/spanien/barcelona/forum/15533.aspx/spanien/barcelona/forum/15533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-08 15:46
-=FCBarcelona=-
Jag bad också en kommpis att göra så till mig, och jag satsade alla pengarna (150) på att både unidet och boruex vinner :)

och båda vann och jag vann 500 :) haha
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-08 15:44
Till er som nappat på unibet.com kampanjen,
jag bad en vän öppna ett konto och sätta in 150kr och satsa allt på att lyon går vidare så att han får tillbaka sina pengar säkert :)

han pratade med unibets kundtjänst idag och dom sa att han hade uppfyllt kraven för tröjan och att den kommer att skickas om 1 månad, återstår o se hur d går!
Real Madrid Argentinho ; Gutialiskt!
2010-04-08 15:36
The Reporter

Kan till din stora förtret meddela att Alonso inte alls missar Clásico. Han hade fått nån smäll och tränade idag i gymmet, mer än så är det inte.
Han kommer spela på lördag:).
Barcelona FC Barcelona #10
2010-04-08 15:22
The Reporter

Har du någon länk till det?
Skulle vara tacksamt ;)
Barcelona Andreas E
2010-04-08 15:18
Testade nu den där Unibet kampanjen, ska sätta 150 spänn på en fyrling ikväll..

Återstår väl att se om man får något här gentemot Expekt, får väl ringa och klaga på dom idag om man orkar de..
Barcelona The Reporter
2010-04-08 15:12
Jag vet inte om detta redan skrivits men Xabi Alonso missar förmodligen El Clásico
Real Madrid Zizou_spars
2010-04-08 14:47
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det är ju en grej vad han säger, och en grej vad som är sant och vad han tycker. Hans värderingar vet endast han själv om

Dessutom blir det svårt tror jag för er att "köra över grisen en sista gång", då jag har för mig att han lade skorna på hyllan inför säsongen?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-08 14:31
Haha, det har aldrig funnits någon med den pondusen och karaktären på en fotbollsplan.

Jag vet att någon gång så kommer antagligen Vilanova ta över något annat lag som första tränare. Då hoppas jag att man får se Pep och Lucho på bänken tillsammans. Det är min dröm.
Barcelona el Flaco
2010-04-08 14:22
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Fan vad jag saknar Luis Enrique inför varenda Clásico. Saknar honom förvisso varje dag, men ännu mer när mötet mot Real Madrid stundas. Känns som att han växte till en titan ju mer Madridpubliken hånade honom.

Minns vad han sa efter en Clásico på Santiago Bernabéu: "Att bli utbuad på denna stadion som Barçaspelare är det bästa känslan som finns."

Legend!
Barcelona Sürer
2010-04-08 14:20
el Flaco

stort tack tills vidare
Barcelona el Flaco
2010-04-08 14:19
Madridistas AntiCules/

Syftar du på samma Eto'o som klev fram och sköt Chelsea ut från Champions League på deras egna hemma´plan. Lejonet är bäst när det verkligen gäller. Att underskatta en sådan spelare vore ett misstag av Fail-proportioner.
2010-04-08 14:15
el Flaco

Jag vill bara höra vad Lucho Enrique har o säga om Figo :) Man kunde se hatet i hans ögon när dom möttes.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-08 14:15
el Flaco

eto hmm han visade inte mkt i mina ögon när ni möte inter i gruppspelt ?
Barcelona el Flaco
2010-04-08 14:14
"Vem tror att Inter har en chans?"

Vem trodde att Lyon hade en chans att slå ut Madrid?

Man kan snacka om favoriter hit och dit, men matcherna ska ändå spelas och allt avgörs ute på planen, inte i förhandssnacket.

Lol åt att vi redan nu ska ha vunnit Champions League. I ett dubbelmöte, mot vilket lag som helst, kan vad som helst hända. Särskilt när en målkung som Eto'o lirar i motståndarlaget.
Barcelona el Flaco
2010-04-08 14:10
Sürer/

Har inte hittat något nytt om vare sig Piqué eller Ibra. Har för mig att jag läste igår eller förrigår att spelarna skulle få ledigt idag och inte träna.

Men om dyker upp någon uppdatering senare under dagen så kommer säkert redaktionen eller någon annan här på forumet att skriva om det.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-08 14:09
Shi

du har en stor poäng där dom ända lagen som kan störa er var chelsea man u och vi real madrid så jag säger som SHI sa grattis till CL
Real Madrid Shi
2010-04-08 14:06
Heywood Jablome - Xaviniesta

Helt ärligt? Vem tror att Inter har en chans? Man hade inte en målchans över två matcher i gruppspelet. Sen blir Bayern med sitt katastrofala försvarsspel en mumsbit för Barca, likaså Lyon utan någon form av anfallsspel som skulle kunna hota Barca.
Barcelona Joan Gamper 1899
Jag önskar att vi får en ny Messi och jag tror den killen mycket väl kan bli en ny Leo.

(länk)
Barcelona el Flaco
Artikeln som redaktionen lade upp om Figo, den var grym förresten, fick mig att minnas alla de tankarna jag kände då övergången till Madrid blev offentligt och de gångerna då den jäveln återvände till Camp Nou. Det hatet jag kände för Figo har jag aldrig känt, varken innan eller efter, inom fotboll.

Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-08 14:03
Om det är en sak som Figo aldrig påstod så var det att pengar skulle vara inblandade. Han förnekar inte att han fick mer pengar i Real Madrid, men han nämnde aldrig hur mycket som han egentligen fick.

Han själv påstår att han var ärlig mot ledningen och förklarade att Perez sagt si och så, medan Barcelonas ledning trodde att han bluffade. Detta är hans ord. Hur mycket sanning som finns i det går att diskuteras.

Shi. Hold your horses. Vi ska slå Inter först och sen Bayern eller Lyon. Det är långt kvar. Och ja det hade varit en drömfinal att möta Real Madrid. Även fall jag hade haft svårt att se på matchen. :-)
Barcelona Sürer
2010-04-08 14:03
el Flaco

Något nytt om dagens träning än eller rapporter om ibra o pique?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-08 14:01
Shi

CL-titeln? Vi är inte där ännu, två viktiga matcher mot Inter återstår. Sen är det självklart en eventuell final som väntar.

Ska inte säga allt för mycket för att starta en pajkastning, men typiskt av en madridista att ta ut en seger i förskott. ;)

Speciellt när det gäller CL.
2010-04-08 13:59
Zizou_spars

Figos tankar sa han själv på en presskonferens. Han fick 3 gånger mer betalt än i Barcelona och han visste inte vart klubben var på väg då.

Han var ute efter pengar och fick det också. Ska bli så underbart o se honom på Camp Nou med hans Inter. Köra över dom totalt och förnedra grisen en sista gång.
Real Madrid Shi
2010-04-08 13:58
Jag vill redan nu gratulera er till CL titeln! Jag skulle kunna sätta min västra arm på att ni redan vunnit skiten, på Bernabeú dessutom :)

Ni gjorde er del för att bädda för drömfinalen, hade bara vi hållt nerverna i styr mot Lyon så hade vi varit i CL final med er, tror inte Bordeoux eller Bayern hade varit speciellt stora hot.

Men men, grattis till CL titeln och väl mött i El Clasico!
2010-04-08 13:57
el Flaco

Vi kanske får uppleva det igen om Messi har en bra dag på jobbet på lördag? Vi får hoppas på det.

--

Abbe.

Jo, självklart. Det var ju två viktiga pjäser försvann från anfallsvapnet "REM". Men, jag hade fel. Säsongen därpå vann laget allt.

* REM = Ronaldinho, Eto´o y Messi.
Real Madrid Zizou_spars
2010-04-08 13:56
Läsvärt om Figo. Förmodligen världens mest omtalade övergång. Vad som låg bakom och hur Figos tankar gick kommer vi förmodligen aldrig att få veta.
Barcelona Abbe.
2010-04-08 13:55
Ämne: el Flaco

Kommer a....
Separationen av Ronaldinho var väldigt tuff, samtidigt som man förstod att det var det ända rätta. Därför, om man ska jämföra, tycker jag att det var tuffare att ta farväl av Samuel Eto'o. En spelare som alltid kommer vara en av mina absoluta favoriter.
Barcelona el Flaco
2010-04-08 13:47
H.Alavi/

Ronaldinho måste ha haft en av de bredaste frisparksrepertoarerna jag sett. Han kunde överlista målvakten och muren på många olika sätt.

Men Dinhos mest oförglömliga insats var utan tvekan hans uppvisning på Bernabéu när marängerna tvingades att applådera honom för sina två mål. Episkt!
2010-04-08 13:43
el Flaco

Kommer aldrig glömma bort hur han lurade hela Werder Bremens mur på en frispark när han rullade bollen under muren.

Den mannen, han var något alldeles extra. Det gjorde ont i hjärtat o se honom skriva på för AC Milan, men samtidigt så var det bra för klubben att lämna då han på slutet endast orsakade problem.

Men, Ronaldinho och Deco kommer inte att glömmas bort, inte av mig iaf. Decos mål mot Chelsea på Camp Nou och Ronaldinhos lilla chip till Xavi som avgjorde el Clasico på Santiago. Goda minnen.
Barcelona el Flaco
2010-04-08 13:38
Madridistas AntiCules/

Tycker det är fel och orättvisst att skylla Ronaldinhos downfall på Rijkaard. Skulle du vilja utveckla hur han "förstörde" Ronnie?

Ända sedan Rijkaard satte sig på Barcelonas tränarbänk bestämde han sig för att Ronaldinho skulle bli en av ledarna inom laget och utnämnde honom till vice-kaptenen efter att brassen och Xavi fick lika många röster av de övriga i laget, efter Puyol förstås.

Frank Rijkaard valde att lita på Dinho ända in i det sista, som t.ex. den kritiska el Clásico på Camp Nou den 23 december, som ni vann med 0-1 och som nu i efterhand ses början för slutet för Rijkaards och Ronaldinhos era i Barça.

Det enda negativa man kan säga om Rijkaard är att han var för snäll mot stjärnorna mot slutet, men samtidigt har spelarna ett eget ansvar som många valde att strunta i.

Det var knappast så att Rijkaard slet ut Ronaldinho från sitt hem och hotade honom med våld att vara ute och festa sent på nätterna. Ronaldinho var en vuxen man som fattade sina egna beslut, hur fel de än må ha varit. Som haeger skrev; Ronaldinho förstörde för sig själv. Ingen annan.

Men hur som helst väljer jag personligen att bara tänka på de positiva minnen med Rijkaard och Ronaldinho. De gav mig många lyckliga stunder och det är de jag föredrar att minnas, istället för det negativa.
Annons: