/spanien/barcelona/forum/15446.aspx/spanien/barcelona/forum/15446.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-08-21 22:44
Alltså fattar folk inte att en tävlings match, är mycket mycket viktigare än tränings matcher klart som fan Ibra vill spela!!

Pluss det är en titel match dock mindre men ändå!

Jag är mer irriterad av inte följa principen. Ibra har gjort bra ifrån sig då ska han spela. Bojan spelar inte lika bra han borde inte få starta. De borde vara enkelt!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-21 22:43
Det som är mer anmärkningsvärt än att Zlatan inte fick spela var att varken Thiago eller JDS fick sitta på bänken ikväll.

Var det inte Vi som skulle satsa mer på talanger den här säsongen, Guardiola?

Nåja, de lär åtminstone få speltid mot Milan i Joan Gamper, hoppas jag.
Barcelona Rambla~
2010-08-21 22:42
Jag tycker också många gör en stor sak av att Ibra satt på bänken i kväll. Varför dra så stora växlar av det? Det betyder nog ingenting utan det är Pep som visar att det är han som bestämmer. Jag tror att Zlatan själv inte har några som helst problem med detta.

Det ni glömmer är att flera Vm-spelare måste få speltid för att komma igång. De har ju inte haft någon försäsong. Ligan drar faktiskt igång nästa helg.

Fast jag tror ju också att spekulationer snarare kommer att öka än att avta. Det är dock inget Pep bör eller ska bry sig om. Det enda han behöver säga till journalisterna är: No comments!
Atlético addeh
2010-08-21 22:42
Vampíro

"Herregud Ibra blir bänkad i en betydelselös match"

Detta är ingen träningsmatch för fem öre. Visst, det är en titel som inte väger lika högt som de tre stora, men en titel är alltid en titel som Mourinho brukar uttrycka det.
elbraco
2010-08-21 22:41
Varför ballar alla ut för att Ibra inte fick spela?
4-0 vinst, grymt spel men ändå måste någon klaga.
Det var knappast så att Ibra var fantastisk förra matchen. Ska ett mål gjort genom en tåpetning helt plötsligt innebära att han ska starta ordinarie i varenda jävla match den här säsongen?
Ibra saktar ner spelet men ger oss en grym bredd i truppen.
Visst kunde Pep bytt in Ibra men det är väl klart att han vill visa upp Villa och låta Adriano lira lite mot sitt gamla lag.
SJälv tycker jag Pep är smart som vågar bänka en dyr spelare. När Ibra visar att han är lika bra som Villa/Messi/Pedro så får han gärna starta...
Vampíro

Co-sign.

----

Synd att Villa inte fick göra mål i debuten. :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Rambla

That's not my point. Zlatan är inte en 19 åring med lön på ca. 1 miljon som har all tid i världen på sig. Det är korkat att ha en bänkad Zlatan som tjänar så enormt mycket och att hans marknadsvärde är så hög.

Visst, om klubben är bestämd på att behålla Z så är det ju givetvis så att man ska använda honom (därför han får betalt), men vi ska inte dunka varandra i ryggen och låtsas som att Zlatan är en viktig del. Går Z sönder så skulle vi inte precis förlora 10 matcher i rad.

Just my 2 cents.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
Förövrigt en skam att Ibra inte får spela! Jag tyckte om Pep i början, men seriöst, vad gör han? Han låter Valdes spela när Sevilla inte har något att komma med. Piqué? Han kunde ju läsa tidningen under matchen om han ville. Varför spelar han inte Zlatan, Adriano, Puyol (som anfallare) och ja, alla andra?
------
Vill bara vara en i gänget. God natt.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-21 22:40
...eller så vet Pep precis var han har Zlatan och väljer att ge andra speltid och chans att komma i form inför ligastarten.
Vi får väl se hur laget formeras i Joan Gamper Trophy i veckan, och def besked kommer oavsett 31 augusti.
Barcelona Barca4eva
Ovikig match hahaha =P

Nu har Xavi bara 26 matcher kvar =P
Barcelona Barca-nist
ElTriplete

hade den titeln vart såå viktig som alla påstår så hade Sevilla kämpat mer. visst är det kul och vinna det men det är inte top 5 ens!
Barcelona Vampíro
2010-08-21 22:39
Herregud Ibra blir bänkad i en betydelselös match och folk flippar ut som om laget är påväg ner till Segundan, vissa dagar är det lätt att skilja Barça-fansen från Zlatan-fansen.

Det kommer bli en lång säsong då reaktionerna lär vara likadana varje gång Zlatan blir bänkad.
ElBarto
2010-08-21 22:39
Jag hörde klart och tydligt i slutet publikens stöttande för Ibra med hans namn sjungandes. Dem flesta vill ha Zlatan kvar och han lär vara kvar. Denna matchen ville han förmodligen ha in Villa från start då han ej spelat någon riktigt match med Barca än. Jag tror Zlatan stannar, Blir riktigt förbannad annars..
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 22:38
Barca-nist

Oviktig match? Är en titel oviktig? Jepp...
2010-08-21 22:38
Åskådarna på Camp Nou vill iaf ha kvar Ibra, var det bara jag som hörde de sjunga "Zlatan Ibraaaahimovic!"?

Zlatan lär få en halvlek eller mer mot Milan, var så säkra.
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-08-21 22:37
BlueRed - I’m with Coco

För mig spelar det roll. Skönt för dig att du inte bryr dig om det, du slipper magsåret =P haha!

Ha det vackert du och alla andra cules, nu blir det att dra härifrån.

Bona nit!
Barcelona Barca-nist
vissa Barca fans är så bortskämda att de sörjer när de vinner!!!

jag såg bara smile på alla spelarnas läppar när de vann. de enda som gnäller är folk på Svenska fans.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Rambla~

Det är just det jag säger.. Lät riktigt roligt
Barcelona ElTriplete
2010-08-21 22:36
Lucho

Men vafan, visst, det är kul med ännu en titel. Men någonstans bland all den glädjen satt en dyster "Ibra" och var riktigt nissnöjd. Han spelade riktigt bra förra matchen och blev utbytt efter 50 minuter i den trots att Bojan var sämre.

Och nu blir han inte ens inbytt trots 3-0 ledning och show a lá Barca-stil som endast vi kan göra?
Barcelona Frodo
Jag börjar bli jävligt trött på alla Zlatanfanboys här inne. Vi vinner med 4-0 och spelar strålande men det räcker tydligen inte för vissa. Har man några hjärnceller borde man ju förstå att Pep ville presentera nyförvärven Villa och Adriano för hemmapubliken samt ge Iniesta speltid för att komma igång efter uppehållet. Det är tre byten som man inte behöver vara en raketforskare för att förstå.

Sen undrar jag vad det är för skitsnack om utfrysning med mera? Klubben betalar ca 20 miljoner euro per år till Ibra så han lever knappast i en misär.
Barcelona Rambla~
Hetfield

Jag måste fråga. Ska vi göra oss av med Ibra eftersom kvällens match är bevis på att allt funkar bra ändå? Dessutom, ska vi göra oss av med honom och ändå inte få in en ersättare? Hur resonerar du?

Själv anser jag att den bredd som finns i anfallet, antalet spelare och även olika spelartyper är perfekt nu. Ska vi tunna ut truppen ännu mer bara för att anfallet är den enda lagdel som det känns där det finns bra bredd?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
Puyi_5 (D.E.P. Puerta)

Like I said, spelar inte mig någon roll. Förr eller senare kommer ett annat lag att ta 6 titlar under ett år. Det (lilla) relevanta för mig är hur dem gör det.
elbraco
2010-08-21 22:35
Ämne: Måste säga att Pep f....
Skojar du? Villa spelade till vänster i landslaget när Torres var central och gjorde 5 mål. Det är allmänt känt att Villa kommer få lira till vänster i och med Henrys flytt.
Barcelona 1.70-ligan.
New kid on the block,

Du verkar mer vara Zlatanfan sedan barnsben. Pep har spelat med svensken i samtliga andra träningsmatcher, klart som f-n att Villa och de andra3 anfallarna går föra idag, då de behöver matchträning mer än svensken. Det är möjligt att Zlatan hade kommit in om läget hade varit annorlunda i slutet. Men nu hängde titeln på en skör tråd och då hade det varit tjänstefel av Pep att sätta in Zlatan istället för den mer defensivt lagda Adriano.
Barcelona Barca-nist
kom igen folk sluta "skämmas" som Cule. det är mer tragiskt att alla håller på få panik för att Zlatan bänkades i en oviktig match!
En match som inte ens Zlatan själv bryr sig.

Barcelona tarrak
2010-08-21 22:34
Ämne: Herregud. Dagens pet....
Väl rasat! Vissa saker gör man bara inte, som att bänka en professionell fotbollssspelare. Alla skall spela, hela tiden, samtidigt.
Barcelona Lucho
Barcelona har precis smulat sönder Sevilla och ändå sitter folk och gnäller över att Zlatan inte fick spela trots att han spelat alla matcher under försäsongen. Suck...
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Hetfield

Sluta nu, många spelare är inte NÖDVÄNDIGA för oss, men inte sitter jag här och säger att vi ska sälja dom för det.

Det var just det du gjorde när han spelade bra förra matchen vad snackar du om? Nu helt plötsligt är han inte nödvändig lol
Barcelona Nesto
2010-08-21 22:33
Visst vi kan sälja Ibra och skänka pengarna til välgörenhet, vilket vore något men utan honom så är de riktigt tunnt. Bojan och en något oprövad Jeffren räcker inte..

Mourinho spelar med 2 högerbackar i en semifinal och Pep spelar med ytterbackarna vid hörnflaggorna samt Pique som dansar lite vart han vill i en final :D ( CL är visserligen större men ändå ;P)
Barcelona Puyi_5 (D.E.P. Puerta)
2010-08-21 22:33
BlueRed - I’m with Coco

Det stämmer men hur tysta blir inte alla när de inte kan komma med något när Barca är de enda i världen att vinna 6 titlar under ett och samma år?

Det är fint att vara bland de fina i världen men det är finare att vara finast visst?
Annons: