/spanien/barcelona/forum/15513.aspx/spanien/barcelona/forum/15513.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-04-11 00:20
Ämne: Stort av er vita att....
Att öppna Puertan vore ett bra steg. Surfar man runt på SvenskaFans är det en tydlig tendens: supportrarna från de lag som har stängda forum i genomsnitt är mer plumpa och aggressivare än vad supportrarna från lag med öppna forum. De uppför sig sämre på andra lags forum och de stängda forumen är en penibel läsning.

Samtidigt: om de öppnar Puertan ska vi uppföra oss när vi skriver där. Punkt slut.
Barcelona Salcini
2010-04-11 00:20
Idag fick vi se ett Barca där hotet var Xavi, inte Messi. Enligt mig så Xavi en mycket bättre fotbollsspelare än vad Messi är. Just för Xavi's sätt att helt själv bara ta kontroll över en match. Hans spelförståelse kan vara bland det bästa genom alla tider. Messi har visserligen förmågan att utmana och ta sig förbi, Xavi å andra sidan förstår fotboll på ett helt unikt sätt. Detta har han samtidigt som han har bollkontrollen för att hitta luckor ur svåra situationer om dom uppstår. Xavi står för fotboll, han hittar det enklaste och mest vägvinnande sättet att spela bollen på, kan han inte hitta en passning så hittar han den enklaste och mest vägvinnande utvägen i en pressad situation.

När man tittar på Xavi, blir fotboll till en konst.
Barcelona Barcaista10
2010-04-11 00:19
JAADDÅÅÅÅ !!!
Grattis mina älskade barcaister !!

Men en sak får vi alla hålla med om, att Casillas var en av matchens bästa spelare !
Barcelona Hetfield
BlueRed/Messi är fotbollsgudens son

För mig så är matchens gigant Xavi, han hamnar lite i skuggan när Messi är...ja Messi

Utan Xavi hade vi inte vunnit, sätt Xavi i Real Madrid så skulle C.Ronaldo och Higuain bli hyperfarliga
Barcelona Gonzalez_Barca
Grabbar de finns en ny grupp op Facebook; Vi som har glömt att förlora el Clasico. Bli medlem ;)

Iaf sån härlig vinst!!
Deportivo Creus
Inatt drömmer jag om Xavi. Jag kommer att sova fantastiskt gott. Den mannen är tamejfan utomjordisk.
Real Madrid Armin [Amazing Vaart]
2010-04-11 00:18
Hetfield

Problemet var ju just att man återigen gjorde det ultimata misstaget som man gjort mot Lyon och Milan. Arbeloa som VB, förstör kollektivismen i försvaret och tappar anfallsspelet.

Barcelona avfärdade Real Madrid, simpelt. Jag är dock besviken över att Raúl inte fick ännu ett klassiker mål, annars så är det bara att inse man inte räcker till så länge man byter tränare varje år.

Barcelona Vampíro
Kan fortfarande inte fatta hur vårat försvarsspel såg ut ikväll, herregud vilka kungar vi hade därbak, hade fått spelare som Maldini och Baresi att bli stolta.

Pique och Puyol var som vanligt grymma men även Maxwell gjorde en bra första halvlek och Alves vet vi ju vad man får. Milito däremot vilken lirare, borta i 18 månader men kommer tillbaka bättre än någonsin. Om Diego Milito är il Principe så är Gabi el Rey! Han ska absolut inte lämna i sommar.
Barcelona westinho
Gerard Piqué är världens bästa mittback.

Född 87 och spelar så otroligt rutinerat, undra hur bra han kan bli.
Barcelona Rambla~
Jag kan ju glädja alla med att det är Mejutos sista säsong. Det var därför som han fick el clasico som tack för lång och trogen tjänst. Han faller för åldersträcket nästa säsong.
Barcelona BlueRed
2010-04-11 00:17
Abbe.

Det stämmer. Puertan kommer vara stängt under matchdagar. Det kan dock vara stängt en extra dag efter en match som el Clasico. Men ja, det kommer förhoppningsvis öppna igen, om inte Hassan har ändrat sig, vilket jag inte tror han gör.
------
När jag ändå skriver ett inlägg så kan jag skriva lite till om Xavi. Bäst, helt enkelt bäst. Aldrig sett en spelare med en sån blick. Han ser verkligen allt, allt! Xavi-kopieringsmaskin? Ja tack!
Barcelona Barca-nist
igår skrev jag i reals forum statistik %
Mailvakt:Real Barca

Försvar: Real Barca

Mittfält: Real Barca

Anfall: Real Barca

..vad tycker ni nudå?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Det var en låt precis innan avspark som Tv4sport spelade upp i samband med ett klipp, i texten sa man Iniesta(?) och Messi och den var ganska vacker.

Någon som kan länka till den låten?
Barcelona Alvés
Tycker inte att vi ska snacka om att vissa på puertan är barnsliga, för det är många som är det här också:), njut av segern istället!
Barcelona Rambla~
Messi är fotbollsgudens son

Vilken måltid då. Din gottegris. :D
Barcelona xavmes
2010-04-11 00:16
Xavi är sjuk. Kan inte förstå hur man kan vara så bra och lugn med bollen. Det är sjukt.

Underbart :D
Barcelona Barcelona10Messi
2010-04-11 00:16
Puertan med Kviborg i spetsen brukar alltid inför ett El Clasico skriva 100 artiklar om hur bra dem är och bla bla bla, ja ni vet. Och ändå förlorar dem. Att människorna orkar liksom?!
Barcelona pokke
2010-04-11 00:15
Då är man hemma igen. Det känns så jävla skönt att vinna på Bernabeu. Vilken match!
Barcelona Hetfield
Rambla

Italiensk fotboll är ju förevigat förknippat med taktiskt spel, så en taktiskt fulländad match i Italien är rena porrullen för de
Barcelona MerÄnEnKlubb
Cashar tacksamt ut 2700 kr på dagens vinst... enkelt, eller hur? ;-)
Barcelona C.Andrés
UNDERBART!!!
Barcelona Bernie
Vi gör en fantastisk match defensivt, jag var rädd för Real Madrids anfall, de spelar väldigt snabbt och rakt, 3-4 passar och så är de igenom. Men Milito, Pique, ja hela backlinjen gjorde ett enormt arbete. Extra plus till Pique*.

Nu får vi bara inte tappa serieledningen igen!:D
Ktoor^,^
2010-04-11 00:14
sååjaahh vann massage på kistaklinek av Henok Goitom!! Om ni inte tror gå in på facebook sedan sök på Henok Goitom. Tryck på hans fanpage :D:D:
Barcelona Abbe.
Stort av er vita att komma in och gratulera.

Moderatorns gästinlägg gav mig hopp om att Puertan kommer att öppnas. Stämmer det?
Barcelona BlueRed
Hetfield

Jag ryser varje gång Xavi har bollen. Det är konst. Museum runt om i världen bör ha en bild på Xavi med en fotboll vid fötterna. Jag kommer behöva terapi när han lägger skorna på hyllan.
Barcelona haeger
2010-04-11 00:13
Fyfan vad underbart alltså! Fyyfan!!
Barcelona kallesiete

Skriv livstids med Pep.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
Ämne: Jag tycker personlig....
Hetfield,

Det som skiljer fotbollsentusiaster från sådana som begriper spelet är att de senare ser vilken fantastisk spelare Xavi är. Du tillhör den senare gruppen.
Barcelona Rambla~
En liten kul detalj. När ett el clasico är taktiskt istället för den där galna matchen, så sågas det av de sk experterna. När en match i Serie A är taktisk, ja då hyllas det något enormt istället.
Barcelona Barca-nist
2010-04-11 00:12
Grattis. Jag tycker Barca spelade bra och det borde sluta 1-4 helt ärligt

Visca Barca
Annons: