/spanien/barcelona/forum/1551.aspx/spanien/barcelona/forum/1551.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2015-12-09 14:19
Barcelonistas :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona jonis
2015-12-09 14:17
@neymar JR:

Se länktips, denna kollade jag på flera gånger när jag väl insåg att han skulle lämna
Barcelona enkos
2015-12-09 14:06
Blaugrana91

Jag ger Real också luft för sin inställning till att köra med gasen i botten.. det är något jag önskar från Barcelona. . Tyvärr är Real mer seriösa än , kanske för att vi är bättre lag och vinner många fler titlar som gör våra spelare bortskämda vem vet
Barcelona Blaugrana91
2015-12-09 13:59
Vet att många stör sig på det men jag måste bara få säga att det är sjukt komiskt att Realspelarna plötsligt fått så mycket luft och detta efter två stora vinster mot Getafe och Malmö (!!). Man blev fullständigt överkörda och utspelade av oss för drygt två veckor sedan och har ständigt varit usla mot bra lag. Trots det får man alltså efter en vinst mot Malmö höra Ronaldo säga att Pique är avundsjuk på Real!!! För det första, är Ronaldo en trotsig 12 årig flicka? För en sån kommentar är knappast något en vuxen professionell fotbollspelare slänger ur sig. För det andra vad fan ska Pique vara avundsjuk på? Barcelona är världens bästa och största klubb idag, vunnit x-antal titlar mer än Real dem senaste åren. Men antar att Ronaldo precis som alla Realfans syftar på saker som skedde på 50-talet....Vilket är fullständigt ointressant för alla som spelar och följer fotboll idag. Ronaldo gör nog bäst att hålla käften rent utsagt. Ett annat skämt är puertan där det nu påstås att Ronaldo är bäst i världen, Benzema är världens bästa anfallare och inte nog med det så är Ronaldo och Benzema världens bästa duo..... Ibland undrar man om folk har någon hjärna?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-09 13:59
Ronaldinho hade kunnat avsluta sin karriär här. Men tyvärr så var han på nedgång efter VM 2006. Han var fortfarande väldigt bra 06/07 men sista säsongen så var han usel. Barca sålde han för att han inte levererade längre. Det med all rätt skulle Neymar sluta leverera så ska van säljas. Detta är ingen familjeklubb likt Milan.
Barcelona neymar JR
2015-12-09 13:58
Guardiola ville inte ha kvar honom/alternativt strul med tanke på att Ronaldinho drog iväg och spelade OS fast Pep sa nej -------------- Va bara tvungen att kolla en video med honom, till låten forever young - jay-z Man får tårar när man inser att man har haft honom i klubben man har i hjärtat. Makalös fotbollspelare och människa
Barcelona enkos
2015-12-09 13:50
Jag tänker på Neymar och hans ev flytt , något förstås hoppas jag aldrig händer men samma sak trodde jag om Ronaldinho att han skulle avsluta sin karriär i Barca men han bara försvann till Milan, var det för att ge plats till Messi eller vad hände egentligen?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-09 13:39
Ronaldinho: “I almost joined Man United. When Rosell told me he would win the elections, I promised him I'd play for Barça.”

Ronaldinho: “I miss Barça a lot. I had 5 fantastic seasons there, at a club that likes strikers and talented players.”

Ronaldinho: “I always tried to be a good influence on Messi. We lived on the same street. Even then, I knew he was a better player than me.”

Ronaldinho: “Retirement? I love this sport too much to think of not being in it anytime soon.”

King of all kings!
Barcelona enkos
2015-12-09 13:22
@Barcadinho.:
Varför kör Real med fullfart mot skitlag som Malmö? Ja vi ska vara seriösa och spela våra matcher och inte gå ut med skit inställning och underskatta motståndare, i så fall kan vi skicka b laget helt . Vi är Barca världens bästa lag och inte ska vi sända dåliga signaler där vi underskattar och ser ner på motståndare.. Vill inte att vi blir utpekade av Roma heller för läggmatch som vi blev mot Deportivo..
Barcelona Barcadinho.
2015-12-09 12:58
Varför fullfart på en sån match? Nej, vi får ge bänkspelarna speltid ikväll.
Och kanske några minuter för Messi i slutet för att komma igång med kroppen efter den långa skadan.

Vi kommer också spela VM för klubblag, alltså ingen vila som andra lag kommer ha.
Barcelona Gabriel
2015-12-09 12:41
Joshua Brenet, be careful what you wish for or you just might get it!
Barcelona enkos
2015-12-09 12:40
Bet365 verkar ha stenkol på vem som vinner guldbollen Messi 1.01 Neymar 13.00 Penaldo 15.00
Barcelona enkos
2015-12-09 12:38
@Lion24:

Jag menade inte at vi ska vila spelare eller min kritik mot Messi utan menar att hela laget ska komma till matchen med Real inställning, alltså Real kör gasen i botten från minut 1 till 93 och spelar ingen roll vilket motstånd de möter medan Barca har en förmåga att köra på halvfart i mindre matcher och tro att de är på träning. Det gör att man blir irriterad speciellt om man leder efter första så slappnar man resten av matchen. Kör istället och spela hela matchen som om det är 0 0
Barcelona Illusionista
2015-12-09 12:25
Önskan att få möta PSV efter detta uttalande är mycket stort..
Barcelona wallmannen
2015-12-09 12:13
Jag tycker dagens match är ett utmärkt tillfälle att låta kanonerna få vila lite.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-09 11:20
[QUOTE=Lion24]Blaugrana91 Hahaha! Jag ber om ursäkt, naturligtvis så blanda jag namnen. Menade självklart Mr. Blaugrana. Tidigt på morgonen du vet :). [/QUOTE] Hehe lugnt, jag misstänkte det. :)
Barcelona Lion24
2015-12-09 11:18
Blaugrana91

Hahaha! Jag ber om ursäkt, naturligtvis så blanda jag namnen. Menade självklart Mr. Blaugrana. Tidigt på morgonen du vet :).
Barcelona Blaugrana91
2015-12-09 11:13
Lion24 Hmm, nu vet jag inte varför du skriver till mig då jag inte sagt något gällande detta? Du kanske bara blandade ihop namnen? ;)
Barcelona neymar JR
2015-12-09 10:53
Ja måste vara jävligt skumt att vara Messi men ändå inte behövas i el classico. Menar absolut inte på några divalater där han måste vara den största stjärnan Men han har ju alltid tvingats påskynda sin rehab samt spela skadad under stormatcher. Och helt plötsligt inte "behövas" ställer en mentalt. Ingen här inne trodde att det skulle gå så bra utan Messi tror inte ens att han/laget trodde det själva Nu kommer han behöva dom här mindre matcherna för att få upp självförtroendet. Hey kanske bra att neymar åkte på en liten skada nu tvingas Messi ta över taktpinnen igen
Barcelona Andresito
2015-12-09 10:39
Det är inte endast matchrytmen som saknas hos Messi. Efter att ha sett Barca dominera utan honom med Neymar och Suárez i spetsen så är det logiskt att han känner sig lite besviken på sig själv när han inte kan påverka matcherna på samma sätt som förut. Det är inte konstigt att han ser lite blek ut efter att ha varit borta i två månader. Ja, han behöver få upp matchrytmen, men än viktigare är det att få upp självförtroendet, att kunna känna att den där skadan bara var en mellanlandning. Tycker definitivt att Messi bör starta. Dock är förutsättningarna inte de mest optimala för att han ska kunna dominera tillsammans med reserverna mot ett laddat Leverkusen.
Barcelona Vronskij
2015-12-09 09:19
Det är nu lägre odds på att Neymar får Ballon D'or än att Ronaldo får den. Har varit tvärtom hela hösten.

http://www.braodds.com/fifa-guldbollen
Barcelona Lion24
2015-12-09 08:54
enkos

Intressant. Vilket lag ska vi ställa upp med tycker du? Ska Messi vila? Jag personligen tycker att han ska spela eftersom en spelare aldrig får tillbaka sin matchrytm om spelaren inte spelar, vilket är logiskt. Att få tillbaka matchrytm kan också ta lång tid och jag förstår att dom här första matcherna har varit en försiktighetsåtgärd för Leo men nu är det dags att steppa upp i intensiteten så att den är på full växel när det nya året startar.
Barcelona Lion24
2015-12-09 08:51
Blaugrana91

Jag tycker att La Liga är en bättre liga än Premier League, jag tror att det är svårare att vinna La Liga än Premier League men jag tror att det är svårare att vinna en match i PL än La Liga. Anledningen till att jag tycker att La Liga är bättre är för att den är mer svåravancerad där teknik och taktik blandas. Varför jag tror La Liga är svårare att vinna beror enbart på att Barcelona och Real Madrid ständigt håller en skyhög nivå, alltid är konkurrenskraftiga. Men jag tycker att det är svårare att vinna en match i PL för att det handlar om en kulturgrej i England. För att jämföra ligor så måste man också ta hänsyn till kulturen i de olika länderna. I England har man nånting som många spanska lag inte har och det är att man är mentalt stabilare. Ligger ett lag under med 0-3 i England så ser man förvisso ett ganska slaget lag men dom kämpar och sliter tills matchen är avslutad. Det är ganska likt Sverige också för delen, att man ger allt och springer kopiöst. Ju längre söderut man kommer så har man den dära mentaliteten ''äh vi ligger under med 0-3, skit i den här matchen''.

Är Pl mycket bättre än Serie A? Det tycker jag verkligen inte. Bättre ja, men inte mycket. Folk underskattar Serie A. Serie A är samma gamla Serie A, förutom dom stora namnen. Taktiken och spelstilen ser precis likadan ut. Det finns ingen liga bland de stora där man måste tänka så mycket som man gör i Serie A. Allt handlar om taktik. Det finns inget land på den här planeten som kan bestämma hur matchtempot ska se lika bra som italienare. Jag vet inte om folk minns Madrid-Juve men många tyckte att Madrid underpresterade i de matcherna. Hemligheten som många inte förstod var att det var Juve som gjorde dom dåliga genom att dom sänkte tempot med sitt passningspel.

I Premier League så är det den ligan bland top 4 där man tänker minst. En liga där väldigt mycket går på chans och tur. Den minsta taktiska ligan skulle jag säga. Men man har det där som inget annat land har, den mentala biten i att aldrig ge upp och fortsätta spela tills domarn blåser av matchen. Där kan jag hålla med om att det är mycket mer krävande för de engelska storlagen att kombinera ligaspel, cupspel med Europa spel eftersom ligan är så tuff att det tar energi på storlagen. Medans man i Spanien kan promenera hem en seger (Madrid, Barca) om motståndaren kommer till SB eller Camp Nou, då ser det ut som att dom spelar som turister, dom har förlorat på förhand. Men Barca och Real håller högre klass än alla lag i PL. Jag skulle också säga att de flesta lagen i Spanien håller högre klass än lagen i PL.
Barcelona enkos
2015-12-09 07:37
Visst har kvällens match ingen stor betydelse men jag vill se Real inställning och att laget går för vinst. Är trött på att vi alltid spelar med halvfart mot sämre lag lch i matcher med mindre betydelse . Och framför allt skärpa vid avslut
Mr. Blaugrana
2015-12-09 05:17
@Maestro Xavi - Tito Etern:
Min vän, låt oss vara ärlig: Premier League är, i överlag, en mycket bättre liga än Serie A och till och med La Liga skulle jag vilja hävda. Nästan samtliga engelska lag i högstadivisionen befinner sig på en mycket vass nivå, även de engelska bottenlagen är förvånansvärt bra. Och det är inte utan fog som många människor betraktar Premier League som den "jämnaste ligan" bland top 5 ligorna i Europa. Nu tänker väl vissa att engelska lag suger p.g.a. deras mindre bra resultat i Champions League och Europa League. Men sanningen är helt enkelt att lunkmatcherna i Premier League är väldigt påfrestande eftersom att topplagen inte har råd att lufta spelare mot "sämre lag" som har ekonomin nog att köpa erkänt duktiga klasslirare. Vem förväntar sig att Real Madrid kommer tappa poäng mot skitlag som Getafe eller Espanyol bara för att dra ett par exempel? Och ja, till och med jag inser att det inte finns ett engelskt lag som i dagsläget håller lika god klass som vare sig oss eller Real Madrid. Dock ska man komma ihåg att bägge ses som världens absolut främsta klubblag så det är knappast något att skämmas över för deras del. Men det sagt, så hade det varit intressant att spekulera om vi och Real Madrid hade kunnat kombinera med att presterat väl i Champions League samtidigt som vi spelade i en mycket tuffare liga som Premier League? Väl mött!
Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-09 02:35
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Tyckte han var grym mot Roma och såg väldigt spelsugen ut men mot Valencia var han inte detsamma, är sjukt nojig när det gäller knäskador så hoppas iaf att han inte lirar mer än 30 minuter. Minns när han skadade sig i sista gruppspelsmatchen 12/13 tror jag det var, var inte så allvarligt som man trodde först men ändå.
Barcelona LeoMessi
2015-12-09 02:24
Lion24 Forumet har aldrig hållit så låg nivå som det gör nu och det är fan i mig jobbigt att behöva läsa härinne. Det finns ju ett par som skriver inlägg som handlar om Barcelona och det är dom man får försöka hitta. Man orkar ju knappt skriva inlägg härinne då ingen kommer att läsa det eftersom det försvinner i ett hav med inlägg som handlar om Madrid. Det snackas mer om Madrid här än det gör i Puertan. Och då snackar dom i Puertan nästan enbart om Madrid. Det går som sagt att diskutera Madrid men det ska vara i lagom mängd. Inte 67 inlägg av 78.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-09 02:20
@Barcelonismo:

:-/.. Det är det vi inte vet än. Han har inte jobbat som Suarez och Neymar i pressen. Det är Rakitic och Suarez som har jobbat åt honom senaste 3 matcher. Det kan man ta eftersom han kom tillbaka från en lång skada nyss.
Men nu är det dags att jobba lika hårt som hans lagkamrater åtminstone 60 min för att få upp konditionen och bollkänslan.

Det är två olika saker att träna och spela en match. Om man Messi vill hitta formen igen snabbt måste han börja jobba hårt i stegvis i matcherna.

Minns fortfarande skillnaden på hur han hjälpte laget från osasuna matchen mot Moyes sen mot Atletico Madrid. Laget blir komplett när Messi ger lika mycket som alla andra.

Är medveten om att det tar lite tid men det viktigaste är att han sluta gå i 90 medans alla i hans lag svettas blod. Det skickar negativa vippar till hela laget
Barcelonismo
2015-12-09 02:13
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Att bara orka i 60 minuter betyder ju bara att spelaren ifråga har kass kondition ju ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-09 02:09
@Santiago Cazorla:

Jag vill att han startar och ger allt i 60 min sen byts för att spara sig.
Han måste fan få upp all aspekter av hans spel.

Mottagningarna, passen, pressa, jobba hem, avsluta distinkt (inte skjuta rakt på målvakterna hela tiden som senaste tre matcher) försöka hjälpa laget som Suarez.

Det är nu han ska få som mycket speltid som möjligt för att komma i form igen. Men det ska inte gå så långt att han promenerar i 90 min som mot Valencia och 45 min mot Roma. Detta är helt onödigt.

Annons: