/spanien/barcelona/forum/15440.aspx/spanien/barcelona/forum/15440.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed
2010-04-23 18:47
Jag tror inte ens Pep hade lyckats få Balo att ändra sig, i alla fall inte de närmsta åren. Han hade nog fått nöta bänk och sedan lämnat.

Capello kanske hade lyckats få honom och bli en lagspelare samt lite lugnare. Men i slutändan så tror jag ändå att han kommer fatta själv att det han håller på med nu inte kommer att funka.
Barcelona Smogen
2010-04-23 18:47
Forbes räknade för en tid sedan ut vilka fotbollslag som är mest värdefulla. Barcelona kom på 4:e plats, Real på 2:a och United 1:a. Dom verkar dock inte ha räknat med skulder, misstänker att listan skulle ändras lite då.

Intressant också att topp 3 lagen minskat med 2% i värde sedan förra året medan Barcelona ökat med 4%.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-23 18:22
Ämne: Zlatan var exakt lik....
Nu när du säger det, så kommer man faktiskt på att Zlatan var precis likadan. Kanske inte lika stökig som Balotelli är men Zlatan var inte en rolig motståndare när han blev nertacklad.

Det var matchen mot Valencia i CL när man kände att Zlatan äntligen hade slutat bråka när han faktiskt försökte stoppa kaoset mellan Valencia och Inter spelarna.

Balotelli har tekniken, men tyvärr så saknar han psyket. En tränare som Pep skulle nog kunna få honom på ett bra spår. Mourinho själv har försökt, utan resultat hittils.

Balotelli i Barcelona? Nej tack. Inte för att han är en dålig spelare, utan för att vi har redan Bojan,Pedro och Jeffren. Plus så räknar jag med att ytterliggare en talang får chansen att visa upp sig i A-laget nästa säsong.
Barcelona Pep.G
2010-04-23 18:10
addeh

Han är en otroligt skicklig talang i grund och botten men det är hans attityd det är fel på. Samtidigt tror jag att Guardiola, Puyol etc etc kommer att "uppfostra" honom lite, han är fortfarande bara en talang trots att han ser ut som en 34 åring. Kul o testa !
Barcelona Hetfield
2010-04-23 18:09
Zlatan var exakt likadan när han var ung, lyssnade inte tränaren, var allmänt dryg/arrogant osv osv.

Problemet med Balotelli ligger i hans psyke, han känner att alla i världen är mot honom, han behöver gå till en klubb där han får börja om från 0 istället
Ktoor^,^
2010-04-23 18:07
Fan.... Abidal skadad igen

*Länk
Atlético Bic
2010-04-23 17:49
Jag ser att ni diskuterar Balotelli, länkar en riktigt välgjord video med honom som visar båda hans sidor, jag själv tror inte han kmr lämna Inter Moratti har gjort sådana misstag innan och kmr med största sannolikhet inte göra det igen.
Barcelona NoGo™
2010-04-23 17:31
Vi behöver nog inte oroa oss för någon underskattning på lördag inte.

Valdés: "The game against Xerez is also a final"

*Länk
Barcelona NoGo™
2010-04-23 17:25
Barcamartin//

Tror faktiskt vi skulle kunna ställa upp med Barça Atlètic och vinna rätt enkelt. De ligger ju sist för en anledning och de har inget att hämta på Nou Camp.

Men självklart ska man aldrig underskatta något lag och tror inte Barça gör det men Xerez är såpass dåliga så det spelar ingen roll.
Barcelona el Flaco - R.I.P. Guru
2010-04-23 17:16
Hela Balotelli-ryktet startades i början av april, då journalisten Carazo skrev i SPORT att en vicepresident hade sagt till honom att Laporta planerar att värva två spelare som ska komma innan den 30 juni.

Och även om nämnde vicepresident inte avslöjade namnen på spelarna, så försäkrade Carazo att en av dessa var Cesc Fabregas och den andre skulle antingen bli Balotelli eller David Villa.

Men som sagt, tro inte på allt som Carazo skriver. Han brukar komma med sådana här nyheter om att Barcelona ska värva den och den spelaren mest för att skapa hype. Ta hans ord med en stor nypa salt.

Och slutligen så vill jag inte se Balotelli i Barcelona.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-23 17:06
Håller med alla här. Milto har verkligen spelat bra efter jul, mycket bättre än vad någon hade kunnat tänka sig. Jag kan erkänna att jag i höstas inte skulle haft någonting i mot om han lämnade. Men nu, nej. Han har bara spelat för bra!

Vill även tillägga att det var en fantstisk krönika. Verkligen mycket bra.
Atlético addeh
2010-04-23 17:02
Lusnos /

Haha, ja det vore ett betydligt bättre alternativ. Fast vill helst inte se honom i Barcelona över huvudtaget.
Atlético addeh
2010-04-23 16:52
Barca4eva /

Inte för att jag följt Ballotelli nånting men allt jag hört och sett är nästan bara negativt. Exakt en sådan spelare som inte passar in på Camp Nou helt enkelt.
Barcelona Barca4eva
2010-04-23 16:48
addeh

Håller med..om han håller på sådär i Inter..why even bother?

Sen har Milito varit alldeles för bra på sistone XD
Barcelona Lusnos
2010-04-23 16:48
addeh //

Precis min tanke, Skulle kunna överväga Marquez + 200 miljoner men Milito, nej tack!
Atlético addeh
2010-04-23 16:46
Lusnos /

Yes detta diskuterades igår. Jag hoppas verkligen inte vi köper Ballotelli och att ger bort Milito. Varför ska vi köpa en barnunge som inte tillför laget någonting och kasta bort vårat tredje alternativ som enligt mig växt under våren.
Barcelona Barcamartin
2010-04-23 16:45
Barcadinho

Tyvärr så är Mourinho en av världens absolut skickligaste tränare, tycka vad man vill om honom, men som du säger så är han jäkligt duktig. Tränarkampen i returen kommer bli helt avgörande.
Atlético addeh
2010-04-23 16:44
el Flaco - R.I.P. Guru /

Usch vad tråkigt, hade ju hoppats på att få se honom mot Xerez men då var ju den chansen sumpad.
Barcelona Lusnos
2010-04-23 16:43
Vet att detta förmodligen har sagts här redan men borta från datorn 2 dagar har man varit och däremed ligger man lite efter, läste precis på Aftonbladet att Barca kan ev köpa Balotelli för 200 miljoner + Milito, vad tycker mina herrar om det? (ev damer om vi har någon kvar)
Barcelona Barcamartin
2010-04-23 16:42
NoGo

Att se matchen mot Xerez som ett träningspass är det absolut värsta misstag vi kan göra. Ett poängtapp mot Xerez skulle bli väldigt fel i ligaspurten... Tänk på att Xerez inte är samma lag som i höstas, dom är i en grym form, och på uppgång. Självklart ska det vara tre poäng där om vi ska ha ett bra utgångsläge framöver.. Men som sagt, underskatta inget lag i spanska ligan!

Visca el Barca!
Barcelona Barcadinho.
2010-04-23 16:40
Vi får inte underskatta Mourinho inför returen.
Den här manen har tränat och jobbat i Portugal, Spanien, England och Italien.
Han är väldigt mångsidig i sina tankar och erfarenheter.
Han kan båda den fysiska spelet från PL, den tekniska från Spanien/Portugal och det organiserade spelet från Italien.
Han har jobbat som andra tränare med holländaren Van Gaal och britten Bobby Robson.

Väldigt kompetent och mångsidig.

Pep bör göra läxorna ordentligt. Han har ett hårt skal att nöta och möta.
Barcelona Fc Barcelona i hjärtat!
2010-04-23 16:34
el Flaco - R.I.P. Guru

Det är klart det berör.
2010-04-23 16:28
Detta kanske inte berör i första hand A-laget, men tänkte ändå bara meddela att Jonathan Dos Santos har drabbats av en skada i lårmuskeln. Han blir borta ur spel i ca tre veckor.

Men trots det kan han kanske han hinna tillbaks i tid för att spela play-off matcherna med Barça Atlétic och därmed få lite spelminuter i benen i hopp om att bli uttagen till Mexikos VM-trupp.
Atlético addeh
2010-04-23 16:21
LEO KUUNG /

Ja det vore inte fel. =)
Barcelona LEO KUUNG
2010-04-23 16:02
Hoppas på Repris.
Barcelona Criff
2010-04-23 15:32
Kul det hade varit om Pep hade överraskat och startat med Pique som mittfältare och utnyttjat det Pique åstadkom sista 15 minuterna mot Inter :)
Men att han självklart ska passa istället för att försöka avsluta själv :P
Barcelona Rambla~
2010-04-23 14:32
Jobbigt det här med Abidal. Han har haft svårigheter att hålla sig frisk den här säsongen. Hela tiden har han muskelproblem.
2010-04-23 14:16
Hetfield/

"Det visar ju bara hur korkat det hela är, det är bara förlorarna som gnäller."

Yepp, så sant så. Förlorarna gnäller medan vinnarna firar. Inget nytt där direkt och framförallt inte när det gäller spanska ligan.
Barcelona Hetfield
2010-04-23 14:07
Det visar ju bara hur korkat det hela är, det är bara förlorarna som gnäller. Om Valencia hade vunnit ligan så hade väl antagligen Barcelona och Real gnällt på att Valencia får fördelar

Det är inte över förrän det är över, i dagsläget handlar det om vilja (vilket saknades mot Inter). Jag vill inte se samma lag som körde mot Inter, jag vill se Barcelona som krossade Inter.
Barcelona NoGo™
2010-04-23 14:05
Ämne: Abidal var den enda ....Känns onödigt att chansa med Abidal mot Xerex, bättra att han vilas tills Inter matchen. Matchen mot Xerex är väl ändå som ett träningspass lol. Leo och Xavi borde också vilas tycker jag.
Annons: