/spanien/barcelona/forum/15467.aspx/spanien/barcelona/forum/15467.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep the King
2010-04-13 18:42
Fan att vi inte tog oss till Cdr final:(
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 18:41
H.Alavi - Triangulo Magico!

Klart man kan ha en hemma plan i Cdr final.

Det är redan klart.
Real Madrid Mr Baloo-Gonzalez.-Fuerza Chile.
2010-04-13 18:30
H.Alavi - Triangulo Magico!

Har för mig att Barcelona arena Camp Nau har redan godkänd att man spelar CdR final där.
Barcelona el Flaco
2010-04-13 18:07
Ämne: Messi är en otrolig ....
Jag tror nog inte att man behöver oroa sig över Messis ego från vad som skrivs och sägs från mediernas sida.

Direkt efter el Clásico gick en journalist fram till Messi och sa något i stil med att Messi hade besegrat Cristinao Ronaldo i kampen om titeln som världens bästa fotbollsspelare. Messi replikerade med att det viktigaste var att Barcelona som lag vann matchen och inte att han hade gjort målet och påpekade att detta inte var någon personlig kamp mellan honom och Ronaldo.

Att han ska ha någon negativ effekt inom omklädningsrummet är löjligt. Mer ödmjuk kille får man leta efter. Messi har alltid lyft fram laget och sina medspelare istället för sig själv i olika uttalanden och intervjuer.

Real Madrid Shac81
2010-04-13 17:56
Messi är en otrolig spelare, det ser hela universum att han är. Men senaste dagarna hypas det alltför mkt om Messi, tror tyvärr att det kan skada er på nåt sätt. För i ärlighetens namn hur bra skulle Messi vara utan hans lagkammrater? Allt d kan leda till att de större spelarna med stort ego kan komma i kant med Messi. En sak skall ni veta Media förstör mer än vad folk tror.
Om jag fick välja en av er spelare i Barcelona skulle det varit Xavi, helt klart.
Barcelona Pedrito
2010-04-13 17:53
Var i LOndon i helgen och såg på fotboll.. Snacka om att bli avskärmad från resten av fotbollsvärlden! Inte ett ord i tidningarna om El classico!
Missade den fantastiska matchen så jag undrar om ni vet nånstans man kan se den i repris!? Fotbollskanalen? TV4 play?
Tacksam för svar!!
Silthrim
2010-04-13 17:52
Ämne: Silthrim/

Puyol f....På så vis , varför har dom inte uppdaterat det här på Barca delen på svenska fans , för det står fortfarande att hans kontrakt är till 2010 här .
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-13 17:48
KUNG MESSI

Jag tror inte att man kan ha hemmaplan i en CDR final. Någon som kan bekräfta detta?

Jag har för mig att man väntar tills semifinalerna spelas, de tittar vilka lag som spelar och väljer ingen av deras arenor. I det här fallet blev Camp Nou finalplatsen.

Så är det endast i Cupen.

Och ja, det blir match som planerat imorgon mot Depor. Strejken inleds efter torsdagsmatcherna.
Barcelona el Flaco
2010-04-13 17:47
Silthrim/

Puyol förlängde sitt kontrakt till 2013, men det skedde för flera månader sen.
Silthrim
2010-04-13 17:44
Väldigt tungt att magnifike Iniesta måste vila upp till en månad , riktigt tungt måste jag säga , Zlatan skulle dock vara tillbaka i träning denna vecka om jag fattade allting rätt , så skönt det.

Sedan kom jag att tänka lite på våran El Capitán Carles Puyol och varför jag gjorde det var för att jag undrar över hur det går i kontrakts förhandlingarna med våran El Capitán ?
Barcelonistas
2010-04-13 17:33
fan så jävla störande dom här skadorna, nu går vi till cl final för INIESTA!
Barcelona Barcanist
2010-04-13 17:32
Vore grymt om Barca Red. kunde skriva en sån artikel som Inter Red. nu gjort angående biljetter till Inter-Barca *länk.

Vore grymt nice om Barca Red. skrev den när/om Barcelona kommer på besök i Sverige.
Barcelona KUNG MESSI
2010-04-13 17:25
fannn att barca åkte ur CDR så tidigt med tanke på att finalen nu spelas i magnifika camp nou....
en fråga kan någon som vet svara mig blir det någon match imorgon mot deportivo ? med tanke på strejken
Barcelona barca kid
2010-04-13 17:09
Är det någon som vet vilka som är med i truppen tills imorgon.
Barcelona Pep - El Míster
2010-04-13 16:53
Ja, då var Iniesta borta ett tag. Påminner lite om Messis problem för ett par år sedan. Vad fan beror det på? Stressar han sig under rehaben och slarvar?

Messi har byggt upp grymt starka ben och har väl speciell kost och träning för att motverka muskelskador.

Detta och Iniestas (o)målfarlighet är väl hans enda negativa egenskaper. I och med alla Iniestas skador så får han heller aldrig chansen att spela regelbundet och komma i den form han hade stora delar av förra året.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-04-13 16:51
Copa del Rey finalen spelas på Camp Nou.

Riktigt kul!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-13 16:50
Med så få vänsterbackar som Brasilien har så borde ju Maxwell iaf fått chansen att visa sig för landslaget. Även Valdes och Pedro borde vara mycket mer aktuella än vad dom är idag. Dos Santos har ju varit aktuell för Mexiko men kommer nog inte med i en VM-trupp.

Jag utgår ifrån att Milito ska vara helt självklar i Argentinas trupp.
2010-04-13 16:46
Valdes, Pedro, Bojan, Chyg, Keita, Thiago, Dos Santos, Gai, Maxwell, Pinto, Jeffren, Muniesa är väl dom som de flesta känner till och fått speltid.
Barcelona Meessii10
2010-04-13 16:41
Kolla länk! Vilka från barcelona ska inte spela vm? Asså vet att uttagningarna inte kommit än men menar de vars landslag åkt ut, vilka är de?
Barcelona el Flaco
2010-04-13 16:31
Criff: "Pele kom in som 17 åring och total dominerade VM."

Pelé var grym i den turneringen, men de som dominerade på riktigt i VM-58 var Didí och Garrincha.

För mig är Pelé en av de fem bästa spelarna genom alla tider, en sann legend, men jag blir inte passionerad av att läsa om honom. Jag blir mer rörd över att läsa om Garrincha, om Maradona osv., men inte Pelé.

Mycket av det beror på hans nära vänskap med folk som Joseph Blatter och Ricardo Teixeira. Pelé i mitt tycke är omtyckt av eliten och korrupta män inom fotbollen. Han är inte folkets man, som t.ex. Garrincha och Diego.

Barcelona Criff
2010-04-13 16:20
Pele kom in som 17 åring och total dominerade VM. Att Pele besatt talang kan ingen säga emot.
Barcelona Hetfield
2010-04-13 16:19
Pele har sagt många dumma saker, om han nu säger det med ironi så är det ok, men det vore inte precis första gången

För det första, hur kan man jämföra dagens fotboll med fotboll som spelades för 40-50 år sen? Dagens fotboll har blivit en multimiljards industri där standaren har ökat markant. För 40-50 år sen så var det så att man slängde in en fotboll i planen och sa : Kör på grabbar.
Det är inte säkert att Pele, Maradona osv. hade varit samma spelare i dagens fotboll

Både Garrincha, Ronaldo och Romario är större än Pele, känner personer i Brasilien som bekräftar även det
Barcelona Koeman!!
2010-04-13 16:19
Never mind.
Barcelona VizzlA^^
2010-04-13 16:16
hmm aftonbladet....
2010-04-13 16:12
På Peles tid fanns det inget försvar eller försvarsspel. Man lirade 2-3-5. Sätt en sån uppställning framför Messi, då kan vi börja snacka Pele ;)

Pele har aldrig varit den populära legenden nånstans, inte ens i Brasilien. Där är Ronaldo en mycket populärare spelare än vad Pele kan bli. Inte ens på hans tid var han den populäraste av alla då Garrincha var allas hjälte. Garrincha anses fortfarande vara grunden till den fantastiska brasilianska fotbollen med fantasi, lekfullhet och teknik.

Pele hade nog inte sagt så om Messi hade varit brasse. Han har alltid haft tendens att snacka skit om Argentina och argentinare.

Någon gång när Messi har lagt skorna på hyllan kommer han alltid att vara störst.
Barcelona ★Sami★
2010-04-13 16:07
el Flaco

Pele skojade till det bara. Han vet att Messi är nummer 1.
Barcelona el Flaco
2010-04-13 16:03
VizzlA^^/

För det första så gör de uttalanden inte Pelé till någon hycklare.

För det andra skriver bl.a. MARCA att Pelé sade det med en ironi och en skämtsamt ton i rösten. Inget att hänga upp sig på.
Barcelona FC Barcelona #10
2010-04-13 16:01
1000 mål är ju idiotikt och nästan omöjligt för Messi i och med positionen som han spelar på.

1000 mål / 40mål per säsong
=
25 år

Det tar alltså 25 år att göra 1000 mål om man gör 40 per säsong.
Barcelona VizzlA^^
2010-04-13 15:58
hahahah pelé vilken hycklare "Gör 1000 mål sen kan vi snacka" (på tal om messi) alltså vad f*n har han lyckats med som spelare förutom vm..bomba in mål för santos är ingen merit..messi har endast lirat i barca som håller så jäkla mycket högre klass...
Barcelona Rambla~
2010-04-13 15:58
el Flaco

Japp, jag hoppas också att Pep väljer att välja Yaya Godzilla i den rollen mot tex Inter. Han kommer att vara ostoppbar när han väl får upp farten. Motta och Cambiasso lär få flytta på sig eller riskera att bli översprungna av the Yaya. :)
Annons: