/spanien/barcelona/forum/15527.aspx/spanien/barcelona/forum/15527.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-11 21:49
MF Doom

Hur kan du kräva att en person som varit A-lagstränare i 2 år ska gå under epitetet "demontränare"?
Är det särskilt rättvist ens att jämföra honom med gamla uvar som Ancelotti och Ferguson m. fl.?

Att Pep har stor tilltro till de talanger som finns i la Masia beror nog på att han själv tränat dem under sin tid i Atletic.

Visst har han en del att lära, men att kalla honom för en säkerhetsrisk är väl ändå att ta i?

Han står stenhårt för de beslut han gör, och det är inte alltid till hans fördel. Men det gör att han är konsekvent i sitt tränarskap, och det om något tyder väl mer på stabilitet än osäkerhet?
MF Doom
2010-08-11 21:48
el Flaco

Pep chansade inte, han hittade en ny älskling eller såg bara vilka som var i bättre form. Pep vågar inte chansa. Henry som var totalt utfryst och aldrig fick chansen att komma igång petades istället för Pedro vilket var inte mer än rätt. Med handen på hjärtat så kan jag inte säga att Henry är slut. Pep slutade plötsligt att lita på honom och skaffade sig en ny älskling (Pedro). Henry satt kvar på läktaren med 90 miljoner om året. En spelare som är i formsvacka behöver förtroende från tränaren och speltid. Så är det bara, samma sak var det med Ibra. Vilken demontränare skulle peta Ibra för lille Bojan? Endast Pep. Jag är inte hård mot Pep utan rättvis, han ska ha krav på sig, det ska man ha om man tränar en toppklubb. Jag betalar inte 500 kr i månaden för viasat och canalplus för att se honom göra dessa misstag.
Barcelona el Flaco
2010-08-11 21:43
Ämne: Sport skriver att Pi....
Nej, det står att Sport har fått reda på, via Twitter, att Pinto tvingades avbryta träningen och att det görs läkartester för att se hur pass allvarligt det är. Jag avvaktar dock för att se vad som kommer dyka upp på klubbens hemsida.
Barcelona el Flaco
2010-08-11 21:41
MF Doom/

"En demontränare chansar, det gör aldrig Pep".

Förra säsongen valde Pep att chansa med Pedro och Bojan istället för superstjärnorna Henry och Zlatan när ligan skulle avgöras under våren (Pedro hade visserligen bänkat fransmannen långt innan dess). I det skedet vågade Guardiola att chansa.

Håller annars med dig om när du skriver att Pep inte klarar av att låsa matcher, som vi såg i vissa matcher den gångna säsongen, men samtidigt tycker jag att du är lite väl hård mot Pep. Han har trots endast haft två säsonger bakom sig som tränare på högsta nivån och tre år totalt om vi räknar med tiden i Barça Atlétic. Med tiden kommer han förhoppningsvis bli bättre i den taktiska aspekten.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-11 21:39
Sport skriver att Pinto har skadat sig, vilket kan göra att han missar mötet med Sevilla på lördag.

Var det bara jag som hade en känsla av att han skulle bli skadad innan matchen? Fan vad tråkigt. Jag skulle inte vilja vara i Guardiolas skor just nu.
MF Doom
2010-08-11 21:31
Ämne: MF Doom,

på vilk....Ett exempel är när Inter lät Barca ha bollen och Pep bytte aldrig in en offensiv spelare till för på det sättet skulle Barca kunna vinna. En demontränare chansar, det gör aldrig Pep. En demontränare kan låsa en match, det kan inte Pep. I CL bör man kunna det, allt för att vinna. Kolla bara 2-2 matchen borta mot Arsenal, vi ledde ju med 2-0. En demontränare tappar ionte en sådan ledning. Han är för rädd och för oerfaren. Pep är milslängder ifrån tränare som Mourinho, Capello, Ancelotti, Benitez. Ferguson m.fl

Låt Pep träna ett topplag i England eller i Italien. Han skulle misslyckas totalt, det är jag helt säker på. Pep kan inte värva. Han värvade Villa men Barca behöver inte Villa utan bör förstärkas på andra positioner. Nu snackas de om Özil eller Mascherano.

Dessa spelare är alltså tänkta på bänken istället för Sergi. Det är två toppspelare vi snackar om. Dilemma där och även dilemma mellan Ibra/Villa/Pedro/Bojan. Vad håller han på med? För han bestämmer och klubben lägger fram pengarna. Pep kan inte heller få utlänningar att anpassa sig. Det är för mycket katalan stuk över det hela när Pep leder Barca. Man vinner tillsammans oavsett vart man är uppfostrad och förlorar tillsammans. Det här med Chyg och Henry skrattar jag än till idag. Vad håller han på med, allvarligt alltså.

Jag förstår inte än idag vad Pep vill och hur han leder Barca. Det är lätt att stå där som Barcatränare och låtsas som att allt är ok. Men för mig är Pep allt vad osäkerhet innebär.
Andre_D
2010-08-11 21:30
DM1982

Tack för streamen! Vet du vem som gjorde målet?

Hörde precis att Gaygo spelar, vad hände där?
Barcelona barca111
2010-08-11 21:30
Ämne: Hur kan inte Holland....
För att Holland spelar med sitt reservlag
Barcelona BarcaFan!
2010-08-11 21:25
Hur kan inte Holland vinna ukraina ??
Barcelona Smogen
2010-08-11 21:24
1.70-ligan. och MF Doom

Menar ni på allvar att Pep är sämre på coachandet än Ferguson och Ancelotti? Eller är ni ironiska? Antar att detta är första säsongen då ni tittar på Barcelona för ni kan inte ha sett t.ex. CL finalen förra året.

edit. Peps enda riktiga svaghet är väl värvandet av spelare, där har det sällan blivit bra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 20:57
MF Doom,

på vilket sätt är Pep än sämre tränare än Chelseas och United? Just själva coachandet.
Barcelona el julio
2010-08-11 20:56
Ämne: el Maestro!

Agree....
Klockrent inlägg.

el julio
Barcelona DM1982
2010-08-11 20:55
Sveriges första halvlek var nog den bästa och roligaste jag har sett på många år. Äntligen är tråkmånsen Lagerbäck borta så att man kan titta på Sverige igen. Zlatan spelar riktigt bra och verkar ha kul.

Nu är det dags att se vad Messi och Argentina kan göra mot Irland.

Stream för de som vill titta, den är riktigt bra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-11 20:54
Härligt för Zlatan!

Men nu blir det Taco-Anders som värvas som DM istället för Mascherano ;)
MF Doom
2010-08-11 20:51
Ämne: Ämne: Nu har ....
Därför skulle han göra bättre ifrån sig i Chelsea eller United. Där finns det tränare som kan utnyttja en sådan spelare som Zlatan är. Synd att Pep inte är en demontränare med dundertränarkunskaper. Villa Zlatan Messi är det ultimata för min del. Där har vi snabbhet, fysik och mål i dessa tre o.s.v
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-08-11 20:51
el Maestro!

Agree. Det är självklart att Messi är den som ska få den lite friare rollen. Men jag fattar fortfarande inte varför Ibra används som en 'renodlad' striker. Waste of talent.

Nej jag vet inte, svårt. Tycker bara att Zlatan spelar betydligt bättre när han är längre ner i plan. Men i dagsläget spelar ju Messi där.
Barcelona el Maestro!
2010-08-11 20:46
Ämne: Nu har jag inte så b....
"...Hoppas att Pep ser denna match...". Saken är ju den att Zlatan har en friroll ikväll. Det kommer han inte att få i Barca. Den rollen har Messi ibland i Barca. Han sköter den alldeles utmärkt. Zlatan ska vara en 9:a i Barca. Det han behöver möjligen göra är att röra sig och kanske byta plats med de två andra anfallarna. Men friroll kommer han aldrig att få i Barca. Han kan dock komma ner ibland för att delta i speluppbyggnaden. Han kan vara väldig nyttigt då.
Barcelona Sentuary
2010-08-11 20:35
Jaha okej, glömde kolla 8an hehe, men tack.
Barcelona Barca4eva
2010-08-11 20:32
Sentuary

Tv8 ja och har du inte den kanalen, kolla länktips..tv8 visar nämligen oxå matchen på nätet

2010-08-11 20:31
Sentuary

Tv8, om det är Sveriges match du menar. :P
Barcelona Sentuary
2010-08-11 20:29
Var visas matchen?
Andre_D
2010-08-11 20:29
Hahaha det har precis blivit dataintrång på Man Utds hemsida. Benzema, Özil och Sneijder med mera var "klara" för dem.
2010-08-11 20:14
Nu har jag inte så bra koll på hur bra Skottlands landslag är, men j*vlar vad Sverige leker med dem just nu. Hyfsat passningsspel.
Zlatan verkar dessutom ha hittat tillbaka till sin "jag-skiter-i-allt" attityd och gör lite som han vill. Då är han som bäst!

Edit: För att inte misstolkas. Ibra gick inte och känna igen när han kom till Barça. Dem få intervjuer han gjorde pratade han som ett litet barn full av rädsla. Nu för tiden är han, ja, sig själv igen. :)

Hoppas Pep ser den här matchen. Ner med Zlatan längre ner i planen. Hans teknik måste utnyttjas.
Andre_D
2010-08-11 20:06
Barca-anfall av Sverige :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-11 20:05
ZLATAN!

1-0 Sverige!
Barcelona Frodo
2010-08-11 19:33
Bojan fixar och sätter en straff för Spaniens u-21!
Barcelona el Flaco
2010-08-11 19:33
Klubben har idag förlängt med tre spelare som den kommande säsongen kommer lira i B-laget under Luis Enriques ledning. Målvakten Masip förlängde till 2011, medan vänsterbacken Planas och mittfältaren Riverola gjorde det samma till 2012.
Barcelona NoGo™
2010-08-11 19:27
Vem ska ha nr 4? Ja Cesc kanske :p Nej men ge det till Dos Santos då. OM inte nån tar nr 4 den här säsongen så kan man ju bara gissa vem som anländer nästa säsong hehe. Skulle bli förvånad annars.

Mascherano skulle kunna vara en bra värvning faktiskt men känns lite sådär att köpa en så bra spelare och sen inte använda han hela tiden menar Busi kommer ju vara nr1 helt klart så det kan bli lite knepigt om Mascherano inte acceptera att sitta lite bänk.

10 milj plus Hleb som nån var inne på är ju inte så farligt så varför inte.

Edit: Hoppas på en pigg Zlatan nu i landskampen.
Barcelona Unicef
2010-08-11 19:26
Bojan ser pigg ut!
Andre_D
2010-08-11 19:23
el Flaco

Ja verkligen.

Casillas, Valdes, Reina, Palop, Lopez, Asenjo, De Gea osv.
Jämför med England xD
Annons: