/spanien/barcelona/forum/15458.aspx/spanien/barcelona/forum/15458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep the King
2010-04-12 23:34
Handen på hjärtat Cules vem väljer ni David Villa eller Zlatan.
Silthrim
2010-04-12 23:26
Ämne: Silthrim

Enligt g....Det låter ju riktigt intressant , Villa eller Torres är sak samma för mig åtminstone , Villa är väl lite äldre dock men en precis lika vass målgörare , och stämmer dina källor att Villa har sagt att det bara är Barca han vill till vid ett eventuellt klubb byte så tycker jag vi ska ta chansen och knyta till oss honom , för då blir vi ännu tyngre framåt.
Barcelona Hetfield
2010-04-12 23:25
Det är svårt att välja mellan Ferrer och Rosell, ena sidan vill fortsätta med det gamla hederliga, den andra vill kanske ändra på saker och ting

Man brukar ju säga, "Why fix what's not broken", men samtidigt så har Barcelona blivit det här laget tack vare att man vågar bli av med spelare och tränare

Jag vet inte riktigt än, det lutar mer än Rosell

Bara jag som tycker att Rosell liknar Marcherano?
Barcelona el Flaco
2010-04-12 23:22
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

För det första så tror jag nog att vi kan lika gärna räkna ut Benedito redan nu. Han har visserligen rest runt och träffat supporterklubbarna, penyas, men han har ändå varit ganska anonym. Han lär inte få många röster.

Det kommer nog stå mellan Ferrer och Rosell och jag delar dina synpunkter om bägge dessa herrar.

Men även om jag känner mig lite tveksam om Rosell så måste jag medge att jag gillar det man har fått läsa om hans valkampanj än så länge. På pappret ser det bra ut i alla fall, en annan sak är om han uppfyller det.

Sen så läste jag dessa senaste dagar att det ryktas om att Marc Ingla, förre detta vicepresident med ansvar för marketing, kanske ska ställa upp i valet nu. Vi får nog avvakta och se.

Sen vilka är dessa andra tre kandidater du nämner? Det är väl bara fyra stycken; de tre du nämnde och Jaume Guixá. Godall och Soriano har det rapporterats om att de inte kommer ställa upp.

Sen en sak till. Är du socio?
Barcelona Hetfield
2010-04-12 23:20
Äh, det är roligt att spekulera :)

Hur går det med strejken? Kommer det att bli en match på onsdag och helgen?
Barcelona Messidinho_10
2010-04-12 23:20
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Jag tror jag röstar för Rosell han verkar veta vad han vill och vi behöver pengar till nya värvningar i framtiden även om vi har världens bästa ungdomsled.
Real Madrid Shac81
2010-04-12 23:19
westinho

Det är ändrat nu, sorry, jag är mänsklig ock kan göra fel ibland. Jag rätt så säker att du ändå fattade vad jag menade.
Silthrim
2010-04-12 23:18
Ämne: Hur ser ni på valet ....
Jag måste nog hålla med dig lite där , Jaume Ferrer känns helt klart bäst , även fast jag inte har något emot ett tungt nyförvärv som gör att vi blir ännu mer tunga inför nästa säsong, som Sandro Rosell utlovat.
Barcelona westinho
2010-04-12 23:16
Shac81

Det låter lite konstigt tycker jag, då Villa spelar i Valencia och inte i Sevilla..
Barcelona el Flaco
2010-04-12 23:12
Ämne: Grabbar vi har match....
Co-sign och tack så mycket! Även jag finner det märkligt att diskutera nyförvärv när laget spelar om ligaguldet och befinner sig i en Champions League semifinal.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-12 23:11
Hur ser ni på valet i sommar? De tre kandidaterna som jag tycker är mest intressanta är Jaume Ferrer, Sandro Rosell och Agustí Benedito.

Jag håller nog Ferrer lite högre än övriga just nu, han vill fortsätta på samma lyckade koncept och det kan man ju inte tycka är fel.

Sandro Rosell har en stark personlighet och bra kontakter inom fotbollsvärlden. Han är lite lurig så jag är inte helt säker på att jag skulle vilja rösta på honom, men han har en del intressant åsikter som jag håller med om.

Agustí Benedito verkar ganska intressant också och lite annorlunda men jag har inte riktigt fått kläm på vad han vill åstadkomma.

De tre övriga kanditerna verkar inte heller direkt dåliga men inte riktigt lika profilstarka kanske och deras kampanjer har ju inte riktigt kommit igång ännu.

Vilka håller ni högst just nu? Det är ju exakt två månader kvar till val nu.
Real Madrid Shac81
2010-04-12 23:10
Silthrim

Enligt goda källor i spanien( Min kusin studerar i Sevilla). Så verkar det som om Villa skall till Barca i sommar. Han sa det öppet förra sommaren att om han lämnar Valencia så är det endast för Barcelona. Min kära klubb ville ju värva honom men med det uttalandet så dog chanserna till o få över han till Madrid. Tyvärr var ni upptagna med o sagna Ibra, annars kunde ni ju värva han förra sommaren redan.

Det är vad jag har hört om min källa nere i spanien, jag säger bara är han villig o komma till er så gör det. Han är mer komplett än Torres.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-04-12 23:09
Grabbar vi har match på onsdag, och kanske ett derby i helgen om inte strejken stoppar.

Sen har vi en riktig viktig match mot Inter och ni tänker på att värva Torres? Snacka om det istället när säsongen är slut.
Real Madrid Hassan
2010-04-12 23:07
Forumet är nu öppet. Eftersom jag har ansvar för forumet underlättar det för mig ifall ni eller andra fans PM:ar mig när det stängs, då det inte ska vara stängt.

Puertan var öppen under dagen tills någon beslöt sig för att felaktigt stänga till den. PM:a mig som sagt nästa gång ni ser detta (om det inte är på en matchdag)

Mvh// Hassan Alavi
Silthrim
2010-04-12 23:04
Någon som vet om det verkligen är helt uteslutet med en värvning av David Villa?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-12 22:56
Hetfield

Du verkar inte ha läst hela mitt inlägg.. Det är inte smart att tänka på det NU .. vi har precis köpt spelaren, och vi ska låta honom spela så länge han spelar på topp. och sedan ska vi tänka på marknadsvärdet osv när det är dags att sälja
Barcelona Hetfield
2010-04-12 22:54
Jag kan nästan garantera att Benitez kommer att ta över Real Madrid, han har stannat i Liverpool bara för att ägarna inte vågar bryta kontraktet, då måste man betala hutlöst mycket till Benitez, man har inte råd med det

I mina ögon så är Benitez en otroligt överskattat tränare, de var på väg att åka ut minst 2 gånger i CL, det var tack vare Gerrard som de gick vidare efter matchen mot Olympiakos (gamle Rivaldo gjorde mål)

Barca!

Inte smart? Varför är det inte smart? Det är klart att hans marknadsvärde sjunker desto äldre han blir (efter 30)

Återigen, Zlatan är inte 21 år, om man ska sälja honom, så borde man sälja honom redan nu (OM man ska göra det)

Pep.G

Det var precis vad jag sa, Rosell skyltar ju med att han ska ta hit en riktigt storstjärna (med Peps tillåtelse), så varför inte Torres? Vi kan erbjuda högre lön , speciellt när Henry's 8 miljoner/år försvinner

Barcelona Pep.G
2010-04-12 22:49
Hetfield

Nee låt Zlatan vara kvar i klubben. Zlatan har förändrats otroligt mycket som person i Barcelona. Blivit ödmjukare etc etc. Dessutom verkar dem andra gilla honom. Låt han vara kvar sina 5 år om han verkligen älskar klubben så som jag ser honom göra nu. Han visar den en stor respekt gentamot vad han gjorde i Inter t.ex där han bestämde träningstiden.
2010-04-12 22:44
Hetfield

Tror inte det är smart att tänka så (om Zlatan), och tror inte heller Pep och co. tänker så.. Han får spela så länge han håller sedan får man tänka på försäljningen osv. Låt värdet sjunka på honom funkar ju inte att fundera på det nu
Barcelona Pep.G
2010-04-12 22:43
H.Alavi - Triangulo Magico!

Rosell som president ? Kanske och då får du räkna med minst ett storköp. Varför inte F.Torres ? Ingen i Italien har råd att köpa honom, han är gentleman nog att inte gå till en annan konkurrent i England,I Spanien finns det bara Real och Barca. Där vinner Rosell ganska enkelt.

Pep har ändrat lite på sin 4-3-3 uppställning nu till ett mer 4-3-1-2, kanske har han insett att det bör finnas en som kan springa där och det är Torres ett bra köp.

Messi kommer släpande bakom Torres som löper och Ibra som möter. Bakom dem står Xavi & Iniesta som serverar boll som smör. Låter jävligt gött !
Real Madrid Shac81
2010-04-12 22:36
Hola!

Grattis till vinsten i lördags, det tog mig två dagar och smälta förlusten. Jag har till o med sjukskrivit mig ifrån jobbet hehe. AA ja från och med nu ska jag inte hoppas alltför länge innan el-fiasko matcherna, för det leder bara till onödigt lidande. Vet inte varför jag var så säker på att vi skulle vinna. Hur som helst ni gjorde en fantastisk match emot oss, och de som säger att Barca har ingen plan B i sin taktik kan slänga sig i väggen. Ni käkade upp oss taktiskt på plan.

Jag måste bara gratta er till Guardiola, just nu har ni utan tvekan världens bästa tränare. Kan ni inte ge han till oss??
Barcelona Hetfield
2010-04-12 22:36
Jag har svårt att se K9 hamna i Barcelona, dels för att han är fortfarande för grön, dels för att Pep kommer nog att satsa på Bojan istället

Återigen, problemet med Zlatan är att han börjar närma sig 30 års åldern, efter det kommer hans marknadsvärde sjunka drastiskt varje år, så om man vill sälja honom då måste man göra det väldigt snart

Jag kommer ihåg att lag kämpade om Ronaldinho's namnteckning, har för mig att Moratti ville punga upp 1 miljard för honom. Året därpå (då han blev "dålig") så sålde vi honom till Milan för kaffepengar
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 22:34
God natt Cules:)
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-04-12 22:33
Någon påstod att Henry hade sagt att han aldrig ville lämna Arsenal. Källa på det tack.

Det finns väl ingen officiell anledning till varför han lämnade men med största sannolikhet var det CL-titeln som hägrade. Där gjorde han ett rätt val, för sig själv i alla fall.
Barcelona denandra
2010-04-12 22:32
Jag har lite hjärta för Liverpool så jag hoppas verkligen att Torres stannar av den anledningen. Torres vill ju stanna i Liverpool men frågan är om hans vilja att vinna titlar eller hans kärlek till Liverpool väger tyngst. Jag vill också tro på att han inte skulle spela i Spanien för något annat lag än Atletico de Madrid.

Sen tycker jag ju också att Zlatan gör det bra. Så länge truppen ser ut som den gör vet jag inte riktigt varför man ska köpa något överhuvudtaget. Att köpa dyra färdiga spelare när La Masia spottar ut talanger som Busquets och Pedro känns som väldigt mycket pengar för marginellt bättre spelare. Köpet av Zlatan är gjort och så länge han håller på denna nivån(vilket jag tycker att han gjort väldigt bra under säsongen) så känns ett köp på den positionen som pengar i sjön. En bättre andramålvakt eller en mittback känns vettigare. Om man får anta att Chyg inte tar ett jättesprång eller att Milito blir yngre.
Barcelona ihefsu
2010-04-12 22:16
Förmodligen för att de börjat diskutera Fellaini och inte vill bli utskrattade på sitt eget forum, kanske.

Inte för att vara elak, men spontant känns det som att det är en tvärtom-värvning sett från hur de värvat de senaste åren och dessutom så skulle han väl mest sno plats från en yngling...
Barcelona Port Olímpic.
2010-04-12 22:15
Nu är det i princip slutsålt till Barca-Vallodolid då jag tänkt åka till Barcelona och se på fotboll. Finns det någon risk att bli utan biljett om man väntar och köper i biljettlucka på plats? Det är ju trots allt Valladolid men man får ha i åtanke att det är sista ligamatchen som kan vara helt avgörande. Kan någon hjälpa mig?
Barcelona ★Sami★
2010-04-12 22:13
Som Hetfield skrev så tycker jag att vi inte ska skrota ryktet, Torres.

Allt kan hända i fotbollen.
2010-04-12 22:12
Okej tack för svar..
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-12 22:12
¡Barça! - Crèma Catalana

Antar att det är brorsan som har stängt av den, ska fråga honom så återkommer jag via ett PM.
Annons: