/spanien/barcelona/forum/15541.aspx/spanien/barcelona/forum/15541.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 13:02
Ämne: Ämne: Ämne....
Nu när du säger det så va det nog Ronaldo han pratade om ! Sorry! Men då vet jag, ändå 37 mål i Barca tröjan är j*vligt starkt för en spelare som ändå inte är en renodlad striker inte ens en renodlad anfallare utan mer ytter, shit. "Grabben" Messi är sjuk!

Ska inte klaga dagen efter killen har gjort 4 mål men skulle gärna vilja se att assisten ökade.
Barcelona Meessii10
2010-04-07 13:01
Vet inte om det länkats förr, men tror ni det här stämmer helt??

Edit: Blev lite fel där med länken, admin ta bort det här inlägget!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-07 12:56
Tack för den krönikan Mohamed Ahmed! :)

---

På tal om Ronaldinho, jag undrar faktiskt hur bra vi skulle vara om vi hade både Ronaldinho och Messi på varsin kant tillsammans med Ibra.

Alla tre i storform förstås, vågar inte ens tänka tanken.

---

el Flaco

Goda nyheter! Det funkade inte så bra igår kväll med tre canteros där framme (Pedro,Bojan y Messi).

Skulle vilja ha in lite styrka i Zlatan och löpvillig Henry. Samtidigt så är Pedro också en löpvillig spelare och kan avgöra matcher, men har han verkligen psyket för att spela i en match som el Clasico?

På sistone har han sett lite sliten ut. All heder åt Pedro, men jag hoppas verkligen på att Henry startar istället.

--

För er som är intresserade och kan spanska: Lionel Messis egna ord om gårdagens match!

* Länktips.
Barcelona tarrak
2010-04-07 12:54
Nej det stämmer absolut inte att Ronaldinho gjort 42 mål på en säsong, du och/eller kommentatorn måste ha blandat ihop honom med Ronaldo.

Vad det gäller Messi så har han gjort 41 mål inräknat de han gjort för Argentina, men jag tog bara med de i Barca-tröjan.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-07 12:47
Barca-nist

Du måste skämta alltså. Busquets kommer ta Ronaldo? Du vet väl om att om att Ronaldo vinner överlägset i alla lägen mot Busquets. Vi får bara hoppas på att han inte spelar i El-clasico, vi såg hur det gick i höstas.

Tror verkligen inte Guardiola gör en klassisk idioti och spelar Busquets i El-Clasico.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 12:47
Va det inte prat om att Dinho hade rekordet i mål på en säsong då han gjorde 42? Och Messi ska ha gjort 41 mål i år? Eller är jag helt ute och cyklar?

Har för mig att för ngn vecka sen att någon kommentator sa att Dinho hade gjort 42 mål en säsong och de frågade om Messi skulle klara av att slå det? Och igår sa en kompis att Messi gjort 41 mål denna säsong? (Har dock inte kollat upp det). Om Dinho nu har gjort 42 mål lär han haft minst 10-15 assist också?

Men jag håller med dig att Dinhos högstanivå var högre men att Messi är jämnare.
Barcelona tarrak
2010-04-07 12:41
Ämne: Ämne: Kribba2....
Dinhos bästa säsong var 05/06 när han gjorde 24 mål och 18 assist=42 poäng.

Messi gjorde 52 poäng (36+16) förra säsongen och ligger på 46 (37+9) så här långt.

Tycker att Dinhos högstanivå var något högre, men Messi är betydligt jämnare.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-07 12:40
Blaugrana83

tryck på länken

sen kom längst ner på sidan der det står

Yousef Saif
,sidan är på arabiska översätt sidan till svenska , ssen det står sammanfattningen av första halvlek och andra halvlek varje är nästan 11 minuter lång :) HD kvalitet också
Barcelona Andreas E
2010-04-07 12:36
dubbelpost.
Barcelona Andreas E
2010-04-07 12:36
Är bara tvungen att säga detta innan jag ska på arbetsintervjú :

JAG ÄLSKAR FC BARCELONA :)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-07 12:33
Guardiola har haft en god inverkan på publiken på Camp Nou måste jag säga.

Precis efter att Arsenal hade gjort mål så busvisslades det mot domaren, men så fort Barcelona började rulla bollen efter det så skanderade publiken: "Barca, Barca, Barca" och till slut kom målet.

Mot Madrid!
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-04-07 12:26
Längtar redan till El Clasico! Zlatan, Pique och Abidal missar väl matchen?

Tycker inte det gör så mycket. Vi har klarat oss utan Iniesta nu när han varit skadad. Vi klarade oss utan Xavi när han var skadad, utan Abidal har vi också klarat oss men också utan Zlatan. Tur att Iniesta är tillbaka nu.
Maxwell har varit grym när Abidal varit borta.
Bojan visar att han också kan!
Milito är ändå en hyffsad ersättare till Pique.
Sen som sagt, Iniesta är tillbaka! Det ser lovande ut inför helgen iallafall ;)
Barcelona Blaugrana83
2010-04-07 12:23
Någon som vet vart man kan ladda ner matchen från igår?
Barcelona Port Olímpic.
2010-04-07 12:19
Ronaldinho var i sina bästa dagar en bättre spelare än Messi. Han var mer komplett i mitt tycke. Han hade tekniken, skottet, målfarligheten och kunde bära ett helt lag på sina axlar. Visst kan man säga detsamma om Messi men Ronaldinho var ett snäpp vassare på varje område. Speciellt så hade han enligt mig bättre teknik och var bra med båda fötterna.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 12:17
Ämne: Kribba291

Du kan ....
Messi kanske gör fler mål än Dinho men Dinho var viktig när han var som bäst han gjorde ju i princip allt, mål, assist, peppade på, tog initiativ och bjöd på finlir.

Messi gör mål men hur många assist har han jämfört med Dinhos bästa säsong då han gjorde 42 mål? (vet inte hur många assist Dinho gjorde då eller Messi har gjort nu)
Barcelona C.Andrés
2010-04-07 12:16
En perfekt utförd match igår! Enda negativa var att Abidal skadade sig och missar El Clasico...blir svårt på vänstern nu.
PS
2010-04-07 12:15
Ämne: El Mundo Deportivo s....
Stort tack el Flaco!
Barcelona DaniAlves
2010-04-07 12:11
Kribba291

Du kan inte mena allvar? att Ronaldinho inte visat 50 % av det messi visar? skämtar du?
Vill du ha CL bevis?

Mot Milan hemmaplan 2-1 i 90e min.. inga ord.
Mot Chelsea jag vet inte hur många gånger !!
Mot werder bremen när vi behövde gå vidare i gruppen när han la frisparken under muren?

Kom igen nu.. Messi är kanske världens bästa genom tiderna men du kan inte säga att Ronaldinho inte gjort häften så bra ???
Barcelona el Flaco
2010-04-07 12:07
El Mundo Deportivo skriver idag att Zlatans och Piqués rehabiliteringar inför mötet mot Madrid går bra för tillfället.

EMD skriver även att Piqué har en större chans än Ibra att hinna tillbaks i lagom tid till el Clásico, men än så länge är det bara spekulationer.

Klubbläkarna kommer göra ytterligare tester idag och efter det kommer laget ha två träningspass, torsdag- och fredagmorgon, innan matchen på lördag.
Barcelona Abbe.
2010-04-07 12:06
Ämne: Är det någon som har....
Redaktionen uppdaterar det bra, kolla länktips.

Abidal är den som definitivt missar el Clásico, de andra två du nämner har fortfarande chans att hinna tillbaka.
Barcelona Ronaldinhoism
2010-04-07 12:01
Underbar dag idag !!!

Vill bara säga (om någon minns mitt inlägg innan första mötet med arsenal där jag skrev att jag VISSTE att vi skulle vidare) Vad va det jag sa :D
PS
2010-04-07 12:01
Är det någon som har koll på det senaste ang. skadeläget? Var hittar man det? Tcyker det är svårt att hitta info på barcas hemsida då enbart de nya skadorna tas upp och inte så mkt om progressen på tidigare skador.

Vilka kommer definitivt missa El classico? Abidal, Pique och Zlatan?
Barcelona ★Sami★
2010-04-07 11:53
elbraco

Vart står det? Skicka länk:)
elbraco
2010-04-07 11:48
För dom som inte vet så missar Kaká El Clasico.
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 11:40
Ämne: Zero Pulse

För at....
C.Ronaldo spelar lite överallt men Busquets skulle nog kunna vara en blodigel på honom!

Glömde nämna att vår stora kapten Puyol har haft C.Ronaldo ett par ggr och lär nog hantera det galant!

Kaká verkar inte vara spelklar va?
Sagna #3
2010-04-07 11:39
Messi i all ära, jag har typ slutat tycka att det han gör är makalöst. Jag är van nu, även om jag inte följer varenda Barcelonamatch så ser jag ändå 20-30 matcher per säsong. Världens bästa spelare helt klart, Ronaldo har inte en suck just nu. Xavi gillar jag otroligt mycket. Blir imponerad varje gång jag ser honom.

MEN

Det bästa med FC Barcelona är sättet ni vinner tillbaka bollen på. Ert bollinnehav i all ära. Det är otroligt. Men sättet ni vinner tillbaka bollen på genom en oerhörd press överallt på planen är helt jävla underbar och effektiv.

Sen är Guardiola så jävla trendig varenda match. Han får gärna ta ut mig på en runda på les rambles eller vad gatan nu heter.
Barcelona ★Sami★
2010-04-07 11:34
Vilken jävla match det var igår. Messi Messi du är Underbar!!
Barcelona Barca-nist
2010-04-07 11:31

Jag vill säga det här också att varenda del av Barcelona gör ett bra jobb också,
vi glömmer hela teamet bakom Barca som gör ett oerhört bra arbete för att våra spelare ska leverera!
Läkarna, fystränarna, diet experter, tränarna, reserv och ord spelarna!

En jätte stor tack för den underhållningen!
Barcelona westinho
2010-04-07 11:31
Zero Pulse

För att stoppa Ronaldo krävs understöd till försvararen som har honom på sin kant. Abidal må vara bättre än Maxwell, men jag tror att även Abidal hade fått stora problem med Ronaldo.

Därför måste Barca alltid ha en som ger understöd till Maxwell när Ronaldo kommer på kanten. Precis som de måste ha 2 man som försvarar mot Messi. Man mot man fungerar inte så bra mot världens bästa spelare (i plural).
Barcelona ihefsu
2010-04-07 11:26
Ämne:
Om man sammanfatta....
Ja, om man bortser från att Veckorevyn faktiskt behandlar viktiga och berörande saker på ett journalistiskt riktigt sätt så är det ungefär samma sak, ja! ;)
Annons: