/spanien/barcelona/forum/15447.aspx/spanien/barcelona/forum/15447.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-17 14:50
Hetfield

Håller med, har alltid tyckt Canal+ sändningar alltid varit bäst, Viasat lite sämre men allt är bättre än tv4 sport.. Hoppas bara canal+ behåller samma experter nu när dom sänder la liga
Barcelona Hetfield
2010-04-17 14:43
Nu när man har Viasat och Canal plus så ser man vilken klasskillnad det är mellan de och tv4, jisses

Canal och Viasat skickar kommentatorer/experter till platser, medan Anna Brolin går hem till olika personer...

Det kommer att bli härligt att få se följa La Liga där, vi får hoppas att tv4 gänget får stanna kvar där de är
Barcelona haeger
2010-04-17 14:40
Jag hoppas Henry får starta idag och att Messi vilas från början. Låt han hoppa in och avgöra om det behövs.
Barcelona Barca4eva
2010-04-17 14:18
Meeeeessi!!!

haha exakt den jag skrev tidigare :P
Barcelona Hetfield
2010-04-17 14:15
Äsh, varför riskera en skada på Zlatan? Ge honom 90 minuter mot Inter istället, han kommer att behövas mot för varken Bojan eller Henry kommer att vara redo för Inter
Meeeeessi!!!
2010-04-17 14:13
trolig startelva ikväll´mot espanyol

valdes

alves pique minlto maxwell

toure
xavi keita

pedro messi bojan
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 14:12
Hur går det ikväll?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-17 14:12
Valdés, Pinto, Piqué, Milito, Puyol, Márquez, Alves, Mawell, Chygrynskiy, Touré, Keita, Xavi, Henry, Sergio Busquets, Jeffren, Pedro, Messi, Ibra y Bojan.

Då är det klart att Zlatan kan få speltid kväll mot Espanyol då han är uttagen till matchen.
Barcelona Barca4eva
2010-04-17 14:02
Shit va man gillar Manchester derbyt, vilken energi och publik herregud...

önskar vårt derby var densamma :P
Barcelona El Tiburon
2010-04-17 13:02
Hej, jag och några polare tänkte se antingen ngn av semifinalerna eller den potentielle finalen den 22e på någon pub i Köbenhavn men e inte riktigt säker var? HAr hört att Magrath's (länk)är en Barca pub. Är det en bra pub eller har ni några andra tips?
Tack på förhand
Barcelona Barca4eva
2010-04-17 12:56
Om Eto´o gör ett mål i 94:e minuten som tar Inter vidare i CL tror jag knappast han kan hålla sig XD

Men mycket skön kille han e :,)
Barcelona tarrak
2010-04-17 12:55
Inga nya överraskningar från förbundet idag? Fem poäng för seger mot Valencia? Dispens för att få spela med tretton spelare om man spelar i vitt? Mest spenderade pengar vinner ligan?

Och folk har mage att kalla spanska fotboll för förutsägbar...
Barcelona Boixos Nois 81
2010-04-17 12:55
Ämne: Ja han ska spela, de....

Det var exakt så jag tänkte! Men men han ska ändå inte kunna stoppa Barca. Vet ni vilka som kommer att miss för Valencia? då menar jag deras bästa spelare. Kommer VIlla att spela?

Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-17 12:50
Samuel Eto´o har på presskonferansen igår kväll sagt att om han nätar på Camp Nou så kommer han inte att fira. Däremot så kommer han nog göra det om han nätar på San Siro.

Han säger också att klubben i hans hjärta är FC Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2010-04-17 12:45
Varför så tyst grabbar :P?

Idag hoppas jag på denna startelva:

Valdes

Alves Pique Milito Maxwell

Toure
Xavi Keita

Pedro Bojan
Messi

Inhoppare:

Ibra: behöver lite speltid inför Inter matchen, byter med Bojan, sedan får Messi spela höger , Pedro vänster och Ibra centralt.

Bosqi: byter med Toure för lite mer defensivt spel vid slutet (om man leder)

Marquez: Byter med Pique som kan behöva lite vila inför Inter matchen där han kommer spela stor roll.

---------------

Målvakt: Word.

Backarna:

Alves är väldigt viktig med sin offensiv, tycker han o Pedro kan spela bra med varann så som de kämpar...vissa tycker nog att Alves borde vara en av de som vilar men nej, Alves vill spela hela tiden :D

Pique och Milito är, likt Puyol o Pique, också en bra mittbacks kombination...Pique har spelat bra på sistone, speciellt under EL clasico där han klarade av cristiano, och Militos goda form efter den långa skadan har chockat många, inklusive mig, så en plats istället för Puyol är helt ok.

Maxwell har gjort bra ifrån sig i Abidals frånvaro, så att se honom och Keita spela tillsammans skulle inte vara så pjåkigt. Maxwell är även han offensiv så tillsammans med Keita kan man ju skapa flera anfall.

Miffältet:

Keita är nog den som passar mest som Iniestas ersättare...han är offensiv och vågar mycket, kanske kan vi se ännu en Ibra+Keita match?:P

Xavi: Passningsguden behövs för att ge anfallarna boll då resten av mittfältarna är mer defensiva även om Xavi också hjälper till defensivt, ibland för mycket ;P. Han vet hur man hittar anfallarna , speciellt Messi, och det kommer verkligen behövas.

Toure är bra defensivt, trots sin lilla formsvacka, och är lika bra offensivt såsom han glider förbi motståndarnas mittfält. Orolig för hans lilla formsvacka är jag inte då jag tror att orsaken är speltiden han fått...mer speltid behövs.

Anfallarna:

Bojan kämpar mycket under matcherna och gör det han måste med den korta speltiden han får...har gjort bra ifrån sig på sistone så en startplats ikväll är inte helt fel.

Pedro: En riktig kämpe :) Han är smidig och har gjort många mål i år. Tillsammans med Alves kanske han kan leka lite med försvaret ?=)

Lionel Andres Messi: Har inte mycket att säga om honom, ge honom boll då o då så blir det show ;) Xavi+Messi blir intressant.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-17 12:42
Ja han ska spela, de upphävde avstängningen. Förmodligen för att underlätta Reals väg till guldet..
Real Madrid La madridista
2010-04-17 12:41
Boixos Nois 81

Han har fått sitt röda kort upphävt så ja han kommer att spela ikväll.

Hoppas det blir en spännande och jämn match idag!
Barcelona Boixos Nois 81
2010-04-17 12:35
Ska Kameni spela ikväll? Jag fick ju rött kort i förra matchen?
Atlético addeh
2010-04-17 12:13
VizzlA^^ /

Pep vilar nog inte Puyol ytterligare en match, Espanyol är en av säsongens svåraste matcher och vi behöver alltid vår kapten då.

Vilar han Piqué till förmån för Milito skulle jag dock inte bli så förvånad.
Barcelona Pep the King
2010-04-17 12:09
Verkar som han vill stanna i Juventus.
Barcelona ★Sami★
2010-04-17 11:52
Vinst idag grabbar!
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-04-17 11:35
Guardiola om ligaspurten
Barcelona VizzlA^^
2010-04-17 11:28
"There is no C in the Icelandic alphabet... so when the British asked for CASH, all they got was ASH"

rolig youtube kommentar..(ursäkta oftopic)

Jag vill se barca ställa upp med denna elva i Derbi de liga:
---------------V.V-------------
Alves---milito---piqué---maxwell
-------------Touré--------------
---------xavi-----Sergio--------
-------------messi-------------
----Pedro------------Ibra------

sergio och Touré kan kombinera/shifta positioner ena mer offensiv andra defensiv...alltså ett riktigt fysiskt mittfält..vilket jag tror behövs i denna match. valde att inte ta med keita i startelvan då jag tycker han har varit dålig enda sedan Afrikanska mästerskapen (skadan bidrog) keita ifrom hade startat matchen men han hoppar in i andra..så att han förhoppningsvis är i toppform mot inter..(där jag vill att han ska starta), valde att ta milito istället för puyol då jag vill att puyol ska vila till inter matchen. i övrigt en stark elva...

ponta p
2010-04-17 11:24
Hej och hå, hade för mig att matchen var på Söndag. Mitt fel :) skyller på att jag är morgontrött och har varit ledig sen i torsdags. tack!
Barcelona kallesiete
2010-04-17 11:20

ponta
Nej det spelas inte 20.00 på söndagar, och det är inte söndag idag.
ponta p
2010-04-17 11:15
Varför i hela friden står det att matchen börjar 20.00? Det spelas ju aldrig 20.00 på söndagar, utan 17, 19 och 21. Har jag fel, eller står det fel i Införrapporten? Hade varit grymt om den börjar 21 då jag har egen match kl 19..
Delarocha
2010-04-17 10:08
Barca-nist. Beror ju på om han menar hemma som något positivt eller hemma som på den gamla goda tiden för Barcelona på 50-talet:P
Barcelona barca kid
2010-04-17 08:20
Trippeln

Vi van över chelsea, då Mourinho var där 06. Vi van med 2-1 på stamfordbridge
Barcelona Barca-nist
2010-04-17 00:48
Florentino Pérez: It is an honour that the Santiago Bernabéu will be the capital of world football,If Barça reach the final then we will do everything that we can to make sure that they feel at home.

wow ..sportsligt gest :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-16 23:39
Barca kan endast förlora matchen om de underskattar Inter. Vi kommer gå för vinst redan på tisdag och Xavi och Messi måste visa vägen. Inter har gott om spelare för att pressa Xavi och Messi hårt. Har en känsla av att Zanetti börjar på mittfältet och Chivu på vänsterkanten.

Mourinho kommer starta med 3 anfallare för att inte låta Alves eller Abidal gå för högt upp, precis som han gjorde mot Chelsea. Där behöver vi Keita/Yayas rörelse. Ser gärna att både Yaya och Keita startar, 1. För att Inters mittfält är kraftfulla. 2. För att skydda Xavi.

Barcelona har på nästan 2 säsonger ännu inte förlorat mot något storlag, varken hemma eller borta. Då har vi mött United, Chelsea, Arsenal, Real, Bayern och Lyon. Inter lär inte vinna mot oss heller om vi är koncentrerade.
Annons: