/spanien/barcelona/forum/15536.aspx/spanien/barcelona/forum/15536.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca-nist
2010-04-10 00:31
Barcanist

Inför matchen börjar snacket kl 20.00
men matchen spelas kl 22.00
Real Madrid kaká-8
2010-04-10 00:30
Du får kalla oss madridistas vad du vill men jag tycker att statistik helt klart bevisar nånting iallafall, och iniesta är en offensiv mittfältare som ska göra mer mål och assist än tex xavi som står för tempot och öppnande passningar. Men visst är det helt rätt att iniesta bidrar med kreativitet, rörlighet och öppnande passningar och ja iniesta är bättre än marcelo men han är inte i sin livs form och det tycker jag statistiken visar om man gemför med förra säsongen.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-10 00:30
Jag vill inte vara oartig, men vet man inte när matchen spelas imorgon då är man väldigt snett ute.
Barcelona Barca-nist
2010-04-10 00:29
jag tycker alltid att det är omöjligt att hålla på jämföra! Men om spelarna spelar på samma position så får man se i helhet vilken som skulle vara det bästa valet!

Albiol Vs Pique= Peque
Puyol VS Ramos = ganska olika men jämna på sitt sätt men förra året var Puyol klart bättre valet!

Barcelona Barcanist
2010-04-10 00:27
När spelas matchen imorgon?
Kviborg skrev i sin "inför"-artikel att den börjar 22:00, men på tv.nu så står det "Fotboll" 20:00 på TV4 SPORT och när man trycker så står det: Real Madrid-Barcelona. La Liga. Kommentator: Robert Perlskog och Pontus Kåmark.

När är matchen egentligen?
Barcelona el Flaco
2010-04-10 00:21
westinho/

Det är möjligt att det är komiskt ibland, men senaste gången jag var där inne, vilket var mer än ett år sen, var nivån på inläggen chockerande. Verkligen skrämmande.
Barcelona Barca-nist
2010-04-10 00:21
fan man kan inte sova .. tänker på imorn :)
Barcelona westinho
2010-04-10 00:20
Det ska bli intressant att se om Barcelona kör med den höga, intensiva press som man hade på Emirates. Det kan bli väldigt lyckosamt, med tanke på att Real har backar som Arbeloa, Albiol...som lätt blir stressade och tjongar iväg bollen.
Spanien Espana Hombre
2010-04-10 00:19
Jag e Madridista och tycker inte man kan jämföra Marcelo, som egentligen är back, med Iniesta som är hyperoffensiv mittfältare.

Mer intressant är jämförelsen Sergio Ramos och Raul Albiol vs Gerard Pique och Carles Puyol.

Kanske världens två bästa mittbackspar tillsammans med Terry-Carvalho/Alex, Ferdinand-Vidic, Samuel-Lucio och Van Buyten-Badstuber
Barcelona westinho
2010-04-10 00:18
el Flaco

Tvärtom, att läsa på puertan är utomordentlig natthumor.
Barcelonistas
2010-04-10 00:17
kaká-8

snälla nån bara för en spelare gör fler assist o mål betyder inte att han är bättre ffs. Iniesta är en utav världens bästa fotbollspelare o han jämförs me marcelo? LOL

Barcelona el Flaco
2010-04-10 00:16
Att jämföra Iniesta med Marcelo är en Epic Fail-varning, á la Messi vs Robben debatten förra säsongen.

Men det bästa rådet jag kan ge någon är att inte läsa vad som skrivs på Puertan.
Barcelona kallesiete
2010-04-10 00:15

Jag tycker inte att statistiken bevisar någonting. Speciellt inte när det gäller en spelare som Iniesta. Titta på slagna passningar, att hitta ytor, ta sig framåt. Som du säger själv, Iniesta är helt klart bättre än Marcelo. Han är en av världens absolut bästa mittfältare (och då är hans uppgift inte att göra poäng som ni madridistas verkar vara insnöade i.) Men det genomgår hela eran filosofi lite tycker jag. Flest mål = bäst på allting? Flest titlar är laget som alla borde hålla på?

Iker är en bättre målvakt än Valdes och har en större karriär. Dock inte denna säsongen.

Och nej, Marcelo har aldrig varit bättre än Iniesta. Oavsett vad eran statistik säger. Statistik som är helt irrelevant.
Barcelona Pep.G
2010-04-10 00:13
el Flaco

Jag hoppas verkligen på Pedrito imorgon. En tvåfotad, kvick, teknisk snubbe mot Reals sega abcklinje borde göra susen. Jesus Navas någon ? Hahah
Barcelona Pep.G
2010-04-10 00:12
el Flaco

Jag hoppas verkligen på Pedrito imorgon. En tvåfotad, kvick, teknisk snubbe mot Reals sega abcklinje borde göra susen. Jesus Navas någon ? Hahah
Barcelona Pep.G
2010-04-10 00:11
el Flaco

Barcelona westinho
2010-04-10 00:11
Diaaz

Den är svår. Jag tycker att just de två är de bästa högerbackarna i världen. Att Maicon petar Alves i landslaget är väl upp till Dunga. Maicon är kanske snäppet bättre än Alves defensivt? Jag vet att han är väldigt grym offensivt också, men där håller jag ändå Alves högre.

Eftersom jag är culé väljer jag Alves ;)
Real Madrid kaká-8
2010-04-10 00:09
kallesiete

Jag vill inte provocera men vi gemför marcelo och iniesta och tycker marcelo är bätrre för att han spelar i vårt lag och att han har gjort fler assist och mål. Ni kanske tycker det är hur löjligt som helst och jag håller med om att iniesta helt klart bättre än marcelo men han har inte varit i så värst bra form så formen och statistiken talar för marcelo.
Det är samma sak när ni säger att valdes är bättre än casillas vi tycker ni är helt galna när ni säger det men formen och statistiken talar för valdes men där är det också helt klart att casillas är en bättre målvakt än valdes.
Barcelona kallesiete
2010-04-10 00:08

Smogen

Ja dom är lustiga. Att Ronaldo skulle vara en bättre passningsspelare än Messi? Haha snälla liksom. Tror aldrig jag har sett Ronaldo slå en riktigt öppnande passning what so ever. Ronaldo är bra, men Messi är i en klass för sig själv.
Real Madrid Diaaz
ps. ja är inter-gubbe
Real Madrid Diaaz
Vem tycker ni är bättre, Maicon eller Alves?
och varför?
Barcelona westinho
2010-04-10 00:07
Espana Hombre

Hleb gjorde ingen culé glad.. nån enstaka match då och då var han duktig, men annars överarbetade han varenda situation kändes det som.

Förvövrigt spelar Guddy för tillfället i Tottenham!
Barcelona Smogen
2010-04-10 00:07
kallesiete

Dom väljer Ronaldo före Messi för att någon lyckades hitta ett kryphål till varför Messi inte är bäst i världen, nämligen att Ronaldo är mer komplett än Messi. Ronaldo kan ju inte bara dribbla, han kan passa, nicka och skjuta också.

Finns ju en del saker som haltar i deras argument, som tex. att Messi också är en hyfsad skytt och inte helt kass på att passa glömmer man gärna, dessutom är det lätt att glömma att Messi försöker ta tillbaka bollen om han blir av med den, inte gör som Ronaldo, skäller på domaren. Ja, om han inte filmat till sig en frispark.

Dessutom gör logiken att spelare som tex. Busquets också är mer kompletta än Messi och därmed bättre.
Barcelona el Flaco
2010-04-10 00:05
Vill bara påpeka att jag förespråkar inte att Pedro vara med i startuppställningen mot Real Madrid. Försökte bara påpeka att han har bevisat gång på gång att han , för mig åtminstone, har det där lilla extra och att han är någon att räkna med, vare sig det är imorgon eller i någon annan match.

Och jag är övertygad om att Pedrito förr eller senare kommer chansen att lira en Clásico från start.
Barcelona kallesiete
2010-04-10 00:04

Gudjohnsen är i Tottenham.
Och du, vinner vi imorgon är det finito. Vi tappar aldrig 2 matcher eller fler samtidigt som ni vinner resten i så fall.
Spanien Espana Hombre
2010-04-10 00:03

Vad ni baissar Hleb...han är en bra spelare. Tror fortfarande på honom. Dessutom återvänder han ju till Barca i augusti väl?

Var håller Gudjohnsen till då? Helt glömt var han spelar nånstans?
Spanien Espana Hombre
2010-04-10 00:01

Jag har en dålig känsla - men tror inte det är avgjort även om ni skulle ta tre pinnar i morgon. Ni har rätt svåra matcher kvar efter El Clasico.
Barcelona kallesiete
2010-04-09 23:59

west
Inte bara jämför.. Marcelo är det självklara valet. Likaså Ronaldo framför Messi.
Barcelona Pep.G
2010-04-09 23:58
Det är många av oss som glömmer att det är tack vare Pedro, som vi är där vi är den här säsongen. Vi värvade ingen ytter och både Hleb och Gudjohnsen lämnade i somras och det blev ingen ersättare men med Pedro har vi fått en spelare som har presterat mer på en säsong än vad Guddy & Hleb gjorde tillsamans under deras sammanlagda sejour i Barcatröjan. Vi har t.o.m fått en ny formation med Pedro på plan. Han ska få starta imorgon, allt annat vore absurt.
Barcelona Smogen
2010-04-09 23:58
kallesiete

Håll dig borta därifrån, du blir bara arg, dessutom begriper dom sig ju bevisligen inte på fotboll.
jag menar, hade dom fattat något av fotboll hade dom ju inte hållit på Real. ;)
Annons: