/spanien/barcelona/forum/15518.aspx/spanien/barcelona/forum/15518.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Silthrim
2010-05-05 14:00
Skön seger i regnet igår , måste säga att det var riktigt tungt i halvtid, men sedan i andra halvlek så visar vi våran klass och rycker ifrån med 3 mål . Skönt att Messi VERKLIGEN hittat målformen igen , och när det gäller Bojan , Pedro , Yaya Toure är ord överflödiga .

Zlatan ges en timme , och spelar fram till ett mål, hade Maxwell spelat honom hade han målat också, men han gör det okej , och sliter och försöker .

3 sköna poäng , och pressen är nu på Real!

VIVA MALLORCA!!!
Barcelona Hetfield
2010-05-05 13:34
denandra

Tyvärr så finns det få journalister som är intressanta, de flesta lever på att upprepa saker som andra har sagt och att försöka komma med sensationsnyheter ur absolut ingenting

Vill man ha journalister som är ute efter fakta, och att skriva bra saker så är det bara Niva och Bank som gäller

el Flaco

Så de menar att vi ska bänka Xavi och riskera att tappa ligan bara för Spanien? Deras arrogans och dumhet stinker , man känner lukten av det här

De har ju Fabregas som kan ta över taktpinnen, så jag förstår vad deras problem är
Barcelona Kraków
2010-05-05 13:08
Sen reaktion till @ Leo.Leandersson=Madridistas inlägg förut:

På 18 hemmamatcher har Sevilla vunnit 10, 6 oavjorda och 2 förluster. 6.a i ligan på 36 hemmapoäng.

På 17 hemmamatcher har Mallorca vunnit 14, 1 oavjord och 2 förluster. 3.a i ligan på 43 hemmapoäng.

Borde inte Real Madrid vara mer nervösa för Mallorca? Jag tror (hoppas) på vinst för mallis ikväll!
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-05 13:07
Nu får det fan ändå räcka! Eduardo Inda, Marcas huvudredaktör, har gått ut och öppet kritiserat Pep Guardiola för att ha låtit Xavi spela mot Villarreal, trots att spelaren var lite halvskadad. Inda menar att Guardiola har upprört känslorna hos "det spanska folket" genom att riskera Xavis VM-slutspel med att spela honom från start mot den gula ubåten. Eduardo Inda får det låta som att Pep vill sabotera för det spanska landslaget, vilket är patetiskt att antyda.

Det är uppenbart att Marca försöker använda sig av den spanska nationalkänslan för att kasta skit mot Pep och Barça. Hur lågt kan Madrid-medierna egentligen sjunka? Först Villarato och nu, Guardiolato?
Barça såklart!
2010-05-05 13:05
Helt sanslöst vad mycket pengar det ger ifall de får sålt ut Nou Camp. Synd att inte publikflödet var bättre än det redan är, uppåt 80 varje match, för då hade vi haft pengar att köpa bättre spelare, men även för att utöka varumärket Barçelona.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-05 13:00
En biljett till en Barca-match kostar mellan 52-138 Euro. Klart att det finns mer platser som kostar 52 än 138. Så om vi tar en rimlig belopp mittemellan runt 90 Euro som en vanlig biljett kostar på andra våningen så får vi fram detta:

En fullsatt Camp Nou ger ca. 98,000x90= 8,820,000 Euro.

Dvs. en match ger Xavis eller Iniestas årslön. Nära intill Messi, Zlatan och Henrys också.

Publikintäkterna är helt avgörande för Barcelona för att kunna köpa spelare av högsta klass och behålla sina stjärnor.
Barcelona denandra
2010-05-05 12:50
@hetfield
och jag förstår inte vad som är så hemskt dåligt? Som reporter på aftonbladet måste man antagligen fylla en viss zlatankvot, syftar du på hennes gästspel i laul calling? Dom är ju otroligt dåliga men det är ju antagligen redaktören/laul's fel. Hennes blog är väldigt rolig och artiklarna jag läst har varit mer än ok. En viss Zlatanvinkling visst, men det är som sagt aftonbladet vi pratar om. Pique säljer inte lösnummer. Om det finns någon på sportbladet som ska ha en känga så är det Laul.
Barça såklart!
2010-05-05 12:50
Lite kul att folk säger att det "bara" var 57000 personer på matchen igår. Det är rätt galet att 57000 kan vara lite folk. Det ser nästan helt tomt ut på Nou Camp när det är 57000.

Messí kommer slå Ronaldos rekord. Han är magiskt, och med lite flyt så har han tangerat det mot Sevilla.

Visca Barça!
Barcelona VizzlA^^
2010-05-05 12:49
Spanjorer är bra på många sätt, men dom tål tamejfan ingetnting när det gäller kyla/regn..Fan Vad dålig still att bara 57 000 går på matchen bara för regn..Gjorda av socker.
mäjcUs
2010-05-05 12:45
OKej, tackar för svar. Såg inte matchen själv så :)
Men känns ändå som att många biljetter redan borde vara sålda, och känns lite konstigt att typ 30000 stannar hemma pga regn :)
2010-05-05 12:42
På två säsonger har Messi gjort 82 mål och det återstår fortfarande ett par matcher. Helt omänskligt.
Barcelona Hetfield
2010-05-05 12:39
denandra

Problemet är att det är hennes YRKE och hon får BETALT, då förväntar mig sig att det ska hålla en viss kvalité. Om hon skrev bara för skojs skull så har man ingen rätt att kritisera alltför mycket, men eftersom att det är hennes yrke så är det pinsamt

Förövrigt är det en härligt fotbollsafton vi har att se framemot, Copa Italia mellan Roma och Inter, och Mallorca mot Real Madrid

Jag håller tummarna att Mallorca och Roma vinner!

mäjcUs

Det regnade rätt så kraftigt igår, sen var det ju trots allt Tenerife
2010-05-05 12:39
mäjcUs

Vädret gjorde sitt och besvikelsen är fortfarande stor efter CL-förlusten. Dessutom mötte vi bara Tenerife.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 12:31
Det vräkte ner regn igår, så det var nog darför lite folk valde stanna hemma.
mäjcUs
2010-05-05 12:27
Bara 57 000 på matchen igår? Nu följer jag inte Barca som alla andra här inne. Men är inte det rätt dåligt med tanke på att man slåss om ligatiteln och det är 3 matcher kvar?
Barcelona denandra
2010-05-05 12:25
@Hetfield
Faktan kan inte jag kontrollera eftersom jag inte kan spanska tillräckligt bra. Men jag påstår dock att hon skriver väldigt bra. Inläggen flyter. Hon ser uppenbarligen alla matcher live. Det är fyndigt o.s.v.
Att hon enbart skulle ta saker från Marca känns konstigt eftersom hon är på presskonferenserna. Att hon sen rapporterar dom intressantaste ryktena från tidningar m.m. gör mig inget eftersom det framgår att det är just rykten. (Om man inte bara läser rubrikerna på AB's fotbollssida. Dom sätts ju inte av författarna till artiklarna om någon trodde det.)
Barcelona sabit
2010-05-05 12:24
David Villa uppges vara nära en övergång till Barcelona.

Men Zlatan Ibrahimovic kan få ännu tuffare konkurrens nästa säsong.

Spanska medier rapporterar att katalanerna vill värva Liverpools superstjärna Fernando Torres.

Samtidigt som Ibrahimovic är inne i en tung period växer ryktena om Barcelonas aktivitet på transfermarknaden. Förra veckan slog Spaniens största sporttidning Marca fast att Valencia-anfallaren David Villa är klar för Barcelona, något som förnekas i andra medier, och Arsenals Andrej Arsjavin sa nyligen följande:

– Jag går till Barcelona i sommar. Jag har alltid drömt om att åka till Spanien och spela för det bästa laget i världen.
Liverpool ska satsa

Och nu hävdar den Barcelonabaserade tidningen Sport, som ibland har samma kritiska hållning som storklubbens officiella medlemstidning, att Pep Guardiola och kompani undersöker möjligheterna att köpa loss Fernando Torres. Liverpool har gjort en allt annan än lyckad säsong och lagets spanske tränare Rafael Benítez är troligen på väg att lämna klubben. Enligt Daily Mirror är Torres mycket besviken över lagets resultat och beredd att byta arbetsgivare om inte Liverpool gör en ordentlig satsning inför nästa säsong.
Laporta vill ha Fábregas

Det är långt ifrån första gången Torres kopplas ihop med Barcelona. Tidigare har målkungen antytt att Barcelona är den enda klubb i Spanien han kan tänka sig att spela för, förutom moderklubben Atlético Madrid.

Återstår att se om någon av stjärnorna som uppges vara på väg till Barcelona verkligen hamnar där till slut. Men helt klart är att presidenten Joan Laporta, som också drömmer om att locka hem Arsenals mittfältare Cesc Fábregas, vill göra minst en prestigevärvning till innan han lämnar sin post i juni.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-05 12:21
Grabbar kolla länken Barca vill ha Torres!!
Då återgår vi igen till min heliga önskelista som jag vill ha. Får vi in dessa spelare till sommaren kommer jag gå upp i taket.

1 Fabregas
2 Villa
3 Torres

Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-05-05 12:04
Idag håller vi stenhårt på Mallorca och Roma grabbar!!!
Andre_D
2010-05-05 11:56
Ämne: Andre_D

men det v....
Man ska aldrig säga aldrig. Förra året förlora ni på bernabeu mot dem.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-05 11:45
Sport skriver att Piqué byttes ut efter en hård smäll mot högerbenet och att även Touré avslutade matchen med lite skadekänningar efter en närkamp med en Tenerifespelare.

Inget har kommit upp på den officiella hemsida, förutom att Piqué har fått ett blåmärke på högerbenet, men efter träningspasset idag kommer säkert mer info dyka upp om dessa två spelare.
Barcelona Barca4eva
2010-05-05 11:40
Vinner vi mot Sevilla är ligan vår, oberoende av Reals resultat...kryssar vi mot de tror jag ändå att vi vinner, tror inte Real klarar av 3 vinster.

EDIT: stavfel :P
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-05 11:27

Messi har 3 mål kvar till Ronaldos rekord, men har 4 mål kvar för att passera det Rekordet.

Tänk på att Ronaldo inte var lika delaktig i spelet som Messi han var mer renodlad anfallare.

Men Messi har nu gjort 44 mål totalt de är galet, förra året gjorde han 38 om jag minst rätt.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-05 11:25
Andre_D

men det vet du att det inte kommer hända?
Barcelona DM1982
2010-05-05 11:25
Trist att Maxwell inte kunde passa Zlatan så att han kunde gör ett mål. Zlatan spelade helt ok i går och hade han fått göra ett mål skulle mycket av snacket som har kommit nu inte funnits.

Maxwell har varit en mycket bra värvning men igår gjorde han kardinalfel som inte passade.

Läser för övrigt att Mourinho kan tänka sig en flytt, det blir nog Real om han drar. Det roliga är ju att Inter-fansen blir förvånade, vad trodde de egentligen? Att Mourinhos hjärta slog för Inter? Tacka vet jag en tränare som Pep, han lever för sitt Barcelona.

@ Leo.Leandersson=Madridistas

Varför skulle inte ni kunna förlora mot Mallis? Lite mer respekt för era motståndare skulle nog sitta fint.
Andre_D
2010-05-05 11:20
Ämne: jag undrar vad hände....
jag undrar vad som händer om ni losar mot mallorca
Barcelona Hetfield
2010-05-05 11:18
Johanna Fränden?
Hon får Kåmarks att framstå som Nostradamus

Ni som påstår att hon är bra på att skriva om Barcelona, jag vet inte om det har undgått er att hon tar nyheterna från Marca etc. översätter de och sedan publicerar de. Sen att hon har ungefär 100 faktafel per artikel visar bara hur korkad hon är

Jaha, nu har tydligen Real värvat Angel Di Maria, jag undrar vad som händer med Kaka, han lär väl antagligen försvinna till Man C, eller varför inte göra en Shevchenko?

Och sist men inte minst, av det man har hört och läst i Barcelona så slaktar man Zlatan från fotknölarna. Det är rätt så galet hur laget blev utan Zlatan, vi blev rörliga och effektiva direkt. Nu är man dessutom ute efter Torres
Barcelona el Maestro!
2010-05-05 10:48
Ämne: Messidinho och H. Al....
Håller med fullständigt. Hon förmedlar bara vad hon tycker i frågan. Herrej*vlar, man får ha åsikter när man chattar med folk.

Jag tycker också att hon är en av de bästa bloggarna om spanska ligan.
Sillyseason
2010-05-05 10:48
Ämne: Messidinho och H. Al....
Johanna Fränden? I min mening är hon totalt värdelös och har absolut ingen koll på något.
Att hon sedan förvränger lösa rykten till solid fakta titt som tätt är bara patetiskt..
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-05 10:29
jag undrar vad händer nu om ni får oavgjort mot sevilla ?
Annons: