/spanien/barcelona/forum/15531.aspx/spanien/barcelona/forum/15531.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-05-17 22:28
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna :

Det tror inte jag heller, ingen rök utan eld , enligt katalansk media så säger Yuste att man hoppas kunna göra klart med Villa denna vecka . Så jag hoppas på Villa.
Barcelonistas
2010-05-17 22:26
Pep the King

fotbollskanalen europa
Barcelona Criff
Tack för översättningen El Flaco :) Även om jag kan en del spanska fattade jag knappt vad dem alla mumlade i micen.
Barcelona Pep the King
Barcelonistas
Vad är Fk Europa?
Barcelona ★Sami★
2010-05-17 22:24
För och med nu ska jag inte läsa mer från Marca Sport eller El mundo deportivo. Blir bara galen av alla rykten.
Barcelona el Maestro!
2010-05-17 22:24
Medan vi ser framemot en val-vaka i juni kommer marängerna att antagligen sätta upp Maicon-vaka, Mourinho-vaka, o.s.v.
Herregud, det roliga har inte börjat ännu.:).
Barcelonistas
2010-05-17 22:18
fk europa sa dom att villa ska presenteras på onsdag!!! hoppas de stämmer.

en dröm slår in! Pedro--Villa--Messi holy shit!
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-17 22:17
Men då vet man ju att det nu är officiellt att klubben letar efter Fabregas och Villa. Tror knappast vicepresidenten skulle ljuga i media.
Barcelona Barca4eva
2010-05-17 22:13
★Sami★

Att du gick på Måndagspresentations ryktet herregud...

och EdiiN - CR9

Ändå tycker så många av er att han floppat/suger.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-17 22:00
matchen igår?
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-17 21:55
har nån länk till matchen , tack?
Barcelonistas
2010-05-17 21:55
el Flaco - Al loro!

ligger en hel del sanning i det hela faktiskt.Villa ville redan föra säsongen komma till barca och han var dessutom barcas prio 1 de var han man skulle värva. men valencias president satte stop för förhandlingarna + att vi snålade valen ville ha 45 mille för villa men barca gick bara me på 40.. tycker synd om villa känns som valencia har blivit hans fängelse på nått sätt..

förövr om ni undrar varför ja skrev så konstigt förut så var de för att ja skrev från iphone så ja sket i öäå bokstäverna!
Silthrim
2010-05-17 21:54
★Sami★:

Det är nog mer medias ord än Laportas om du frågar mig.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 21:51
★Sami★/

Du har flera gånger skrivit att Laporta vill eller tänker presentera Villa på onsdag. Var exakt har du läst det? Citat? Länk?
Barcelona Salcini
2010-05-17 21:51
Svårt å veta vad som händer inför nästa säsong. Stannar Touré? Stannar Zlatan? Vad händer Chygrynskiy efter en darrig höst? Marquez har varit ur form vad händer med honom? Sticker Henry till USA? Många frågor som vi inte får svar på ännu.

Jag anser dock att backlinjen är någorlunda stabil. Vi har två mittbackar i Puyol och Pique som täcks upp bra av Milito i första hand. Är dock svårt om Pique skulle behöva ersättning. Vågar vi chansa på Chyg eller Marquez då? Jag tycker att de båda ska få en säsong till. De fick båda sparsamt med speltid och då är det svårt att sättas in i hetluften direkt, Chygrynskiy är dessutom fortfarande ung och blir nog bättre med en försäsong i benen. Vänsterbacksplatsen är helt säker, högerbacken är svårare. Alves är klart förstaval men bakom honom? Puyol har gjort det bra men han behövs också centralt, å andra sidan är Milito bra ersättare för Tarzan.

Mittfältet/anfallet är där vi behöver akut tillskott. Saknaden var stor när Iniesta var borta och en till kreativ mittfältare kan behövas. Dock vore det bra med en mittfältare som också kan spela på anfallet, på så vis kan man täcka upp två positioner. Henry borde försvinna och då behövs en till där ute, men Pedro är också duktig så värvar vi en som kan spela på både platserna så vore det guld värt. Jag tänker främst på Ribery som är rutinerad och inte har jätte många år kvar, vilket ger de yngre tid att utvecklas bakom honom. Också ganska lik Iniesta i sin spelstil vilket vore bra då denne är skadad en del. Gourcuff från Bordeaux är också intressant. Lite yngre men väldigt duktig. Missade europa-spel med sitt Bordeaux och skulle kunna vilja söka sig vidare. Sägs vara den nye Zidane och vem tackar inte ja till en sådan? Ett tredje alternativ skulle kunna vara Hernanes från Sao Paulo. Varit på tapeten innan och verkar vara en helt ok spelare som inte verkar ha för bråttom vilket skulle kunna betyda att han accepterar bänken ibland.

Fabregas vill jag faktiskt inte se då han inte är tillräckligt all-round och han utmanar inte backlinjen likt Iniesta från mittfältet. Xavi ska spela när han kan, så är det bara. Villa får gärna komma, men då måste Zlatan iväg känns det som. Det blir för många renodlade anfallare i truppen och skulle inte vara bra för de ungdomar som är på väg upp. Helst har jag kvar Zlatan för att ge honom ett år till då han var såpass dyr. Det skulle förstöra det här med kontinuiteten som är så viktig.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-17 21:50
Rafael Yuste, vicepresidenten med ansvar för det sportsliga biten inom klubben, gick ut idag på radiostationen Ona FM och berättade hur läget såg ut med Villa och Fabregas.

Om el Guaje sa Yuste att "förhandlingarna går framåt", medan situationen med Cesc är mer "komplicerad" eftersom man måste än förhandla med Arsenal.

Yuste påpekade dock att bägge spelarna vill komma till Barelona och att detta kommer underlätta saken i slutändan.

Hur mycket av detta är sant eller ej kan var och en dra sina egna slutsatser.
Barcelona ★Sami★
2010-05-17 21:49
Silthrim
Laporta har juh sagt att han ska presentera Villa på Onsdag så vi får se. Men just nu känns det som David Villa stannar i Valencia:(
Silthrim
2010-05-17 21:47
Rooney_Manutd :

Jag tolkar hans uttalande som att han blir Valencia troget .Även fast jag fortfarande hoppas på Villa.

elbraco
2010-05-17 21:44
Håller med NoGo!
Barcelona NoGo™
2010-05-17 21:42
Stort tack till el Flaco för översättningen av segertalen.
Barcelona ★Sami★
2010-05-17 21:41
Silthrim
Skit också! Inga bra nyheter. Jag som trodde han skulle komma hit. Vi får se vad som händer på Onsdag.
Valencia Rooney_Manutd
2010-05-17 21:37
Silthrim// Jag är inte så säker på att Villa stannar kvar i Valencia, han är 28 år och har inte så många år kvar i fotbollen. Det uttalandet av Villa tolkar jag som att det är inte upp till honom utan till klubben. Men jag skulle inte bli förvånad om han stannar kvar.
Barcelona Lusnos
2010-05-17 21:34
Underbara nyheter att Milito förlängt till 2012. Börjar iallafall bra på säsongsuppehållet.
Barcelona Visca Barca
2010-05-17 21:33
Om vi säljer Henry behöver vi ett nyförvärv eller inte? Vad tycker ni? Vi kan ta upp jeffren, men håller han? Om Henry drar så är det här våra anfallare: Bojan, Pedro, Ibra, Messi och jeffren. Bojan har varit mycket bra nu mot slutet när han har fått speltid, men matchen mot Valladolid var han inte alls så bra och det här kan hända många.

Då vi spelar med 3 anfallare varje match behövs det inte minst 6 anfallare så att man har en reserv till alla positioner i anfallet.

Hleb kommer komma tillbaka, men honom säljer vi säkert nog. Kerrison kommer antingen säljas eller lånas ut igen. Mitt alternativ vore att köpa Luis Suarez som har öst in mål i holland.

Alla vet att det kommer spelas ett VM nu i sommar och det kan säkert blomma ut några talanger där eller några äldre som t. ex Arshavin under EM.

Jag tycker inte att vi behöver Cesc just nu så honom kan vi vänta med. Vi behöver först värva en anfallaren sen kan vi fundera på att värva Cesc.
Silthrim
2010-05-17 21:30
★Sami★:

Villa verkar bli Valencia troget.

Barcelona ★Sami★
2010-05-17 21:20
Någon här inne som vet något nytt om David Villa? Skulle inte han bli klar idag eller Onsdag? Laporta skulle juh presentera?
Någon som vet nåt nytt.
Barcelona Fille s
2010-05-17 21:13
ireland?? bänken i city är nog inte material för att vattna camp nous gräs ^^
Andre_D
2010-05-17 21:08
Edin

Mot espanyol var det en straff.
Barcelona Pedrito
2010-05-17 20:57
Vad kommer hända när villa hamnar i måltorka eller skadar sig?Då ska nästa in o då ropar alla på Torres.
banklev
2010-05-17 20:53
Ämne: Ämne: En spel....
Tekniken har han definitivt, tycker att fabregas blir överflödig i dagens Barca, man måste spela en defensiv spelare på mittfältet också. Sen så tycker jag att Barcas så fina fotbollsfilosofi försvinner ifall man börjar värva spelare för 500 miljoner + varje sommar.
Annons: