är mycket färre personer som resonerar så. Personligen skulle jag aldrig kunna önska real framgång i CL och jag tror att många andra barca- och realsupportrar känner samma sak. Jag skulle exempelvis kunna önska Sevilla och Villarreal framgång i Cl men det är mer för att jag tycker att de lagen är sköna och spelar bra fotboll. Men att hålla på Espanyol eller Real bara för att "bevisa vilken liga som är bäst" skulle jag aldrig kunna göra. Tilläggas ska sägas att alla supportrar inte tänker så. Det finns fortfarande många som hatar sina rivaler oavsett turnering och rykte.

En annan sak som är lite märklig är att folk ser någon som är bäst i sitt lag som betydligt mycket bättre än en spelare som är bland de bästa i ett annat lag. Det finns många som tycker att Rooney och Ronaldo är bättre eller i samma klass som Messi men jag anser att dessa spelare inte är i samma klass som Xavi och Iniesta. Eller, jo, Ronaldo är det men inte Rooney. Nu vill jag inte gå in i en djupare debatt om världens bästa spelare för då kommer någon realsupporter in hit och berättar hur fel jag har och belyser oss med sina lärorika kunskaper som den personen sprider på puertan.
Atlético addeh
2010-04-08 17:32
Vad tycker ni på Les Rambles om vilka spelare vi ska köpa inför nästa säsong och vilka som bör lämna?

Ska vi flytta upp spelare från barca b? Tänker på JDS, Fóntas & Thiago framför allt.
Ska vi behålla våra anfallsynglingar Bojan, Pedro & Jeffren?

Själv tycker jag vi borde flytta upp åtminstone JDS till A-truppen då hans kontakt går ut i sommar om jag inte är helt ute och cyklar. Vill inte bli av med ännu en Dos Santos.
Fóntas har jag aldrig sett spela med hört väldiga lovord om den grabben, han kan också vara ett alternativ att flytta upp då Puyol börjar bli till åren, Márquez helt är ur form och Chyg inte varit bra alls.

Ktoor^,^
2010-04-08 17:27
NoGo™

Tack :))
Barcelona NoGo™
2010-04-08 17:24
Ktoor^,^

Ja det finns ju 845 kvar så det är lugnt :)
Ktoor^,^
2010-04-08 17:22
NoGo™

Har spelat för 150 kr nu. är det 100 att jag får tröjan :)?
Barcelona NoGo™
2010-04-08 17:22
Ktoor^,^

Spelar ingen roll hur du spelar eller vilka som vinner bara du spelar för 150 kr, så du kommer få tröjan :)
Barcelona GeziiMlaBarca
2010-04-08 17:21
test
Ktoor^,^
2010-04-08 17:20
NoGo™

Jag satsa 75 kr på att Barca skulle vinna och 75 på att real skulle vinna. Ifall någon av dem vinner så får jag tröjan gratis ?
Barcelona NoGo™
2010-04-08 17:13
Ktoor^,^

Du måste spela för 150 kr också.
Ktoor^,^
2010-04-08 17:12
Är det bara att sätta in 150 kr, så kommer tröjan?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-08 16:52
Är det bara jag eller håller folk här inne med mig när det gäller Clichy, killen va sjukt bra! Han är ung också, kan tänka sig ersätta Abidal?
2010-04-08 16:31
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Tack, känns som en lättnad nu!
Barcelona NoGo™
2010-04-08 16:29
Visca y Barca Visca y Catalunya

Skulle tippa på att du kommer få en tröja ja :)
Barcelona FC Barcelona: The Beautiful Game
2010-04-08 16:29
ni som har nappat på unibet erbjudande, vilken match ska jag ta, eller ska jag satsa pengarna på barca i el clasico.
2010-04-08 16:28
Jag spelade nyss på unibet, hur stor är chansen att jag får tröjan? Den är väl ganska stor eftersom det är 845 kvar, tacksam för svar :)
Barcelona tarrak
2010-04-08 16:24
Best of med Crackovia Guti. Mycket Pim pam blir det!
Barcelona ★Sami★
2010-04-08 16:22
el flaco

Den här är för fan Bäst haha:)
Barcelona el Flaco
2010-04-08 16:15
Ämne: Sorgligt att Guti lä....
Fuck! Jag har inte alls tänkt på att Cracovia kommer förlora sin klart mest lysande stjärna i hela programmet. Verkligen tråkigt att vi aldrig mer kommer få njuta av "Pim pam, pim pam". Nu blev jag ledsen.

Guti i Crackóvia = G.O.A.T.
Barcelona kallesiete
2010-04-08 16:14

Tyvärr Guti. Helgonet har flera gånger förklarat att han gärna avslutar sin karriär i Barca-tröjan.
Barcelona Vampíro
2010-04-08 16:11
Ämne: Sorgligt att Guti lä....
Kommer sakna hans loja attityd och alla hans idiotpassningar till motståndarna.

Crackovia förtjänar ju fan en Oscar, "pim-pam, pim-pam" haha.
Barcelona tarrak
2010-04-08 16:07
Sorgligt att Guti lämnar Madrid. För det första ger det marängerna en chans att förstärka ordentligt när de inte har någon som ockuperar en plats av sentimentala skäl, men framför allt kommer Crackovia att bli enormt mycket tråkigare. Undrar om inte det andra är värst när jag tänker efter.
Barcelona DM1982
2010-04-08 16:01
Om ni ska fixa en Barcatröja från Unibet, glöm inte att skriva in storlek. Man skriver in det precis bredvid stad när man reggar sig. Jag glömde det men det funkar att ringa till dem så fixar de det på en gång, inga problem.
Real Madrid Shac81
2010-04-08 16:01
Hallåå

Vill bara börja med o säga till alla madridistas här inne som jämför cristiano med lionel att sluta med det. Enligt mig går det inte och jämföra de två med varndra. Lionel Messi är just nu världens bästa spelare och jag kan handen på hjärtat säga att jag avundsjuk på barca som har honom i sitt lag. Visst Cristiano är bra men, just nu är han inte i en messi klass, kanske i framtiden men inte nu.

Och till er all barca fansen, jag förstår att ni ogillar cristiano för att han spelar ju förstås i Real, men man ska måste bara erkänna att Cristiano har mer än att filma. Visst får han med sig frisparkar, men det e ju inte hans fel att han blir nersparkad av backar.
Är jävligt trött på omogna fans som jämför spelare helatiden. För mig så spelar det ingen roll om vi Cristiano spelar på lördag eller inte, det viktiga för mig är om vi vinner, jag skulle bli tusen gånger gladare ifall spelare som Xabi Alonso eller Raul albiol avgjorde än att Ronaldo dunkade in en frispark från 40 m avstånd.

Hala Madrid
Barcelona ★Sami★
2010-04-08 15:57
Bara 2 dagar kvar tills El Clasico helt sjukt!!
Barcelona Abbe.
2010-04-08 15:50
Ämne: Hej alla äkta Culés ....
Nej, ingen här har glömt Xavi. Däremot är det många utomstående som gör det när dem säger att Barça är ett "one-man team". Laget består av så mycket mer än bara Messi, vilket du verkar ha insett, men som många andra har problem med att göra.
Real Madrid Sou_Ronaldo
2010-04-08 15:47
Hej alla äkta Culés väl mött på lördag må bästa laget vinna.

Jag ser att många utav er diskuterar Messi contra C-Ronaldo vem utav dem två som är bäst, den diskutionen kommer aldrig att dö enda in till döden. Just nu är Messi världens bästa det är väl inget att snacka om?. Båda spelarna kommer ha perioder i livet där den ena är bättre en den andra end of discussion.

Har ni glömt bort Xavi?. Enligt min mening är Xavi minst lika viktig som Messi för att Barcelonas spel ska fungera.
Xavi styr bolltempot på mittfältet, han är en playmaker, tvåvägsspelare, box till box spelare och en defensiv ankare allt i ett paket inte större en 170 cm!

Messi kan avgöra mot lag som Racing, Osasuna mfl på egen hand utan spelare som Xavi. Men mot bra lag som Chelsea, Bayer Munchen, Real Madrid osv så kommer Messi aldrig kunna göra det på egen hand om inte Xavi finns på planen. Tänk på det grabbar the key in Barcelonas team is Xavi.

Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-08 15:46
-=FCBarcelona=-
Jag bad också en kommpis att göra så till mig, och jag satsade alla pengarna (150) på att både unidet och boruex vinner :)

och båda vann och jag vann 500 :) haha
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-08 15:44
Till er som nappat på unibet.com kampanjen,
jag bad en vän öppna ett konto och sätta in 150kr och satsa allt på att lyon går vidare så att han får tillbaka sina pengar säkert :)

han pratade med unibets kundtjänst idag och dom sa att han hade uppfyllt kraven för tröjan och att den kommer att skickas om 1 månad, återstår o se hur d går!
Real Madrid Argentinho ; Gutialiskt!
2010-04-08 15:36
The Reporter

Kan till din stora förtret meddela att Alonso inte alls missar Clásico. Han hade fått nån smäll och tränade idag i gymmet, mer än så är det inte.
Han kommer spela på lördag:).
Barcelona FC Barcelona #10
2010-04-08 15:22
The Reporter

Har du någon länk till det?
Skulle vara tacksamt ;)
Annons: