/spanien/barcelona/forum/15494.aspx/spanien/barcelona/forum/15494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-11 18:02
Efter igår så är jag glad att Canal+ tar över la liga sändningarna. Försnacket innan matchen var ett sömnpiller, somnade nästan istället för att tagga till innan match..
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-04-11 18:01
Ämne: Ämne: Hur mån....
Glömde dom, låter väldigt bra faktiskt.

målrekord kanske ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-11 17:56
Ämne: Hur många mål har Le....
+ 2 i Vm för klubblag
+ 2 i spanska supercupen

=40 mål sammanlagt.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-04-11 17:56
Hur många mål har Leo gjort nu?

27 i ligan.
8 i CL.
1 i Cupen.

stämmer detta ? 36 totalt ?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-11 17:54
Kviborg måste vara den värsta medgångssupportern någonsin. Han har stor käft och snackar om att han hoppas på skada på Messi och är så jäkla snabb varje gång det talas historia och titlar och skryta om sin fina Madrid.

MEN varenda jäkla El Clasico Madrid förlorar så försvinner mammas pöjk. Hade Madrid vunnit hade han skrivit i dagar om det. Han håller på Madrid när de vinner mot varenda litet lag men förlorar dom gömmer han sig och skäms.

Det kallar jag en typisk blodig jäkla medgångssupporter.
Barcelona kallesiete
2010-04-11 17:36

På onsdag vill jag se Henry, Zlatan (om han är tillgänglig) och Pedro där framme.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-11 17:30
Innan jag drar ut så tänkte jag länka till den bästa och vackraste låten jag hört om Messi. Förstår man texten och vad gubben säger så blir låten ännu bättre. Rekommenderar den starkt!

*Länktips!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-11 17:05
April månad har fått en ny ligaledare i Italien, Spanien och England.

Chelsea, Roma och Barcelona är lagen som har tagit över serieledningen.

----

Ska också sägas att det var ännu ett rekord som slogs igår när Barcelona vann, man lyckades få ihop 80 poäng innan den 33:e omgången vilket är ett nytt rekord.

Jösses vad många rekord som slås i år av Barca, den största av dem alla är nog att vinna på Santiago. Då blir Barca det första laget som försvarar sin CL-titel.
Barcelona Mrfaariis
2010-04-11 16:58
Är det någon som vet var man kan kolla på hela matchen ?? Menar El clasico då .

Vore tacksam för svar!
Barcelona Vitor Riivaldo
2010-04-11 16:57
Är det bara jag eller känns det som om även detta år kan bli ett historiskt och väldigt framgångsrikt år?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-11 16:43
Schemat för kommande matcherna känns på förhand mkt lovande då de svåraste matcherna ligger på slutet, då syftar jag på villareal o sevilla.

när vi kommit så långt kan Pep planera matcherna utifrån hur real har spelat sina matcher,
skulle real tappa poäng på vägen (och att vi inte gör det) så har vi kanske redan säkrat ligan innan sevilla matchen!!

Pep visar vägen!
Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-11 16:32
Alla hemmamatcher som är kvar bör vi vinna. Sedan har vi tre svåra bortamatcher kvar. Espanyol, Villarreal och Sevilla. Och en av de har vi råd att tappa poäng i.

Jag vill inte säga att det är klart, men det är väldigt nära nu.

Glöm heller inte att Real har Valencia, i och för sig på Bernabeu, och Mallorca på bortaplan. Det är ganska stor chans att de tappar poäng där, och då kommer vi ännu närmare titeln.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-11 16:31
Kan någon ge mig en bra torrent länk till Champions League finalen förra året?

Och när jag ändå håller på kan ni ge mig en bra torrent länk till sista matchen mot Chelsea, Arsenal detta året(bägge mötena) Stuttgart detta året. Första El Clasico matchen detta året.

Vet att de är mycket men jag har försökt länge nu men hittar bara dåliga torrent.

Tack!

Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-11 16:27
-fernando HIERROO

Jag tror nog inte vi vinner exakt alla matcher, men som du säger så har det tyvärr blivit så i år att det är fullt möjligt att göra det.
Real Madrid -fernando HIERROO
2010-04-11 16:24
Andreas

101 p? Möjlig uppgift med tanke på hur la liga har sjunkit i år.
Real Madrid Real Bulldog
2010-04-11 16:19
Ville bara komma in och säga grattis.
Ni var det bättre laget och ni förtjänade vinsten.
Ska jag vara ärlig så klagade jag mycket på tur och domaren efter matchen men jag var bara frustrerad (domaren var ändå kass). Hoppas bara vi behåller Pelle nu.

Men kom ihåg, det är sju matcher kvar. Vad som helst kan hända ;)

Hala Madrid!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-11 16:16
Om vi tar en match i taget så ska vi inte förlora detta. Alla våra bortamatcher är svåra på förhand men vi ska kunna vinna i alla.

Det är viktigt att vi får tillbaks alla skadade spelare nu så att inte vissa blir för slitna. Iniesta, Zlatan och Abidal i toppform blir alla viktiga.

Det skulle vara grymt om vi tog full pott i resterande matcher, då slutar vi på 101 poäng:)
Barcelona Pep.G
2010-04-11 16:13
Vilken match, vilken glädje strax efteråt. Fan vad skönt. Detta visar hur underlägsna Real Madrid är gentamot Barcelona. Vi hade en otroligt sargad startelva, en mycket sämre startelva än den senaste 2-6 vinsten enligt mig. Dem hade värvat för 3 miljarder bara för att försöka roffa åt sig titlarna ifrån oss. Jag är stolt, så jävla stolt som Barcelona supporter.

Inget är ännu säkert än men jag vill tacka Guardiola och grabbarna för ett par härliga år med show och skön fotboll. Jag var för ung för dream-team eran men jag njuter av en fantastisk era just nu. Tack för allt gubbs !
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-11 16:03
Bara jag som tycker det är kul att Maxi Lopez börjat näta ordentligt för Catania? 1 mål idag mot Milan och 7 hittills sen han kom till klubben i Januari.

Vem glömmer inte hans mål mot Chelsea?
2010-04-11 15:56
Förlorar inte Barca några bortamatcher så är vi mästare. Vi måste tappa 4 poäng. Ett par vinster och ett par lika på bortaplan samtidigt som Real lär tappa ett par poäng så är vi mästare. Vi får bara inte tappa det här.
Barcelona BlueRed
2010-04-11 15:52
Sevilla är givetvis en av dem svåraste matcherna vi har kvar i ligan. Men även Villarreal matchen är på förhand svår. Dem har kommit igång igen och visar ett mycket bättre spel än tidigare. Deras anfallare hade stundtals lekstuga med Sevillas försvar.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-11 15:49
Ligan är absolut inte säkrat än så länge det skiljer 3p är det inte klart. Skulle daremot skilja 6 p nästa omgång då är det 99.99% klart.

Real har svår borta match mot Goitoms Almeria det är bara att hoppas på det bästa.
Barcelonistas
2010-04-11 15:42
real har mäktiga Mallorca på borta plan ochså!
2010-04-11 15:41
el flaco

Angående målgesten av Pedro, haha precis vad jag tänkte på så fort jag såg målet. Det var som att se en ung Luis Enrique framför sig. Härligt!
Ktoor^,^
2010-04-11 15:39
Gud är störst! - Pep el rei!

Tack så mycket :). Jag vann Massage i kistaklinen i stockholm genom den gissningen. LOL
Barcelona Barca4eva
2010-04-11 15:39
***Kung-Messi***

Jag tror faktiskt det...vi leder med 3 poäng och har vunnit båda mötena...så en förlust mot t.ex Sevilla (ett av de lagen man fruktar mest av de som e kvar) kan leda till att vi ligger på samma poäng som Real, om de nu vinner. MEN vi har ju inbördesmötena. Så ändå leder vi då, tänk också att Real också kan förlora nån gång, de har ju Valencia bl.a kvar, även om resten av lagen spelar sämre mot Real av någon anledning :O
Ktoor^,^
2010-04-11 15:36
***Kung-Messi***

Nej absolut inte det är 7 matcher kvar. Men vi behöver ''bara'' vinna 6
Barcelona el Maestro!
2010-04-11 15:32
Ämne: Just nu kommer jag i....
Hehe, vad ska man säga, "Canteranos-POWER". Det är det som skiljer lagen mellan. Hjärta och spelsystem i sitt DNA;-).

Det var en underbar vinst som egentligen är värd fyra poäng.
Nu får vi hoppas att det laget får tillbaka Abidal och Ibra snarast och det inte blir skador i matcherna mot Inter.
***Kung-Messi***
2010-04-11 15:18
Är liga titeln säkrade nu tror ni?
Barcelona el Flaco
2010-04-11 15:15
Just nu kommer jag ihåg hur både Marca och Tomas Roncero skröt dagarna innan el Clásico att Arbeloa skulle få stopp på Messi. I slutändan kunde Arbeloa inte ens få tag på Pedro, Barças minst rutinerade spelare i startelvan.

Ännu en Fail för Marca och Roncero.
Annons: