/spanien/barcelona/forum/15497.aspx/spanien/barcelona/forum/15497.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona PAtrik1337
2010-04-11 01:05
Skrämmande att se hur bra Messi är och hur bra han kan bli.
Piqué fyfan vilken snubbe asså helt jävla sjukt.
Roligt att Ronaldo nämns och att han får lite hjälp, det kan jag hålla med om men så jävla organiserade Barca är så är det sjukt svårt pluss att Ronaldo är nyckeln i Reals anfallspel tillsammans med Alonso varför fan ska man inte plocka bort honom som barca försvarare?
Barca för ALLTID sina matcher men här visar Pep att han även kan få denna offensiva maskin att spela taktiskt och då menar jag inte TOK defensivt för det var det inte, men att man inte spelar lika offensivt som man brukar.
Underbar kväll och att ni säger att Valdes har gått om Casillas då får ni lugna er lite, Barca har släppt in 18 bollar i år och Valdes har gjort tveksamma ingripanden i minst 6-7 av dessa målen tycker han är en medelmåtta men varför kasta 300 000-400 000 mille på en stjärnmålvakt när man har en som iaf duger i LL och en med hjärta för klubben, dock kan jag hålla med om att Valdes flippar till helt och hållet och är bättre en Casillas just nu i avgörande lägen men att Casillas har vart dålig idag är fel och att Valdes på 38 matcher är bättre är ochså fel
Barcelona el Maestro!
Ämne: Skönt med segern men....
Det går helt enkelt inte att markera bort Maestron Xavi. Han är kungen själv när han är på humör vilket han är ofta nu förtiden.
Barcelona Qanii
Ämne: Ok ni vann...
Messi....
Helt klart du har rätt! Håller med dig till 1000%!

Ett mål sen vad mer gjorde han?!
Barcelonistas
ZIZOU4EVER

Cristiano? spelade han ens idag?
Real Madrid -fernando HIERROO
2010-04-11 01:04
Armin

Snälla lek inte smart, du skämmer ut dig för varje inlägg du skriver..
Real Madrid ZIZOU4EVER
2010-04-11 01:03
Ok ni vann...
Messi vad gjorde han förutom målet?
Cristiano är lätt mycket bättre än messi.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-11 01:03
Fyfan vilket jävla mål Messi gör allting går inom en seknund mottagningen avslutet så kyligt så vackert. Grattis alla cules nu är vi bäst, håll eran huvud högst upp!!

Visca Barca visca Catalynia!!!!!!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-11 01:01
Ibracadabra!

Formmässigt ja, men inte när båda är i sin allra bästa form. Då är Casillas bättre, inte med stora marginaler men han är och kommer att vara nummer ett i Spanien en lång tid framöver.
Barcelona Qanii
2010-04-11 01:01
Skönt med segern men de många matcher kvar som ska spelas! Det första 15-20 min i början var vi darriga och hade inte riktigt kontroll på matchen men sakta men säkert växte vi in i matchen. Det va otroligt viktigt att vi kunde stå ut reals press i första 20 min och inte släppte in något tycker jag!Tycker alla gjorde jätte match spec gerard tycker även milito skötte sig utmärkt..

Vet inte om ni la märke till de men såg ni när ramos fick frispark och messi försökte flytta på sig men ramos försökte sikta på messi för att han skulle få sitt andra gula kort?! Vilken fuling säger jag bara.. Sen så stannade vi upp alltid när en av deras spelare låg ner men så fort våra log ner så spela de vidare..

La märke till en till sak! Såg ni vem som spela fram till bägge målen? Och vem som spela fram till messis två jätte lägen? Jo det va xavi, fattar inte varför de inte lägger man på han idoti tack säger jag bara!
Barcelona Ibracadabra!
2010-04-11 01:00
Ämne: Rambla

Jo, men de....
Valdes är bättre nu, punkt slut.
Barcelona el Maestro!
2010-04-11 00:59
Grattis tjejer och killar för vinsten. Inatt är jag i himlen känns det som...;. Den här vinsten satt så bra. Real Madrid som inte har förlorat på hemmaplan och har vunnit 15 raka matcher... Det är mäktigt!Det gör att vinsten idag smakar mums...

Jag bara undrar vad fuera-skribenterna säger nu då?
De var så säkra på att Real Madrid skulle vinna matchen. Framför allt Nina som alltid tippar med hjärtat och inte med hjärnan när det gäller el Clasico.
Man undrar om hon fortfarande tror på att Real Madrid vinner ligan.
Jag vill inte låta taskig men ibland bör saker påpekas i efterhand;-).
Barcelona Barca-nist
2010-04-11 00:59

Jag tycker inte Cassillas ska få den bedömningen eftersom Reals försvar läcker och då är det inte målvakten som ska täcka den biten!

Real Madrid Armin [Amazing Vaart]
2010-04-11 00:58
Rambla

Jo, men det är inte alltid så svart och vitt. Förutom VdV läget så fick inte Valdes något större att jobba med, kanske ett skott från dålig vinkel av Cristiano som en målvakt ska enkelt kunna ta. Barca försvaret förtjänar mest cred för nollningen av Real.

Casillas däremot räddar inte bara ett utan två frilägen mot Europas bäste målskytt på 40 mål.
Odjuret
2010-04-11 00:58
Ämne: Odjuret

Dock vann....
Håller inte med. Visst gjorde Casillas några snygga räddningar men det valdes vann duellen på ikväll var spelet med fötterna UTANFÖR straffområdet tom och att snabbt sätta igång spelet.
Barcelona Rambla~
2010-04-11 00:57
Madridistas AntiCules

Valdes har knappast varit bättre än Casillas under två år. Möjligtvis i vissa svåra matcher denna säsong och den förra men som helhet är ju Casillas fortfarande en mer stabil målvakt även om Valdes gått framåt något enormt det senaste året.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-11 00:56
Vi har råd att tappa 2 matcher nu. Förlorar vi en så är vi etta iaf. Då måste vi förlora en till och Madrid måste vinna alla sina..

Grymt!! :D
Barcelona Rambla~
2010-04-11 00:55
Armin

Valdes 0 mål, Casillas 2 mål bakom sig. Hur kan han då ha vunnit målvaktskampen? Valdes räddningar gjorde ju så att Madrid fick lämna planen mållösa.
Man united
Får väl gratulera. Ganska så tråkig match men det var välförtjänt.
Odjuret
Kan hålla med dig även om Busquets. Tyvärr tycker jag också att hela laget tar maskningen lite väl långt. Som vi spelar just nu med det materialet vi har behöver vi inte maska vid spelavbrott utan kan istället fokusera på att behålla bollen inom laget. Till och med mot Madrid eller i CL.
Barcelonistas
Madridistas AntiCules

nej men ni sätter stor press på barca. 1 förlust för oss o vinst för er så leder vi bara ligan på inbördes möten.
adil [blaugrana]
Valdes blev bara större och större ju längre matchen led. Snacka om att stå på rätt plats varje gång. Stabil som bara den med fötterna också. Numer slipper man sätta hjärtat i halsgropen när han spelar kvadraten med mittbackarna.
Återigen ett stort tack till de madridistas som håller en god nivå här inne. Och så klart för att ni gratulerar rivalerna.

Kudos till er alla!
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-11 00:54
Odjuret

håller med dig till 100% att valdes har varit bättre en casillas i 2 år nu men han petar tyvärr aldrig han i landslaget !
Real Madrid Armin [Amazing Vaart]
2010-04-11 00:53
Odjuret

Dock vann Casillas ändå målvakts duellen ikväll, rejält. Utan honom hade Messi gjort hat trick, inget snack om saken. Hur han får ner foten så snabbt vid det andra friläget är bortom mig. Nä, utan honom hade siffrorna inte varit lika... snälla?
Real Madrid HalaMadrid*
2010-04-11 00:53
GRATTIS BARCELONA! JA HAR VERKLIGEN INGET ANNAT ATT SÄGA!
Odjuret
2010-04-11 00:52
Ämne: Det är ingen som näm....
Valdes var grym! Sett till denna säsongen tycker jag att han gått om Casillas
Barcelona Rambla~
2010-04-11 00:51
Gonzalez_Barca

Aha, då var det jag som missade det i svensk tv. Jag sprang ärevarv i lägenheten då av pur glädje. :)
2010-04-11 00:51
Ämne: Dags att hänga av si....
Då bärde både jag och du mål-tröjorna! ;)

Drog nämligen av min när Messi gjorde mål och kysste sönder hela tröjan, otäckt med tanke på mina kyssar men vackert med tanke på det sexiga namnet: Messi.
Barcelona Rambla~
2010-04-11 00:50
Odjuret

Jag kan bara hålla med om Alves. Även Busquets, fast han kanske inte filmar så mycket utan mer överdriver sin smärta när han går omkull. Det retar mig till vansinne ibland.
Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-11 00:50
Det är ingen som nämner Valdes här. Han räddade ju jättemånga skott och utan honom hade det kunnat sluta annorlunda. Jag har sagt det förut och säger det igen. Vår målvakt är riktigt underskattad.

Annars var det riktigt skönt att vi vann. Nu har vi t.om råd att förlora en match och ligan är ändå vår.
Annons: