/spanien/barcelona/forum/15434.aspx/spanien/barcelona/forum/15434.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid La madridista
2010-04-17 12:41
Boixos Nois 81

Han har fått sitt röda kort upphävt så ja han kommer att spela ikväll.

Hoppas det blir en spännande och jämn match idag!
Barcelona Boixos Nois 81
2010-04-17 12:35
Ska Kameni spela ikväll? Jag fick ju rött kort i förra matchen?
Atlético addeh
2010-04-17 12:13
VizzlA^^ /

Pep vilar nog inte Puyol ytterligare en match, Espanyol är en av säsongens svåraste matcher och vi behöver alltid vår kapten då.

Vilar han Piqué till förmån för Milito skulle jag dock inte bli så förvånad.
Barcelona Pep the King
2010-04-17 12:09
Verkar som han vill stanna i Juventus.
Barcelona ★Sami★
2010-04-17 11:52
Vinst idag grabbar!
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-04-17 11:35
Guardiola om ligaspurten
Barcelona VizzlA^^
2010-04-17 11:28
"There is no C in the Icelandic alphabet... so when the British asked for CASH, all they got was ASH"

rolig youtube kommentar..(ursäkta oftopic)

Jag vill se barca ställa upp med denna elva i Derbi de liga:
---------------V.V-------------
Alves---milito---piqué---maxwell
-------------Touré--------------
---------xavi-----Sergio--------
-------------messi-------------
----Pedro------------Ibra------

sergio och Touré kan kombinera/shifta positioner ena mer offensiv andra defensiv...alltså ett riktigt fysiskt mittfält..vilket jag tror behövs i denna match. valde att inte ta med keita i startelvan då jag tycker han har varit dålig enda sedan Afrikanska mästerskapen (skadan bidrog) keita ifrom hade startat matchen men han hoppar in i andra..så att han förhoppningsvis är i toppform mot inter..(där jag vill att han ska starta), valde att ta milito istället för puyol då jag vill att puyol ska vila till inter matchen. i övrigt en stark elva...

ponta p
2010-04-17 11:24
Hej och hå, hade för mig att matchen var på Söndag. Mitt fel :) skyller på att jag är morgontrött och har varit ledig sen i torsdags. tack!
Barcelona kallesiete
2010-04-17 11:20

ponta
Nej det spelas inte 20.00 på söndagar, och det är inte söndag idag.
ponta p
2010-04-17 11:15
Varför i hela friden står det att matchen börjar 20.00? Det spelas ju aldrig 20.00 på söndagar, utan 17, 19 och 21. Har jag fel, eller står det fel i Införrapporten? Hade varit grymt om den börjar 21 då jag har egen match kl 19..
Delarocha
2010-04-17 10:08
Barca-nist. Beror ju på om han menar hemma som något positivt eller hemma som på den gamla goda tiden för Barcelona på 50-talet:P
Barcelona barca kid
2010-04-17 08:20
Trippeln

Vi van över chelsea, då Mourinho var där 06. Vi van med 2-1 på stamfordbridge
Barcelona Barca-nist
2010-04-17 00:48
Florentino Pérez: It is an honour that the Santiago Bernabéu will be the capital of world football,If Barça reach the final then we will do everything that we can to make sure that they feel at home.

wow ..sportsligt gest :)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-04-16 23:39
Barca kan endast förlora matchen om de underskattar Inter. Vi kommer gå för vinst redan på tisdag och Xavi och Messi måste visa vägen. Inter har gott om spelare för att pressa Xavi och Messi hårt. Har en känsla av att Zanetti börjar på mittfältet och Chivu på vänsterkanten.

Mourinho kommer starta med 3 anfallare för att inte låta Alves eller Abidal gå för högt upp, precis som han gjorde mot Chelsea. Där behöver vi Keita/Yayas rörelse. Ser gärna att både Yaya och Keita startar, 1. För att Inters mittfält är kraftfulla. 2. För att skydda Xavi.

Barcelona har på nästan 2 säsonger ännu inte förlorat mot något storlag, varken hemma eller borta. Då har vi mött United, Chelsea, Arsenal, Real, Bayern och Lyon. Inter lär inte vinna mot oss heller om vi är koncentrerade.
Atlético Bic
2010-04-16 23:24
Jag ser att ni diskuterar Inter och Mourinhos svit, den gäller bara i ligan och då räknar man med alla hans 3 lag.

Porto, Chelsea och nu Inter.

Men denna säsongen har vi inte förlorat en enda match på hemmaplan vare sig i CL eller ligan.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-16 23:18
Ja, det gäller bara för ligaspel med Porto, Chelsea och Inter.

adios
elbraco
2010-04-16 23:12
Ämne: Inter ska åka på dän....
Rekordet gäller väl bara för ligaspel eller ngt liknande,? Har för mig att det finns något undantag...
Barcelonistas
2010-04-16 23:11
gratulerar inter till deras vinst mot juve. dom är ett riktigt bra lag och förtjänar att vinna italienska ligan.

maicon herregud vilket mål, han dansa sig förbi juves försvar lol.
Barcelona Rambla~
2010-04-16 23:06
Bilder från dagens träning.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-16 23:01
Hoppas Zlatan spelar imorgon. Henry får gärna vara kvar på bänken med tanke på hur dåligt han spelat i år. Pedro, Ibra och Messi/Bojan startar i anfallet. Pep kan välja att vila Messi då han har spelat mycket, men samtidigt är det derby.

På mitten tycker jag Touré kan få chansen igen. Såg inte matchen senast men av vad jag har läst här så var han mycket bra. Det kan mycket väl bli så att både han och Sergio startar. Men jag tror på Keita.

Backlinjen ser ut så här:
Alves-Pique-Puyol-Maxwell

Inga konstigheter där. Möjligen att Abidal kan spela men jag tippar på den här uppställningen. För övrigt måste jag hylla Maxwell som har gjort det riktigt bra de här två månaderna. Högt över förväntningarna.
Barcelona Trippeln
2010-04-16 22:59
Inter ska åka på däng och Mourinhos svit att aldrig förlora på hemmaplan ska brytas!
Barcelona Messidinho_10
2010-04-16 22:58
Shiit 95 inloggade just nu hård tryck på Les Rambles ;)
Barcelona Barcadinho.
2010-04-16 22:56
Inter spelade bättre och tom bättre innan det röda kortet och de förtjänar vinsten idag.
Men de spelar mer på kraft än fin finess, känns det som. Det passar kanske bättre mot lag som Juve eller Chelsea.
vi får väl se till veckan.
Jag tror inte att de kommer att föra matchen och deras kontringar är inte hysteriskt snabba.

Mourinho är som en galen. Han bör söka vård.
Lite meditation på en riviera nånstans kommer gynna honom.

Edit: hehe, fick höra av sonen att jag är lika galen när det gäller fotboll. Ska jag ta det som en komplimang eller inte. Jag ska fundera på det.
Barcelona Vampíro
2010-04-16 22:53
Häftigt man kan zooma in på i stort sett hela arenan under el Clásico. Lite Google earth inspirerat.
Barcelona NoGo™
2010-04-16 22:52
En tydlig sak som jag märkte var hur brutala Inter var/är i straffområdet, det är ju rena rama UFC där inne. Var samma visa mot Chelsea där de skulle åkt på två solklara straffar emot sig.
Barcelona Trippeln
2010-04-16 22:49
Jag undrar en sak grabbat,om Barca vinner på tisdag är då Mourinhos fantastiska svit bruten eller gäller det bara ligan?
Barcelona Rambla~
2010-04-16 22:46
Jag hoppas Roma tar hem lo scuddeto för Inter förtjänar verkligen inte den och speciellt inte fåntratten på bänken.

Chellini fick avsluta matchen är ju ett mirakel i sig bara det. Är han ett ärkesvin när han sätter den sidan till eller vad?
Barcelona NoGo™
2010-04-16 22:46
Väldigt snyggt mål av Maicon och gillade hans "jag stannar här" till fansen. Sen så tycker jag inte att Inter imponerade så värst mycket men de kommer säkert höja sig mot oss sen.
Silthrim
2010-04-16 22:45
Ämne: Vad tror ni om Ibra?....
Det tror jag nog, Pep vill nog ge honom så mycket tid det bara går för att Zlatan ska erhålla matchvanan så fort som möjligt inför Champions League matchen nästa vecka.
Barcelona ElTriplete
2010-04-16 22:44
Grattis till Inter och alla Interistas! Derby d'Italia-segern var välförtjänad och vi har en del att oroa oss över, utan tvekan. Vissa här inne underskattar Inter men allt kan hända när det är en Champions League-semifinal...
Annons: