/spanien/barcelona/forum/15526.aspx/spanien/barcelona/forum/15526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-04-09 13:53
Jag vill bara påminna er om matcherna imorgon:

Napoli - Parma 18.00 (klassiskt möte)

Fiorentina - Inter 20.40

Paris Saint Germain - Bordeaux 21.00

Real Madrid - FC Barcelona 22.00

Nästan så att man har lust att ligga under sängen, bara ligga där i mörkret och vakna när matcherna drar igång imorgon
Real Madrid Sherminator
Ni fattar inte. Det är samma scenario som förra El Clasico. Dom skojar bara att han inte är med i truppen. Sen så blir han inbytt, Alves slår ett perfekt inlägg och Zlatan gör 0-3!
Barcelona Abbe.
Ämne: Jag vet inte om någo....
Jag orkar bry mig och jag tycker det är en nyttig spelare. Han accepterar bänk och han framställs som en väldigt bra person att ha i ett omklädningsrum. En skön kille helt enkelt. Jag gillar Pinto skarpt.
Barcelona Vampíro
Äsch, bry er inte om vad wannabe-poeten Alavi och nån "skribent" från puertan skriver för dynga. De är bara sura över att deras CL-säsong alltid tar slut första veckan i mars.

En sak jag dock stör mig på är att om Barça-red skulle skriva liknande artiklar, så skulle madridistas storma in på vårt forum och gråta ut men deras "skribenter" får ju skriva vad de vill för att sedan skydda sig bakom puertans stängda dörrar. Hyckleri var ordet...
Aléx
2010-04-09 13:52
hehe :)
Barcelona AzizWaysi
2010-04-09 13:51
el Flaco

Vet du om någon spelare har gjort 4 mål i Champions League-slutspel i en och samma match , förutom Messi då?
Barcelona el Flaco
Jag vet inte om någon här orkar bry sig om detta, med tanke på att vi spelar el Clásico om lite mer än 24 timmar, men Pinto har idag förnyat sitt kontrakt till 2011.

Hans tidigare kontrakt gick ut denna sommaren och klubben har därmed förlängt hans kontrakt med ytterligare ett år.
Barcelona Rambla~
Gonzalez_Barca

Det där stämmer inte alls. Det är påhittad skröna bland madridistas. Däremto stämmer det att Franco utsåg vem som skulle vara Barcas president och styrelse under många år. Behöver jag påpeka att det var regeringsvänliga sådana?
Barcelona kallesiete
2010-04-09 13:47

En madridista som lever i dåtid? Chockerande.
Barcelona el Flaco
Efter Messis uppvisning mot Arsenal blev den sjätte spelaren i Champions Leagues historia att göra fyra mål i en och samma match. De andra fem är Van Basten, Simone Inzaghi, Dado Prso, Van Nistelrooy och Schevchenko.

Men ifall Messi gör mål imorgon så blir han även den sjätte spelaren i Barcelonas historia som gjort tre mål på Santiago Bernabéu. De andra är Zaldúa, Asensi, Rivaldo, Ronaldinho och Henry.

Guardiola har även han en chans att bli historiskt. Vid vinst blir han tillsammans med Frank Rijkaard de enda tränarna i klubbens historia som lyckats vinna två gånger på Real Madrids hemmaplan.
Barcelona A.B
Måste bara säga att "hur man känner igen en cule?"-krönikan, tyvärr, var riktigt underhållande att läsa. Kul skrivet, gillar attityden och det piskar dessutom upp stämningen inför imorgon ännu mer. Hämnd-krönika någon?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-09 13:44
En sak till geniet "Fernando gaga-king of madrid" som skrev körnikan.
Laporta: ”Vi skapar Ballon d’Or vinnare medans Real Madrid köper dom”

Laporta sa vi skapar, inte skapade! presens form och messi skapades i barca tröjan, Laporta sa aldrig att vi skapar de när Ronaldinho vann BalonDor!!

Gör om, gör rätt!
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Jag kommer ihåg att ....
Jag läste det där med att Franco räddade Barca ekonomiskt sett i en fotbollsmagazin inför denna säsong. Då trodde man ju inte på det då det lät lite skumt.. Men nu när Kviborg sa det så är jag helt övertygad.
Barcelonistas
Barca-nist

hehe :)
Barcelona Messidinho_10
Kallesiete

Är han helt borta eller för annars så går Maxwell in.
Real Madrid Sincos
2010-04-09 13:42
Ämne: Ämne: Ni måst....
Snälla, ta inte det hela så otroligt seriöst. Han skriver själv längst ner:

"*Generaliseringar har gjorts.
*Ironi och sarkasm återfinns på flera ställen i texten.
*Allt detta bör tas med en nypa salt."

Jag skrattade till krönikan, men jag brukar göra detsamma när det gäller "den typiska madristan" grejer. Jag förstår att många vill försvara sina färger och sitt älskade lag, vad det än må vara, men lite självdistans måste man väl kunna ha? För övrigt hoppas jag på en bra match imorgon och må bästa lag vinna!
Barcelona kallesiete
2010-04-09 13:39

Messidinho
Häng med i svängarna lite. Såg du inte matchen mot Arsenal ens? Abidal är inte aktuell.
Barcelona Barca-nist
2010-04-09 13:39
Världen :Hur känner man igen en Madrid-fan?

” vi har pengar , vi kan med pappa perez”

Vi ser dem lite då och då eftersom de vinner så sällan. Dom håller hus på svenskafans forum, om vilka de ska köpa, C.Ronaldo vakan, kaká vakan osv Deras vita tröjor är fyllda av ekonomiska intäkter så man ser lite av den vita i alla fall.

Hade Van Gogh levt, så hade han på grund av ren andra tydliga skäl opererat sitt förlorade öra för Real står faktiskt för estetiska linjen än den sportsliga!

En obehaglig rysning går genom hela kroppen och då undrar jag är det kris i Real, finns det några fastigheter som man kan lura kommunen på så man kan köpa spelare! Spanien i Ekonomiskt kris men vi köper för några hundra mille spelare. Vad ska vi ha? Ju en spelare från varje klubb.
”Förlorar vi 4-0 mot Alcorcon, fan också köpt nytt lag”
Känner du igen dig då har du drabbats av Real sjukan!

De här egenskaperna kännetecknar en Real fan:

1. Realismen.

Real fansen kan heta Realist men långt ifrån realismen. Real fans kan ibland säga något otroligt häpnadsväckande.
Åsikter och påståenden som låter helt absurda för dig och gemene man. Dessa uttalanden är rena lögner och överdrifter, och dom framstår som skrattretande för den normala och vettiga individen. Men real fansen är så insnöad i sin lilla värld så att han faktiskt uppriktigt tror på allt det han säger. Så hör ni något i stil med att ”Guti är hetro”, ”Benzema är ett lyckat köp” ” Marcello visar inte sin snopp för publiken mot Getafe” vilket kännetecknar en blottare som har liten sak!

”C .Ronaldo tar inga skådespelarlektioner” ”Vi är bäst historiskt sätt” sedan Francos tid ja ”vi kan köpa alla” då vet ni att det är en Real fansen är oftast en bunt av bratz som älskar att använda farsan kreditkort.

2. Okunnigheten.

Några ord som Real har problem med!

• Långsiktighet
• Matematik/ekonomi
• Arrogans
• lagmoral
• journalisk (svenskafans Real-Red)
• propaganda
• dubbelmoral och hyckleri
• osv

3. Hur kommer Perez må efter besök från kronofogden?

Man undrar som real fan hur deras Pappa mår efter så den stora skulfälla, ska man anmäla honom till TV3 fan.

Jag undrar hur ekonomerna ska lägga upp på tavlan??

• Intäkter?
• utgifter?
• Titlar??
• Gud var är alla banker?
• vilken adress är Perez skriven på så indrivaren kan nå honom ?

4. Realfansen kan ha en förkärlek till enskilda spelare och själva laget kan åsidosättas. Man kan alltid skylla på enskild spelare trots att det är hela laget som spelar.

Många Realfans väljer att leva ett dubbelliv när de bestämmer sig för att hålla på Real Madrid. Det kan se ut som om han älskar klubben men det är i själv verket pengarna de drar in som är huvudsaken, s.k. den glamourös societet gruppen.

Detta fenomen är dock vanligast hos dom nyblivna och moderna supportrarna, även om dessa ”bratz” aldrig själva skulle erkänna denna märkliga företeelse. Så om du ser en nedstämd, besviken och halvt gråtandes Real fans så har det med aktier att göra!

5. Repression. En Real fan har lätt för att förtränga.

Real fansen vill helst glömma senaste El clasico vilket kan leda till olika slags mentala problem
Härmed undviker vi länka några Youtube länkar, eftersom Real fansen är en känslig grupp!

Om Barcelona förlorar i Madrid så har de fortfarande chans att lyfta CL pokalen!

Kviborg får nog lära sig skriva på arabiska eftersom Guti kommer nog hamna i arabländerna !

Vi tackar Hassan för den tidigare ”roliga artikeln” :)
Barcelona Messidinho_10
2010-04-09 13:38
Här kommer min start elva till imorgon

Valdes

Alves Puyol Pique Abidal

Xavi Busi Iniesta

Messi Bojan Pedro

Sen kan jag tänka mig att Pep funderar på att köra Iniesta där uppe istället och ta in Keita på mf, vi får se vlket det blir.

Barcelona Hetfield
2010-04-09 13:38
Jag kommer ihåg att Kviborg satt i Eurotalk och sa "Franco har räddat Barcelona från konkurs, det är FAKTA"

Det blir än mer ljuvare att vinna mot marängerna nu..
Barcelona Rambla~
2010-04-09 13:37
Ämne: Vad gjorde bojan och....
Pressade konstant Arsenals backlinje kanske? Tog ständiga diagonala löpningar genom Arsenals försvar och öppnade upp ytor samt gav tid för Messi och Xavi?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-09 13:37
Krönika: Hur känner man igen en cule?
"utan er hade detta verk aldrig blivit fullständigt. Tack!"
HAHAHAHAHAHA! självklart inte, utan Barca hade real vunnit ligan varje år de senaste 5 åren, utan Barca hade real inte behövt bidra till inflationen i Spanien med sina enorma lån, utan Barca hade real inte vara så avundsjuka!!!

på tal om hycklare och dubbelmoral, var d inte real som köpte figo, sviola och nu drömmer dom om att köpa loss San Andres??

Jag antar att paj-kastningen kommer fortsätta när vi lyfter CL bucklan på Bernabeu snart!

TALK IS CHEAP!!

Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-09 13:36
Den som kommer att störa Real är Thierry "Titi" Henry. Han hatar Real Madrid mycket man ser på honom varje gång han har bollen så blixtrar han. Det är inte bara tiden i Barcelona utan även i Arsenal. I CL mot Real Madrid 2006 då han körde förbi alla i försvaret. Hur anfallet ska vara är..

Henry Bojan Messi

Henry har haft lekstuga mot Ramos, men Titi är ur form, men glöm inte att han är stora matchernas man. Bojan då ? jo han ska få chansen att göra sitt bästa och bevisa att han också kan som Messi dvs som 19 åring göra ett hattrick mot antagonisterna. Messi tror jag på skarpt. Hoppas att han är målsugen.

Jag önskar att våra hjältar ger 100 procent och stoltisera sig med dom vackraste tröjorna och hela Katalonien.

Visca el Barca y Visca Catalunia!
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-04-09 13:35
Vad gjorde bojan och pedro mot Arsenal? de va katastrof. de e för små vi behöver en stor stark som Zlatan ocg Zlatkan e inte med derför ska vi starta med Henry som jag hoppas på att han är spelsugen som faaaan.
Barcelona ★Sami★
2010-04-09 13:33
Messi kommer att ha det roligt med Albiol och Garay.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-09 13:32
Ja då var det bekräftat Zlatan missar el clasicon. Då vill jag se samma anffalspar som mot Arsenal Pedro Bojan Mess, det finns ingen anledning att ta in en avdankat Henry som inte gör ett piss längre.
Barcelona Essienesque
2010-04-09 13:32
Ämne: hoppas vi inte start....
Vi slog Athletic Bilbao med 4-1 när Messi - Bojan - Pedro spelade förra veckan...

Henry ska absolut inte starta enligt mig. Han är i riktigt dålig form och imorgon är ingen match för att komma i form. Bojan har visat mycket mer än Henry på senare tid.
Barcelona el Flaco
2010-04-09 13:31
Ämne: Ämne: Ni måst....
tarraks speaks the truth. Preach!
jeffren
2010-04-09 13:30
Vart skall Ni se matchen i morgon?

Själv blir det pub kommer bli ett jäkla bra tryck och heta kännslor:-)
Barcelona Rambla~
2010-04-09 13:30
Los Merengues

Hur så och vad har det med saken att göra?

Radical - La Remontada Blanca:

Och jag vill ha fakta som bevisar att jag påstår att Madrids framgångar beror på general Franco. Se så, upp till bevis nu! Pajkastning eller inte, man behöver ju inte skriva direkta lögner bara för att försöka framställa sig själv som en rolig person. Den där snubben saknar heder och framför allt verklighetsuppfattning.

tarrak:

Är du förvånad? Lille Kviborg är den största hycklaren av dem alla där inne.
Annons: