/spanien/barcelona/forum/15456.aspx/spanien/barcelona/forum/15456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-04-17 17:12
Ämne: tikitaka

Villarat....Relaño är inte bara en skribent för AS, han är t.o.m. huvudredaktören för den blaskan.

Villarato-uttrycket kom till under våren förra säsongen, men efter vår episka 2-6 seger på Bernabéu upphörde AS och Marca att använda sig av Villarato som en ursäkt för Barcelonas framgångar/Madrids misslyckanden.

Men inför denna säsongen har Madrid-medierna återigen valt att komma med patetiska påståenden om att Barcelonas konsekvent gynnas av domarna. Sorligt att se.
Barcelona Barcanist
2010-04-17 17:09
Eto'o KOMMER att fira om han målar i San Siro.
Snyggt uttalande av en person som spenderade 5 år i FC Barcelona.

Edit: Sorry, någon hann visst före.
Barcelona Gabriel
2010-04-17 17:05
tikitaka

Villarato är ett uttryck man valt då presidenten i Real Federación Española de Fútbol heter Ángel María Villar, som för övrigt är vice president i FIFA och tredje president för UEFA.

Uttrycket påbörjades av en skribent på den spanska sporttidningen AS, från madrid, Alfredo Relaño och han menar på att det idag i den spanska ligan existerar fördelar för FC Barcelona medans domarna missgynnar Real Madrid.

Villarato - den riktiga sanningen; Madridpressens bortförklaring och ursäkt för att rättfärdiga att Real Madrid, med 300 miljoner euro på spelarköp under en och samma säsong blev utslagna i copa del rey mot ett segunda B-lag Alcorcon i en pinsam 1-4 förlust, utslagna mot Lyon i 8-delsfinalen i CL när finalen spelas på deras borg och inte är ligaledare i Spanien.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-04-17 17:02
Kan någon förklara vad Villaraton är för något?
Barcelona el Flaco
2010-04-17 16:53
Hetfield/

Visst är det så att Atléticos hat/ogillande gentemot Real Madrid är minst lika stor som den vi culés känner mot Madrid så jag tror inte heller på att de förlorar med vilje derbyn mot "storebror". Däremot har de en unik förmåga att spela fullkomligt bedrövlig när de ställs mot Real Madrid. Kanske för att de är övertända? Vad vet jag.

Däremot Espanyol, visserligen är de ett katalansk lag, men de är långt ifrån några representanter för den regionen på det sättet som Barça är/har varit. Den klubben och dess supportrar skymtar inte med att de gillar att sätta käppar i hjulet för Barcelona. Det är även känt att Espanyols hemmaarena brukar vara ganska Madrid-vänlig och under många år kallades Olympia-stadion för "mini-Bernabéu".
Barcelona Kraków
2010-04-17 16:52
Att Espanyol tillhör Katalonien stämmer visserligen men klubben är en "Real", har hetat "Español" och är väl, om jag inte minns fel, grundat av Castillanska "invandrare".

edit: Glömde visst poängen där..
Jag tror att, precis som La madridista säger, de hellre ser RM som vinnare än Barca.
Barcelona tikitaka
2010-04-17 16:52
Hatfield

Espanyol är inte dem emot kataloninen, därav namnet. Jag har för mig att de vill tillhöra spanien och startade laget för de som inte ville spela för barcelona. Rätta mig om jag har fel.
Barcelona Gabriel
2010-04-17 16:51
Hetfield

Nu har du missförstått mig. Menar verkligen inte på att Espanyol och At.Madrid förlorar med vilja mot Real Madrid. Dom helt enkelt, bajsar på sig när dom möter Real Madrid, vilket i mitt tycke är jävligt konstigt då dom inte bajsar på sig när dom möter oss och vi är ett bättre lag, entiendes amigo?
Barcelona Frodo
2010-04-17 16:50
Ligan känns som WWE (wrestling där allt är fejkat och planerat). Det är bortom allt mitt förstånd hur de kan upphäva Kamenis avstängning. Man har börjat räkna med att sånt här bullshit ska ske varje säsong. Man skojar om det men innerst inne vet man att det ändå kommer att ske. Helt bedrövligt!
Real Madrid La madridista
2010-04-17 16:47
Hetfield

Espanyol ser hellre oss som vinnare än Barcelona, det kan jag garantera!
Barcelona Hetfield
2010-04-17 16:44
Gabriel

Tack för att du inkluderar mig i gänget med vett i skallarna :)

Jag tror inte att Espanyol och Atletico de Madrid förlorar med vilja mot Real Madrid, du vet kanske att Atletico hatar Real Madrid, kanske mer än oss

Espanyol tillhör Katalonien, de skulle aldrig ge Real några tjänster
Barcelona tikitaka
2010-04-17 16:43
NÅgon som kana förklara det här med villaraton lite mer detaljerat?
Atlético addeh
2010-04-17 16:37
ElTriplete /

Om man ska gå efter det facit så lär det ju bli ganska klent med mål.
Barcelona ElTriplete
2010-04-17 16:30
Senaste fem matcherna i Barcelona-derbyt (när det gäller La Liga):

Barcelona 0 - 0 Espanyol
Espanyol 1 - 1 Barcelona
Espanyol 1 - 2 Barcelona
Barcelona 1 - 2 Espanyol
Barcelona 1 - 0 Espanyol
Barcelona Gabriel
2010-04-17 16:29
Hassan

Gracias!
Real Madrid Hassan
2010-04-17 16:29
Gabriel

Du är grym :)...
Barcelona Gabriel
2010-04-17 16:28
Gaucho!

Anledningen är simpel. Kameni ska kunna spela för att Espanyol ska kunna utgöra ett störra hot emot oss för att på så sätt hjälpa Real Madrid.
Barcelona Gaucho!
2010-04-17 16:26
Vet inte riktigt hur det här fungerar med upphävande av röda kort. Men ärligt talat, domaren ger Kameni rött kort + att det blir straff som Racing gör mål på! Matchen slutar iof 3-1 till Racing men utan Kamenis utvisning och straffen så hade kanske matchbilden sett helt annorlunda ut. Spanska fotbollsförbundet e ju inte helt 100 i sina beslut men just i detta fallet så upphäver dom ju ett rött kort på en eventuell matchvinnare. Det jag vill komma fram till e att om någon vet själa "anledningen" till upphävningen?

btw kolla länktips för "highlights" mellan Racing-Espanyol
Valencia Villa/Silva
2010-04-17 16:22
Lycka till ikväll.
Barcelona Gabriel
2010-04-17 16:18
¡Barça! - Crèma Catalana

Nej, verkligen inte. Hehe, säger säkert bara så nu. Nätar han i en CL-semi mot oss har jag det ärligt talat svårt att kunna se mig själva applådera honom. Men älskar verkligen den mannen, och affären i somras fick mig att börja hata världen.

Barca4eva

Det finns bara två typer av människor där ute. Den första typen är culés, resten är haters!

el Flaco

Gracias hermano, vi får se hur länge det håller. F.ö är du en av väldigt få som jag verkligen tar mig tid till att läsa något av här inne. Roligt att se "nya" (får väl säga så då jag inte varit här så mycket på sistone) själar här inne som verkar ha vett i skalen, bl.a Hetfield och tarrak.

I närmare efterblick såg jag att tarrak inte var speciellt ny av sig här på forumet. Säkert mitt minne som sviker mig. Ber om ursäkt tarrak, medlemm sedan 2004, starkt!
Barcelona el Flaco
2010-04-17 16:11
Gabriel/

Kul förresten att se dig tillbaka och att du skriver mer frekvent här inne återigen. Keep it up!
Barcelona Barca4eva
2010-04-17 16:05
Gabriel

Exakt

Och folk svarar: Barcelona är ju ett av världens bästa lag, drf gör de så...

Det där är ju den sämsta ursäkten som finns lol..
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-17 16:05
Gabriel

Ni verkar redan vara säkra på att Eto'o kommer näta mot oss :)
Barcelona Gabriel
2010-04-17 16:02
el Flaco

Bien hermano. Samu är en spelare som förtjänar all kärlek och respekt han kan få av oss. Det var inte direkt hans val att lämna oss, det var andras beslut. Du är inte den enda som kommer att applådera honom.
Barcelona Gabriel
2010-04-17 16:00
Seydou Keita sa det bäst; "lagen går inte ut med samma inställning mot Real Madrid som de gör emot oss!"

Visca Keita!
Barcelona Gabriel
2010-04-17 15:58
Espanyol, hatar verkligen det laget. Finns det två lag jag verkligen hatar förutom Real Madrid så är det Espanyol och At. Madrid. Dom har en konstig tendens att göra totala plattmatcher mot Real Madrid för att sedan gå ut med världens största krigarinställning mot oss. Unnar verkligen inte något av dessa lagen något bra alls, snarare tvärtom. Hela deras säsong går alltid ut på att vara helt jävla värdelösa i ett helt år bortsett från när de möter oss.

At. Madrid spelar bra mot oss, på hemmaplan. Espanyol är bara skitigare av sig. Deras spelare är råäckliga av sig och spelar riktigt smutsigt mot oss, inte blir det bättre av att dom spanska domarna är urusla också. För att inte snacka om det spanska fotbollsförbundet. Tar bort Kamenis och Albiols avstägningar? Wtf!

La liga är korrupt som fan. Och det har den varit LÄNGE nu, i flera år. Hela säsongen har man i Madrid förberett sig för det här med Villaraton. Ibland får jag bara lust att sluta kolla på spanska ligan.

Canales obefintliga "offside" på Bernabeu där han gjorde mål men felaktigt dömdes bort?

Van der Vaart's volleybollmål mot Sporting?

Den sjukt konstiga offsideblåsningen på Piatti nu sist?

Detta är bara några av alla sjukt konstiga händelser i la liga. Jag längtar till den dan då allt kommer ut, på samma sätt som man satte dit Juve i Italien kommer man att sätta dit Real Madrid tillslut, lita på mina ord!
Barcelona Sentuary
2010-04-17 15:56
''Om Eto'o gör mål mot oss så lär jag ställa mig upp och applådera av ren respekt'', måste vara det korkaste man kan göra att aplådera när man får ett mål mot sig från motståndarlaget, hur tänker du? Visst, han är legend men detta är semifinal vi pratar om..
Barcelona el Flaco
2010-04-17 15:56
BarcaFTW/

När det gäller böcker om FC Barcelona så rekommenderar jag "Barça - a peoples passion" av Jimmy Burns och "Morbo" av Phil Ball.

Barcadinho/

"Bara om hans mål betyder reducering till 1-4, men inte annars."

Hehe, självklart lär jag bara ha krafterna att applådera Eto'os mål så länge vi redan har en komfortabel ledning, men en hyllning innan matchen förtjänar han hursomhelst att få.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-17 15:48
United = rutin.
City = naivt.

el flaco - "Och ifall han gör mål mot oss lär jag ställa mig upp och applådera av ren respekt".

Bara om hans mål betyder reducering till 1-4, men inte annars.
Barcelona BarcaFTW
2010-04-17 15:48
Hej alla culés :D tänkte fråga er om Barcelonas historia både staden och fotbollslaget, vad kan vara intressant att läsa om dess historia om man ska resa dit? Tips kan skrivas här och i PM :-)

Idag vinner vi mot Espanyol och samtidigt som Marängerna förlorar mot Valencia och då säkrar vi ligasegern och kan koncentrera oss på matcherna mot Inter :)

Visca el barca
Annons: