/spanien/barcelona/forum/15520.aspx/spanien/barcelona/forum/15520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabbe5000
2010-04-09 20:40
Ämne: Och barca redaktione....
Det fina med Gagos artikel är att han kan skriva hur mycket dynga som helst bara för att avsluta det med, ta det med en nypa salt och det är ironi.
Hur känner man igen en Fernando Gago King of Madrid? Han pratar bara om Barca och har en onaturlig övertro på Gagos potential.
Ta detta inlägg med en nypa salt och ironi.
Barcelonistas
2010-04-09 20:37
Hassan

Ja sant. me alves vet man aldrig :)
Barcelona A.Gaudi
2010-04-09 20:33
Och barca redaktionen snälla gör ingen töntig motreaktion mot Reals artikel. Många av oss som gillar fotboll har redan en nog fördomsfull bild av real-supportrar som inte behöver spädas på, även om vi svenska Cules också börjar få rätt dåligt rykte iochmed Zlatans intåg.
Real Madrid Hassan
2010-04-09 20:31
Barcelonistas

Du kanske har en poäng i det du säger. Dani Alves är dock som Roberto Carlos var en gång i tiden, säger du till honom att stanna så löpte han än mer fram ;)

Kan för övrigt meddela er att jag öppnat Puertan för utomstående och ska testa detta ett tag. Fungerar det så kanske jag kan övertala resten av moderatorerna.
Barcelona A.Gaudi
2010-04-09 20:29
Känns bra i år, oroar mig inte nämnvärt över matchen. Även om laget åker på torsk så är inte ligan över och det är såklart champions league som är det verkliga målet i år. Även fast Pep säger annorlunda så skulle alla spelare i laget föredra den titeln. Den här matchen är mer Real Madrids eldprov, förlorar dom den här och barca sedan vinner ligan är det ett uberfiasko, medan vinst åtminstone kan ge tillbaka något av äran. Vi har viktigare matcher framför oss i och med Inter matcherna.

Jag hoppas såklart på vinst men skulle vara mycket nöjd med oavgjort, det är trots allt bortaplan och oavgjort är för oss samma sak som 2 poäng, då vi vinner på inbördesmöten.

Sedan lyckades dom bra med sin artikel ifrån Real redaktionen, hettade till när jag läste dyngan. men ids inte kommentera några punkter bara för att sjunka till den nivån.
Barcelonistas
2010-04-09 20:26
Hassan

tror inte alves kommer vara så galen i offensiven som han brukar vara.
Real Madrid Hassan
2010-04-09 20:22
BlueRed

Ja i och för sig låter detta rimligt då han släpper kanten till Dani Alves. Vilket hästjobb Xabi Alonso och hans partner (Gago/Lass eller M. Diarra) kommer att få göra för att få stopp på honom.

Först får de markera Xavi så att han inte får iväg några bollar att leka med. Sedan gäller det att vara på alerten då Messi får med sig bollen.

Det sjuka är ju att Messi inte direkt blir sämre av att vara i mitten av planen gentemot att skära in från en kant. Duracell borde sponsra snubben.

Men hur tro ni egentligen Pep tänker när det gäller defensivt? Om Pellegrini är smart så sätter han kanske Ronaldo på Dani Alves kant och kanske gör att Dani Alves inte anfaller hej vilt utan att lämna sin plats öppen. Eller är det så att Yaya eller någon annan får jätte uppgiften att täcka till?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-09 20:18
Pinto förnyade sitt kontrakt med ytterligar en säsong. Bra nyheter tycker jag då han är bra som andramålvakt och en skön profil som bidrar till den sköna stämningen i laget.
Barcelona BlueRed
2010-04-09 20:15
Hassan

Messi har i stort sett spelat centralt hela säsongen. Dem gånger Zlatan har varit med så har Messi varit bakom honom, centralt. Han får ut mer från den positionen. Förhoppningsvis så ändrar inte Pep på detta nu.
Barcelona Gabbe5000
2010-04-09 20:13
Ämne: Har inte sett om ni ....
Jag hoppas Messi kommer ha en roll som den mot Arsenal, sedan får Pedro ta en plats uppe till höger medan Bojan och Henry får slåss om sista platsen till vänster. Problemet är att Bojan har väl inte utmärkt sig mot "större" lag och att Henry är rätt så kall. Men grejen är att man vet aldrig med Pep, kan ju bli Iniesta som får spela högre upp på plan eller Jeffren kanske, vem vet med Pep :)
Real Madrid Hassan
2010-04-09 20:09
Har inte sett om ni resonerat kring hur anfallet kommer vara utan Zlatan. Men hur tror ni Pep kör med Messi? På kanten eller mer i mitten som returen mot Arsenal.

För jävligt att ni för övrigt har Messi..många drömnlösa nätter ger han mig just nu. Varför kunde inte han ha valt Italien eller England ;)
Barcelona ★Sami★
2010-04-09 19:47
Vi har visat att vi klarar oss utan Zlatan.

En Messi i central fri roll är livsfarlig!

Henry-Messi-Pedro. Hoppas på den. Vad tycker ni?
Barcelona Gabbe5000
2010-04-09 19:44
Ämne: är det bara jag som ....
Tror inte det är möjligt eftersom han inte är med i truppen som har tagits ut och reser ned till Madrid. Hellre en frisk Zlatan mot Inter än halvskadad Ibra mot Real för att sedan missa Inter helt.
Barcelona ★Sami★
2010-04-09 19:36
Ronaldinho y Pato

Ja det är klart. Zlatan är skadad och missar matchen imorn.
Barcelona Bernie
2010-04-09 19:01
Helt underbar video på Leo när han var yngre. Fantastiskt och se på slutet hur han går fram till en motståndare som gråter, för att trösta honom. Det är fan roligare att se Leo dribbla av the little ones än att se honom idag. :D
Barcelona Rambla~
2010-04-09 18:50
Barcelona-Arsenal 2:a halvlek

Google is your friend
Barcelona Visca Barca
2010-04-09 18:50
Jag såg att det spelas en El clasico i basket precis innan det riktiga clasico. Jag tror att Barca tar hem Basket-clasicon men fotbollsclasicon är jag inte så säker på.
Barcelona Rambla~
2010-04-09 18:49
Ämne: Snälla någon som har....
Barcelona-Arsenal 1:a halvlek
Barcelona Mojito
2010-04-09 18:47
jaha, det väller in artikel efter artikel från marängerna.

Inte så konstigt när de ställs mot världens bästa lag. Detta är deras enda stora match på säsongen och de är superladdade.

Känns det igen? Deja Vu någon?
Förra året, 2 maj, Bernabeu i Madrid. 2-6...

För Barca, och i viss mån även för mig, är detta en match bland andra. Det finns annat som lockar, lite mer, längre fram.

Vinst, oavgjort eller förlust? Who cares.

Hur kul är det att spela mot ett lag som denna säsong åkt på stryk av Lyon och Alcorcon, on and on and on...

Så där. Det finns matcher som smäller högre.

Men jag förstår marängerna, för dem är detta årets match då världsmästarna kommer på besök.

Om detta är skrivet med ironi eller inte låter jag läsaren avgöra.
Barcelona Rambla~
2010-04-09 18:47
Ämne: Läste nyss artikeln ....
Där har du en video av många med F*go.
Barcelona Abbe #10
2010-04-09 18:46
Snälla någon som har en bra länk där man kan ladda ner BARCA - arsenal-matchen. Blir en heldag med sånna matcher imorn inför clasicon. Tack på förhand!!!
Ronaldinho y Pato
2010-04-09 18:41
är verkligen zlatna inte med i truppen'??? är truppen offciell?
Barcelona mrbambocha
2010-04-09 18:37
Läste nyss artikeln om Luis Figo när han blir utbuad på camp nou. Är det någon som har videolänk på det?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-09 18:16
eftersom real gillar statistik så mkt, smaka på den:

Messi på Casillas: 6 mål totalt

Christina på Valdes (inkl straff): Noll! zero! nada! 0! cero!!
Barcelona JALLA
2010-04-09 18:12
är det bara jag som tror att pep vill göra en sir alex. genom att säga zlatan kommer inte kunna spela men sedan låta han starta?
Barcelona Allendinho
2010-04-09 18:11
om man har samma poäng i ligan
2 lag asså
samma poäng
det ena har gjort fler mål men de andra har släppt in färre
målskillnaden är 56 på det som har släppt in minst
och på de andra laget är målskillnaden 57
vilket lag leder ligan ?

Fick den frågan på msn, jag svarade mål, är de rätt?
Barcelona Trippeln
2010-04-09 17:59
Barcelonistas

Han har redan gjort det en..två..sex gånger! :D
Barcelonistas
2010-04-09 17:53
Trippeln

yep messi tystar ner bernabeu!
Barcelona Koeman!!
2010-04-09 17:52
Ämne: Är det bara ja som t....
Busquets bättre än Lass Diarra? Största skämtet jag hört på länge. Det är bara att inse att Lassana är flera klasser bättre än Busquets.
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-09 17:51
el Flaco

HAHA Galna minnen framför allt hans insats i Em mot italien ;) och efterspelt i segern i finalen mot tyskarna :D
Annons: