/spanien/barcelona/forum/15515.aspx/spanien/barcelona/forum/15515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2010-04-09 22:02

Thierry14Henry

Tittar du till höger så ser du en artikel med rubriken "Piqué reser till Madrid, men inte Zlatan". Där finns namn på samtliga spelare som åker med till Madrid.
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-09 22:00
Vilka spelare kommer missa El clasico? Tacksam för svar
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-09 21:56
Aléx

haha inte du och jag iallafall xD
Aléx
2010-04-09 21:54
Madridistas AntiCules

Vem festar dag innan el clásico? :)
2010-04-09 21:51
Aléx

jadu troligen är alla på fest ;)
Aléx
2010-04-09 21:50
Var är alla ikväll?
2010-04-09 21:39
HugoBoss

ok tack iallafall broder ;)
Barcelona HugoBoss
2010-04-09 21:37
Ämne: vet någon när spansk....
Vet inte om jag är ute och cyklar nu. Men jag tror jag läste någonstans att datumet för CDR-finalen inte var fastställt ännu.
2010-04-09 21:35
vet någon när spanska cup finalen spelas vilket datum ??
Aléx
2010-04-09 21:31
Jag skulle inte byta 10 Young mot Pedro, för Pedro är egen produkt och vet vag klubben FC Barcelona står för. Han krigar och ger allt i varje match och brinner för Barca.

Varför slösa 22mille euro på Young när vi har Pedro och Jeffren!
Barcelona A.Gaudi
2010-04-09 21:27
det går inte att säga att young är bättre än pedro innan han presterat i en storklubb. Pedro håller trots allt champions League klass. han är så gott som självskriven i ett lag som är i semin i CL, det är skillnad mot aston villa.
***BOJAN***
2010-04-09 21:25
Bissosaro//
Young är väll bättre än Pedro.
Barcelonistas
2010-04-09 21:25
Iker y Gonzalo♥ | Ánimo Pepe!

jag är skit nervös
Real Madrid Iker y Gonzalo♥ | Ánimo Pepe!
2010-04-09 21:18
Må bästa lag vinna imorgon ! :)

Nånn mer än jag som är nervös? ;)
Aléx
2010-04-09 21:18
Oerhört svår match imorgon men om spelarna går med rätt inställning blir det en bra jobb på jobbet men vi ska inte underskatta Real.M.
Jag har tippat på 2-4 till oss, kalla mig optimist men det är va magkänslan säger :)

Jag är nöjd med en pinne också, det är många svåra matcher kvar för båda lagen så folk ska inte tro att ligan avgörs imorn.

Visca Barca
Barcelona Vampíro
2010-04-09 21:12
Gonzalez_Barca:

Är nästan hundra på att de räknar som i CL dvs mer gjorda bortamål. Skulle Madrid vinna med 2-1 så skulle vi fortfarande ha advantage om vi skulle sluta på samma poäng. För övrigt så räknar de såhär om två lag hamnar på samma poäng: inbördesmöten, målskillnad och sen gjorda mål.

Kors i taket Puertan är öppen, nu vet jag hur det måste ha känts när Berlin-muren revs. ;)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-09 21:09
Ämne: Vilken kanal sänder ....
Seriöst?!

TV4Sport sänder matchen med start 20:00. Matchen drar igång 22:00.
Barcelona Bissosaro
2010-04-09 21:08
Vad ska vi med en engelsman till när vi har Messi och Pedro på kanterna :) Men kanske back up.
Barcelona FC Robin
2010-04-09 21:04
Ämne: Har en liten fråga, ....
Bortamål blir det då. Men vid förlust så ska ju Real förlora någon annan match här på slutet och Barcá vinna allt. Så säkrast är att ta poäng imorgon:)
Barcelona mrbambocha
2010-04-09 21:02
Vilken kanal sänder matchen imorgon, och vilken tid?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-09 21:02
Har en liten fråga, hur gäller det med bortamål i la liga? De kör ju med den smått dåliga inbördesmötenregeln om 2 lag slutar på samma poäng. Men om Real Madrid vinner 2-1 imorgon. Hur blir det då? Bortamål eller målskillnad?
Barcelona Port Olímpic.
2010-04-09 20:50
När jag var i Barcelona sist så bodde jag på ett hotell på Plaza Reial som är i anslutning till Ramblan. Jag kommer dock inte ihåg namnet på hotellet. Det kostade ynka 25E per natt. Någon som har en aning om vilket jag menar? Long shot, men jag provar lyckan?
Barcelona FC Robin
2010-04-09 20:50
Hoppas på Henry från start imorgon.
För drygt ett år sedan så stod han ju för en kanonmatch mot Real och gjorde 2 mål, får gärna upprepa det. Känns lite tunt med både Pedro (väldigt bra, men fortfarande oerfaren) och Jeffren på plan samtidigt i en sådan här stor match. Henry har erfarenheten från mängder av stormatcher.

Blir för övrigt en riktigt tuff uppgift. Alla oavgjorda resultat är okej. Vid en uddamålsförlust (gud förbjuder) så måste Barcá göra mål i alla fall. Men ser inte hur Real ska kunna tappa poäng efter denna match (trots Mallorca på bortaplan).

Men även om Real öst in mål så har det även kommit en del bakåt mot de bättre lagen. Så att Barcá ska åka från huvudstaden utan att göra mål tror jag inte på. Messi i högform, och det faktum att han presterat bättre utan Zlatan på plan (många gånger) gör att jag tror argentinaren kommer göra en bra match även imorgon.

3-2 till Barcelona tippar jag (Messi, Keita och Pedro, RM: Higuain*2)
Real Madrid Hassan
2010-04-09 20:48
BlueRed

Jag tänkte till efter att ha läst de kloka kommentarerna som vissa skrev här och tänkte att jag kunde ge det en chans.

Undrar dock om vi kunde sammarbeta? Ska skicka ett PM till dig angående forum-sammarbetet.
Barcelona BlueRed
2010-04-09 20:43
Se där, Puertan är öppen. Om det är någon som har tänkt och gå in och larva sig där inne, tänk om. Läs reglerna.
Barcelona RimuZ
2010-04-09 20:43
Det är faktist uppfriskande att prata normalt med antagonisten ibland. Sabba inte de nu (=

Någon mer än jag som känner att vi kommer att tappa mittfältet om vi har Busquets istället för Toure från start? Vi kommer behöva bollvinnare nästan mer än bollhållare imorn.
Barcelona Gabbe5000
2010-04-09 20:40
Ämne: Och barca redaktione....
Det fina med Gagos artikel är att han kan skriva hur mycket dynga som helst bara för att avsluta det med, ta det med en nypa salt och det är ironi.
Hur känner man igen en Fernando Gago King of Madrid? Han pratar bara om Barca och har en onaturlig övertro på Gagos potential.
Ta detta inlägg med en nypa salt och ironi.
Barcelonistas
2010-04-09 20:37
Hassan

Ja sant. me alves vet man aldrig :)
Barcelona A.Gaudi
2010-04-09 20:33
Och barca redaktionen snälla gör ingen töntig motreaktion mot Reals artikel. Många av oss som gillar fotboll har redan en nog fördomsfull bild av real-supportrar som inte behöver spädas på, även om vi svenska Cules också börjar få rätt dåligt rykte iochmed Zlatans intåg.
Real Madrid Hassan
2010-04-09 20:31
Barcelonistas

Du kanske har en poäng i det du säger. Dani Alves är dock som Roberto Carlos var en gång i tiden, säger du till honom att stanna så löpte han än mer fram ;)

Kan för övrigt meddela er att jag öppnat Puertan för utomstående och ska testa detta ett tag. Fungerar det så kanske jag kan övertala resten av moderatorerna.
Annons: