/spanien/barcelona/forum/15510.aspx/spanien/barcelona/forum/15510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century
2010-04-10 13:57
H.Alavi - Triangulo Magico!//

Jag menar rent allmänt, självklart kommer vi inte att spela som om det vore en vänskapsmatch men inte heller kommer vi att få se Stoke-Burnley..

Vi får se.
2010-04-10 13:54
DM1982 //

"vi har i alla fall folkvett nog att hålla det för oss själva."

Så när du skrev detta så menade du inte att du döljer din glädje vid skador på Madrid-spelare. Då missuppfattade jag, my bad..

Barcelona Trippeln
el Flaco

Fail bild förtjänas för stunden.....
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Det var ju precis det de gjorde under Juande Ramos första match? Jag behöver väl inte länka ett youtube klipp för att bevisa det? :)

--

el Flaco

What the? Ingen bild? Mår du bra? Haha, skämt åsido. Jo du har rätt, en epic fail i allra högsta grad.
Barcelona petersays
2010-04-10 13:53
Förlorar vi ikväll så beror det på att vaktmästaren på Bernabeu har vattnat konstigt. Glöm inte det!
Barcelona el Flaco
2010-04-10 13:52
Att skriva att man hoppas en spelare ska "halta" efter en match är en klar indikation att man vill att den spelaren ska bli skadad och det är en Fail.

Och att sitta och försvara den personen som skrev att man vill se en spelare bli skadad är en Epic Fail.
2010-04-10 13:52

Haha! Fan det låter precis som om att Madrid-spelarna ska försöka slakta Messi.

Nej men vi får väl hoppas att domaren höjer sig några snäpp från i höstas även om det nu inte är samma domare..

Tufft spel ska tillåtas i viss mängd men det ska inte bli någon "ful" match. Varken Barcelona eller Real Madrid är väl kända för att vara fulspelande så det ska nog inte vara någon fara med det..
2010-04-10 13:51
Ska bli intressant och se hur många sparkar Messi får känna på ikväll, vi vet redan nu att Ronaldo inte kommer åka på några tacklingar då han redan är nere på gräset innan tacklingen har genomförts.
Barcelona DM1982
2010-04-10 13:49
Ämne: DM1982//

Men då....
App app, nu saktar vi ner lite.

Jag skrev att jag inte skulle gråta blod om Ronaldo skadade sig, inte att jag önskade det. En stor skillnad där. Jag gråter inte ens blod eller något annat när Zlatan skadar sig, tyvärr hör det till sporten att spelare gör det.

Det är stor skillnad att önska sig att en spelare ska skada sig och att inte gråta blod för att någon har gjort det. Förstår du?
Barcelona Tibidabo
2010-04-10 13:49
Näe...man ska inte hoppas att Någon blir skadad, det är lågt och respektlöst....viktigast är att vi vinner, och att man slipper se Ronaldo slå frispark, jag pallar inte när han står bredbent,men det är mitt problem, hehehe;)
2010-04-10 13:48
Toxicum13

Hur kan man skylla en eventuell förlust på en domare när matchen inte ens har börjat? Det får domaren avgöra, gör han en bra insats och vi förlorar så var Madrid det bättre laget.

Gör han däremot felaktiga beslut som att inte ens varna en jävla spelare som när Messi blev attackerad i varje minut för 1.5 år sen så är det ett tjänstefel.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-10 13:45
Hetfield

Skit i han han har ingen anning hur spelarna tänker där nere, han tror bara han vet ingenting.
Barcelona Thierry14Henry
2010-04-10 13:45
tycker ni att henry skall starta en stormatch som denna..?
Athletic Toxicum13
2010-04-10 13:44
Hur många av er kommer att köra på domar-kortet om ni torskar`? :)
Barcelona Tibidabo
2010-04-10 13:43
Typ Placa Catalunya eller utanför Camp Nou?
2010-04-10 13:43
DM1982//

Men då erkänner du ju själv. Du skulle inte gråta blod om en Real Madrid spelare skulle skada sig en du håller det för dig själv. Så är det själva yttrandet som är fel eller är det själva tanken? Jag vet ju själv vad jag tycker och vad ni tycker och jag skulle inte bli argare om ni skulle skriva vad ni tycker i ett brev till mig då jag redan vet det mesta.. Så nu är min fråga, är det yttrandet som är fel, eller tanken? För du ger mig delat budskap..
Barcelona Hetfield
2010-04-10 13:42
Det är löjligt att Kviborg får komma med dumma uttalande hela tiden utan att någon gör någåt åt det, men om någon annan (Gud förbjude!) skulle säga något liknande så ska SÄPO/FBI osv. in och rensa allt
Barcelona Mojito
2010-04-10 13:41
"förvånansvärt illa"

Jaha, jaja, självklart ska vi acceptera att någon vill att våra spelare ska skada sig. Sunt förnuft.

Att du försvarar ett sånt uttalande gör att jag tappar all respekt för dig.

Kviborg ska väl företräda er supporters inte sant?
Har du sett någon krönika från vår redaktion som önskar se Ronaldo skadad.

Nej sånt beteende överlåter vi i så fall till er, och ni verkar inte spara på krutet i frågan.

Men å andra sidan, en halt Messi är ju ff ett par nivåer bättre än någon av era spelare...
Så normalt sett skulle jag kunna bjuda på det - men inte idag. Ni har varit kaxiga nog.
Barcelona Tibidabo
2010-04-10 13:41
Förresten...någon som vet om man brukar ha storbilds(utomhus) på nån plaza i Barcelona, när det är El Clasico, CL-final?

Barcelona Messidinho_10
2010-04-10 13:40
Jag vill se YAYA starta ikväll hör du det PEP, jag vill se YAYA sätta in en jävla tackling på cr så han studsar ut på läktaren.

Min aboslut bästa start elva.

Valdes

Alves Pyoul Pique Maxwell

Xavi Busi Yaya

Pedro Messi Iniesta

Så här måste han ställa upp och jag tror Pep gör det absolut den bästa elvan som vin kan ställa upp ikväll med. Vad tycker ni andra?
Barcelona DM1982
2010-04-10 13:37
Nej, det är inte förbjudet att försvara folk. Men varför vill du försvara någon som vill att spelare ska skada sig? Varför sänker du dig till hans nivå?

Nej, jag tror inte att någon skulle gråta blod om Ronaldo skulle skada sig men vi har i alla fall folkvett nog att hålla det för oss själva.

Och gör dig inte dum nu, vill man att en spelare ska halta ut så är det skada man syftar på. Så är det.
2010-04-10 13:33
Mojito//

Och sen när är det tabu att försvara folk? Vissa här inne tog förvånansvärt illa upp för att någon vill att "deras" spelare ska halta ut från planen ikväll. Antar att ingen skulle gråta blod här inne om Ronaldo tvingas gå ut i halvtid pga av något som inte håller honom borta från fotbollen allt för länge. Minns för övrigt att några här inne och i andras forum blev väldigt glada när han blev borta i två månader i höstas...

Min poäng är alltså att klart att ingen vill att Messi ska skada sig allvarligt, men att halta lite för att han är trött gör inte mig något..
Barcelona Messidinho_10
2010-04-10 13:30
Att önska en spelare skadad framförallt Messi är ett bevis vad IQ ligger på dom personerna som gör det och att dom borde hålla sig borta från fotbollen. Så äckligt alltså man mår illa när man ser och hör sånt.
Barcelona Mojito
2010-04-10 13:25
Pierre

Vi vet alla vad Kviborg menade, men det får stå för honom.

Ni försökte ge Messi blåmärke på Camp Nou för 1,5 år sen också, men den enda som haltade ut var väl Cannavaro...

Och ärligt, om du försöker försvara Kviborgs uttalande så kanske du ska halta ut härifrån också, oavsett färg på tröjan.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-10 13:25
Fyfan vad det här känns bra inför matchen jag vet inte varför men jag känner på mig att Barca kommer spela ut real tomterna efter noterna. Vårt passningsspel kommer bli reals undergång ikväll igen.
2010-04-10 13:21
Pierre El Rey - FIFA team of the 20th century

Haha, jo jag vet att övergångs grejen hör inte ihop med det jag skrev tidigare, men så fort det dyker upp ett rykte så är han inloggad direkt för att skriva om det. Nåja, lite onödigt och prata om det.

Självklart inte, tröjan som symboliserar din "tro" har inget med det och göra, tyckte bara att det är fel att önska någon annan en skada. Du får gärna stanna kvar och diskutera, så länge det inte går överstyr. :)
Barcelona Abbe.
2010-04-10 13:21
Ämne: Ämne: Nu blev....Jag läste det där (inte just den artikeln) när det blev klart att han skulle döma matchen. Skrämmande statistik. Vilken tillfällighet att han sedan får döma el Clásico ;-).
2010-04-10 13:18
DM1982//

Tack! Ja jag försöker vara så gullig jag bara kan..
2010-04-10 13:17

Jag hittar två fel i ditt inlägg.

1. Han skriver inte att han vill se Messi skadad, jag haltade igår, och då hade mitt ben somnat=)

2. Han gör en hel del annat än att skriva om övergångar. Texten där han vill se Messi haltandes är ingen övergångs-rapport precis.

Är det någon här inne som tycker mindre om mig på grund av min lilla Real Madrid-tröja och känner att jag bara stör? Så ska det väl inte vara? Alla är lika mycket värda - nästan=)

2010-04-10 13:16
el Flaco

Visst kan statistik vara skrämmande, men för mig så är det 90 minuter som gäller och inte Sladjans bärbara dator som finns i tankarna.

Vi får hoppas på att spelarna har en bra dag och vinner x2 på Santiago ikväll och i en eventuell CL-final.

Ska också sägas att jag är nöjd med en poäng, tror inte att matchen kommer sluta 2-6 som ifjol.
Annons: