/spanien/barcelona/forum/15449.aspx/spanien/barcelona/forum/15449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Derrobarca
2010-04-15 14:03
Messi måste lära sig o passa!
Ja han är världens bästa just nu men han får inte bli för egoistisk. Igår kunde han passat till en spelare till vänster om han, kommer inte ihåg vem det var men han var helt fri!
Barcelona Ellpee
2010-04-15 13:38
Ämne: Hehe, är det inte li....
Haha, nja, det är kanske mer så att man är orolig för om laget skall spela ut motståndarna eller inte.

Skämt åsido, gårdagens match var fotbollsporr på hög nivå, spelet mellan Messi och Dani Alves.
Jag sitter fortfarande och myser över Alves bicykleta i ribban.
J.Spears - Viva la Becks
2010-04-15 13:36
Ni borde veta att Fernando Torres vill spela för er.
Valfläsk kom igen säger jag; In med Fab också!
Deportivo Bebeto
2010-04-15 13:28
Hehe, är det inte lite tråkigt att hålla på ett så pass suveränt lag som Barca - jag menar att gå omkring och vara orolig för att inte vinna titel X och titel Y? När man håller på DEPPor så får man åtminstone ge utlopp åt sin masochistiska sida...
Barcelona A.Gaudi
2010-04-15 13:26
Hetfield

jag håller med dig helt och hållet om Bojan. Tycker han känns som en sämre variant av inzaghi. han är fortfarande väldigt ung så han har såklart möjligheter att utvecklas men jag tycker inte han bör göra det i barcelona utan snarare lånas ut till kanske en klubb runt 10-6 rankade i spanien.
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-15 13:25
Ämne: Barcelonito / Lucho ....
Jag måste säga att jag håller med. Jag såg aldrig Henry vara speciellt bra förra säsongen, förutom mot oss då. Jag tror att många spelare hade gjort det minst lika bra som Henry.
Barcelona Hetfield
2010-04-15 13:12
Barcelonito

Pedro är tvåfotad, så kan han skjuter lika bra med båda fötterna, likt Sneijder

Yaya är egentligen en tvåvägsspelare som gillar att delta i offensiven, det är starkt av honom att vara så bra som defensiv mittfältare (pivote)

Jag kommer nog få skit nu, men jag tycker inte att Bojan är en bra fotbollsspelare på det sättet att han kan göra fantastiska saker, han är exakt som Pippo, han är där när läget kommer men försvinner under hela matchen, eller som Nistelrooy

Ang. Pedro så har Spanien redan bra kantspelare : Iniesta, Silva, Cazorla, Navas så jag skulle inte räkna med Pedro
Barcelona Serious
2010-04-15 13:10
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Samma år som barca totaldominerade hela Europa ja. Han har inte varit bättre spelmässigt än var mot arsenal, tycker jag. Han springer alltid fel, passar fel, ja han gör inte ett rätt :/ Han hade en 2-3 månaders period när han var bra, men tappa den direkt efter en skada. Tog honom 1,5 år att nå den nivån. Har alltid tyckt att han var en träfot, trotts hans fina statistik.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-15 13:02
Serious

Förra säsongen gjorde han över 20 mål. Han var en viktig del av laget förra året.

Men efter Arsenal-matchen har han ju inte spelat fram till igår. Jag tror att det berodde på den bedrövliga insatsen han gjorde.

Älskar han Arsenal så mycket att han inte vill springa mot dom, varför lämnade han då? Han har vunnit CL med Barcelona och nu vill han leka lojal mot Arsenal.
Barcelona Serious
2010-04-15 12:58
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Ledsen att säga det men, Henry är inte bättre än vad han var mot Arsenal :( Han har varit så sen han kom till barca iprincip..
Barcelona el Flaco
2010-04-15 12:48
Angående matchen ikväll så säger hjärtat att Madrid kommer tappa poäng, men hjärnan säger att los blancos är för starka och vinner.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-15 12:38
Lite kort om matchen:

1. Vet inte om Pedro är höger eller vänsterfotad.
2. Yaya tar för många touch på bollen och sänker tempot.
3. Yaya ska kanske användas i annan roll än Pivote. Han vill ha bollen mer, han vill slå mer djupledspass, han vill sticka upp mer. Busquets gör det enkelt och snabbt.
4. Henrys usla och respektlösa (mot Barca) spel mot Arsenal kostade honom många matcher, han kommer bänkas mot Inter och ev. CL-final tack vare det.
5. Bojan, 5 på 5 matcher. Han är igång. Han gör det han är bra på, springer i straffområdet och försöker inte dribbla på kanten som han gjorde förr och misslyckades.
6. Messi hatar hemmamatcher mot mycket sämre lag.
7. Maxwell, Valdes och Pedro borde få chansen att visa sig i landslaget. Brasilien har Fenerbahces vänsterback men inte Barcas. Konstigt kan tyckas.
8. Vi vinner derbyt.
Barcelona RimuZ
2010-04-15 12:24
För att störa Barcelona behövs järnhård disciplin. Att störa Barcelona och att anfalla (när Barca spelar bra) är det nästan bara Real Madrid som klarar. De gör det för att Reals snabba spel och omställningar är ett bra motmedel mot Barcas uppbyggnads spel. Däremot så straffar det sig med mycket ytor som Barca kan utnyttja.

Andra exemplet är Chelsea men den dagen ett spanskt lag spelar sådär så tror jag spanska fotbolls förbundet kommer lägga sig i och säga "Det här är inte spanskt! Lägg ner!"

Tränaren måste besegra Barcelona. Går inte att leta på 1-2 spelare som ska göra det åt en (Ronaldo, Higuain)
Barcelona ★Sami★
2010-04-15 11:52
Lusnos

Vi får hoppas du har rätt:) Almeria är sjukt starka hemma.

När dom ska möta storlag så höjer dom sig extra.
Barcelona Lusnos
2010-04-15 11:49
Idag vinner Almeria över Real Madrid.

Almeria har grym målvakt i Diego Alves, 3-2 Almeria :D
Barcelona Mojito
2010-04-15 11:26
Gonzalo

För att störa Barca behövs en kollektiv press från motståndarna samt ett försvar som hela tiden rör sig i djupled för att minimera ytorna för oss att spela bollen på.

Ofta ser man dock att det är en eller två spelare som försöker sätta press, vilket är relativt enkelt att spela sig ur.

I och med att bollen ständigt är i rörelse i barcas anfallsspel blir det till slut jobbigt att komma in i press. Därför kan det se väldigt stillastående ut när motståndarna sedan övergår till att endast försöka stå i rätt position och stänga ytor.
Problemet är att de då hamnar på hälarna, och då hugger våra kvicka spelare direkt.

Summerat är det skitjobbigt att möta ett lag som har bollen 70 procent av tiden, man tappar liksom orken och motivationen.
Barcelona Serious
2010-04-15 11:16
Gonzalo Gerardo Higuaín

Man kanske inte orkar jaga boll konstant. Trött blir man när man tar i allt för att nå en boll som sedan petas vidare på ett tillslag. Efter ett tag tappar man orken!
Barcelona ★Sami★
2010-04-15 11:14
Lagen har stor respekt för Barca:)
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-04-15 11:10
Det är chockerande hur stillastående alla lag blir när de möter er. Alla spelare ställer upp sig och står och tittar när ni rullar runt bollen. Real Madrid är det enda laget som gör något, dock bara i första halvlek. Sen blir det samma sak som alla andra lag i världen. Inter, Arsenal, Valencia... sjukt är det. Lär mig hur så att jag kan bli fotbollstränare.
Atlético addeh
2010-04-15 10:52
Calderon For The President(Renunciar Perez!!) /

Du vet att du bara gör bort dig...
Atlético addeh
2010-04-15 10:50
Sjukt bra match igår! Låg i soffan å njöt :)
Enligt mig bästa matchen denna säsongen tillsammans med bortamötet med Arsenal.

Hoppas inte espanyol ställer till det för oss nu i helgen bara, Visca el Barca!
Barcelona Tjocken8
2010-04-15 10:50
Ämne: Sergio Busquets B....
E du ute och cyklar eller?
Barcelona Rambla~
2010-04-15 10:33
Ämne: Man märker hur despe....
Alla vet att Marca hittar på när det gäller David Silva. Det är en kampanj för att förenkla en övergång. Han är allt annat än madridista.
2010-04-15 10:33
Criff
Ja det skulle vara lagom skönt att ha den känslan.
Barcelona Criff
2010-04-15 10:26
Gonzalo Gerardo Higuaín,
Klart jag kan förstå det, men som Cule så värmer det om hjärtat när man ser att huvudstaden redan har gett upp :)
2010-04-15 10:16
Delarocha
Inget poängtapp i kväll. I så fall mot Valencia hemma eller Mallorca borta. Men som sagt tror jag på full pott, dock så tappar inte Barcelona mer än 3 poäng.
Delarocha
2010-04-15 10:04
Higuain

Tror varken Barca eller Real kommer ta full pott. Är relativt nervös inför matchen mot Espanyol som alltid ställer till problem, men känns som att er match ikväll är en nyckelmatch. Tappas det poäng redan nu, är det nog kört.
2010-04-15 09:55
Criff

Du kan väl förstå om att man redan pratar om nästa säsong, det är kört. Visst kanske RM tar full pott men ni kommer inte att tappa 4 poäng. Hade man inte pratat om nästa säsong redan så skulle man kunna jämföra med att AIKare fortfarande tror på guld.
elbraco
2010-04-15 09:40
Real Madrid släppte även Mata vid typ 21 års ålder vad jag vet... smart gjort!!
Barcelona Criff
2010-04-15 09:13
Man märker hur desperata Madrid är nu :P Marca meddelar idag att David Silva minsann varit Madridista sen han var 10 år, och har alltid viljat spela i Real Madrid.

Dem har 7 livsviktiga matcher kvar i ligan och det enda dem diskuterar är Pelles avsked och nya värvningar. Pinsamt!
Annons: