/spanien/barcelona/forum/15473.aspx/spanien/barcelona/forum/15473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-12 18:45
Pep the King

Eftersom att det är strejk som kommer att införas efter onsdag och torsdags matcherna så kommer det inte bli någon fotboll i Spanien överhuvudtaget. Så Zlatan missar "bara" matchen mot Deportivo skulle jag tro.

Mot Inter tror jag nog att han sitter på bänken, och ifall att han då sitter på bänken så tror jag att resultatet avgör om Zlatan får spela eller inte. Tror knappast att Pep vågar riska en stor gubbe som Zlatan.

Barcelona spelar redan nu på onsdag mot Deportivo, med start kl 22:00.

Visst Zlatan är en viktig del av vårt anfallsspel, men vi har klarat oss utan honom. Utan Zlatan så får Messi ta för sig mer, vilket jag tycker inte är bra. Så mycket ansträngning för en liten kropp som hans kan resultera sig i småskador i slutspurten av säsongen.

Jag vill se Messi på bänken mot Deportivo och framförallt så vill jag se mer av Jeffren, Thiago och JDS i matchen mot Depor.
Barcelona Pep the King
2010-04-12 18:39
Zlatan missar matchen nu på Onsdag och Lördag. Fan då vi behöver han. Han är jämnt skadad. Hur gammal är han 27 va?

Blir inte förvånad om han missar mötet med Inter också.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-04-12 18:38
Synd att alla storspelare skadar sig nu inför slutspurten av säsongen..

Zlatan, Torres, Rooney...
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 18:32
Så jävla skönt att vara Liga Ledare:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-12 18:24
el Flaco

Konstigt att du nämner det haha. Jag kollade på ett klipp från den matchen för några dagar sen då jag sökte på Luis Enrique. När han skällde ut Kluivert och spelare fick komma emellan då visste man att holländaren var illa ute. Haha, helt underbart. Hittar inte klippet nu men ska leta vidare :)
Barcelona el Flaco
2010-04-12 18:15
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Men du minns väl när Kluivert blev utvisad på Camp Nou i en Clásico säsongen 99/00 och vilken episk utskällning Guardiola gav holländaren.

Håller med att Pep inte är/var en skitstövel, men han var ingen som backade ner från att ge en medspelare en utskällning ifall de inte skötte sin uppgift.
2010-04-12 18:11
Som spelare hade Guardiola lite mer pondus än Xavi men han skällde inte ut sina lagkamrater på plan. Det är någonting han gör som tränare, men så överdrivet skäller han inte ut spelarna nu heller. Självklart är han hård men inte en skitstövel.
Barcelona BlueRed
2010-04-12 18:03
el Flaco

"Bara för att Xavi bor hemma med sina föräldrar och gillar att gå ut i skogen för att plocka svampar så betyder inte det att han inte är tuff ute på planen." ROFL! :D

Jag håller med dock, ledaregenskaper har han gott om. Och jag tror inte han är rädd för att skälla ut spelare. Jag ser gärna Xavi som tränare för Barça någon gång i framtiden.
--------
Lusnos

Om du ser detta. Vår favorit kommentator gästar EuroTalk denna vecka, Niklas Holmgren. Nu får vi se om han tar fram nikotintuggummi i det här avsnittet också. :D Briljant...
Barcelona el Flaco
2010-04-12 17:59
el Maestro!

"Xavi saknar de egenskaperna enligt mig. Han liknar väldig mycket Raijkaard. En mjuk person, typ."

Xavi såg inte så mjuk ut när han gick fram till Cristiano Ronaldo i Champions League finalen förra året och skällde ut honom när portugisen uppförde sig som ett svin mot Puyol.

Bara för att Xavi bor hemma med sina föräldrar och gillar att gå ut i skogen för att plocka svampar så betyder inte det att han inte är tuff ute på planen. Tuff i det anseendet att han ger direktiv till sina lagkamrater och även diskuterar med motståndarna när någon i hans lag har fått en smäll.

Jag tycker att Xavi har tillräckligt med ledaregenskaper och taktiskt kunnande för att kunna bli en tränare i framtiden. En annan sak är om han själv vill det eller ej.
2010-04-12 17:57
el Maestro!

Jag tror att du underskattar Xavis ledaregenskaper. Varför är Xavi andrakapten i landslaget och inte Puyol? Han respekteras av alla spelare och tränare för att han är en ledare av hög status.
2010-04-12 17:53
Ett bra sätt att förklara det jag skrev på är att ta en titt på Manchester United.

Med en skadad Rooney åkte man ut mot Bayern, förlorade mot Chelsea och spelade lika mot Blackburn. Ingen i laget har tro på sig själv eller på Berbatov. Spelarna litar inte på varandra när en spelare saknas på plan.

Det Pep har gjort är att spelare som Pedro och Busquets kan plötsligt lyfta laget. Med deras kämpaglöd och känsla för laget. Spelar inte Zlatan eller Messi så dyker en annan fram och tar större ansvar. MEN ALDRIG att man tappar tro på varandra som lagkamrater. Det är jag så jävla stolt för.

Titta på matchen borta mot Mallorca. Ett av ligans bästa hemmalag som ligger på fjärdeplats. Vem startar då? Jeffren och Bojan. Det är att lita på spelarna.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 17:51
Pep.G/

Nä, jag menade att Xavi hade det snacket med Busquets under själva matchen ute på plan, fast efter att faran var över.

Hehe, det var så härligt att se de bilderna. Han såg ut som en professor som läxade upp sin student.
Barcelona el Maestro!
2010-04-12 17:50
Ämne: Pep har kanske ett a....Pep är född med ledaregenskaper. Han var ledare på plan som spelare och de egenskaperna gör att han klarar av sina arbetsuppgifter med glans. Cruyff var också ledare som spelare och vi vet hur det gick för honom även som tränare.

Xavi saknar de egenskaperna enligt mig. Han liknar väldig mycket Raijkaard. En mjuk person, typ. Möjlighen skulle Puyol klara av en tränarpost och nå resultat.

Andra som har liknande egenskaper som Pep är Henry och Raul. De skulle vara starka ledare för ett lag.
Barcelona Pep.G
2010-04-12 17:48
Sry gubbs, blev en dubbel där.
Barcelona Pep.G
2010-04-12 17:48
el Flaco

Det där är ju hur bra som helst. Ta Casillas som ett exempel, släpper han ett mål så klagar han öppet på sina medsspelare. Det första jag fick lära mig när jag började sparka på boll var att aldrig klaga på mina medspelare för då skulle dem aldrig lära sig. Xavi gör helt rätt som tar det med Sergi efter matchen bara mellan dem två.

Grande Xavi!
2010-04-12 17:44
Pep har kanske ett annat sätt att coacha ett lag. Han skäller nog ut vem som helst som spelar dåligt, men det är inte enda sättet att lyckas som tränare.

Tror inte att Barcelona lyckas för att Pep skäller ut folk utan för att spelarna litar på varandra mycket mer än 2 sista åren under Rijkaard. Spelarna litar på varandra, litar på Pep, litar på publiken och känner stöd. En sån sammanhållning som laget har nu är nyckeln till våra framgångar. Vi ser inga sura miner på våra avbytare. Inte ens en superstjärna som Henry sitter på bänken o surar. Iniesta startar inte El Clasico men när han väl kommer in så offrar han sig för laget så jäkla ödmjukt.

Det är Peps hemlighet.

Tror att Xavi har precis samma påverkan på spelarna som spelare och ledare på plan.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 17:42
westinho/

"Pep är väldigt sträng som man ser under matcherna, skäller på allt och alla. Jag tror inte Xavi är den typen."

Håller inte med dig. Har flera gånger, både den här säsongen och tidigare år, sett Xavi skälla ut och ge direktiv till sina medspelare. Såg ett reportage för några månader sen på spansk TV där han säger till bland annat Abidal hur han ska skötta sig i positionsspelet.

Kan ta ett exempel från el Clásico nu senast. Real Madrids farligaste chans i andra halvleken kom när Guti spelade fram Van der Vaart, där Valdés gjorde en kolossal räddning. Precis innan Guti slog passningen till holländaren hade Sergio Busquets tappat bollen och efter att situationen hade lugnat ner sig gick Xavi fram till Busi och tillrättavisade honom för sin tabbe. Så där sköter sig en ledare.
Barcelona Pep.G
2010-04-12 17:34
Man märker verkligen hur denna karl brinner för klubben. Laporta kunde inte ha valt en bättre tränare. Cruyff jag tackar dig !

Barcelona el Flaco
2010-04-12 17:31
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Tycker också att Xavi har de flesta egenskaper för att bli en míster i framtiden, men han har sagt i ett par intervjuer att han inte ser sig som en tränare efter att han har lagt skorna på hyllan. Men man kan ju alltid hoppas att Xavi tänker om. ;)
Barcelona westinho
2010-04-12 17:30
Rambla, el Flaco

Hahah.. det är lite typiskt Pep att smälla till spelarna i bakhuvudet. Han är så taggad så han gör det nog lite för hårt. Både Alves och Messi fick en lavett nu i El Clásico. Vem minns inte när han smällde till Abidal så hårt att Abidal såg redo ut för att börja slåss :)? Det blev lite roligt på träningen efter, länk.

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Xavi besitter många av Peps egenskaper, ja. Men jag tror inte han har auktoriteten som Pep visat upp som tränare. Pep är väldigt sträng som man ser under matcherna, skäller på allt och alla. Jag tror inte Xavi är den typen.
Barcelona tano
2010-04-12 17:26
Tycker vi ändå måste säga att Messi har haft hyffsat tur med vilket land han kommer från. Argentina är ju inget dåligt fotbollsland och även om det finns bättre landslag, tänk efter hur många sämre det finns... :)
T.ex. Zlatan har ju ett mycket mer otacksamt land att spela i, för chansen att Sverige vinner ett VM är oerhört mycket mindre än Argentinas chanser.
2010-04-12 17:24
Skulle inte förvåna mig om framtidens tränare heter Xavi. Kanske med Puyol som assisterande.

Jag menar, Xavi för mig har alltid haft samma karaktär som Pep hade. Pep var som Xavi kapten nr.2 i laget, först de senaste åren fick han bli förstekapten. Xavi har ännu bättre koll på spelet än vad Pep hade som spelare och han är en ödmjuk La Masia spelare.

Finns inte många i fotbollsvärlden med Xavis intelligens på plan.
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 17:14
el Flaco

Jag hoppas Pep lämnar aldrig Barca.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 17:05
Ämne: Titta på denna video....
LOL! Det klippet var hur härligt som helst.

Innan matchen ska Pep Guardiola ha sagt följande i omklädningsrummet till sina spelare: "Jag begär bara tre saker från er; anfall, anfall och anfall."

Guardiola fortsatte på samma spår under halvtidssnacket: "Backa inte hem. Fortsätt att anfalla."

Ingen tvekan om vad för typ av fotbollsfilosofi Pep anammar.
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 17:00
PEP GUARDIOLA ÄR KUNG!
Barcelona Nesto
2010-04-12 16:55
Ramlba

haha shit va han tuktar sina spelare :P
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 16:49
Rambla~

Hahaha vilken jävla smäll Pep ger Alves han är för skön!

Barcelona Rambla~
2010-04-12 16:47
Barcelonito

Jag kan bara instämma. Det som talar emot Milito i startelvan tillsammans med Samuel är att båda är vänsterfotade. Inget optimalt att ha två vänsterfötter som mittbackar. Fast i truppen borde verkligen Gaby tas ut nu. Han har visat tillräckligt under våren för att förtjäna en plats. Om Palermo kommer med är det ju ett stort skämt. De har Hiquain nu som tung center, det borde räcka mer än väl. Även Diego Milito ska självklart gå före Palermo.
Barcelona Rambla~
2010-04-12 16:44
Titta på denna video från el clásico. Vilken inlevelse Pep visar under en match. Instruerar hela tiden sina spelare hur de ska göra när de gjort något fel. Klappar till Alves i bakhuvudet. :D

Underbara scener när spelarna firar efteråt. Det märks hur viktig den här matchen var för alla.
2010-04-12 16:43
Rambla~

Du har rätt. Men efter det avgörande målet Palermo gjorde sa Maradona direkt att han är med i VM:truppen. Nu kanske han inser att det var dumt men det vore ännu dummare att ta med honom. Speciellt när det finns så många andra som förtjänar platsen. Jag menar, är inte Lavezzi tillräckligt bra så ska inte Palermo vara det heller.

En spelare som Zabaleta är guld värd i ett VM. Han spelare vänsterback, högerback, högermittfältare, Innermittfältare och han gör det bra. Gago istället för Cambiasso. Heinze istället för Zanetti. Kan lova att Demichelis kommer före Milito som mittback.

Maradona måste ta sig en ordentlig funderare om han vill vinna VM.

Annons: