/spanien/barcelona/forum/15493.aspx/spanien/barcelona/forum/15493.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Neuthon
2010-04-11 19:24
¡Barça! - Crèma Catalana //

Skrev han miljarder? Isåfall är han väldigt mycket fel ute hehe trodde det var i miljoner :P

Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Lugn lugn, tror inte man räknar med några CL-pengar men visst även reklam intäkter och liknande sjunker när det går så dåligt i Europa som det gör. För mig räcker det att han ger tillbaka 10% av dem där 5 miljarderna, det han gör sportsligt är ovärderligt.
Barcelonistas
2010-04-11 19:22
vi måste spela exakt så här mot inter fast sätta våra chanser!. kolla bara på den enorma pressen!!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-11 19:19
Neuthon

Ja men 800 miljarder.. skojar du? Liten överdrift va?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-11 19:18
Neuthon

Pratar du 5 miljarder svenska kronor? Du kanske vet att en missad CL-avancemang till kvarten förstör mycket av beräkningarna du räknat upp. Har man räknat med att behålla Cristiano i 10 år menar du? Och att hans värde marknadsmässigt ska hålla sig kvar i 10 år framåt?

Perez får ingenting i egna fickor, det går till klubben Madrid.

Det finns så mycket ur ekonomisk synpunkt jag kan dra upp för dig med de simpla, naiva beräkningar du precis gjorde, men känner inte att det är värt.
Barcelonistas
2010-04-11 19:13
H.Alavi - Triangulo Magico!

ja riktigt dålig förlorare de är va han är. barca gjorde en suverän taktiskt match o gjorde madrid dåliga så enkelt ärdet!.

Visca barca :)
Real Madrid Neuthon
2010-04-11 19:09
¡Barça! - Crèma Catalana //

Han är inte helt fel ute, man räknar med att få in 5 miljarder över 10 år och första året ger nog lite mer än de övriga... Real har redan bättrat på sitt sponsoravtal med Bwin och TV rättigheterna, likaså får Ronaldo mer sponsor pengar nu än i United och 40-50% av dem går ner i Perez ficka.
Barcelona NoGo™
2010-04-11 19:01
H.Alavi - Triangulo Magico!

Så sant, kan vara den mest patetiska killen på sf faktiskt. Han förtjänar lätt en permbann för sina pinsamma inlägg hela tiden.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-11 18:48
Barcelonistas

Med tanke på vad han skriver där inne och sedan kommer in hit och leker en ängel så bör han bli spärrad från det här forumet.

Hans inlägg är under all kritik, att säga att Barca var dåliga igår tog priset.

---

Idag blir det ett stort derby i Italien, nämligen derby della lanterna mellan Genoa och Sampdoria. Synd att Viasat inte visar matchen.
Barcelonistas
2010-04-11 18:36
snacka om att fernando gago king of madrid fick äta upp sina ord efter den patetiska krönikan han skrev hehe :)
2010-04-11 18:34
Haha smart folk där är i puertan.. En kille säger att Ronaldo kommer få in ca 800 miljarder kr till Madrid under året.. hahah grym matematik
Barcelonistas
2010-04-11 18:33
4 raka el clascio vinster nu :)

Men fyfan va bra vi var igår madrid hade inget att komma me vi kontrolerade hela matchen utan problem faktiskt. de enda läget dom hade var van der varts friläge.
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-11 18:32
Ämne: Är det någon som vet....
Mrfariis

Om du kollar längre ner i forumet så ser du att
"Madristas AntiCules" har satt dit länk (till hela matchen , men måste ladda ner från thepiratebay)

Tack Madristas Anticules för länk , shyst !
Barcelona BlueRed
2010-04-11 18:24
Barcanist

Han gör hattrick i alla matcher i ligan... Allvarligt talat, killen har väl gjort över 5-6 st hattricks den här säsongen? Sen brukar ju stänka dit 2-3 till i andra halvlek.
2010-04-11 18:12
Liverpool spelade lika mot Fulham på hemmaplan. Torres var inte med. Benitez ber om sparken och en fet check men amerikanerna har inte råd. Det känns verkligen som att Benitez gör misstag på misstag med mening. Nu leder city matchen mot Birmingham och kommer att knäppa till sig CL-platsen. Tottenham har Arsenal, Chelsea och United kvar.

Klart: Liverpool missar CL nästa säsong. Barca ska nu satsa på Torres kanske? Pools ekonomi blir ännu sämre i o med detta.
Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-11 18:08
Hur många mål tror ni att Messi kommer göra i år? Om han redan är uppe på 40 så finns det en liten, liten möjlighet att nå 50-strecket.

Det är 7 matcher kvar i ligan, 2 eller 3 i CL. Alltså 9 eller 10 matcher kvar på säsongen. Jag tippar på att han kommer stå på 46-47 strutar när säsongen är slut. Men det skulle ändå vara rätt coolt i fall han gjorde 50.
Barcelona Barcanist
2010-04-11 18:08
På tal om ingenting så gjorde Suarez ett äkta Hat-trick för sitt Ajax idag i deras 7-0 vinst. Alla mål kom i första halvlek - minut 5, minut 9(str.) och minut 42.
2010-04-11 18:03
Ämne: Kviborg måste vara d....Ja du, Kviborg slutar aldrig med att överraska oss. Tycker att han gick över gränsen när han hoppades på att Messi skulle bli skadad under el Clasico.

Men vet du vad? Honom behöver vi inte bry oss om. Är säker på att Messi har sett till att Kviborg kommer att ha många sömnlösa nätter framöver.

Hur kan man leva med att vara en person som ständigt sätter en epic-fail stämpel på sig själv? Tragiskt..
2010-04-11 18:02
Efter igår så är jag glad att Canal+ tar över la liga sändningarna. Försnacket innan matchen var ett sömnpiller, somnade nästan istället för att tagga till innan match..
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-04-11 18:01
Ämne: Ämne: Hur mån....
Glömde dom, låter väldigt bra faktiskt.

målrekord kanske ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-11 17:56
Ämne: Hur många mål har Le....
+ 2 i Vm för klubblag
+ 2 i spanska supercupen

=40 mål sammanlagt.
Barcelona MSL#666 !2-6!
2010-04-11 17:56
Hur många mål har Leo gjort nu?

27 i ligan.
8 i CL.
1 i Cupen.

stämmer detta ? 36 totalt ?
2010-04-11 17:54
Kviborg måste vara den värsta medgångssupportern någonsin. Han har stor käft och snackar om att han hoppas på skada på Messi och är så jäkla snabb varje gång det talas historia och titlar och skryta om sin fina Madrid.

MEN varenda jäkla El Clasico Madrid förlorar så försvinner mammas pöjk. Hade Madrid vunnit hade han skrivit i dagar om det. Han håller på Madrid när de vinner mot varenda litet lag men förlorar dom gömmer han sig och skäms.

Det kallar jag en typisk blodig jäkla medgångssupporter.
Barcelona kallesiete
2010-04-11 17:36

På onsdag vill jag se Henry, Zlatan (om han är tillgänglig) och Pedro där framme.
2010-04-11 17:30
Innan jag drar ut så tänkte jag länka till den bästa och vackraste låten jag hört om Messi. Förstår man texten och vad gubben säger så blir låten ännu bättre. Rekommenderar den starkt!

*Länktips!
2010-04-11 17:05
April månad har fått en ny ligaledare i Italien, Spanien och England.

Chelsea, Roma och Barcelona är lagen som har tagit över serieledningen.

----

Ska också sägas att det var ännu ett rekord som slogs igår när Barcelona vann, man lyckades få ihop 80 poäng innan den 33:e omgången vilket är ett nytt rekord.

Jösses vad många rekord som slås i år av Barca, den största av dem alla är nog att vinna på Santiago. Då blir Barca det första laget som försvarar sin CL-titel.
Barcelona Mrfaariis
2010-04-11 16:58
Är det någon som vet var man kan kolla på hela matchen ?? Menar El clasico då .

Vore tacksam för svar!
Barcelona Vitor Riivaldo
2010-04-11 16:57
Är det bara jag eller känns det som om även detta år kan bli ett historiskt och väldigt framgångsrikt år?
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-04-11 16:43
Schemat för kommande matcherna känns på förhand mkt lovande då de svåraste matcherna ligger på slutet, då syftar jag på villareal o sevilla.

när vi kommit så långt kan Pep planera matcherna utifrån hur real har spelat sina matcher,
skulle real tappa poäng på vägen (och att vi inte gör det) så har vi kanske redan säkrat ligan innan sevilla matchen!!

Pep visar vägen!
Barcelona Mars + Messi= MAGI(f.d L.A.M Nr 10)
2010-04-11 16:32
Alla hemmamatcher som är kvar bör vi vinna. Sedan har vi tre svåra bortamatcher kvar. Espanyol, Villarreal och Sevilla. Och en av de har vi råd att tappa poäng i.

Jag vill inte säga att det är klart, men det är väldigt nära nu.

Glöm heller inte att Real har Valencia, i och för sig på Bernabeu, och Mallorca på bortaplan. Det är ganska stor chans att de tappar poäng där, och då kommer vi ännu närmare titeln.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-11 16:31
Kan någon ge mig en bra torrent länk till Champions League finalen förra året?

Och när jag ändå håller på kan ni ge mig en bra torrent länk till sista matchen mot Chelsea, Arsenal detta året(bägge mötena) Stuttgart detta året. Första El Clasico matchen detta året.

Vet att de är mycket men jag har försökt länge nu men hittar bara dåliga torrent.

Tack!

Annons: