/spanien/barcelona/forum/15538.aspx/spanien/barcelona/forum/15538.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aléx
6/28/2010 17:45
Ämne: Kom igen Chile, jag ....
Du är inte ensam att ogilla Brasilien, Dunga har förvandlat den fina samba fotbollen till en parodi på italiensk fotboll.
Hatar den mannen
barca#1
6/28/2010 17:41
2-o till Holland:)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
6/28/2010 17:39
Kom igen Chile, jag håller tummarna att Chile går vidare mot Brasilien som jag har börjat att ogilla enormt.
Aléx
6/28/2010 17:16
Tråkig match, är det verkligen Holland som spelar?
Barcelona ★Sami★
6/28/2010 17:09
Robben är så jävla bra! Real Madrid gjorde dumt misstag!
Barcelona Gonzalez_Barca
6/28/2010 17:05
Ämne: Någon som vet när fö....
Rambla la ju upp en artikel från Barcelonas hemsida som förklarar ALLT om försäsongen..

"Preparations for next season will begin on 19th July when Pep Guardiola will hold the first training session of the close season for those members of the squad not involved in the World Cup."

"The first friendly of the summer will take place on 29th July in Oslo against Valerenga. "
Barcelona !Sergio_ Busquets!
6/28/2010 16:43
Någon som vet när försäsongen börjar och vilka vi möter?
barca#1
6/28/2010 16:21
JAAAA! 1-0 Robben
barca#1
6/28/2010 16:21
JAAAA! 1-0 Robben
Atlético addeh
6/28/2010 16:20
1-0 Holland, fint mål av Robben.
Aléx
6/28/2010 16:19
Hoppas Perez ser matchen, Robben är stora matchernas man. Vackert mål
Barcelona Pep the King
6/28/2010 15:49
Rambla~
Tackar. Då åker jag till Barcelona och ser Barca träna. Mäktigt:)
Barcelona Rambla~
6/28/2010 15:38
Ämne: Rambla /

Vet du v....
Matchen mot Valerengen är ju 10 dagar senare så det är uppenbart att VM-spelarna inte kommer att åka med till Norge. De har ledigt några veckor efter VM.
Atlético addeh
6/28/2010 15:34
Rambla /

Vet du vilka spelare som åker på träningsläger i Norge? Är det dem spelarna som inte spelat VM och dem Pep väljer från Atlétic?
Barcelona Gonzalez_Barca
6/28/2010 15:24
Ämne: Ämne: Det när....
Mäktigt att läsa cruyff säga det om Chile :)
Barcelona Rambla~
6/28/2010 15:17
Du letade inte tillräckligt bra då. Pep drar igång träningen 19 juli på La Ciudad Deportiva Joan Gamper. Det gäller de spelare som inte deltagit i VM och de Pep väljer att ta med på försäsongen från Atlètic.
Barcelona Pep the King
6/28/2010 14:39
Hej!
Tänkte fråga om någon här inne vet när Barca spelarna börjar träna? Ska till Spanien och kommer hem den 8 Augusti. Tänkte se när dom tränar. Försökte leta på Barcelonas hemsida men hittade inte.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
6/28/2010 13:40
Jag var i Paris och såg Brasiliens först match där framför Eiffel tornet. Dem hade en storbilds-tv och en massa aktiviteter runt omkring. Fifa FanFest kallades det för o dem har det i typ 4-5 städer runt om i världen. Och där spelade dem den låten, Waving flags varje gång det blev mål. Riktigt mäktigt var det!

Förresten så är Shakiras tagen från en annan afrikansk låt, se länktips för den officiella låten.
Barcelona el Profete
6/28/2010 13:18
Heywood Jablome - Xaviniesta/

"Vem är det som väljer den officiella VM-låten?"

Det är FIFA tillsammans med Sony som valde ut den officiella VM-låten.

"VM spelas i Afrika för första gången och K'naan kommer från Afrika (Somalia). Lite känsla kan man gå på tycker jag. Istället väljer det en superkändis som omsätter flera miljoner kronor."

Co-sign. Money talks.
Barcelona ★Sami★
6/28/2010 13:09
Hoppas!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
6/28/2010 12:58
Den här låten borde Guardiola ha som låt nästa säsong, tycker jag.

Man blir ju glad av att lyssna på K'naans - Waving flag. Den här är en annan version med David Bisbal på spanska.

En annan grej också. Vem är det som väljer den officiella VM-låten? K'naan - Waving Flag är ju inte den officiella VM-låten, utan Coca-Cocas officiella VM-låt. FIFA eller vilka det är nu som väljer valde Shakira - Waka Waka.

VM spelas i Afrika för första gången och K'naan kommer från Afrika (Somalia). Lite känsla kan man gå på tycker jag. Istället väljer det en superkändis som omsätter flera miljoner kronor.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
6/28/2010 12:27
Ämne: Det närmar sig för R....
På tal om Rosell så sade Johan Cruyff i en intervju med Catalunya Ràdio att han hade ringt upp Rosell efter presidentvalet, men att denne inte svarade tillbaks på telefonen.

Cruyff, som befinner sig i Sydafrika just nu, passade även på att hylla Pep Guardiola och berömma det chilenska landslagets prestationer så här långt i VM. El flaco sade att la Roja är det laget som han har tyckt om mest att kolla på och som har stått för den bästa fotbollen under gruppspelsfasen.

Barcelona 1.70-ligan.
6/28/2010 12:21
Rosell kan skippa londonturen och åka till Tyskland istället
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
6/28/2010 12:15
Det närmar sig för Rosell att ta över efter Laporta.

Enligt Sport så är första prioritet att förlänga Guardiolas kontrakt.
Zubizareta verkar vara den som kommer ta över efter Txiki som sportchef.
Rosell kommer personligen åka till London för att försöka komma överens med Arsenal om Cesc.
Vidare ligger det också på Rosells agenda att stärka truppen med en spelare i varje lagdel.

Allt ovan enligt Sport.

På onsdag kommer ekonomichefen Sala i Martin att presentera bokslutet för 09/10. Det verkar vara positiva siffror som kommer visas upp med en rejäl ökning på intäktssidan.
Barcelona ★Sami★
6/28/2010 12:07
Lite nytt om Zlatan.
Barcelona Kimmen
6/28/2010 12:00
Snackas mycket om både Juan Mata och Torres, hoppas verkligen Barca håller i plånboken och inte blir ett nytt Real Madrid eller Chelsea. Ärligt talat vad ska man med dem två till när man har Messi, Ibra, Pedro, Henry, Bojan och nu Villa där framme. Ska någon värvas är det en mittfältare och isåfall Mesut Özil, som kommer bli världens bästa spelare.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
6/28/2010 11:29
Hetfield

Självklart inte, jag om någon har varit emot en värvning av Cesc. Mellan Cesc och Özil så är den sistnämnda det givna valet.

Precis, och just därför jag inte skulle ha något emot en värvning av en offensiv mittfältare (dock inte Cesc, klarar inte av honom). Barca kan inte vänta med värvningar för att se om Thiago blir så bra. Jag säger bara att jag tror, vem det än är som värvas, att Thiago kommer slå sig in i A-laget och ha en viktig roll.

Nej till Cesc, nej till Ribéry. Ja tack till Özil eller Honda. Den sistnämnda är väl inte så troligt, men men. :)
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
6/28/2010 11:21
BlueRed

Och en värvning av Cesc skulle förbättra Thiago och JDS chanser? Det är allt jag säger, om det kommer till valet mellan Cesc och Özil så är det självklart i min värld vem man ska köpa.

Man måste komma ihåg att de talangerna som har kommit fram de senaste åren har kommit fram tack vare att startspelare på den positionen har dippat ner.
Xavi fick chansen pga. att Guardiola dippade, Messi fick chansen pga. att Guily inte höll, Iniesta fick chansen pga. mittfältet hade bara två kreativa mittfältare (Xavi och Deco) , varav båda var periodvis ojämna osv.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
6/28/2010 11:13
Hetfield

Håller med, just därför jag inte är helt emot en värvning av Özil. Om Thiago blir så bra som jag tror, så bör han kunna ta Özils plats. En annan fråga som dyker upp är, hur kommer Thiago och JdS och dem andra lovande mittfältarna tänka om en ung talangfull Özil värvas? Kommer dem stanna för att kämpa om en plats? Inte kul och bli av med la masia produkter.

Men precis som 1.70-ligan. är inne på så tror jag också att med konkurrens så kan Thiago bli så bra som många tror. Frågan är hur han (och dem andra) känner för det.
--------
1.70-ligan.

Och till skillnad från Ribéry så känns det Özil säger mer trovärdig och äkta. Han verkar faktiskt vara cule. Ribéry älskar ju Barca ena dagen, nästa dag har han varit madridista hela sitt liv... Hans ego verkar vara ett problem också. För att inte nämna att han är så otroligt överskattad.
Barcelona 1.70-ligan.
6/28/2010 11:08
ang. Zlatan så har jag nästan slutat bry mig om vad som skrivs. Just nu är allt bara spekulationer och tids nog kommer vi få veta om han är vår spelare även nästa säsong. Och i nuläget känns som om det blir ganska bra både om han stannar eller om han lämnar :)
Annons: