/spanien/barcelona/forum/15441.aspx/spanien/barcelona/forum/15441.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-04-16 20:49
För er som vill kolla på Inter-Juventus

Synd att Viasat skiter i Serie A, man hade gärna sett Glenn Strömberg
Delarocha
2010-04-16 20:47
Känns lie som att Quaresma är Portugals svar på Vasquez. Han gjorde väl ett snyggt mål i CL o sen vart han bra på FM o alla ville ha honom.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-04-16 20:42
I länktipset kan ni se Kamenis röda kort.

Domaren ger honom rött kort för frilägesutvisning/målchansutvisning.

Hur fan kan förbunddet då upphäva det?
Barcelona ElTriplete
2010-04-16 20:34
Vänta, va?! Upphävde man Kamenis utvisning?!?!
Barcelona Kim
2010-04-16 20:32
Nej då, vi har nämnt både Rochemback & Riquelme. Den förstnämnde är faktiskt konstigt nog en liten favorit. :)
Barcelona Medgångsfan
2010-04-16 20:28
ni verkar ha glömt bort Fabio Rochemback och Riquelme köpen.. Barcas version utav Higuain & Gago.
Barcelona Criff
2010-04-16 20:22
Vad fan är detta? Först Kameni incidenten och nu Albiol?
Har vi fått ett enda gult kort upphävt under hela säsongen? Och dem har varit mer tveksamma än dem här jävla incidenterna.
Fy fan vad irriterad man blir. Hoppas Laporta ryter till.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-04-16 19:45
Ingen av spelarna har ju lyckats speciellt bra efter Barca heller. Simão har väl varit bra i Atlético och Quaresma är fortfarande ung men ändå så har ingen lyckats som många förväntade sig. Så det var nog inte bara Barcas fel i deras fall.

Det blir ofta en rejäl hype kring portugisiska spelare utan att dem sedan lever upp till förväntningarna.
Barcelona Barca Barca
2010-04-16 19:44
Kim// Har för mig att Cristiano var t o m back up spelaren till Quaresma. Han fick chansen i en träningsmatch mot Man u under sommaren som Quaresma blev såld (samma sommar som Dinho kom till oss) oss och gjorde lite vad han ville med man u. Det visade sig i långa loppet att Cristiano är faktis en mycket bättre spelare än Quaresma.

Men det med att Cristiano var back up spelaren till Quaresma är jag inte så säker på, det var ändå några år sen så...
Barcelona el Flaco
2010-04-16 19:40
Ämne: Ja Quaresma skulle j....
Både Simao och Quaresma köptes in med etiketten "den nye Figo". Både två misslyckades.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Kim

Quaresma är en grym spelare, det visade han i Porto. Men dessvärre så syns inte hans storhet i storlag som Inter och Chelsea. Kanske för att han inte får så mycket speltid?

Men han bärde Porto på sina axlar när han spelade där för ett x antal år sedan.

Han har snabbheten och tekniken, hans ytterskruvar är underbara de med. En "specialare" för honom. Har sett honom träffa ribban från 30m håll och rakt upp i krysset.

Hans karriär har bromsat riktigt hårt.

Jag tror att klubbar som Genoa, Valencia och Sevilla skulle passa honom. Då detta är 3 offensiva lag.
Barcelona Rambla~
Två avstängningar under samma dag där Barcelona och Real Madrid är inblandade. Jag har slutat tro på tillfälligheter vid det här laget.
Barcelona NoGo™
2010-04-16 19:38
Ja Quaresma skulle ju bli den "nya" F*go hehe, gick väl sådär med det =/
Barcelona Kim
2010-04-16 19:36
Kul kuriosa. Sporting Lisboa sålde sina två juveler samma sommar, två killar som fullständigt styrde spelet i den grönvita tröjan. Quaresma gick till Barcelona. Den andra pojkspolingen, Cristiano Ronaldo, gick till Manchester United. Det intressanta var att det faktiskt var Ricardo Q som ansågs vara den mest lovande av dessa båda.
Barcelona Rambla~
2010-04-16 19:30
Ämne: Rambla~

Och det t....
Det stämmer. Han nätade i 2-0 segern vid F*gos återkomst till Camp Nou.
Barcelona tarrak
2010-04-16 19:29
Ämne: Det här börjar bli l....
Madrid firar stora triumfer idag med andra ord. Kan man inte göra det på planen får man väl passa på att göra det mellan matcherna. Inte konstigt att de är chanslösa så fort de kommer ut i Europa.
2010-04-16 19:28
Rambla~

Och det tackar vi Rijkaard för, Deco stod för en underbar tid i Barcelona. (även om den sista delen var tråkig, fotbollsmässigt)

Har för mig att Simao nätade i el Clasico mot Madrid? Om minnet inte sviker mig nu så tror jag nog att jag har sett ett klipp när han rullar in bollen i öppet mål på Camp Nou.

----

Hur ska FCB ta sig ner till Milano? Ni förstår nog vad jag menar då det är just nu kaos i alla flygplatser runt om i Europa.
Barcelona el Flaco
2010-04-16 19:27
Ämne: Ämne: Vad hän....
Simao och Quaresma köptes båda två från Sporting Lisboa. Floppvärvningar bägge två.
Barcelona Rambla~
2010-04-16 19:26
Ämne: Vad hände egentligen....
Nej, inköpta.

Quaresma värvades under Rijkaards första säsong. En budgetvärvning för man hade inte råd med mer efter värvningen av Ronaldinho. Av det jag har förstått så ansåg Rijkaard att Quaresma hade en taskig inställning. Han byttes bort mot Deco till Porto efter en säsong.
Barcelona RimuZ
2010-04-16 19:24
Spelar han som han gjorde mot Almeria så kan vi nog tacka våran lyckliga stjärna till att han får spela mot Valencia ;)
2010-04-16 19:22
Vad hände egentligen med spelare som Quaresma och Simao?

De är väl inte fostrade i La Masia?
Barcelona Rambla~
2010-04-16 19:22
Nu har Albiols gula kort och avstängning blivit upphävd.

Orsak = Madrid behöver honom mot Valencia

Lägg ner alla avstängningar med en gång istället, de fyller ju för fan ingen funktion ändå.

Oj, el Flaco hann visst före.
Barcelona BlueRed
2010-04-16 19:21
H.Alavi

Tack för att du nämnde Rustu. Hans fru trodde väl att han var otrogen när laget hade match någon gång runt midnatt. Love it...
Barcelona el Flaco
2010-04-16 19:21
Det här börjar bli löjligt. Nu har även Albiol fått sitt gula kort upphävt som han fick mot Almería, vilket innebar avstängning, och därmed kommer han kunna spela mot Valencia denna helgen.

Villarato-kampanjen börjar ge utdelning...
2010-04-16 19:20
Rambla~

Oh ja, kommer ihåg att han lånades in till laget under januari fönstret, han gjorde ett suveränt jobb under Ronaldinhos första(?) år i klubben.

Vad jobbar han med nu? Såg honom spela i en välgörenhets match mellan Benfica och Zidanes lag för ett tag sedan.
Barcelona Kim
2010-04-16 19:20
Luís Enrique var fantastisk.

Bara för det så kommer ännu en smärtsam katastrof upp i mitt huvud: Dani.

Rüstü hade betongfötter, noll känsla.

Sen har vi ju också Luís García, som huserade runt på kanterna och faktiskt gjorde det riktigt skapligt.
Barcelona Rambla~
2010-04-16 19:18
Albertini = rutin och vunnit allt som gick att vinna på klubbnivå

Ni har glömt Edgar Davis. Han nästan ensam vände på en usel säsong och gjorde att laget slutade två i ligan efter Valencia. Vilket halvår han gjorde.
2010-04-16 19:17
Kim

Haha, Bonano är en spelare jag aldrig glömmer. Brorsan brukar alltid skämta om honom och Oleguer, även Reiziger och Christianval.

Vilka spelare, Overmars, Kluivert, Saviola och vi ska inte glömma Luis Enrique. Rustu var inget vidare..

----

För er som har Viasat Fotboll så är det match mellan Inter och Juventus på Giuseppe Meazza kl 20.45! :)
Barcelona el Flaco
2010-04-16 19:10
Ämne: Just ja, Coco också.....
Ja, Coco försvann till Inter efter bara en säsong.

Albertini? Hade för mig att han lånades in eftersom han kände Rijkaard från deras tid tillsammans i Milan. Men annars så håller jag med, förstod mig inte riktigt vad hela den grejen handlade om.
Barcelona Kim
2010-04-16 19:07
Just ja, Coco också. Italienare i Spanien brukar inte göra några större avtryck, så inte heller denna gång. Han gick till Inter efteråt, va? Albertini får vi ju inte glömma. HUR kom han in i bilden liksom?
Annons: