/spanien/barcelona/forum/1549.aspx/spanien/barcelona/forum/1549.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Santiago Cazorla
2015-12-12 16:06
Vilket anfall, bra inledning på matchen.
Barcelona DM1982
2015-12-12 16:05
Suarez bränner för mycket.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-12-12 16:04
Dags för Messi att stänka dit ett par bollar idag. Tror han håller tillbaka en del pga skadan men börjar han göra mål igen tror jag att det andra kan komma mer eller mindre automatiskt.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2015-12-12 15:55
Någon som har Ray Hudson stream?
2015-12-12 15:55
@Deulofeu:

Haha fyfan va han skrek till. Lät som hans bollar punkterades. Publiken buade ut honom varje gång han fick bollen efter det och det med all rätt.
Barcelona Smogen
2015-12-12 15:54
Någon som råkar sitta på en vettig stream med engelska eller svenska kommentatorer? Gissar att det är rätt svårt med tanke på att massa PL matcher går samtidigt.
Barcelonismo
2015-12-12 15:51
Jag är tyvärr rädd att ingen av våra försvarare kommer hänga med när Lucas Pérez trampar gasen i botten, i synnerhet när denne råkar vara bland en av La Ligas bästa kontringsspelare.

Spanjoren har gjort mål i 5 raka matcher och ligger 4:a i skytteligan med sina 10 mål.

Depor kan mycket väl ta en poäng på Camp Nou med honom på deras sida.
Barcelona Vampíro
2015-12-12 15:41
West Ham vs Stoke prioriteras alltså framför Barcelona, pheew.
Barcelona Deulofeu
2015-12-12 15:34
Deulofeu så lik en ung Cristiano Ronaldo kanske därför många ogillar honom jag själv har svårt för den delen av hans spel.

Hörde ni när han fick handen i ansiktet av Martin Olsson? Jag trodde han brutit benet pinsamt faktiskt.

Men en rätt bra match av honom assistkungen! Han har total petat Mirallas och det mina herrar är riktigt bra gjort.
Barcelona LegendenN10
2015-12-12 15:32
Jag kan inte se att varken Munir eller Sandro kommer utvecklas och bli bättre. Båda två har fått sina chanser och sumpat den. Visst är de yngre men talang har de inte därför kommer vi säkert inte få se nån av de så fort det kommer in en backup till MSN. ( Ja till Pato säger jag) Vem minns inte hans mål mot oss på Camp Nou med Milan. Varför inte ge Adama traue!? chansen? Sandro är en stressig typ och Munir en soft och allmänt gezh spelare. Vi går mot 3 nya och söta poäng! Visca el barca!!!!!!!!!!!!!!
2015-12-12 15:31
[QUOTE=Canaletes]Man måste ju fan skratta åt dessa som inte vet vad har hänt med Neymar haha #tragikomik [/QUOTE] Det är sånna som bara kollar livescore och återgår från det de ser med att CR är bäst för att han gör många mål mot smålagen. Skam för fotbollen!
Barcelonismo
2015-12-12 15:30
Dubbel
Barcelonismo
2015-12-12 15:30
Till Sandros försvar, så blir han tvingad att spela ur position. Spanjoren är ingen ytteranfallare direkt...

Han gör sig betydligt bättre som 9:a, en position som Suárez redan har lagt beslag på och på mycket goda skäl.

Så ta det lugnt med kritiken mot honom gott folk!
Barcelona Xaviesta
2015-12-12 15:23
Lite tradigt med Sandro i elvan då jag hellre hade sett Roberto eftersom han har förmågan att ändra en matchbild (can't believe I'm saying that shit) men det är bara till att stödja Sandro fullt ut och hoppas att han tar vara på det här.
Barcelona Canaletes
2015-12-12 15:21
Man måste ju fan skratta åt dessa som inte vet vad har hänt med Neymar haha #tragikomik
Barcelona Liunil Masse
2015-12-12 15:16
Sista chansen för Sandro att visa upp sig?
Barcelonismo
2015-12-12 15:07
Barcelona line-up (official): Bravo - Alves Pique Mascherano Alba - Rakitic Busquets Iniesta - Messi Suarez Sandro #fcblive

Bench Barcelona: Ter Stegen, Bartra, Vermaelen, Mathieu, Adriano, Sergi Roberto, Munir #fcblive
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-12 15:02
Hoppas deulofeu kmr hem nästa säsong!!!
Barcelonismo
2015-12-12 15:02
@Katalano:

Att La Liga i överlag inte får lika mycket uppmärksamhet som Premier League är rätt naturligt, iallafall om du frågar mig. De allra flesta engelska lag är helt klart bättre i jämförelse med de spanska lagen (med undantag för Barcelona, Atlético de Madrid och Real Madrid förstås).

Men framförallt så finns det tyvärr helt enkelt inte lika stort intresse att följa lagen utanför Barcelona och Real Madrid. Egentligen räcker det väl att kolla på Les Rambles exempelvis, hur ofta brukar man lyfta fram Atlético som ett allvarligt hot mot oss i kampen om ligatiteln och hur ofta nämns det laget i samband med när dom spelar match? Troligtvis inte lika ofta som Real Madrid....
2015-12-12 15:00
Nu har jag vara kollat runt 10 minuter men av de minuterna att döma har Gerard varit bäst på plan. Farlig varje gång han får bollen. Med rutin och erfarenhet kan han bli mycket bättre, hans beslutsfattande kan utvecklas mycket, det är ingen snack om att han har kvalitéerna för att ta sig till allra toppen. Det som är i vägen just nu är hans mentalitet. Med rätt tränare/vägledare kan det funka.
Barcelona Mascherano #14 el Jefe
2015-12-12 14:44
Och i anfallet efter släpper han inte bollen och springer istället rakt ut över kortlinjen. Deulofeu i ett nötskal :) Ändå gillar jag honom och hade gärna haft honom som backup bakom MSN men jag tror inte han är spelaren som nöjer sig att vara backup. Han vill hellre glänsa i Everton eller vara stjärna i tex Swansea än att sitta på bänken i en CL-final, tror jag.
Barcelona Vampíro
2015-12-12 14:20
[QUOTE=DM1982]Fantastiskt inlägg av Deulofeu som hittar Lukaku som gör mål. Killen har härlig känsla i foten. [/QUOTE] Helgens självklara.
Barcelona DM1982
2015-12-12 14:02
Fantastiskt inlägg av Deulofeu som hittar Lukaku som gör mål. Killen har härlig känsla i foten.
Barcelona Katalano
2015-12-12 12:45
@Blaugrana91:

Det håller vi nog med om alla här inne. Synd att inte La Liga får lika mycket uppmärksamhet som PL världen över rent generellt. Jag pratade Balon dor med några kompisar igår kväll på en pubrunda och förvånansvärt många sade att de trodde Ronaldo skulle vinna priset. Man märker att de inte följer La Liga över huvudtaget. De har tunnelseende mot PL.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-12 12:33
[QUOTE=Katalano]Fast PL som liga är ett större skyltfönster än La Liga. Sen som Cameroonians skriver, den som skrev det avtalet med Utd fick sparken från Chevrolet efteråt så det är nog inte möjligt att få den summan idag. [/QUOTE] Ja så är det väl och det är ju trots allt en väldigt stor summa klubben får, men ändå kan jag inte låta bli att tycka att Barcas tröja ska kosta mest om man vill sponsra oss.
Barcelona enkos
2015-12-12 12:26
LE dementerar uppgifter att Messi är skadad. "Jag är van vid era frågor som har blivit vana men nej Messi är inte skadad och känner sig bra, även Roberto och Mathieu mår bra och kan spela mot Deportivo". Frågorna kring Messi dök upp efter matchen mot Lever dör han tog sig för ryggen och grimaserade. .
Barcelona Katalano
2015-12-12 12:22
@Blaugrana91:

Fast PL som liga är ett större skyltfönster än La Liga. Sen som Cameroonians skriver, den som skrev det avtalet med Utd fick sparken från Chevrolet efteråt så det är nog inte möjligt att få den summan idag.
Barcelona Blaugrana91
2015-12-12 12:15
Jag är inte nöjd med €60-70M, vi är världens största klubb idag och har vunnit otroligt mycket dem senaste åren, över €70M bör vara logiskt för världens bästa klubb.
Barcelona the cameroonians
2015-12-12 12:07
Gabriel Cirka €70 miljoner per år fram till 2021. Smogen Troligtvis ingår inte träningsstället eftersom det inte heller ingick i det ursprungliga avtalet som togs fram i somras. Huruvida Bartomeu fokuserar på att hitta en sådan sponsor vet jag inte, efter att förhandlingarna med Botemania strandade har det varit tyst på den fronten.
Barcelona Smogen
2015-12-12 11:59
the cameroonians tack för info. Antar att 4a år är bättre än tex 6 år som jag ibland hört nämnas. Det är väl det mest positiva antar jag. :) Vet du förresten om träningsstället ingår i ett ev. avtal?
Annons: