/spanien/barcelona/forum/15487.aspx/spanien/barcelona/forum/15487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Madridistas AntiCules
2010-04-11 00:44
tror ni cules att vi fotfarande har chans till ligan eller ?
Barcelona ihefsu
2010-04-11 00:44
Ligan är inte avgjord, inte på långa vägar.
Barcelona Barca-nist
2010-04-11 00:43
H.Alavi

jag vet exakt vad du känner, min bror har hejat på Real sen han va en tonåring och han är 37 nu. Jag var tvungen att se på matchen på annat ställe för att inte förstöra stämningen. Fick sms av honom " grattis ni förtjänade" man får ha respekt för det är faktiskt sport vi ser på !

Jag älskar Barca men jag har lärt mig att visa respkt till motståndarna för att få tillbaka nån dag när mitt lag förlorar!
Real Madrid kaká-8
2010-04-11 00:42
Mycket bra match av er idag och ni visar verkligen att ni inte är beroende av messi i varje match som vissa säger och att era spelare har så enormt mycket mer kyla och rutin i de stora matcherna än reals spelare.

Messi va såklart väldigt viktig men det var försvaret och xavi som gjorde så att ni vann tycker jag....

Helt klart rättvist att ni vann även om jag tycket att real vek ner sig idag.
Barcelona xavmes
2010-04-11 00:41
Någon som vet vad "Messi" låten heter? Den som tv4sport spelade upp när de visade messis mål.
Barcelona AzadEliassi
2010-04-11 00:41
Är det bara jag som tycker att Iniesta började bli sämre denna säsong när han började med sin Facebook-grupp?

Kan det ligga något i detta? :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-11 00:40
Ämne: Hur skulle ni samman....
IG-

Ruskigt dåligt dömt åt båda lagen..
Barcelona Hetfield
2010-04-11 00:39
Armin

Kaka är ingen som sätter avgörande passningar, han springer mest på djupet och gillar att springa med bollen

Det som gör mig lite förvånad är hur marängerna pissar på C.Ronaldo, deras taktik mot slutet var att tjonga upp bollen och hoppas på det bästa. Jag gillar inte C.Ronaldo på något sätt, men idag var det kollektivet och avsaknad av en playmaker på mittfältet som avgjorde.
Jag tycker personligen att Pellegrinis val att spela med Gago (vad gör han i Real?) förtjänar en riktigt bra fail bild

El Flaco, where are you?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-11 00:38
Tråkigt nog så har jag inte kunnat hoppa och skutta som en kanin som när jag var liten, nu känns det som att jag måste(?) visa lite respekt åt mina bröder som är madridistas, bland dom Madrid skribenten Hassan Alavi.

Jag väljer att fira när mina bröder inte är i samma lägenhet som mig. Nu tänker jag bara visa respekt.

---

Hassan om du läser det här, tack för den sista meningen i Plaza de Cibeles.
adil [blaugrana]
2010-04-11 00:37
Xavi är en spelare som måste nämnas i samma kategori som Zidane m.fl. när han lägger skorna på hyllan, med tanke på hans framgågnar. Senaste två åren har ju Xavis karriär fullständigt exploderat i succe.

4 assist under förra besöket på Bernabeu, 2 i kväll. Makalöst.
Barcelona Barcaista10
20.04 Inter FC Barcelona
Real Madrid Ronaldo (meka)
Grattis.
Ni var det bättre laget för dagen, kanske även för säsongen.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-11 00:35
Gonzalo IL Pipita

Tis 20 April tror jag det var..
Barcelona Barca-nist
2010-04-11 00:35
HASSAN ALAVI

Mycket ödmjukt och fint skrivet...
Domaren förstörde en del av matchen!
Barcelona Barcaista10
2010-04-11 00:34
Pique är så jävla grym alltså, alltid så lugn som om han har hörlurar i örat och lyssnar på Titanic sången !
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"(S.O.S CALDERON)
2010-04-11 00:34
När möter ni inter?
Barcelona tikitaka
2010-04-11 00:33
Hur skulle ni sammanfatta domaren efter kvällen insats? Kan fortfarande inte släppa det SÅ J*VLA DÅLIG! Men vi klara det ändå, som alltid. Visca barca y catalunya!! :D
Barcelona kallesiete
2010-04-11 00:30

Zlatan och Iniesta tillbaka fit for fight nu då. Lite harmoniska träningar, jogga, leka lite med bollen. Leenden på läpparna.

Detta känns bra.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-11 00:28
Grattis alla Cules. Jag vill hylla Valdes men har inte tid för jag vill fira med vänner.
Barcelona Abbe.
2010-04-11 00:27
På tal om Xavi och hans vickningar. Jag tänkte på det extra mycket när Xabi Alonso var han tätt i ryggen och genom några vickningar här och där så hamnade Alonso genast två meter åt andra hållet. Xavi är en helt ofattbar spelare med en väldigt speciell gåva som är väl utvecklad i La Masia.
Barcelona BlueRed
2010-04-11 00:27
Gonzalo IL Pipita | "Hombre"(S.O.S CALDERON)

Underhållningen förstörde Mejuto, för alla. Blev inte riktigt en sån el Clasico som folk hoppades på. Tack för dina fina ord dock. Tack till alla madridistas som håller nivån hög!
--------
Och ännu en gång ett inlägg, varför inte ta med Xavi här också. Alltså den blick han har, hur han hittar ytor där han kan vända om, samtidigt som han vet var Messi är... Konst. Bygger man inte en staty och sätter den utanför Camp Nou, så ser jag till och göra det själv!
Real Madrid Armin [Amazing Vaart]
2010-04-11 00:26
Hetfield

Mjo, Kaká skulle ju funka som en spelmotor, VdV är mer en central och komplett mittfältare som ser till att det flyter i spelet. Saken är ju också att Ronaldo, som spelet går mycket via, har inte många spelare med sig alls. Hade Raúl eller Benzema startat tillsammans med Higuaín så hade man kunnat hota lite iaf.

Arbeloa fungerar mot skitlag, annars, ugh. Jag tyckte inte Albiol var så usel idag, som sagt, ett försvar handlar mycket om att vara kollektiva.
Barcelona DM1982
2010-04-11 00:25
Någon som vet status på Milito? Det skulle vara sjukt jobbigt om det var något allvarligt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-11 00:24
Xavi är så himla otroligt grym asså. Finner inte ord att beskriva honom. Har aldrig sett någon spelare som ens kommer i närheten av hans passningspel. Sedan är ju hans små kroppfinter som han Messi o Iniesta behärskar otroliga också.

Menos goles, el mismo chorreo hahahaha
Hrvatska91
2010-04-11 00:23
Förstår helt seriöst inte hur Guardiola löser alla problem.. Men iaf. Grattis till vinsten grabbar, hoppas vi möts i finalen i CL (är Bayern fan).

Till er Real-supportrar som kikar in här vill jag bara påpeka att ni inte bara behöver nya backar, utan mittfältare, såg knappt något från mittfältet idag, ingen kan heller hantera press, ni lär väl punga ut mer pengar.

Aja grattis killar! Ni förtjänar ligan och CL med tanke på hur ni spelar, ett underbart lag att kolla på, ni är nog det laget jag gillar mest efter Bayern och Milan, ni har haft genom tidernas bästa spelare i laget, minns fortfarande när Rivaldo var min favorit-spelare :p

Tack för att man får kolla på så underbar fotboll, Barca!
Barcelona Hetfield
Armin

Problemet är att man säljer Sneijder istället för VDV, då har man ingen världsklass playmaker, man såg ju direkt vilken skillnad det blev med en Guti på planen, nu kan du tänka dig hur det skulle bli med en Xavi i laget

Och sist men inte minst, jag förstår inte vad Arbeloa och Albiol gör i ett lag som Real Madrid, otroligt överskattade spelare
Barcelona Bashir
Hahahhahh kan inte sluta le av glädje när jag tänker på Pedro, va kostar killen jämför med Thong boy aka Cristina ...:)
adil [blaugrana]
Jag finner inga adjektiv för att beskriva laginsatsen ikväll. Det var bland det mest fantastiska jag varit med om. Xavi, Messi, Valdes Pedro, Pique och hela truppen, fyfan vilka legender. Fyfan det var ju lekis på Bernabeu igen, klasskillnad. :O

Man vill bara hylla allihopa. Busquets, du är fanimig bästa pivoten som finns! Hur bra har han inte varit på sistone? Vilken teknik han har, vänder och vrider bort vem som helst.

Och Madrid, Madrid, Madrid.... Jag känner oerhörd skadeglädje men Real är så långt nere under jorden nu att man nästan tycker att man kan låta bli att yttra sig i skadeglada och väl valda meningar.

Men kort och gott. Där fick ni smaka på Piques "We'll do our talking on the pitch".
Real Madrid soliman
2010-04-11 00:22
Grattis till vinsten, ni förtjänade det även om matchen förstördes totalt av domaren.

Det är skillnad på att sätta nivån på en match eller att totalt blåsa sönder matchen så att inget av lagen kan spela. Påstår absolut inte att han dömde i Barcas favör utan han var lika usel åt båda hållen.

Jag hade hoppats på ett bra El classico där domaren skulle hålla sig utanför och låta båda lagen spela ut, men icke!

Det ska nog mycket till ifall Barca ska tappa det här (även ifall de har några svåra matcher kvar) men den som lever får se.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-11 00:22
Fan va härligt me vinst!! Fick in rätt resultat också..
Annons: