/spanien/barcelona/forum/15489.aspx/spanien/barcelona/forum/15489.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Pierre13
2010-08-16 12:50
Vet inte om det här stämmer men

"Nya uppgifter i Marca i dag gör gällande att Barcelona har satt press på Zlatan Ibrahimovic om en flytt. Klubben behöver kort och gott pengar. "

Det är trotsallt Marca. Så man får nog ta det med en näve salt.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-16 12:48
Ämne: "Ekonomiska själ? Va....
Kom med något bättre än att rätta mig gubben.

Juve ville behålla Caseres, Hleb skicka tillbaka han till öarna istället för att ge honom hopp.
Fanns de anbud på Chyg eller? Shaktar hade köpoption på honom. Kallar du de för anbud, fine :)
Barcelona Rambla~
2010-08-16 12:48
1.70-ligan

Det stämmer nog. Özil och de andra 11 mittfältarna som Madrid har. Visst det är väl bra med bredd men kom igen alltså. Hur många mittfältare behöver de egentligen? Mourinho verkar vara värsta fegaste tränaren. Han vågar inte annat än att ha 3 alternativ på varje position.
Atlético addeh
2010-08-16 12:47
Messidinho_10

Oriol Romeu fungerar som backup till Busquets. Även Xavi kan gå ner som pivoté.

Visca y Barca Visca y Catalunya

Så kan du inte tänka. Det klart ett topplag inte kan ha ersättare som är av samma klass som startspelarna. Skulle varenda europeiskt lag spela med sina reserver tror jag inte Barça skulle vara sämre än någon annan.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 12:45
Visca

Ja jag vet jag tycker inte hellre det är så bra förutom Keita då som håller.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 12:44
"Ekonomiska själ? Varför inte sälja Hleb då? Varför inte sälja Caseres? Båda är ändå inte med i Guardiolas planer."

Först och främst, det heter skäl. Själ är någonting helt annat.

Var finns anbuden på Hleb och Cáceres? Vilka klubbar har visat intresse? För att kunna sälja någon behövs det helst finnas en köpare. Det underlättar en hel del. :)
2010-08-16 12:42
Ämne: Vi har idag dessa so....
Messidinho_10

Jag tar de värsta scenariot nu: Vi möter Chelsea säger vi i kvarten, Iniesta skadad, Xavi skadad och Busquets avstängd.

tänk om nu.
2010-08-16 12:41
Ämne: För att flika in med....
1.70-Ligan

Ta det med en nypa salt, men jag förstår dig. Det är irriterande att läsa det.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 12:40
Vi har idag dessa som backup till följande spelare Xavi:JDS/Thiago, Iniesta:Keita, Busqetes:Ingen.
2010-08-16 12:39
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Addeh

Där är min poäng! Han var katastrofal, då är de bara att acceptera det och inse att du inte är rätt man när de gäller värvningar, dom enda värvningarna Guardiola har gjort som har lyckats är Keita, Pique och Dani. Låt mer profisionella sköt det där.
2010-08-16 12:37
Ämne: Ämne: Vi behö....
El maestro

Om jag inte missminner mig så ville Pep ha Cesc? Fick han honom, nej? Får man inte de man vill ha får man kolla på andra alternativ som löser problemen så enkelt är det, det är sunt förnuft. Man behöver inte vara Einstein för att fatta det.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:37
För att flika in med något annat..

Özil ryktas bli klar för real om några timmar. Fyfan om det stämmer säger jag bara
Atlético addeh
2010-08-16 12:36

Ska jag vara helt ärlig tror jag inte Chygrynskiy fanns med i Guardiolas fortsatta planer efter hans katastrof-säsong. Pep kan inte gå ut och säga att han helst av allt ville bli av med spelaren, det fungerar inte så.

Angående Hleb & Cáceres tror jag båda kommer bli sålda inom de närmsta veckorna. Jag tycker klubben ska vara glada bara man får sålt Hleb, vem vill ha ett stoplskott till spelare?
2010-08-16 12:34
Haha! Skulle vi inte diskutera i SF så skulle jag tro att du var bror till Rosell eller Zubi? Du verkar ju veta exakt vad dom har sagt?

Han lovordade inte något, Guardiola har aldrig lovat nåt? Det jag har hört LIVE av de han har lovat är att han lovade sina spelare CL-Final på Wembley, DET ENDA!

Såklart han ska godkänna Villa, gör han inte de så är han nog mer än dum.

Såklart vi har bästa STARTELVAN men bredden då, vi lirar inte med Supermans de här är människor, Xavi har spelat nonstop sen EM 2008, Iniesta skadebenägen, hur ska det hålla i långa racet? De lugnt i värsta fall kan vi spela med B-laget. Är det så du tänker?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:33
Folk här verkar ju bombsäkra på att Caceres lämnar. I nuläget är det ju lika lite som tyder på det, som att det köp in någon. Om inte ännu mindre.

Ska vi tolka det som att vi är garanterade en värvning också?
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 12:31
Ämne: Vi behöver ingen Ces....
Tänk om du hade makten att värva?
Det är vad tränaren vill ha som går hem i klubben. Cup-tied eller inte. Vill Pep ha honom då kommer han. Det är en ungspelare det är frågan om och det är för framtiden man värver i så fall.
Sen är han en spelare som går in direkt i laget och som kan systemet.
2010-08-16 12:29
Addeh

Ekonomiska själ? Varför inte sälja Hleb då? Varför inte sälja Caseres? Båda är ändå inte med i Guardiolas planer. Skit värvning eller inte vi slösa 25 milj på honom! Vad sålde vi för? 10! Vi skulle lätt kunna sälja Hleb o Caseres mer än 10 ifall dom vill "fixa" till ekonomin.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-16 12:26

Villa försöktes att värvas intensivt säsongen då Samu lämnade. Guardiola hade vetskap och godkände köpet. Ledningen kunde inte värva honom den säsongen, utan värvade säsong efter. Guardiola lovordade Villa från dag ett.

Adriano-värvningen kom lite som en chock för Guardiola som, jag tror fick reda på att värvningen var i hamn väldigt sent. Han är ju inget stort fan av mångsidiga spelare.

Och för att kolla på vår startelva så är den fortfarande starkaste i Europa och vi kommer att klara oss väldigt bra med skador om de är borta en eller två veckor till och en månad, tror jag.

Men om Rosell har erbjudit Guardiola 10 spelare och han tackar nej till alla 10. Vad ska Rosell göra då eller Zubizarreta?
Atlético addeh
2010-08-16 12:26
1.70-ligan.

Chygrynskiy var Pep's värvning rakt av. När han såldes gjorde han det utav ekonomiska skäl, även om Guardiola ville behålla honom och ge Chyg en andra chans.

Hade det varit någon viktigare spelare som skulle säljas, hade läget sett annorlunda ut, garanterat. Jag tror inte Pep grät stora pölar över att Chyg reste hem till Ukraina igen, tvärtom. Det var en misslyckad värvning, that's it.
2010-08-16 12:25
Vi behöver ingen Cesc spec inte under januari, en Cese som är cup-tied? I don't think so! Varför Pep ville ha Cesc är för han ivrighet han måste ge honom de förbannade nummer 4!
Barcelona VizzlA^^
2010-08-16 12:24
xavi+Sergio borta under en avgörande champions match, då börjar även dem som tycker laget är ok skita ner sig..Vi skulle fan inte slå något storlag med Oriol när inte xavi heller finns med.
2010-08-16 12:22
TACK SÅ MKT 1.70-Ligan!

Det är inte så att styrelsen gått ut på nån presskonferens eller nåt liknande och presenterat några namn. De folk läser här inne är Sport och EMD och tror sedan att dom har presenterat namn! Vakna gott folk.

Pep ville ha Chyg men dom sålde honom och sket i vad han tycker, och så helt plötsligt var det pågrund av krisen vi sålde. Yeah right!
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 12:21
Ähh det är skitsnack ledningen presenterar flera namn och Pep sedan tackar nej det tror jag inte på.
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 12:21
Ämne: Vi har värvat Villa ....
Håller med där. Pep vet vad han har och vad han vill för att stärka laget ännu mer.Jag tror att den enda spelaren som han helst av alla ville ha var Cesc. Nu kom inte Cesc men vem säger att han inte kan komma kanske redan i januari?

Förresten han kan ju alltid flytta ner Pedro till mittfältet. Han klarar det jobbet med galans, tror jag.
2010-08-16 12:19
Villa värvades av Laporta, har du hört nångång innan att Pep ville ha Villa, nej. Laporta ville ha honom innan han va klar med sin tid. Adriano, fine. Han är mångsidig MEN han kan inte spela på positioner där det är AKUT, en pivote? Come on. Va händer om Xavi eller Iniesta blir skadad? Ska man förlita sig på JDS o Thiago? Behövs rutin. Nej som sagt är du sportdirektör så ska du också ha en stor del i värvningar, det är därför man blir spordirektör för att hitta lösningar som gör laget mer komplett!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:16
Hur vet ni att ledningen presenterat flera namn, men Pep tackat nej?

Jag tror inte riktigt på det. Ta Chygy som exempel. Där var inte Peps önskan så viktig.
2010-08-16 12:15
Vi har värvat Villa som kan spela på tre olika positioner i anfallet och vi har värvat Adriano som kan spela på fem olika positioner.

Det kommer att ordna sig.
2010-08-16 12:12

Vad har ledningen gjort?

Ledningen har ju presenterat flera namn för Guardiola, men har tackat nej. Ledningen kommer inte att värva någon för att de tycker att han är bra. I slutändan är det Guardiola som måste integrera honom i spelet. Guardiola har sagt vem han vill ha, men han anser inte att han är livsviktig och klarar sig om ledningen inte lyckas värva den spelaren.

Ledningen sköter sig exemplarisk, tycker jag. Pep pekar på vem han vill ha och ledningen gör allt som de kan för att få honom. Det var det Rosell sade innan. Däremot... kan jag tycka att så fort Pep pekar behöver inte Rosell göra sig i brallan. Han måste visa lite stake och kanske avfärda hans önskningar ibland.
Atlético addeh
2010-08-16 12:11
Det skulle inte förvåna mig om envise Pep är nöjd med truppen som den ser ut idag och inte tänker värva mer. Den enda positionen som jag är osäker på, det är den defensiva mittfältsrollen. Busquets klarar inte själv av att spela där under en hel säsong. Samtidigt är Oriol Romeu den enda pivotén som Luis Enrique har till sitt förfogande i Barça B så att flytta upp honom till A-laget redan i år skulle betyda problem. Romeu har i flertalet matcher visat klass, men jag undrar om han verkligen är redo för att ta det stora steget upp till A-laget. Skulle Busquets skada sig är Oriol den enda att tillgå, vilket jag tycker är för ynkligt.

Blir det ingen värvning av en pivoté under sommaren, lär det kunna bli ett köp á la Albertini under januari-fönstret.

Jag börjar bli ordentligt orolig för våren späda lilla trupp som vi har i nuläget. Zubi & Pep måste börja agera och sätta fart om det ska bli någon mer värvning. Man kan bara hoppas att det en dag står någon spelare och poserar i den blåröda tröjan utan att man hört ett smack angående honom innan. Lite som Adriano. Rosell verkar ju jobba i det tysta, och jag hoppas detta är fallet även denna gång.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:11
Äh, kom igen!

Så jäkla allvarligt är faktiskt inte läget. Visst, vi behöver verkligen en DM och gärna en spelare till, men på vissa här inne låter det som att det kommer gå åt helvete i år. Isåfall hänger det inte på om vi köper en DM till eller inte.
Ta en titt på truppen vi har:

* Vi har aldrig haft den bredden i anfallet förr. I den lagdelen finns det inget lag som kommer nära oss, enligt mig.

* Mittfältet är tunnt, men på de offensiva posotionerna ser det helt OK ut. Skadar sig Xav/Iniesta finns Keita, Adriano, JDS och Thiago att tillgå. De är alla riktigt dukiktiga spelare. Dessutom kan Messi gå ner på mitten, och då har vi en "ersättare" som är minst lika bra som Özil, även på den postionen. Anfallat blir inte alltför lidande utan Messi heller.
Jeffren kan också spela på mitten.

* Det är en pivote som behövs.. Det finns ingen fullvärdig ersättare till Busquets, men Oriol Romeu kan klara av den uppgiften, förutsatt att att resten av laget är intakt. Men, visst här är det för tunnt..

* Backlinjen har bra uppbackning på ytterpositonerna. I Mittlåset finns det två helt okej backups att tillgå - Milito och Abidal. Om Caceres stannar ser det bra ut även där. Lägg där till Fontas, som till skillnad från många andra juniorer har fysiken för att lyckas.

* På målvaktpositionen ser det bra ut. Valdes är kanske den bästa målisen vi kan ha, Pinto är en fulldudlig ersättare. Även han som stod i helgens match (kommer inte på namnet..) visade sig vara fullt godkänd tredjemålis.

.. Det är långt ifrån en monsterbred trupp vi har. Men det är riktigt duktiga spelare! Missförstå mig inte, jag vill inget hellre än att det köps någon till.. men jag förstår också att det inte står och faller med det eventuella köpet. Dessutom finns vinterfönstret! Inte omöjligt att det gör något köp då, om det inte blir något nu..
Annons: