/spanien/barcelona/forum/15472.aspx/spanien/barcelona/forum/15472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tano
2010-04-13 12:50
Ämne: Frodo

Återigen oc....
Det stämmer att Zlatan har fått en ny roll och att han försöker anpassa sig till den (vilket iof inte gått alls så dåligt med tanke på just det. Kanske visar på hans storhet som sagt.)

Senaste matcherna har det återigen sett bättre ut, efter svackan, men om han kommer kunna anpassa sig helt till striker positionen får väl framtiden utvisa.

Det jag funderar på när jag läser ditt inlägg är om Torres skulle köpas in, så får Barca en renodlad stirker. Frågan är då om Zlatan kunde flyttas ner i banan ett snäpp. Han kunde då alternera med att ibland vara uppe på topp och hjälpa med sin längd och styrka, och ibland få bollen i en mer naturlig position för honom. Detta under förutsättning att positioneringen inte skulle störa Messis spel. Men inte heller Messi är på alla positioner på plan så bara samspelet fungerar finns möjligheten att det skulle kunna bli lyckat.
Barcelona Hetfield
2010-04-13 12:36
Messi i all ära, men kungen i Barcelona är utan snack mr.Xavi, så är det bara

Han står för allt som har vackert med Barcelona, spelintelligensen, finessen, elegansen, tekniken..ja men kan fortsätta såhär i flera veckor

Xavi är så pass stor att han gör ANDRA spelare bra, han lyckas vara bra som spelare samtidigt som han höjer andra spelare, det är bara få spelare som kan göra det (sist så var det Ronaldinho)

Xavi behövde mer utrymme, när Deco spelade i Barcelona så tog han så mycket plats i mittfältet att Xavi fick stå i skuggan. Men ja, man kan fortsätta att hylla spelgeniet, man blir nästan tårögd när man tänker på den dagen Xavi slutar
Barcelona el Flaco
2010-04-13 12:24
Vi diskuterade om Xavi här inne på forumet igår och jag vill bara dela med mig om en sak som jag läste imorse.

Dagen efter el Clásico fick spelarna ledigt och Xavi passade då på att stanna i Madrid, eftersom en av hans brödar och hans lilla syster hade rest dit för att kolla på matchen och träffa honom.

Xavi fick Guardiolas tillåtelse att inte åka hem med resten av laget och passade då på att umgås med hans syskon och tog en promenad genom huvudstaden.

Vid ett flertal tillfällen skrek människor ute på gatorna till Xavi, men det handlade inte om några hot eller glåpord. Istället rörde det sig om beundran: "Kom till Real Madrid!".

Ett bevis på den respekten som madridistas hyser för den lille katalanen.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 12:04
el flaco

Aha okej visste inte. Då får vi väl tacka Vilanova:)

Barca är rätt klubb för han.

Längtar sjukt mycket till sommaren. Presidentval. Som jag tror Rosell kommer vinna.

Undra vilka som kommer lämna och vilka som köps in.

Spännande!
Barcelona el Flaco
2010-04-13 11:51
★Sami★/

Det är faktiskt Tito Vilanova vi borde tacka om John Neeskens kommer till oss.

Det var Vilanova som åkte och satte sig ner med Neeskens junior och dennes mamma och lyckades övertala de att komma till Barcelona var det bättre alternativet för den unge spelaren.
J.Spears - Viva la Becks
2010-04-13 11:44
Nu R jag inte särskilt insatt, men i och med ett presidentval lär väl värvningar göras.
Inte för att det är bekymmer, men ändå; Presidentval. Valfläsk, etc.
Lovar man ngt så måste man ju hålla det också..

Hur som helst, blir en intressant sommar.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 11:30
PILMÀ★Kärlek★Respekt★
Ännu en talang säkert. Tur att han inte skrev på för Real Madrid:)

Vi ska tacka Pep.

Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-04-13 10:28
Hör och häpna.

klick på länken och kolla nyheten.
Johan Neeskens som var klar för antagonisterna sägs vara klar för Barça i de kommande veckorna.
Det sägs att Pep övertygade honom.
Delarocha
2010-04-13 10:24
Henry14

Han har gjort typ 3 mål i år så det är ju rätt förståeligt. Han försvinner förhoppningsvis i sommar.
Barcelona NoGo™
2010-04-13 10:16
Då säger vi stort grattis till Kung Puyol som idag fyller 32 år :)
Henry*14*
2010-04-13 10:11
Henry får inte mycket spel tid nu.
Barcelona tarrak
2010-04-13 08:36
Ämne: Goda nyheter. FC Bar....
Stort! De flesta stjärnorna kommer inte att kunna vara med, men det kan bli ett intressant tillfälle att studera våra ungdomsspelare. Tror dock att jag avstår från matchen i Malmö för den Zlatan-hysterin lär vara mer än vad man klarar av.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-04-13 04:55
Goda nyheter. FC Barcelona till Sverige i slutet av säsongen.

Kolla länk

Visca el Barca
Real Madrid LosblancosCorazon
2010-04-13 02:14
BlueRed//

HAHAHAHA!!!

Fett rolig länk, men det är väl skådespeleri eller nån form av parodi?
Barcelona denandra
2010-04-13 02:05
Tack för länken Pep the king.
Jag förstår inte riktigt varför ni diskuterar värvningar. Jag tycker inte riktigt Barcelona saknar något. Förutom som jag sa förut, en lovande mittback till och en bättre andramålvakt.
Jag hoppas redaktionen kommer att täcka presidentvalet lite grann, det skulle jag vara intresserad av.
Barcelona BlueRed
2010-04-13 01:42
Natthumor... Love it! Någon kille på Puertan hade hittat den här. Han tyckte att Pellegrini kunde göra det här under halvlek.

God natt.
Barcelona Pep.G
2010-04-13 01:41
Gisela är topp 1 i min lista när det gäller o sjunga Barca hymnen, fy fan vad hon är bra !
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-13 01:27
Kan någon förklara hur det kommer bli med schemat i framtiden? I och med strejken och att det inte blir match i helgen? I och med att VM börjar 11 juni?

Hur kommer det gå?
Barcelona Pep.G
2010-04-13 01:27
Hetfield

Den första som flyttade upp Xavi var väl Riijkard ? Van Gaal hade honom väl i "Guardiola-rollen" tills Riijkard kom och flyta upp Xavi lite längre upp ?
Barcelona Lusnos
2010-04-13 01:24
Torres är världens mest kompletta striker, jag väljer han före ALLA andra i hela universum. Går inte att hitta en mer komplett spelare.

Detta ser saftigt ut.. (På pappret)

- - - Zlatan - - - Torres - - -

- - - - - - Messi - - - - - - -

Iniesta - - Yaya - - - - - Xavi

Abidal - Pique - Puyol - Alves

Frågan om det skulle stjälpa eller blir succé, ser jävligt grymt ut iallafall.
Barcelona Hetfield
2010-04-13 01:07
Frodo

Återigen och återigen, jag säger OM man ska köpa Torres, OM man vill sälja Zlatan så ska man göra det under sommaren, efter i år så kommer hans marknadsvärde att sjunka drastiskt. Det är en fråga om hur Barcelona vill göra

Sen så köper jag inte riktigt det där. Torres är det bästa av båda världarna, han har råstyrka och är bra i luftrummet (stor och stark dessutom) som Zlatan har, blandat med kondition och fart som Eto'o har

Jag tycker inte att Zlatan är en dålig spelare, men vi använder honom på fel sätt, det är ungefär samma sak när Rijkaard använda Xavi som pivote. Visst, han var bra som pivote, men han var långt ifrån den spelaren han är idag tack vare att Pep valde att flytta Xavi högre upp i banan, och gav honom en friare roll

Zlatan har varit en personlig favorit hos mig, men bara för att man är en bra spelare så betyder det inte att ALLA ligor passar en, om man tar Xavi till PL så är det inte säkert att Xavi är Xavi
Barcelona Hetfield
2010-04-13 00:58
Det är faktiskt konstigt att man vill ha Pep som tränare nu med tanke på hur förskräckt man blev när Laporta vill anställa Pep, då tänkte man "Vad ska Pep kunna göra i Barcelona, han är ju oerfaren"

Man får nästan dåligt samvete av att man tänka så
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-13 00:22
LosblancosCorazon

Vet inte om han har gått någon psykologutbildning, men det viktigaste som Pep besitter och det han smittar av sig på sina spelare är seny.
Real Madrid LosblancosCorazon
2010-04-13 00:19
Jag undrar ifall Pep har gått på en psykolog utbildning?
Han känner ju spelarna ut o in hur dem tänker, känns som att han har wodo kontroll på dem.

Hylla Pep!

Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-13 00:16
Så länge Pep är kvar som tränare så kommer vi ändå inte bli något nytt "galactico lag". Pep skulle inte tillåta det och alla kandidater vill ju ha Pep som tränare. Så även om Rosell blir vald så kommer vi nog inte börja tokvärva även fast han har ett sånt rykte. Det blir nog 1-2 stora värvningar. Rosell tror jag nog kan göra en del smarta värvningar.

Visst är det som du säger den ekonomiska biten som kanske är det viktigaste, speciellt i sånna svåra tider vi befinner oss i också. Jag tror det var Rosell också som vill starta projekt runt om i världen, i Abu Dhabi, Miami osv för att öka intäkterna ännu mer.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 00:14
Jag säger bara en sak mina Barca bröder.

Vi har en intressant sommar framför oss:)
Barcelona el Flaco
2010-04-13 00:04
Ämne: Jag tror också Rosel....
Tro inte på de rykten. Det är Carazo från SPORT som har skrivit den artikeln och hans texter brukar oftast bestå av en massa skvaller och spekulationer.
Barcelona el Flaco
2010-04-13 00:01
Ifall Rosell nu blir president så kommer jag personligen hoppas på att de uppgifterna om att han kommer stärka den ekonomiska aspekten inom klubben stämmer.

För mig är det den mest viktigaste punkten i hans valkampanj, tillsammans med hur det sportsliga biten kommer se ut med Guardiola. Bryr mig absolut inte om Rosell värvar in några "galácticos" eller ej.
Barcelonistas
2010-04-12 23:59
om liverpool vinner el spelar dom då cl nästa säsong?
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-12 23:58
Jag tror också Rosell drar det längsta strået och alla andra som ställer upp nu har nog ingen chans förutom Ferrer. Dem andra vill nog göra sig lite kända inför framtida val kanske.

Sedan stod det på dem hemsida att Laporta skulle ha gjort klart med två stora värvningar redan innan valet så att inte Rosell ska kunna gå ut och lova en massa spelare för att vinna. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det dock.
Annons: