/spanien/barcelona/forum/15492.aspx/spanien/barcelona/forum/15492.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-13 14:41
Stackars Iniesta.

Han hatar ju när han är skadad. Xavi är frisk och är i sitt livsform. Han får spela för två nu när ligan drar ihop sig och vi möter Inter två gånger.

Caceres till Arsenal? Varför ens sälja honom. Skänk honom.
Barcelona Rambla~
2010-04-13 14:35
Allt fler rykten om att Arsenal jagar Cáceres. Kan det verligen stämma?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-13 14:17
Ska man ta ut nåt positivt utifrån Iniestas skada, så är de nog att Zlatan får klartecken och jobbar med resten av gruppen under tors-fre. Och Abidal har fått klartecken. De bara Iniesta, har är viktig men skall kunna ersättas.

Iniesta alegria!
Barcelona FC Barcelona #10
2010-04-13 14:13
Synd att Iniesta är skadad :/
Hoppas han kommer tillbaka snabbare än man tror och visar alla vem han är :)
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-04-13 14:13
Hur hårt kör dom på träningarna egentligen! Dom flesta skadorna har kommit under träningarna. Nu får de fan vara dags för Yaya touré!
Barcelona Mrfaariis
2010-04-13 14:10
Ibra kommer inte att missa inter matchen.
Barcelona Mrfaariis
2010-04-13 14:09
Det är 90 % klart att Barca kommer till Sverige. Vet någon var man kan köpa biljetter.
Barcelona Rambla~
2010-04-13 14:08
Jävlar!

Iniesta stackarn har inte hämtat sig från finalen i Rom där han spelade halvskadad. Efter den matchen har han fått jobba i uppförsbacke hela denna säsong.
Barcelona Hetfield
2010-04-13 13:50
Det är synd om Iniesta, så fort han får klartecken så blir han skadad igen

Men vi har klarat oss utan honom i många matcher, sista slutspurten lär vi klara
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-13 13:50
bekräftat av klubben. Jäkla otur han har haft med skador. Zlatan och Iniesta borta mot Inter? Nu har vi inte råd med mer skador.

Henry lär få speltid nu.
Barcelona NoGo™
2010-04-13 13:46
Ja alla dessa jävla skador, varför nu för :( Vi som behöver Iniesta nu i slutspurten.
Barcelona älskabarcelona
2010-04-13 13:42
Mycket dåliga nyheter ! Iniesta borta 1 månad :(
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-13 13:41
Jag har precis köpt biljetter till Barcelona - Inter.

Är det någon som har koll på billgit boende? Vandrarhem, hotell i centrala Barcelona?

Hur har ni gjort när ni har åkt ner?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-13 13:37
Jag skulle aldrig vilja se Pedro på bänken. Han är en av Barcelonas bästa spelare den här säsongen. Killen springer och ger aldrig upp. Han visar hjärta.
Barcelona Hyder
2010-04-13 13:23
Jag begriper inte hur folk tänker när man vill se både Torres och Zlatan på topp tillsammans. Det kommer aldrig att hända på grund av flera orsaker. Messí är den ända spelaren som ska spela släpande anfallare i det här lite nya systemet som Pep formerat. Om Torres och Zlatan istället ska dela på dessa två platser, då måste Messí ut på kanten igen i en mindre fri roll. Pedro kommer förpassas till bänken och allt vad bredd och kantspel har att göra med är borta. Därav blir systemet inte lika effektivt och gifitgt mot motståndarna som i dagens läge om nu Torres skulle spela på topp med Zlatan.

Messí som kantspelare är förvisso minst lika bra som en Messí centralt. Men han blir som bäst i en helt fri roll och sanningen är att han inte är lika bra på att bredda spelet som exempelvis Pedro. Sedan kan man mena att Alves är den som ska bredda på högerkanten men han gör just detta som bäst när han får någon att samarbeta med ute till höger.

Nej, jag tror inte att Pep ändrar på ett sådant vägvinnande system genom att förstoppa allt vad bredd och effektivitet innebär genom att hämta in en Torres. Fernando som för övrigt gör det bäst i en kontringsfotboll inte i ett Barcelona där allt ska häda på små ytor och snabbt passningsspel. Han hade säkert gjort det hyfsat men fan vad onödigt det hade varit att hämta honom när man har köpt Zlatan för de pengarna man har lagt ut.

Satsa på antingen en ny mittfältare eller en vänsterytter. Allt för att jag Pep lär vilja göra samma sak som förra året; köpa till sig lite ny motivation och konkurrens i laget för att bibehålla den höga nivån.

EDIT: Håller med om att det är lite onödigt att snacka värvningstaktik i dagens läge men jag var tvungen att göra ett försök att göra slut på dessa Torres-drömmar.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-13 13:08
Grattis Kung Puyol, den största lagkaptenen i Barcas historia. Definitivt den som har vunnit mest av alla i Barcatröjan som kapten.

När jag läser i andra storlags forum så ser jag att de flesta är ganska överens om en sak: de behöver en XAVI. United, Chelsea, Arsenal, Liverpool, Inter osv. Alla dom saknar en Xavi. Han är världens bästa mittfältare med ganska bra marginal till de övriga. Madrid behöver en Xavi inte minst, eller hur el flaco? :)

"Little Big Man"... Fantastisk film för övrigt :)
Barcelona tano
2010-04-13 12:50
Ämne: Frodo

Återigen oc....
Det stämmer att Zlatan har fått en ny roll och att han försöker anpassa sig till den (vilket iof inte gått alls så dåligt med tanke på just det. Kanske visar på hans storhet som sagt.)

Senaste matcherna har det återigen sett bättre ut, efter svackan, men om han kommer kunna anpassa sig helt till striker positionen får väl framtiden utvisa.

Det jag funderar på när jag läser ditt inlägg är om Torres skulle köpas in, så får Barca en renodlad stirker. Frågan är då om Zlatan kunde flyttas ner i banan ett snäpp. Han kunde då alternera med att ibland vara uppe på topp och hjälpa med sin längd och styrka, och ibland få bollen i en mer naturlig position för honom. Detta under förutsättning att positioneringen inte skulle störa Messis spel. Men inte heller Messi är på alla positioner på plan så bara samspelet fungerar finns möjligheten att det skulle kunna bli lyckat.
Barcelona Hetfield
2010-04-13 12:36
Messi i all ära, men kungen i Barcelona är utan snack mr.Xavi, så är det bara

Han står för allt som har vackert med Barcelona, spelintelligensen, finessen, elegansen, tekniken..ja men kan fortsätta såhär i flera veckor

Xavi är så pass stor att han gör ANDRA spelare bra, han lyckas vara bra som spelare samtidigt som han höjer andra spelare, det är bara få spelare som kan göra det (sist så var det Ronaldinho)

Xavi behövde mer utrymme, när Deco spelade i Barcelona så tog han så mycket plats i mittfältet att Xavi fick stå i skuggan. Men ja, man kan fortsätta att hylla spelgeniet, man blir nästan tårögd när man tänker på den dagen Xavi slutar
Barcelona el Flaco
2010-04-13 12:24
Vi diskuterade om Xavi här inne på forumet igår och jag vill bara dela med mig om en sak som jag läste imorse.

Dagen efter el Clásico fick spelarna ledigt och Xavi passade då på att stanna i Madrid, eftersom en av hans brödar och hans lilla syster hade rest dit för att kolla på matchen och träffa honom.

Xavi fick Guardiolas tillåtelse att inte åka hem med resten av laget och passade då på att umgås med hans syskon och tog en promenad genom huvudstaden.

Vid ett flertal tillfällen skrek människor ute på gatorna till Xavi, men det handlade inte om några hot eller glåpord. Istället rörde det sig om beundran: "Kom till Real Madrid!".

Ett bevis på den respekten som madridistas hyser för den lille katalanen.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 12:04
el flaco

Aha okej visste inte. Då får vi väl tacka Vilanova:)

Barca är rätt klubb för han.

Längtar sjukt mycket till sommaren. Presidentval. Som jag tror Rosell kommer vinna.

Undra vilka som kommer lämna och vilka som köps in.

Spännande!
Barcelona el Flaco
2010-04-13 11:51
★Sami★/

Det är faktiskt Tito Vilanova vi borde tacka om John Neeskens kommer till oss.

Det var Vilanova som åkte och satte sig ner med Neeskens junior och dennes mamma och lyckades övertala de att komma till Barcelona var det bättre alternativet för den unge spelaren.
J.Spears - Viva la Becks
2010-04-13 11:44
Nu R jag inte särskilt insatt, men i och med ett presidentval lär väl värvningar göras.
Inte för att det är bekymmer, men ändå; Presidentval. Valfläsk, etc.
Lovar man ngt så måste man ju hålla det också..

Hur som helst, blir en intressant sommar.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 11:30
PILMÀ★Kärlek★Respekt★
Ännu en talang säkert. Tur att han inte skrev på för Real Madrid:)

Vi ska tacka Pep.

Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-04-13 10:28
Hör och häpna.

klick på länken och kolla nyheten.
Johan Neeskens som var klar för antagonisterna sägs vara klar för Barça i de kommande veckorna.
Det sägs att Pep övertygade honom.
Delarocha
2010-04-13 10:24
Henry14

Han har gjort typ 3 mål i år så det är ju rätt förståeligt. Han försvinner förhoppningsvis i sommar.
Barcelona NoGo™
2010-04-13 10:16
Då säger vi stort grattis till Kung Puyol som idag fyller 32 år :)
Henry*14*
2010-04-13 10:11
Henry får inte mycket spel tid nu.
Barcelona tarrak
2010-04-13 08:36
Ämne: Goda nyheter. FC Bar....
Stort! De flesta stjärnorna kommer inte att kunna vara med, men det kan bli ett intressant tillfälle att studera våra ungdomsspelare. Tror dock att jag avstår från matchen i Malmö för den Zlatan-hysterin lär vara mer än vad man klarar av.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-04-13 04:55
Goda nyheter. FC Barcelona till Sverige i slutet av säsongen.

Kolla länk

Visca el Barca
Real Madrid LosblancosCorazon
2010-04-13 02:14
BlueRed//

HAHAHAHA!!!

Fett rolig länk, men det är väl skådespeleri eller nån form av parodi?
Annons: