/spanien/barcelona/forum/15433.aspx/spanien/barcelona/forum/15433.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-05-13 09:59
Yaya24, Är du verkligen så trög att du skriver att Toure inte dräller med bollen i samma mening som du säger att Yaya driver med bollen?

Och visst fan är Toure ojämn, han var rent ut sagt kass i början av säsongen. Och Busquets petade honom.
Inte mer än rätt. Sen kom Toures klient och började gnälla mitt upp i allt vilket antagligen gjorde att han fick nöta bänk ännu mer.

så är det någon som ska börja titta på BARCELONA matcher, och inte YAYA matcher så är det väl du.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-05-13 09:41
Oj, såg nu att jag startat en Yaya vs Busi diskussion som har hållt på hela natten. Den diskussionen är så uttjatad. Det är jobbigt när alla Yayaälskare ska försvara honom och inte bara inse att Sergio i år har överglänst honom. Sergio har gjort en strålande säsong. Men det finns väldigt många Busquetshatare/Yayaälskare här inne.

Med det sagt så tycker jag ändå Toures speltid är lite orättvis. Han har faktiskt inte varit så dålig den här säsongen. Men nu tror jag det är kört för honom. Sergio kommer stanna på den positionen i många år och kommer det ett bud är det likabra att han sticker.
Barcelona Yaya24
2010-05-13 08:35
Ämne: Toure är en bättre s....
Ta och börja kolla på Barcas matcher istället. Den enda av Toure och busquets som dräller mycket med bollen är Busquets. Den touch och driv som YAYA har kommer Busquets aldrig att få.
Barcelona Yaya24
2010-05-13 08:33
Toure är inte ojämn, om någon är ojämn så är de Busquets.
Barcelona Gabriel
2010-05-13 03:56
Hetfield

Jag diggar Busquets. Alves filmar också en hel del. Gillar du inte han heller?
Barcelona Gabriel
2010-05-13 03:53
David - barca

Vad grundar du det på? Yaya har ju knappt fått spela denna säsongen, förens just på slutet då du själv tycker att han spelat bra. Däremot tycker jag själv, precis som du, att Yayas högsta nivå är riktigt hög. Dessvärre tycker jag också att han är väldigt ojämn som spelare, och ojämna spelare är något jag ogillar. Med detta sagt vill jag ändå inte att Yaya försvinner då jag anser att han har potential till att växa ut till att bli den absolut bästa på hans position, bara han får lite mer speltid och förtroende. Dessutom kan han spela som vikarierande mittback ifall det behövs, sådana spelare är enorma.
Barcelona David - barca
2010-05-13 02:34
Enligt mig så har möjligtvis Toure överlag en högre högsta nivå än busquets(För tillfället, menar överlagm inte den aktuella formtoppen), problemet är ju att han inte varit i närheten av den den här säsongen enligt mig, inte nu förräns på slutet som han spelat bra tycker jag.

Sen tycker jag vissa överdriver detta sjukt mycket, säg att ni tycker att Toure är en bättre spelare och eran favorit men att få det att låta som att Busquets är i stort sett helt värdelöst är ju patetiskt.
Andre_D
2010-05-13 02:12
Ämne: Om vi säljer toure, ....
Det finns Jonathan dos Santos och Thiago, men de är inga pivotéer.
Delarocha
2010-05-13 01:46
Dani Alves = The King

Okej. Jag är helt övertygad om att om vi hade spelat med Yaya Toure hade vi förlorat med 5-0. Det går inte att bevisa och finns inget som direkt säger att det skulle ske men då det inte skedde så går det inte att ifrågasätta att det hade kunnat hända.

Nu åkte ur CL och att skylla på Busquets i en sådan match känns för mig rent ut sagt som en otroligt billig lösning men visst.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-13 01:45
Vem här säger att Busquets är bättre än Yaya, spöstraff på den personen:)

Jag förstår att det är frustrerande för Yaya att sitta på bänken när han ger allt och övertygar, när en annan spelare som kanske inte gör bort sig helt men gör inte lika bra jobb som Yaya. Synd att han spelar i en klubb där man försöker fylla en egna produkter kvot.
Barcelona Larsson1333
2010-05-13 01:45
Om vi säljer toure, ska en ny köpas in för att sätta busqets på bänken eller ska en yngling flyttas upp? har vi några yngre på den positionen?
Barcelona Hetfield
2010-05-13 01:33
Toure är en bättre spelare, men man måste tänka på andra saker. Yaya gillar att behålla bollen, han dräller gärna med bollen och det leder i sin tur till att spelet stannar upp

Busquets släpper bollen så fort han vinner den, han gör sällan några konstverk, men han gör det han ska göra

Slutsatsen blir att Busquets är bättre för Barcelona i dagsläget, sen om han är bättre eller sämre än Yaya får ni bestämma. För övrigt så orkar jag inte med Busquets som person, det är helt vidrigt att se honom filma
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-13 01:28
Delarocha

Och när påstod jag att du hade påstått att Oleguer skulle peta Alves?

som jag skrev i mitt inlägg det var mitt exempel, och jag vet att det inte hjälper att gnälla här, men jag har ju inte guardiolas nummer
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-13 01:25
Delarocha //

Så du tycker Busi är bättre än Yaya, är du seriös nu??
Med så lite fötroende Yaya har fått så kan han prestera och de är mäktigt. Tror inte Busi hade gjort lika bra ifrån sig om han hade blivit bänkad iförmån för någon yngling.

Jag tror på fullaste allvar att vi hade vunnit mot Inter om vi hade haft Yaya istället för Busi.

För Yaya kan lyfta laget när de är som sämst. Kolla bara första halvlek mot bilbao hur dåliga barca var. De såna tillfällen Yaya ger tyngd i laget Busi är bra men inte lika bra som Yaya.

Tyvär så gör Pep ett misstag och de är nog fler än vi här som tycker det..
Delarocha
2010-05-13 01:23
Jag har inte påstått att Oleguer skulle petat Alves så påstå gärna inte det. Ja det är väl härligt att Pep tycker detsamma som mig. Hoppas Yaya säljs så alla som gnäller så mycket får gråta lite till. Orkar inte med allt tjafs om detta, Pep har uppenbarligen valt att satsa på Busquets och då är det liksom inte så lönt att skriva på ett forum med caps lock och utropstecken att Yaya är bättre.

Sen tycker jag personligen att Yaya varit sämre i år när han spelat än tidigare säsonger och Busquets har klivit framåt.

2010-05-13 01:16
Delarocha

Hela Alves vs Oleguer grejen var att någon ansåg (som du) att jag spottade på Oleguer (vilket jag inte gjorde)bara för jag ansåg att det är okej att bara man är från La Masia får en free pass till start elvan,
då gjorde jag ett exempel att busquets vs Yaya situationen med OM Oleguer var kvar att man skulle peta Alves bara för man "litar" mer på egna produkter

Att busquets är bättre än Yaya anser nog bara La Masia kåta människor( som guardiola verkar vara)
Delarocha
2010-05-13 01:07
Dani Alves = the king

Om nästa tränare INTE har med Busquets i sina planer bör han inte sitta kvar länge. Jag personligen tycker Busquets är bättre än Yaya, dessutom utvecklas Busquets hela tiden. Jag har mer förtroende för Busquets än Yaya som jag tycker jag gör minst mycket billiga misstag och dumma saker.

FC Barcelona en Mi Corazón

Varför är det där värt att diskutera? Oleguer och Alves var aldrig i klubben samtidigt så vari ligger idén att diskutera det hela? Vi vann både CL och ligan med Oleguer så något gjorde han ju uppenbarligen rätt även om det verkar vara lugnt att kritisera och hata de spelare som alla andra här inne snackar skit om.

Barcelona tikitaka
2010-05-13 01:07
Det är något med busi vi inte ser, han är trots allt uttagen i spaniens sjärnfulla mittfält..
Barcelona Karlssoooon
2010-05-13 01:06
Har herr Presas i min startevla tio gånger av tio före en herre som Zambrotta t ex.
2010-05-13 01:05
Ingen säger att Oleguer är dålig men bättre än Alves? Absolut inte
Barcelona Karlssoooon
2010-05-13 01:04
Det är ett jävla Real Madrid fenomen att notoriskt klaga på Oleguer.. Har man följt sitt Barcelona i fler än några säsonger så vet man hur bra Oleguer var och att han faktiskt var på vippen till landslagsspel. klart UNDERSKATTAD spelare
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-13 01:01
Criff // De beror på hur länge pep är kvar
2010-05-13 00:57
westinho

Så du menar att bara för att man är från La Masia så ska man få en free pass till start elvan? så om Oleguer var kvar han skulle peta Alves bara för han är en egen produkt?
Barcelona Koeman!!
2010-05-13 00:53
Det är det jag är rädd för :(
Barcelona Criff
2010-05-13 00:49
USch denna Toure Vs Busquets diskussionen är så uttjatad så det inte är sant.

Ni kan lika bra vänja er vid Busquets, han kommer vara på samma plats i 10 år till minst. Deal with it.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-13 00:46
Ämne: Skulle någon kunna f....
Väldigt grovt kan man säga att 150 milj kommer från tv-rättigheter, 100 milj från biljetter och 100 till från andra källor (Nike, andra sponsorer och reklam, försäljningar av olika slag, från Uefa, medlemsavgift osv).
Men det finns också utgifter!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Verkar som om alla Reals rivaler vinner titlar i år. :)
Barcelona Koeman!!
Ämne: Ni verkar inte först....Lugn nu. Kanonjobb är överdrift. Toure är en bättre spelare, både defensivt och offensivt.
Barcelona westinho
2010-05-13 00:44
Ni verkar inte förstå att Pep vill ha egna produkter eftersom han litar mer på dom. Pep vill ha en pivote som spelar som Busquets, inte som Yaya. Om något år har Busquets utvecklats ännu mer, och kommer då vara en av de bästa i världen.

Sluta fucking hata på Busquets, han gör ett kanonjobb när han spelar.
Barcelona C.Andrés
2010-05-13 00:42
Vad fan är grejen med Toure,han är den klart bäste pivoten och hur behandlar man honom? Som skit. Pissig attityd detta.
Annons: