/spanien/barcelona/forum/15470.aspx/spanien/barcelona/forum/15470.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid LosblancosCorazon
2010-04-13 02:14
BlueRed//

HAHAHAHA!!!

Fett rolig länk, men det är väl skådespeleri eller nån form av parodi?
Barcelona denandra
2010-04-13 02:05
Tack för länken Pep the king.
Jag förstår inte riktigt varför ni diskuterar värvningar. Jag tycker inte riktigt Barcelona saknar något. Förutom som jag sa förut, en lovande mittback till och en bättre andramålvakt.
Jag hoppas redaktionen kommer att täcka presidentvalet lite grann, det skulle jag vara intresserad av.
Barcelona BlueRed
2010-04-13 01:42
Natthumor... Love it! Någon kille på Puertan hade hittat den här. Han tyckte att Pellegrini kunde göra det här under halvlek.

God natt.
Barcelona Pep.G
2010-04-13 01:41
Gisela är topp 1 i min lista när det gäller o sjunga Barca hymnen, fy fan vad hon är bra !
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-13 01:27
Kan någon förklara hur det kommer bli med schemat i framtiden? I och med strejken och att det inte blir match i helgen? I och med att VM börjar 11 juni?

Hur kommer det gå?
Barcelona Pep.G
2010-04-13 01:27
Hetfield

Den första som flyttade upp Xavi var väl Riijkard ? Van Gaal hade honom väl i "Guardiola-rollen" tills Riijkard kom och flyta upp Xavi lite längre upp ?
Barcelona Lusnos
2010-04-13 01:24
Torres är världens mest kompletta striker, jag väljer han före ALLA andra i hela universum. Går inte att hitta en mer komplett spelare.

Detta ser saftigt ut.. (På pappret)

- - - Zlatan - - - Torres - - -

- - - - - - Messi - - - - - - -

Iniesta - - Yaya - - - - - Xavi

Abidal - Pique - Puyol - Alves

Frågan om det skulle stjälpa eller blir succé, ser jävligt grymt ut iallafall.
Barcelona Hetfield
2010-04-13 01:07
Frodo

Återigen och återigen, jag säger OM man ska köpa Torres, OM man vill sälja Zlatan så ska man göra det under sommaren, efter i år så kommer hans marknadsvärde att sjunka drastiskt. Det är en fråga om hur Barcelona vill göra

Sen så köper jag inte riktigt det där. Torres är det bästa av båda världarna, han har råstyrka och är bra i luftrummet (stor och stark dessutom) som Zlatan har, blandat med kondition och fart som Eto'o har

Jag tycker inte att Zlatan är en dålig spelare, men vi använder honom på fel sätt, det är ungefär samma sak när Rijkaard använda Xavi som pivote. Visst, han var bra som pivote, men han var långt ifrån den spelaren han är idag tack vare att Pep valde att flytta Xavi högre upp i banan, och gav honom en friare roll

Zlatan har varit en personlig favorit hos mig, men bara för att man är en bra spelare så betyder det inte att ALLA ligor passar en, om man tar Xavi till PL så är det inte säkert att Xavi är Xavi
Barcelona Hetfield
2010-04-13 00:58
Det är faktiskt konstigt att man vill ha Pep som tränare nu med tanke på hur förskräckt man blev när Laporta vill anställa Pep, då tänkte man "Vad ska Pep kunna göra i Barcelona, han är ju oerfaren"

Man får nästan dåligt samvete av att man tänka så
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-13 00:22
LosblancosCorazon

Vet inte om han har gått någon psykologutbildning, men det viktigaste som Pep besitter och det han smittar av sig på sina spelare är seny.
Real Madrid LosblancosCorazon
2010-04-13 00:19
Jag undrar ifall Pep har gått på en psykolog utbildning?
Han känner ju spelarna ut o in hur dem tänker, känns som att han har wodo kontroll på dem.

Hylla Pep!

Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-13 00:16
Så länge Pep är kvar som tränare så kommer vi ändå inte bli något nytt "galactico lag". Pep skulle inte tillåta det och alla kandidater vill ju ha Pep som tränare. Så även om Rosell blir vald så kommer vi nog inte börja tokvärva även fast han har ett sånt rykte. Det blir nog 1-2 stora värvningar. Rosell tror jag nog kan göra en del smarta värvningar.

Visst är det som du säger den ekonomiska biten som kanske är det viktigaste, speciellt i sånna svåra tider vi befinner oss i också. Jag tror det var Rosell också som vill starta projekt runt om i världen, i Abu Dhabi, Miami osv för att öka intäkterna ännu mer.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 00:14
Jag säger bara en sak mina Barca bröder.

Vi har en intressant sommar framför oss:)
Barcelona el Flaco
2010-04-13 00:04
Ämne: Jag tror också Rosel....
Tro inte på de rykten. Det är Carazo från SPORT som har skrivit den artikeln och hans texter brukar oftast bestå av en massa skvaller och spekulationer.
Barcelona el Flaco
2010-04-13 00:01
Ifall Rosell nu blir president så kommer jag personligen hoppas på att de uppgifterna om att han kommer stärka den ekonomiska aspekten inom klubben stämmer.

För mig är det den mest viktigaste punkten i hans valkampanj, tillsammans med hur det sportsliga biten kommer se ut med Guardiola. Bryr mig absolut inte om Rosell värvar in några "galácticos" eller ej.
Barcelonistas
2010-04-12 23:59
om liverpool vinner el spelar dom då cl nästa säsong?
2010-04-12 23:58
Jag tror också Rosell drar det längsta strået och alla andra som ställer upp nu har nog ingen chans förutom Ferrer. Dem andra vill nog göra sig lite kända inför framtida val kanske.

Sedan stod det på dem hemsida att Laporta skulle ha gjort klart med två stora värvningar redan innan valet så att inte Rosell ska kunna gå ut och lova en massa spelare för att vinna. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det dock.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 23:55
Ämne: Rosell har lovat om ....
Nej det har han inte gjort, det är bara rykten än så länge. Rosell har hållit en låg profil under de senaste månaderna och knappt gett ut några avslöjande detaljer inför det kommande valet.
Silthrim
Måste erkänna att jag annsåg att jag tyckte det verkade kännas bäst med Ferrer , men nu när jag har övervägt detta en stund så måste jag nog ändå välja Rosell , är mycket intresserad i vilket tungt nyförvärv han skulle värva , Villa? , Torres? .
Barcelona Pep the King
Här har ni en sjukt bra intressant läsning:)
Barcelona Frodo
2010-04-12 23:53
Hetfield

Jag förstår inte riktigt hur du resonerar. Tycker du det låter klokt att värva en spelare för över en halv miljard och sälja honom året därpå? Detta till förmån för en spelare vars egenskaper inte är optimal till vårt spelsätt. Torres passar som handen i handsken i Liverpool som kör ett direkt spel med massa kontringar. Torres kommer då i en massa löpdueller på längre sträckor mot långsamma mittbackar och med tanke på hans snabbhet är just detta perfekt för honom. Hade han spelat här skulle han få väldigt små ytor och hans bästa egenskap vilket är hans snabbhet skulle inte användas till fullo då vi spelar genom hela laget och lagen vi möter alltid spelar med en låg backlinje.

Spanien spelar väldigt lika oss och där är det Villa som (nästan är lika snabb) alltid glänser på grund av att han är bättre på mindre ytor och har ett bättre spelförstående. Jag tror inte att Torres skulle vara dålig för oss på något sätt, han är trots allt en världsklasspelare men att sälja en Ibra som vi köpte för över en halv miljard efter en säsong till förmån för honom låter inte helt genomtänkt.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 23:51
Heywood Jablome & Andreas/

Tack för länktipsen.

Men oavsett hur många nya kandidaterna som eventuellt kan dyka upp, läste nyligen att Minguella och Media kan komma att ställa upp i en gemensamt kandidatur, så tror jag att Rosell kommer dra det längsta strået den 13 juni. Allt hade varit en skräll.
Barcelona Pep the King
2010-04-12 23:49
Rosell har lovat om han skulle vinna valet så kommer han göra en Bombvärvning. Ska bli kul att se vem:)
2010-04-12 23:48
el Flaco.

Här har du mesta inför valet.

Fantastisk hemsida.
2010-04-12 23:47
Messidinho_10

Nej tyvärr jag är inte medlem ännu, ska du?

el Flaco se länktips för de andra kandidaterna. Till höger kan du klicka på Pou också som har en liten videopresentation.
2010-04-12 23:46
Jag föredrar nog Sandro Rosell i nuläget. Han har ett fantastiskt öga för affärer och han verkar inte, av det jag har läst, vilja använda klubben som sitt eget forum som Laporta har gjort.

Han kommer att fortsätta att styra klubben och vi kommer att fortsätta att vara på världstoppen.
Barcelona el Flaco
2010-04-12 23:41
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Det var Laporta som skrev det där om Rosell och Chelsea-affären i sin bok.

Och ja, det är något med Rosell som inte riktigt övertygar mig. Han känns lite oberäknelig och av tidigare erfarenheter ger han intryck av att vara en man med lite tålamod. Men jag tror samtidigt inte att han kommer ha kort tålamod med Pep. Det finns bara inte.

Ah okey, jag hade varken läst eller hört talas om de där två kandidaterna. Kan du länka något om de så att man får läsa lite vad de står för?

Nej, jag är inte heller socio, men jag skulle också vilja bli det någon dag. Problemet är att det är ganska dyrt.

Men tillbaks till valfrågan så tror jag i slutändan på att Rosell kommer vinna relativt komfertabelt. Det har jag sagt länge nu.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-12 23:38
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Ska du rösta ?
Barcelona westinho
2010-04-12 23:38
Är det någon som kan länka när de snackar om el clásico i det spanska programmet? Minns inte vad det heter, cuatro eller nått...de brukar visa bilder som man inte får se annars..
Silthrim
2010-04-12 23:37
Ämne: Handen på hjärtat Cu....Den var lite klurig den , gillar båda väldigt mycket , men jag måste nog välja Villa.
Annons: