/spanien/barcelona/forum/15484.aspx/spanien/barcelona/forum/15484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tano
2010-04-12 17:26
Tycker vi ändå måste säga att Messi har haft hyffsat tur med vilket land han kommer från. Argentina är ju inget dåligt fotbollsland och även om det finns bättre landslag, tänk efter hur många sämre det finns... :)
T.ex. Zlatan har ju ett mycket mer otacksamt land att spela i, för chansen att Sverige vinner ett VM är oerhört mycket mindre än Argentinas chanser.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-12 17:24
Skulle inte förvåna mig om framtidens tränare heter Xavi. Kanske med Puyol som assisterande.

Jag menar, Xavi för mig har alltid haft samma karaktär som Pep hade. Pep var som Xavi kapten nr.2 i laget, först de senaste åren fick han bli förstekapten. Xavi har ännu bättre koll på spelet än vad Pep hade som spelare och han är en ödmjuk La Masia spelare.

Finns inte många i fotbollsvärlden med Xavis intelligens på plan.
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 17:14
el Flaco

Jag hoppas Pep lämnar aldrig Barca.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 17:05
Ämne: Titta på denna video....
LOL! Det klippet var hur härligt som helst.

Innan matchen ska Pep Guardiola ha sagt följande i omklädningsrummet till sina spelare: "Jag begär bara tre saker från er; anfall, anfall och anfall."

Guardiola fortsatte på samma spår under halvtidssnacket: "Backa inte hem. Fortsätt att anfalla."

Ingen tvekan om vad för typ av fotbollsfilosofi Pep anammar.
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 17:00
PEP GUARDIOLA ÄR KUNG!
Barcelona Nesto
2010-04-12 16:55
Ramlba

haha shit va han tuktar sina spelare :P
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 16:49
Rambla~

Hahaha vilken jävla smäll Pep ger Alves han är för skön!

Barcelona Rambla~
2010-04-12 16:47
Barcelonito

Jag kan bara instämma. Det som talar emot Milito i startelvan tillsammans med Samuel är att båda är vänsterfotade. Inget optimalt att ha två vänsterfötter som mittbackar. Fast i truppen borde verkligen Gaby tas ut nu. Han har visat tillräckligt under våren för att förtjäna en plats. Om Palermo kommer med är det ju ett stort skämt. De har Hiquain nu som tung center, det borde räcka mer än väl. Även Diego Milito ska självklart gå före Palermo.
Barcelona Rambla~
2010-04-12 16:44
Titta på denna video från el clásico. Vilken inlevelse Pep visar under en match. Instruerar hela tiden sina spelare hur de ska göra när de gjort något fel. Klappar till Alves i bakhuvudet. :D

Underbara scener när spelarna firar efteråt. Det märks hur viktig den här matchen var för alla.
2010-04-12 16:43
Rambla~

Du har rätt. Men efter det avgörande målet Palermo gjorde sa Maradona direkt att han är med i VM:truppen. Nu kanske han inser att det var dumt men det vore ännu dummare att ta med honom. Speciellt när det finns så många andra som förtjänar platsen. Jag menar, är inte Lavezzi tillräckligt bra så ska inte Palermo vara det heller.

En spelare som Zabaleta är guld värd i ett VM. Han spelare vänsterback, högerback, högermittfältare, Innermittfältare och han gör det bra. Gago istället för Cambiasso. Heinze istället för Zanetti. Kan lova att Demichelis kommer före Milito som mittback.

Maradona måste ta sig en ordentlig funderare om han vill vinna VM.

Barcelona Rambla~
2010-04-12 16:36
Ämne: Problemet är väl att....
Det var inte Palermo som avgjorde sista kvalmatchen mot Uruguay. Det gjorde mittfältaren Bolatti som nu spelar i Fiorentina.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-12 16:36
Haha grabbar läs detta vad Stoichkov har sagt om real spelarna som åsnor , så jävla rätt alltså stoickov make my day.
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 16:28
Vampíro

Tackar haha fi fan han börjar juh nästan lipa:)
Barcelona HugoBoss
2010-04-12 16:27
Ämne: Problemet är väl att....
Blir väldigt tufft för Maradona. Att välja bort Milito, Higauin, Tevez eller Aguero före Martin Palermo vore enligt mig helt galet. Zabaleta borde vara given i VM-truppen före bland annat Jonas och Heinze som inte gör någon glad.
Barcelona Vampíro
2010-04-12 16:25
Ämne: Vampíro

Har du k....
Finns på deras hemsida i första delen av fotbollskanalen europa där Anna Brolin intervjuar våde Messi och Ronaldo efter matchen. Har tyvär ingen direkt länk.
2010-04-12 16:19
Problemet är väl att Maradona inte tar ut Riquelme, Zabaleta och Cambiasso. Även Gabi Milito är osäker.

Han har redan sagt att 37:årige Martin Palermo kommer att vara med i truppen då han avgjorde sista kvalmatchen. Det betyder att någon av herrarna D. Milito, Higuain, Tevez och Aguero får offras och stanna hemma. Inte fan kan han ta med sig 5 anfallare + Messi till VM?

Problemet är att Higuain är i riktigt bra form. Milito är den enda Targetspelaren av dom. Aguero är hans svärson och Tevez är en av hans favoritspelare och har absolut bäst form. Messi är världens bästa.

Martin Palermo har han lovat en plats. Herregud.
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 16:19
Vampíro

Har du klipp där Cristiano gråter efter El Clasico:)
Barcelona Vampíro
2010-04-12 16:14
Det positiva med strejken är att vi får en veckas vila inför semin mot Inter, dock så lär ju den hängmatchen troligtvis komma i något annat olägligt tillfälle.

Btw såg FK-europa nyss och måste säga att vinsten i El Clásico på Bernabeu blev ännu skönare när man såg "Crishtiano" gråta ut efter matchen. Herregud vilken dålig förlorare.
Barcelona VAMOS BARCAA!!!
2010-04-12 16:12
zanetti- milito- samuel- zabaleta
marscherano cambiasso
riquelme
messi- tevez- aguero

Där är en elva som skulle kunna slåss om vm-guldet. D.Milito, Lavezzi, Lisandro Lopez, Delgado, Zarate, Pastore är några andra offensiva spelare som finns att tillgå. Men Riquelme kommer nog aldrig få spela.
2010-04-12 16:09
Messi kommer nog trivas i ett välbalanserad Argentina. Frågan är bara om Maradona ska envisas med sina patetiska uttagningar i backlinjen och mittfältet.

Zabaleta-Milito-Samuel-Zanetti
Mascherano-Cambiasso-Demichelis
Messi
Tevez-Higuain

Det laget kan mycket väl vinna VM. Maradona behöver väl bara ge Messi en fungerande roll med dessa spelare omkring sig. Han kan inte använda Messi som vänsterytter eller ställa honom i ett dåligt balanserad mittfält som innermittfältare.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 16:06
SPORT skriver att spelarfacket och det spanska fotbollsförbundet, bland annat, fortsätter med förhandlingarna och att man kommer ha ett nytt möte imorgon kl. 20.00.

Sjukt att det ska behöva gå så långt. Vi får hoppas att spelarna från de lägre divisionerna får de summorna som de är berättigad till.

Har för mig att senaste gången en strejk bröt ut inom den spanska fotbollen, som påverkade den högsta ligan, var säsongen 84/85. I den andra omgången, där man skulle möta Zaragoza på hemmaplan och som Barça vann med 4-0, ställde Venables upp med ungdomar som då spelade i Segunda B.

Efter den omgången lades strejken ner och ligan fortsatte som vanligt.
Barcelona Lusnos
2010-04-12 16:04
Funderar på att köpa Svenskafans, Drygt 1 500 000kr
Sidan borde väl få in mer reklampengar än 280 dollar / dag?

Tänkte för att det är ju så jäkla mycket reklam på sidorna :)

Läste på text-tv att Barcas match är inställd i helgen, attans bananer :(
Barcelonistas
2010-04-12 16:00
NoGo™

sant försvarspelet är rena hönsgården. mittfältet kan dom få ihop ett ganska bra men då måste dom få in riquelme, men maradona o riquelme är inte bästa kompisar direkt lol..
Barcelona NoGo™
2010-04-12 15:57
Jag sa mest inte alla, anfallet är det verklige n inget fel på men mittfält och försvaret är ju inge vidare.

Edit: Sen så har ju inte Higuain eller Milito spelat så mycket så.
Barcelona kallesiete
2010-04-12 15:56

Får rysningar i kroppen när jag tänker på en final mellan Argentina - Spanien. Dock tror jag tyvärr inte Argentina går så långt och skulle dom göra det skulle dom antagligen åka på däng.

Men still, vilken syn att få se Messi gå och krama om Puyol, Pique, Xavi och Iniesta.
Barcelonistas
2010-04-12 15:54
NoGo™

argentinas anfall är kanske de starkaste i världen me Messi,milito,aguero,tevez. Men problemet me argentina är att maradona inte har hittat en spelide/spelstil än!

och självklart huguain ochså!
Barcelona Port Olímpic.
2010-04-12 15:53
Men är det samma pris vid Plaza Catalunya som om man skulle köpt på nätet? Och hur stor är risken att man får skitplatser? Det är ju ändå sista ligamachen(som kan vara avgörande?).
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-12 15:52
NoGo™

Higuain, Tevez, Agüero, Milito bröderna med flera spelare är dom korpen ? du kan säga försvaret är under all kritik, men hoppas att Gaby Milito styr försvaret under VM. Maradona har ingen spelide. Han måste ha Messi som släppande forward eller fri roll tycker jag alltså bakom Higuain och Tevez.

Tevez Higuain

Messi
Barcelonistas
2010-04-12 15:49
kolla länktips!

herre jävlar vilket samarbete mellan messi o xavi. allt är så jävla vackert me de anfallet, xavis sjuka passning till messi som tar med sig bollen me bröstet förbi arbeloa som köper korv, o sen lägger messi in den bakom iker.
2010-04-12 15:45
kallesiete

Jag kan förstå dom säger så. Tänk dig själv om Zidane hade velat spela för Algeriet istället för Frankrike. Hade han blivit erkänd som en av världens bästa genom tiderna? Svaret får vi aldrig veta.

Jag kan inte förstå dom säger så heller. Tänk om Spanien vinner VM och Xavi avgör. Han blev framröstad till EM:s bästa spelare. Men vinner han VM och avgör, kommer han bli erkänd som en av världens 10 bästa spelare genom tiderna? Det vet vi inte heller.

Tänk om Messi vinner VM men blir skadad dom sista 3-4 matcherna och Argentina vinner finalen på något konstigt sätt. Kommer Messi bli världens bästa genom tiderna? Det vet vi inte.

Det är konstigt i fotbollsvärlden :)
Annons: