/spanien/barcelona/forum/15461.aspx/spanien/barcelona/forum/15461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-04-30 13:43
NoGo™ /

Rykten om att David Villa ska vara på väg till Barcelona har pågått i flera år fram och tillbaka.
Barcelona C.Andrés
2010-04-30 13:33
Annars är ju Edin Dzeko ett hett alternativ...undrar vad han skulle prestera i ett lag som Barcelona eller annat topp lag.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 13:30
barcaleker

jag håller med dig i vissa punkter,
Zlatan tar för mycket energi men barca tänker ekonomiskt och även lite anseende fråga!

Villa skulle sitta fint i Barca truppen men det är andra positioner som saknar styrka. Alves är bra men vid skada eller dålig form så har vi inte ingen som kan ta hans plats. visst Puyol men han behövs i backlinjen mer.

Abidal har fått en bra alternativ(max)
Alevs saknar en ordinarie alternativ
på toppen har vi pedro Bojan men vill man förstärka med mer erfaren målskytt så är villa 10 av 10 bästa val såklart beroende på avtal.
Barcelona Hetfield
2010-04-30 13:26
Barca!

Föratt vara en kantspelare måste man ha två egenskaper: 1. Man måste vara snabb 2. Man måste springa en hel del
Zlatan är inte snabb, och han springer knappt, så hur skulle det funka?
barcaleker
2010-04-30 13:11
Så länge inget är officielt så skall vi ta de med en nypa salt. Vor fantastiskt med David Villa eller Torres (som dock är skadad hela tiden) De kan gärna få Hleb och Henry medans Bojan får absolut inte gå. Jag byter också zlatan med david villa. Zlatan passar inte in och de visste vi ju innan serien. Får långsam oengagerad trög. Som natt och da med Eto. I mina ögon behövs de knappast någon mer spelare i truppen till nästa år. Ett bra backup till Dani Alves kanske som just nu inte finns (Pyol brukar få spela där)
Nu är de 4 matcher kvar. 2 ganska svåra bortamatcher och 2 enkla hemma.
Barcelona Pep the King
2010-04-30 13:08
Aftonbladet är roliga:)
Barcelonistas
2010-04-30 13:03
in me arshavin den killen brinner för barca!
Barcelona NoGo™
2010-04-30 12:55
Kan inte se Zlatan på en kant i Barça, där ska det vara snabba tekniska spelare som kan göra sin gubbe och det kan Zlatan definitivt inte göra så det skulle innebära en stor försvagning, hellre Henry där isf.

Villa ryktet har väl i stort sett pågått under en lång tid om jag inte minns fel?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
Villa-nyheten känns lite lös då den kommer upp precis efter Barcelona blivit eliminerade ur CL. Känns som mycket rykten ploppar upp i samband med sportsliga missräkningar för de flesta storklubbar. Igår var det Mata och idag Villa. Dock ska man aldrig säga aldrig eftersom presidentvalet är redan i juni så vill Laporta och Tixki värva måste de göra det innan dess och då måste man vara ute i god tid. Som jag sa här inne igår: jag blir inte överraskad om om David Villa spelar i Barcelona nästa säsong. Däremot Mata är jag osäker på, är han så mycket bättre än Pedro? Kan hålla med om att Pedro inte är en världsstjärna än men är Mata det? Visseligen spelar Pedro i ett bättre lag och får väl på så sätt en större genomslagskraft men han har ändå varit riktigt bra denna säsongen.
Barcelona ★Sami★
Zlatan behöver springa mer löpa mer visa du vill ha boll. Och sätt dina chanser så kommer alla Cules publiken kyssa dina fötter. Zlatan gör det inte så fucking svårt för dig.

Barcelona Barca-nist
2010-04-30 12:54
Jag vill se spelare som Maxwell som kostade lite men ändå gjorde sitt jobb.

Nu menar jag inte att max har var exceptionell utan att han uppfyllde kraven mer än Zlatan och chyg och vilken summa .. !?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-30 12:53
Hetfield

Zlatan klarar av att spela på kanten, i Juve spelade han ofta just på kanten om du inte minns och han klarade det galant.
Aléx
2010-04-30 12:52
Enligt portugisisk TV-kanal och deras läppläsare Mourinho har sagt "– Under normala omständigheter är vi mästare." till Pep och Ibra.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 12:50
Rambla~

Trots åldern och priset så kan han inte göra sämre ifrån sig än Zlatan.

Zlatan fick för mycket uppmärksamheten. Dyra köp höga förväntningar som tex C.Ronaldo.

Nu när hela förväntningarna har sjunkit till lägre nivåer så kanske han kan slappna va lite och spela som vanligt.(krav att han kämpar/springer mer)
Barcelona Hetfield
2010-04-30 12:48
Om nu Villa köps, vad kommer att hända med Zlatan?
Ingen av de kan spela på kanten, och jag tror inte heller att Pep kommer att köra 4-4-2, så en av de ryker

Jag hoppas att Pep tänker långsiktigt nu, Villa är ingen duvunge längre, han har max 2 år kvar innan det börjar dala ner ordentligt, ska man då betala 30-40 miljoner för 2 år?

Köp Aguero istället, han behöver klubbyte
Barcelona JAG
2010-04-30 12:45
Rambla;

som sagt, Villa är klippt och skuren för Barca men vad hade hänt med Ibrahimovic? Hur skulle dem spela? Intressanta tankar....
Barcelona NoGo™
2010-04-30 12:44
Aléx

"Den dagen Villa står på Camp Nou med den rödblåa tröjan och jonglerar med bollen framför en fullsatt publik, då vet jag att han är en Barca spelare."

Håller med där.
Barcelona ★Sami★
2010-04-30 12:41
Den här killen älskar verkligen Barca.
Barcelona Rambla~
2010-04-30 12:40
Barca-nist

Villa är ett år äldre och har knappast haft någon demonsäsong. Jag tror knappast att hans värde har stigit. Han ville till Barca redan förra säsongen men övertalades/vägrades då att stanna. Kanske till ett löfte att nästa säsong får du lämna?

Jag håller med denandra. Torres känns alltför mycket Atléti. Det hade kännts konstigt att se honom i Barca. Samma gäller för Villa, fast inte lika mycket.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 12:35
denandra

"Är det bara jag som inte vill se Torres i Barcatröjan?"

Jag tror att var enda barca-fan skulle älska det!
Barcelona denandra
2010-04-30 12:28
Är det bara jag som inte vill se Torres i Barcatröjan? Han är Liverpool/Atletico för mig. Jag hoppas att håller sig till dom två lagen eftersom dom älskar honom så mycket.

Sen tycker jag iofs inte att Zlatan bör bytas men det är ju en annan diskussion.
Barcelona Barca-nist
2010-04-30 12:21
De kan få Hleb men Bojan nej!
Jag tror inte heller på nåt sånt, som sagt villas pris kanske har stigit men så mycket och varför ?
Barcelona Rambla~
2010-04-30 12:09
Barca kommer buda ca €30m för Villa. Det där med att Bojan och Hleb + 40m är bara vanlig Marca crap. Villas pris har knappast stigit sen förra sommaren. Hleb kommer med all sannolikhet att säljas till någon PL-klubb. Det finns intresse från flera klubbar.

Messi behöver vi inte oroa oss för några säsonger framåt verkar det som. Snacka om att han älskar den här klubben. Som vanligt när en klubb som Barca åker ur CL så börjar engelska tidningar spekulera om vilka spelare som ska hamna i PL. Fast med Messi kammade de noll.
Barcelona Pep the King
2010-04-30 12:06
Njut!
Barcelona ★Sami★
2010-04-30 12:02
Lugn alla Cules David Villa ryktet stämmer inte. Det är Marca skit tidningen. Inget är klart.
Barcelona C.Andrés
2010-04-30 11:57
Herregud,återigen en av världens sämsta transfers? BOJAN+Hleb+40miljoner för Villa?! Vad har vi för jäkla beslutstagare.
elbraco
2010-04-30 11:49
Jopo//
Hoppas verkligen inte att den affären stämmer, Hleb släpper jag gärna men Bojan...?
Barcelona Hetfield
2010-04-30 11:46
40 miljoner + Hleb och Bojan= Villa

Jag undrar vad de har rökt...
Barcelona ihefsu
2010-04-30 11:29
Villa kanske kommer för att ersätta Henry - typ. Kan tänka mig att Zlatan kan lira ute till vänster och att man kör med Villa centralt.
Aléx
2010-04-30 11:26
Den dagen Villa står på Camp Nou med den rödblåa tröjan och jonglerar med bollen framför en fullsatt publik, då vet jag att han är en Barca spelare.
Annons: