/spanien/barcelona/forum/15454.aspx/spanien/barcelona/forum/15454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-16 17:05
Tänk på det Kim säger. Espanyol har gjort 26 mål, messi har gjort 27. De är svagare än nånsin och vi lär inte släppa in något mål.

De har släppt in 40 och vi 19.
De har gjort 26 mål och vi 80.

Med eller utan Kameni är våra spelare tillräckligt taggade inför ligaavslutningen för att kunna slå dom. Det är skönare att slå dom med Kameni, då kan Hierro o kompani lägga ner verksamheten i "fotbollsförbundet".
Silthrim
2010-04-16 17:01
Ämne: Om vi måste köpa någ....

¡Barça! - Crèma Catalana:

Vad tror du om David Villa då?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-16 17:00
Riktigt skumt asså, rött kort=avstängning fattar inte varför Kamenis röda ska vara ett undantag? Skämmiga är var dom är
Barcelona Rambla~
2010-04-16 16:58
Som sagt, jag var tämligen säker på att Kamenis röda kort skulle upphävas. Det snackas om Calciopoli titt som tätt men regelverket i Spanien är fan nästan värre. Genomruttet!

Självklart är det någon som dragit i några trådar just för att försvåra Barcas väg till ligaguldet. Varför kommer man på tanken att ens överklaga en så tydlig utvisning? Jag fattar inte hur man kan finna sig i det här. Varför ens ha domare på matcherna? Resultat, varningar och röd kort kan väl någon kommitté avgöra i efterhand istället.

Någon som minns Zlatans billiga utvisning?
Barcelonistas
2010-04-16 16:53
dubbel
Barcelonistas
2010-04-16 16:53
ok låter ju fett nice :)

respekt

2010-04-16 16:50
Det uttalandet gör väl att det svider lite mindre hos alla madridistas om Barca vinner finalen.

Men det är ändå bra sagt av Perez.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-16 16:49
Om vi måste köpa någon i sommar, så hade Silva varit perfekt som ersättare till Henry enligt mig. Men vill inte ha någon annan i sommar, förutom Fabregas då..
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-16 16:48
Ämne: kan någon översätta ....
Han säger att Real Madrid ska göra sitt bästa för att ni ska känna er hemma på Bernabéu. Ni ska känna er så bekväma som möjligt, helt enkelt.

Cruyff och Laporta tackade för vår sportslighet och vår fairplay-anda.
Barcelona Kim
2010-04-16 16:47
Barcelonistas

Enligt spanska tidningar så säger Pérez i korta drag, att han och resten av Real Madrid ska se till att Bernabéu känns som hemmaplan för Barça, om de skulle nå finalen. Han är stolt över att få arrangera finalen tillsammans med Madrid stad och att det kommer bli en fantastisk upplevelse att vara där.
Silthrim
2010-04-16 16:46
Jag vill ha och jag vet att jag ältar på om det men jag vill ha David Villa , han har som sagt enligt källor sagt att det bara är Barca som gäller vid ett klubb byte , så Villa , ja tack.
Barcelona Nesto
2010-04-16 16:39
Guardiola verkar ha fått upp ögonen för Clichy enligt Goal.com
Vad tycker ni om att köpa honom till sommaren?
Han var en av Arsenals bästa spelare när de mötte oss tycker ja.
Å andra sidan har vi en Abidal som visserligen börjar bli lite gammal men som fortfarande presterar bra. Maxwell har skött sig riktigt bra som backup.
Har vi förresten någon lovande vänsterback i akademin?
Clichys kontrakt sträcker sig till 2012 och han är född -85. Vad skulle han kosta tro?
Barcelonistas
2010-04-16 16:39
kan någon översätta ungefär va perez säger om barcelona skulle nå en cl final?
Barcelona Abbe.
2010-04-16 16:38
Ämne: Jag brukar aldrig kl....
Håller med, helt och hållet.

Villarato my ass!
Barcelonistas
2010-04-16 16:34
herregud de går ju inte ens o diskutera en vettig diskusion på puertan innan den där fernanda gaga king of madrid kommer me sina pajas åsikter.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-16 16:34
Jag har faktiskt ingen aning om varför det står att jag har tippat 0-0 inför derbyt?

Aja, det kanske förvinner så småningom.

---
Tarrak

Håller med.
2010-04-16 16:18
Tycker inte att Yaya var så himla bra förra matchen. Han hade en tacksam roll när motståndarna inte ens kunde komma över halva plan.

Dock tycker jag att han oftast sänkte tempot, tog FÖR många touch på bollen och stannade upp spelet.

Dock vände han på spelet riktigt bra och krossbollarna behöver Busquets bli bättre på. Yaya behöver ta snabbare beslut och vända upp med färre tillslag.

Hur som helst, underbart att ha båda dom spelarna i laget.
Barcelona Kim
2010-04-16 16:18
Håller med tarrak i vartenda ord! Jag brukar inte vilja klaga på domare, men detta fattade beslut är fullständigt horribelt, ett hån mot Racing och Munitis, men självfallet också mot den anda av sportslighet som det spanska fotbollsförbundet enträget har försökt bygga upp under de senaste åren.
Barcelona tarrak
2010-04-16 16:14
Jag brukar aldrig klaga på domare och förbund då det är ingen tvekan om att vi och Madrid är de klubbar som gynnas mest, men här är det uppenbarligen så att någon har dragit i några snören i syfte att försvåra Barcas väg till guldet. Att förbundet upphäver den mest solklara avstängning man kan tänka sig tyder på en allvarlig rättsröta och det här kommer att få mig att tvivla på spanska fotboll i stort. Chockerande!
Barcelona Koeman!!
2010-04-16 16:13
Yaya Touré (4 av 5)
"Snudd på 5:a för ivorianen som var helt lysande matchen igenom och dessutom blev målskytt. Minst lika bra som Busquets i passningsspelet, men framförallt känns Yaya mer stabil och spelar säkrare än spanjoren. Imponerande insats!"

Vet inte hur många gånger Yaya behöver bevisa att han ska spela från start?
2010-04-16 16:08
Det är skönt o slå dom med Kameni. En käftsmäll mot Espanyol och Madrid. Vi lär starta med vårt bästa lag och vinna matchen övertygande. Vi förlorar inga viktiga matcher just nu och den matchen är en av de viktiga matcherna.
Barcelona el Flaco
2010-04-16 16:04
Här är höjdpunkterna från matchen mellan Racing-Espanyol och Kamenis utvisning.
2010-04-16 16:03
el Flaco

Du skojar. Skulle vilja se svinen från AS skriva något om att vi har fördelen på domarna.

Skandal. Det är ju helt löjligt, är säker på att det sitter en massa culés och madridistas som kör sten sax påse om vem som får fördelen..
Barcelona DM1982
2010-04-16 16:02
Ämne: DM1982

Jag blir ....I och för sig rätt bra att han är med, vi kommer vinna över dem med eller utan Kameni. Visst, han är riktigt bra men vi fixar det här.

Tyvärr känns det som om förbundet är rätt så ruttet, det är inte bara lagen som Barca kämpar mot. Såg Real-matchen igår och linjedomaren vinkade för offside på en Almeria-spelare när han var minst fyra meter onside. Idag upphävs Kaminis avstängning. Känns inte som om man måste ha en foliehatt för att få vibbar av foulplay.

Kan på rak arm säga att jag är helt säker på att ingen Barcaspelare skulle få något upphävt, snarare tvärtom ett längre straff.

Nåväl, det här fixar vi i alla fall.
Barcelona el Flaco
2010-04-16 16:00
H.Alavi/

Kameni gick så pass hårt in i närkampen, när han blev utvisad, att Munitis skadade sitt knä och blir borta i sex veckor och missar därmed resten av säsongen. Men det skiter väl den spanska kommittén i.
Barcelona NoGo™
2010-04-16 16:00
Alltså man blir ju inte ens förvånad längre. När Barca lämnar in överklagan så är det blankt nej hela jävla tiden men så fort det handlar om andralag så är det inga problem liksom, skandal!

Nån som såg Kamenis röda kort förresten?
Delarocha
2010-04-16 15:59
Som Rambla förutspådde då så hände det med Kamenis röda kort. Helt galet.

H.Alavi

Jag får hoppas att Pep INTE försöker hålla honom kvar för bra har han då inte varit i år. Ser förvånansvärt ointresserad ut.
Barcelona ★Sami★
2010-04-16 15:58
Henry lämnar i sommar det är jag helt 100 på. Han drar väl till Usa.

Tack för allt Henry.

Ersättaren heter Silva.
2010-04-16 15:57
DM1982

Jag blir aldrig förvånad när det gäller den spanska tävlingskommittén. Har för mig att Kameni åkte på ett rött kort direkt? Det kanske var hårt dömt? Jag vet inte, såg inte matchen.

Kameni är som allra bäst när hans lag ställs mot Barcelona..
Barcelona el Flaco
2010-04-16 15:56
Skandal. Den spanska tävlingskommittén har upphävt Kameins röda kort som han fick i senaste ligamatchen mot Racing och han kommer därmed kunna spela mot oss i derbyt på lördag.

Villarato!
Annons: