/spanien/barcelona/forum/15502.aspx/spanien/barcelona/forum/15502.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid ##adidas##
2010-05-06 12:42
Så jävla kul och trigga er lite. Ni hugger på allt. Precis som ett gäng gamar. Vissa fattar att jag driver medan andras blod kokar, hehe.
Real Madrid ##adidas##
2010-05-06 12:40
tarrak

Vår bästa ligasäsong någonsin var när ni fick gör el pasillo.

Txiki

Varför skulle lagen vika ner sig för? Kan det inte vara så att vi helt enkelt är för starka för dom?
Hur menar du att ni fått ihop 93 poäng? Inga lag som vikt ner sig där eller?
Barça såklart!
2010-05-06 12:38
Txiki//

Äsch, lägg av, varför skulle varenda lag vikt ner sig mot dem? Det är ju samma för oss, vi spelar ut motståndarna och de orkar tillslut inte ge 100%.

Visca barça!
Ktoor^,^
2010-05-06 12:35
##adidas##

Kan säga att Busquets är bra mkt bättre än Arbeloa eller Granero...
Ktoor^,^
-
Barcelona tarrak
Ämne: Tycker ni inte att d....Man kan ju vända på det och konstatera att ni gör er bästa ligasäsong någonsin och ändå ligger ni bara tvåa. Det om något borde svida!

Mycket om, kanske, kunde annars. Har nog aldrig sett så många ursäkter samlade på ett ställe, men vad är det man säger: Excuses are for losers.
Ktoor^,^
2010-05-06 12:34
Txiki

Glöm inte Alcorcon hahahahahah
Barcelona Pep the King
2010-05-06 12:33
Real Madrid håller inte ute i Cl. Fine dom är bra i Ligan men ute i Cl stort FAIL!
Barcelona Txiki
2010-05-06 12:29

adidas//

Haha, snälla, sluta inte...jag får skrattkramper!!

E du medveten om att varenda j-vla spanskt lag sedan vintern vikt ner sig mot er? I varenda match!

Men när ni mött riktiga lag, som Barca, Lyon, Milan etc...så är ni pinsammma...
Real Madrid ##adidas##
2010-05-06 12:27
Tycker ni inte att det lite dåligt av barca att endast leda med 1 poäng mot ett helt nytt lag, 8 nya spelare och en ny tränare.
Detta barca ska ju ändå vara det bästa genom tiderna.
Vi spelade ut er på camp nou det bara erkänna och hade vi varit lite mer samspelta så kan ni åkt på storstryk.
Ni har byggt ert lag på 5 år, vi där i mot har gjort det på 8 månader. Får inte heller glömma alla våra skador och ändå så kommer vi vinna laliga. Det kallar jag stort.
Jag menar det är ju världens bästa barca vi ställs mot. Tar man bort Messi så är det inte ens barca top 15. Så stor skillnad gör killen.
Det borde ni väl förstå när en kille som Busquets spelar.
Barcelona el Flaco - Dead in the middle of Little Italy
2010-05-06 11:57
##adidas##/

Grattis. Klockan är inte ens 12 och redan nu har du tagit dagens största Fail med den där idiotiska inlägget.
Barcelona ★Sami★
2010-05-06 11:40
Synd att vi just möter Sevilla. Fan att vi inte möter ett annat lag. Jag är sjukt orolig. Tänk om Real skulle vinna ligan fi fan.
Delarocha
2010-05-06 11:26
Har ni tagit en enda poäng mot ett bra lag i år? Då menar jag inte typ Getafe eller Mallorca. Typ oss, Lyon, annat i CL etc. Nej jag tror inte det.
Barcelona Rambla~
2010-05-06 11:02
##adidas##

Ta av skygglapparna grabben. Ni är inte på samma nivå som Barcelona. Det syns om inte annat ute i Europa.

Borde ha stått 2-0 till er? Sluta lura dig själv. Gör mål på era chanser istället för att komma med bortförklaringar nu ett halvår efteråt.

Hade Barca tur på Bernabeu? Spelade med 5 backar? Det var därför Madrid blev totalt utspelade i andra halvlek? Ni hade inte en riktig målchans på hela matchen. Om det inte hade varit för Casillas så kunde det ha blivigt 5-0 med de chanser Messi bla hade.

Du är så jävla rolig med ditt ständiga tjatande om
att Barca förstör spelet med filmningar, rulla runt i gräset och dra ner på tempot. När Madrid är precis likadana och filmar precis lika mycket. Så sluta upp med det där va! Barcelona vill ha högt passningstempo, då hänger inte ens Madrid med.

Pinsam är du som vanligt...
Barcelona kallesiete
2010-05-06 11:01

adidas
Snälla tyst. Ni är bra mot sämre lag, ja. Där har ni varit bättre än oss denna säsongen.

Men så fort ni ställs mot lite värdigt motstånd faller ni som ett korthus. Vi är ett bättre lag än er.

Vi har vunnit båda classico och tog oss till semi i CL varpå vi var väldigt nära att nå final.

Ni har gjort en bra säsong i ligan men vi är bättre och värdiga mästare.
Barcelona ★Sami★
2010-05-06 10:57
Helvete vad orolig jag är inför Sevilla matchen. Jag tippar på 1-1.
Real Madrid ##adidas##
2010-05-06 10:57
Criff

" pulveriserat"

Menar du allvar? På camp nou så hade ni inte en enda målchans i första halvlek som borde ha stått 2-0 till oss. Och i Madrid så spelar ni med 5 backar och det enda ni gör är att förstöra spelet genom filmningar, dra ner tempot och rulla runt bollen i backlinjen. Ni gick in för att spela 0-0. Men er tur var att vi har ett för dåligt försvar. Ni lyckades göra på era två första mål chanser.
Det kallar jag en jävla tur.

Alla här måste erkänna att Real Madrid har spelat mycket bättre över hela säsongen. Vi kör sönder motståndarna.
2 månader utan Ronaldo och 5 månader utan Pepe. Det skulle jag vilja se i Barca. Ni hade fått gjort el pasillo i år igen.

Tack för mig
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-06 08:50
Grattis Dani!!
Barcelona Criff
2010-05-06 08:39
Estadio Santiago Bernabeu, Skulle vilja lägga till att Barcelona pulveriserat Real Madrid i båda matcherna denna säsongen. Real har inte ens gjort mål mot Barca.
Så ser faktiskt Barca som det laget som förtjänar det en aning mer :P
Barcelona Visca Barca
2010-05-06 07:25
Jag håller med alla här att matcen mot Sevilla är en mycket svår match och vad som helst kan hända. Vi måste ge allt för det kommer sevilla göra.
Barcelona Jax12
2010-05-06 01:39
Hoppas inte att spelet låser sig mot Sevilla. Är också lite orolig inför den matchen, då spelarna troligtvis känner flåset i nacken samtidigt som spelet inte funkade så jättebra i tisdags.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-06 01:27
Som Pep Guardiola sa, båda lagen förtjänar ligatiteln, skulle vi vinna titeln så skulle jag inte se barca som en förlorare.

Saker som gör att barca fötjänar liga titeln:

*Flest poäng(förtillfället)
*Poängrekord
*Minst förluster
*Minst insläppta mål.

Saker som gör att Real fötjänar:
Poängrekord(internt)
Flest gjorda mål
Flest segrar

Synd om det lag som förlorar på mållinjen!
Barcelona Visca_Barca
2010-05-06 01:14
Ämne: Visca_Barca

Exakt....
Alla trodde att mallorca var svår match för madrid.
Men i det här skedet så kan ingen i världen stoppa varken madrid eller barca.

Vi vinner våra matcher och madrid kommer vinna sina matchen.

Barcelona Messidinho_10
2010-05-06 01:11
Visca_Barca

Exakt helt rätt, vinner vi inte mot Sevilla så har vi förlorat allt.
Barcelona Visca_Barca
2010-05-06 01:08
Grabbar visst bollen är rund och allt kan hända.
Men matchen mot sevilla handlar inte bara om 3p.
det är Liga guld , Heder,Stolthet och sist men inte minst MAKT. Där för är jag nästan 100% säkert att vi vinner mot sevilla.

visca barca
Barcelona ★Sami★
2010-05-06 01:02
Jag är sjukt orolig inför Sevilla matchen. Hoppas verkligen inte på förlust. Fan vad tufft det kommer bli:(
Barcelona Oha789
2010-05-06 00:52
El-Blanco10

Tack äntligen sammanfattade du det jag har sagt i en timme om du kolla mina inlägg.

BARCA - REAL MADRID båda är LIGA Mästare.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-06 00:50
Det hade varit förnedrande om vi skulle tappa Ligan nu också, det hade tagit rejält på psyket. Jag hoppas spelarna get ALLT på lördag och vinner över Sevilla sista hindret liksom.
Real Madrid El-Blanco10
2010-05-06 00:49
Ser att vissa fortfarande snackar läggmatcher, kom igen lägg ner, inte var det nån som gick ut o sa att Tenerife som kämpar för överlevnad la sig igår?

Barca och Real är på en helt annan nivå jämfört med resten av lagen i La Liga i år, det är nästan omöjligt att stå emot i 90 min + tillägg för dem andra lagen, det krävs en PERFEKT insats för att bara nå oavgjort efter både Barca och Real har den inviduella skickligheten för att avgöra när som helst om inte spelet mellan varandra funkar(vilket det oftast gör)

Det känns som att fusket i Italien och alla konspirationer därifrån smittar av sig till La Liga eftersom folk verkar tro på allvar att lag i la liga LÄGGER sig mot dem stora. Låt la liga vara la liga och var stolta över att få uppleva den bästa upplagan av Real vs Barca på många år.

Messi vs Ronaldo

Kan bara konstatera att både lagen är beroende av respektive spelare, går inte att säga vem är mer beroende av vem då båda verkligen öser in mål och står för vackra prestationer match efter match. Hatten av för båda 2 och stort cred till er barcafans som oavsett vad ni tycker om Cristiano kan erkänna att han är en fantastisk fotbollsspelare.
Barcelona Barca-nist
2010-05-06 00:43
Man ska inte vara bitter över Mallorcas förlust. Man har insett efter hela säsongen att man måste vinna på egen hand.
Esp och Atl har bevisat att Man kan kämpa men bara när de "vill".

Vinner vi resten av matcherna så kan Real kämpa hur mycket än de vill.

Godnatt cules
Annons: