/spanien/barcelona/forum/1553.aspx/spanien/barcelona/forum/1553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Fuerza
2016-03-06 02:11
Finns en del skitnödiga personer som tycker att Pep gjorde "fel". Det är sådana personer som inte tål kritik generellt. I vardagsliv, i arbetsliv, överallt. Pep är inte där och kritiserar för att håna Kimmich. Han är där och kritiserar för att Kimmich ska bli bättre ... för att Kimmich ska tillföra ännu mer till laget.

Det är därför Zlatan kom i kläm med Pep. Zlatan är en fantastisk fotbollsspelare men hade kunnat bli ännu bättre om han kunnat bita i det sura äpplet lite oftare. En del kan inte ta kritik helt enkelt för att de tror sig redan kunna allt som behöver kunnas. De kan inte släppa på stoltheten för att de ser kritik som något djupt personligt. Då fäller man ut sin försvarsmekanism. Svag mentalitet i mina ögon. Kimmich visar sin storhet genom att stå kvar och ta till sig kritiken. En riktig man och elitidrottare.
Barcelona Lionel12
2016-03-06 00:43
Såg precis real matchen och man ska inte ta segern ifrån dom, men. Vilket uselt försvarspel och målvakten står på hälarna titt som tätt. Det mest positiva var att Ronaldos son verkade titta på Youtubeklipp på den store Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-03-06 00:08
Luis Enrique wants defender Jeremy Mathieu (32) to stay next season. The Frenchman has denied a report that he's looking for an exit. [md]

Fantastiskt nyhet!
Hoppas att det blir av.
Barcelona Júnior.
2016-03-06 00:03
Tycker att det finns en viss charm med hela Pep-Kimmich situationen, på ett liknande sätt som när Mascherano sällan är med och firar med laget utan istället finner sig vid tränarbåset för att diskutera taktik. Även om Pep stundtals kan vara väldigt impulsiv så är det rätt uppenbart att han endast hade goda intentioner när han gick fram till Kimmich. Sedan kan man diskutera om det var rätt tillfälle att ta samtalet med den unge tysken men det är alltid intressant som fotbollssupporter att få vittna vad som vanligtvis sker bakom stängda dörrar. "Mer sådant!" säger jag.
Barcelona Nemesis 10
2016-03-05 23:33
@DM1982:
Håller med Enkos fullt ut. Pep överdriver när han väljer att ta den diskussionen mitt på plan direkt efter avblåsning, det är väl inte så svårt att vänta nån minut tills man är i omklädningsrummet. Jag som spelare hade inte tyckt om att bli behandlad så från ingenstans när man håller på tackar motståndare efter match. Han behöver inte göra det framför hela fotbollsvärlden bara för att "visa" hur passionerad han är, dom flesta vet nog redan vilken passion han besitter.
Vlom
2016-03-05 23:31
Fan, Lindelöf är faktiskt jävligt bra för Benfica under Lissabon-derbyt mot Sporting.

Skulle inte förvåna mig ifall om svensken faktiskt blir startspelare även när deras ordinarie mittbackar återvänder från sina skador sett till Lindelöfs fina prestationer för Benfica-tröjan såhär långt.
Barcelona Davids3
2016-03-05 23:08
@Vampíro:

Lästa nu på mmanytt-fb hemsida. Hans match börjar någon gång 06-6.30.
Fast man kanske också bör se Latifis match som isåfall börjar lite tidigare!
Barcelona Liunil Masse
2016-03-05 23:01
[QUOTE=DM1982]Guardiola thinks that Kimmich has everything to become a great player. That's why he's so demanding with him. A complete non-story This Pep-Kimmich thing reminds me of people who moan/cry when people who care about them are "tough". Luckily Kimmich is tougher than that That's what separates elite athletes from the rest. They can take it, learn and get better. Kimmich will remember this as a positive chapter från migerucb på twitter, kunde inte ha sagt det själv. Pep är extremt krävande och passionerad, det är därför han är en av världens bästa tränare. [/QUOTE] Det är bara att kolla på hur nästan alla spelare höjer sig under Pep. Costa, Coman och Kimmich är alla nya i Bayern men spelar redan riktigt bra. Även vår Messi hade aldrig varit så här bra om inte Pep tagit över som utveckla honom enormt, stensäker på det.
Barcelona Vampíro
2016-03-05 22:57
[QUOTE=Davids3]Helt off-topic: Någon som vet när Mcgregor-fighten startar svensk tid idag? [/QUOTE] Galan startar 04:00, hans fight beror självklart på hur lång tid de andra tar men skulle gissa på någon gång efter 05-tiden.
Barcelona Kröjff
2016-03-05 22:54
@Barcelonistas:
Okej Barcelonistas, "Helt Off Topic"! Näst sista meningen i mitt teologiskt färgade inlägg bortsett från fristående ord som forum och min Mod, är en gammal böneramsa som ofta brukar komma till användning till vardags i katolska kyrkors biktstolar. Och vad gäller Ave Maria så är det benämningen på en annan välanvänd bön, som syndaren får i uppgift av prästen att rabbla X antal gånger, beroende på hur allvarlig det begångna brottet mot den kristna värdegrunden anses ha varit. Om någon exempelvis skriker "La Puta" så fort ens hatobjekt gör mål, kan straffet bli en Ave Maria. Och eftersom Ronaldo gjorde fyra mål idag, så nödgas den som gjort sig skyldig till försyndelsen, upprepa bönen lika många gånger för att kunna bli förlåten. För alla rättroende katoliker är detta självklarheter. När det kommer till budorden så kvittar det lika om man är protestant (själv är jag ingetdera). Och just det första budordet lyder ungefärligen som jag skrev. Nämligen att allas vår påstådda Herre via Moses som var fundamentalistisk jude, förbjöd alla människor att ha några Gudar jämte Honom Himself. Och då säger det sig självt att om man som fotbollsspelare utger sig för att vara upphöjd över allt och alla och till och med dyrka sig själv som sin egen idol, så är det som att spotta vår store skapare rakt i synen. Att älska sin nästa så som man äskar sig själv är raka motsatsen till vad Ronaldo sa om sina lagkamrater härförleden. Det betyder ungefär att jag ska tycka om dig lika mycket som jag tycker om mig själv och vice versa. Vilket ju inte vill säga lite att leva upp till för oss båda. Vi är ju trots allt bara människor, om än samtidigt Guds avbilder! Men nu är det min tur att få en enkel förklaring på varför du börjat envisas med att avsluta dina PM och repliker till mig, med att citera Arnold Schwarzeneggers rollfigur "Terminator" genom att begagna dig av frasen "Hasta la vista baby"! Vetgirig som jag är i grunden har jag givetvis googlat på fenomenet. Och den som söker ska finna följande. Rollfiguren John Connor tillrättavisar the Terminator: " No, no, no, no. You gotta listen to the way people talk". Och fortsätter undervisa sin utomjordiska lärjeunge: "You don't say "affirmative" or some shit like that. You say "no problemo". And if someone comes on to you with an attitude, you say "eat me". And if you want to shine them on, it's "hasta la vista, baby". Varpå the Terminator svarar: Hasta la vista, baby. Och upprepar sen avskedsfrasen, och skjuter sönder nån jävla nitrogenfrusen vätska kallad T-1000, innan den exploderar. Wtf?! Ave Maria. Så vad fan har det med fotboll och FC Barcelona att göra? Ja, fråga inte mig...
Mascherano#14 el Jefecito
2016-03-05 22:47
Nu vet jag ju inte exakt vad Pep säger men jag ser absolut inga fel med det han gör. Man ser ju att han älskar Kimmich samtidigt som han är helt galen på honom =)

Pep = Passion

Eller nej...

Passion = Pep menade jag.
Barcelona DM1982
2016-03-05 22:26
[QUOTE=enkos]Pep har vid flera olika tillfällen klappat hårt till en del spelare och uppträtt ganska konstigt mot andra. Jag gillar honom som tränare och hejar på honom i alla matcher men ibland överdriver han och med sitt betende framstår som en galning g. Som sagt situationen ikväll mot den unge spelaren var helt onödigt. [/QUOTE] Guardiola thinks that Kimmich has everything to become a great player. That's why he's so demanding with him. A complete non-story This Pep-Kimmich thing reminds me of people who moan/cry when people who care about them are "tough". Luckily Kimmich is tougher than that That's what separates elite athletes from the rest. They can take it, learn and get better. Kimmich will remember this as a positive chapter från migerucb på twitter, kunde inte ha sagt det själv. Pep är extremt krävande och passionerad, det är därför han är en av världens bästa tränare.
Barcelona neymar JR
2016-03-05 22:21
Pep gör inga fel där alls? Unga talanger behöver just den behandlingen. Vill inte ens tänka på hur mycket Pep hade lärt neymar och hur mycket bättre han hade blivit. Han är trots allt top 3 men med Pep bakom sig hade nog Messi haft det svettigt! Kimmich gjorde en strålande match, men finns alltid något att förbättra. Han kommer tacka Pep för lektionerna senare i livet.
Barcelona Davids3
2016-03-05 22:20
Helt off-topic:
Någon som vet när Mcgregor-fighten startar svensk tid idag?
Barcelona enkos
2016-03-05 22:18
Precis när jag tänkte Wow Sevilla äntligen vann borta så släppte de målet och matchen slutade 1-1 . Vår tur i nästa match att sänka Getafe och med hopp skicka de från La ligan en gång för alltid.
Barcelona enkos
2016-03-05 22:10
@DM1982:

Pep har vid flera olika tillfällen klappat hårt till en del spelare och uppträtt ganska konstigt mot andra. Jag gillar honom som tränare och hejar på honom i alla matcher men ibland överdriver han och med sitt betende framstår som en galning g. Som sagt situationen ikväll mot den unge spelaren var helt onödigt.
Barcelona DM1982
2016-03-05 22:07
[QUOTE=enkos]Jag har alltid försvarar Pep men nu gick han över gränsen. Han behövde visa det på plan direkt efter slutsignalen då han kunde visa lite respekt till inte bara spelaren utan alla andra som fanns omkring. Ganska idiotiskt gjort ! Hade han vågar göra det mot Zlatan ? [/QUOTE] Pep är passionerad och han är inte rädd att visa det. Det var Pep-talk, inte utskällning.
Barcelona enkos
2016-03-05 22:00
@Davids3:
Jag har alltid försvarar Pep men nu gick han över gränsen. Han behövde inte visa det på plan direkt efter slutsignalen då han kunde visat lite respekt till inte bara spelaren utan alla andra som fanns omkring. Ganska idiotiskt gjort ! Hade han vågar göra det mot Zlatan ? ibland beter sig Pep som en galning.
Barcelona Davids3
2016-03-05 21:47
Pep ger Kimmish en grov utskällning, eller läxa för den delen, efter slutsignalen! Så jävla bra! Han verkar göra allt i sin makt för att få fram en ny Busq, som han kan ta med sig till City. Men kommer ej hända ;D
Vlom
2016-03-05 21:30
@Barcelonistas:

Barca B är egentligen ett reservlag för vårt A-lag, därmed är det inte tillåtet för Barca B att spela i samma division som A-laget.
Barcelona DM1982
2016-03-05 21:30
[QUOTE=Davids3]Svar på första frågan: Nej. Det hände för några säsonger sedan att Barca B var klara för kvalificering men de fick stanna kvar i andra divisionen pga. just detta. Andra scenariot är lite problematisk, om Barca a hade åkt ur la liga, ska de ju spela i andra divisionen. Men om Barca b redan spelar där, vad händer då ?! Hmm, kanske blir de tvungna att slå ihop lagen. [/QUOTE] Om a-laget åker ur förstadivisionen så åker b-laget automatiskt ner en division. Hände för några år sedan när Villarreal åkte ner, b-laget åkte ner till trean och c-laget till fyran. Jobbigt.
Barcelona Davids3
2016-03-05 21:27
@Barcelonistas:

Svar på första frågan: Nej. Det hände för några säsonger sedan att Barca B var klara för kvalificering men de fick stanna kvar i andra divisionen pga. just detta.

Andra scenariot är lite problematisk, om Barca a hade åkt ur la liga, ska de ju spela i andra divisionen. Men om Barca b redan spelar där, vad händer då ?!
Hmm, kanske blir de tvungna att slå ihop lagen.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-05 21:22
En fråga kan B-laget gå upp till La Liga? Hur sjukt vore inte de? Elr låt oss säga stt vi åker ut ur La Liga och misslyckas med att ta oss till högsta serien medan vårt B-lag gör det hur hade de gått då?
Barcelona Davids3
2016-03-05 21:19
@DM1982:
Låt oss blunda för det för nu iallafall. Tycker det är katastrofalt att spela i tredje divisionen, blir otroligt svårt att ta steget upp till a-laget. Så låt oss avancera till andra divisionen först sedan se till att b-laget präglas av la masia spelare :)
Barcelona Davids3
2016-03-05 21:16
Kan säga att jag var Arsenal-fan tidigare idag, vill så gärna se Leicester vinna PL. Då de vann sin match idag är det 5 poängs skillnad ner till Tottenham och 9 matcher kvar. Tror ni de grejar det ? Helt sinnes om de lyckas !!
Har de vunnit tidigare överhuvudtaget?
Vlom
2016-03-05 20:25
@Liunil Masse:

Det är därför som jag mycket hellre ser att Suárez vinner skytteligan framför Cristiano, även om det är förstås svårt med tanke på att uruguayanen står för en idel enkla missar tyvärr...
Barcelona Vampíro
2016-03-05 20:22
Jag tror de flesta Barçafans lägger fokus på det egna laget än att hela tiden försöka komma på anledningar att skryta framför Madridsupportrar. För det sistnämnda är väl det viktigaste för dig?
Barcelona Rambla~
2016-03-05 20:17
Nye Dani Romera verkar vara en riktig måltjuv för Barca B.
Barcelona Vronskij
2016-03-05 20:15
Man får såna groundhog day-känslor av att läsa det här forumet. Ska jag hoppa in i skytteligadebatten igen och debattera perfekt så kanske det blir en ny dag.
Barcelona enkos
2016-03-05 20:11
det kommer att bli högst intressant om fjärde och sista CL platsen i ligan nu när Villareal torskar hemma mot Las Palmas. Om nu Sevilla vinner för första gången på bortaplan ikväll mot Getafe och nästa match hemma mot just Villareal är det plötsligt bara 3 poäng som skiljer när det är 9 matcher kvar att spela.
Annons: