/spanien/barcelona/forum/15432.aspx/spanien/barcelona/forum/15432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:30
tarrak

Tro vad du vill, i mina ögon är du en skitsupporter som inte har hjärta för klubben (har man hjärta reagerar man med känsla)

Ja vi sätter punkt där.
Barcelona Mojito
2010-04-17 22:29
Angående kritiken av Pep tyckte jag att laget fick bättre fart när han själv drog ändan ur avbytarbänken och skänkte lite av sitt engagemang till spelarna.
Det hade man väl kunnat kräva av honom även innan den 70:e minuten?

I införrapporten kunde man läsa att Pep inte skulle ge iväg något gratis och undvika alla snedsteg. Gick väl sådär.

Dagens match, prestationsmässigt, var i mitt tycke ett snedsteg, och vi gav iväg initiativet till Espanol omgående.

Samtidigt måste man vara ödmjuk inför det faktum att även Pep är människa, samt inse att det kommer en mycekt viktig match i veckan som kanske, omedvetet, sitter i spelarnas skalle.

De enda som får godkänt idag är Piqué och Valdés, resten kan betydligt bättre. Och de flesta får chansen att revanschera sig redan om några dagar.
Barcelona Dani Alves=The King
Hoppas espanyol åker ur Ligan allvarligt de spela så jävla fuuuult ber till gud att de åker ut nästa säsong.

Kan de åka ut i år?
Delarocha
MerÄnEnKlubb

Du har alltså ingenting att säga om vad du tycker Pep borde gjort istället? Du vill alltså bara gnälla lite för gnällandets skull?

Känns som att dina krav på Pep är lite väl höga. Men det brukar väl vara så, när laget vinner är laget bra. När laget förlorar är tränarn usel.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:28
Delarocha

Du förtjänar svar på dina frågor när du kan underbygga uttalanden som att jag riktar min...

"...frustration på Pep och hans ödesdigra misstag att inte klyva atomerna och skapa fred på jorden."
Barcelona Vampíro
2010-04-17 22:28
Ämne: Vampíro //

Henry ....
Jag håller med om att han var dålig men det var ju även Xavi, Messi osv. Förstår inte varför bara Henry ska få skit när det var andra spelare som inte heller gjorde sitt jobb, vi lyckades t.ex inte hålla bollen inom laget i 10 sek i första halvlek. Blir bara trött på folk som inte kan inse att laget FC Barcelona inte presterade ikväll.

Sen så är det ju Peps beslut att inte ta in Bojan, helt rätt enligt mig då han inte hade haft någonting att hämta i en såhär fysisk och tänd tillställning. Ibra däremot har inte spelat på nästan 20 dagar och han ville väl inte riskera med att slänga in honom för tidigt i en sån här match.
Barcelona tarrak
2010-04-17 22:27
Merän...

Du behöver inte tolka något. Du är uppenbarligen bara en gnällig medgångssupporter ovan att ta motgångar. Punkt.
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:27
Ämne:
Och nu passar det ....
Du skojar väl?
Du kan väl inte tro att alla madridista tänker likadant, att Valdes suger?
Vissa tycker om Valdes andra gör inte det. Jag tyckte Valdes var bra ikväll.
Barcelona Hetfield
2010-04-17 22:26
MerÄnEnKlubb

Man ska givetvis få kritisera Pep, men det finns en tid och plats för det

Idag är det inte Peps fel, matchen hade kanske slutat på ett helt annat sätt om det inte var för att Alves var dum nog att dra på sig 2 gula kort

Sen att han tar Henry är för att han behöver tyngd, han kunde inte riskera att köra med Zlatan när vi möter Inter

See my point?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:25
Ämne: MerÄnEnKlubb

Du f....
Må hända. Men jag svarar åtminstone sakligt på det som skrivs och inte godtyckligt på vad jag tycker mig se i andras inlägg.
Barcelona Rambla~
Sherko

Tänka sig att ett moståndarfan kan snabbanalyera Pep och vad han kunde eller inte kunde göra bättre än vissa egna supportrar. ;)

Ja, Valdes känns numer faktiskt rätt så stabil, peppar peppar. Rätt vad det är så kommer det väl en tavla snart igen.
Delarocha
MerÄnEnKlubb

Jag kan läsa, det är snarare du som antingen väljer att inte göra det eller har missat begreppet "att läsa" helt. jag har ställt ett par frågor ett antal gånger som du fortfarande inte har hjärnkapacitet nog att svara på. Vad ville du att Pep skulle göra istället? Hur kan du lasta honom i yttersta hand när hela laget gör en plattmatch? Känns som en väldigt billig vinkling.

Jag kan ju dra det åt samma håll som du gör. "Laget är inte untouchable och bör kunna kritiseras när kritiseras bör". Men du verkar rikta in all din frustration på Pep och hans ödesdigra misstag att inte klyva atomerna och skapa fred på jorden.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:24
Ämne: Det finns faktiskt i....
Vi får se... vi får se.

"Det finns faktiskt inte ett uns i dina inlägg som inte skriker medgångsfan som blir hysterisk vid första motgång."

Kan ju också tolkas som att jag brinner för Barca på emotionell och inte bara kognitiv nivå eller hur?

Men men, tänker inte sitta här och försvara något som är så självklart för mig som att andas.

Jag är en vinnarskalle, det skäms jag inte för. Förlust (eller X=förlust) suger.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
Och jag vågar garantera att du lär åka på en spärr innan det händer. Majoriteten av dina inlägg håller tillräckligt låg nivå för att du ska åka på en spärr. Att sedan alla inlägg innehåller 1-2 rader text styrker min vilja till att spärra dig. Höj nivån! /Mod
Barcelona Rambla~
MerÄnEnKlubb

Du får kritisera hyr mycket du vill. Det jag och några andra anser är att din kritik är överdriven och ibland saknar substans.
Barcelona kallesiete
2010-04-17 22:23

Och nu passar det för en madridista att komma in och hylla Valdes... Konstig värld vi lever i.

"FC Hycklare" eller hur brukar det låta?
Barcelona tano
2010-04-17 22:23
På tal om detta under matchen mot Villareal befinner jag mig i Spanien (om nu denna Vulkan kan sluta sprida sitt avfall över oss) i Alicante vilket ju är ganska nära Villareal.

Vet ni om det går att få tag i biljetter på Villareals hemmaplan? Antar att man får försöka på plats, men brukar det vara fullsatt och omöjligt få tag på?
Only God Can Judge Me
2010-04-17 22:22
Efter vad dem gjorde idag, hoppas jag verkligen dem ramlar ur ligan bara för det. spela så fult spel och göra allt för att få någon i Barca bli utvisad eller skada några av Barcas spelare medvetet.

Espanyol ville varken anfalla eller göra mål. Och denna match var nog årets match för Espanyol. Samma sak med förlusten mot Atl.madrid. Den vinsten för Atl.madrid över Barca var årets match för dem. och Ja, dem får som dem vill.

Och jag vill till lägga att spanska dommare förstör Spanska Ligan. inte bara en utan ALLA. KATASTROFALA dommare det finns i laliga, jösses!
Barcelona Pleeo
Espanyol spelade smart idag, försvarspelet var riktigt bra.Espanyol hotade några gånger men inte tillräckligt, Valdes gjorde en bra räddning, behövde inte göra mer.
Messi med bollen, 3 spelare på, Xavi med bollen 3 spelare på.
Pique får bollen i straffområdet i slutskedet då är hela 4 spelare på. Espanyol gjorde allt dom kunde.
Barca fick med sej en pinne, en svår match där Barca får poäng.
Vi ska inte glömma Reals svåra match mot anfallsglada Valencia, real kommer säkert tappa poäng.
Guardiola kommer nog vända saker och ting mot Inter, vi kommer se ett annat Barca mot Inter, snabbare med bollen och det gamla klassiska.
Inter kommer inte spela som Espanyol, dom kommer inte orka.
Barcelona MerÄnEnKlubb
Delarocha

Här får du det så enkelt uttryckt att inte ens du kan missförstå.

Pep är INTE dålig, tvärtom. Hans 6 titlar förra året är en maginfik prestation. Dagens prestation = inte så bra (använder jag ett språk som funkar med din läsförståelse?). ALLT jag säger är att även Pep måste kunna kritiseras när han tar dåliga beslut. Sen att du läser in annat i det jag skriver. May so be it.
Barcelona tarrak
Meränenklubb

Det finns faktiskt inte ett uns i dina inlägg som inte skriker medgångsfan som blir hysterisk vid första motgång. Men det är inegn fara, du lär bli en dagslända här, åtminstone om det går tungt för laget.
Delarocha
2010-04-17 22:21
Islam_Bosna

Haha jävligt random uppmaning.
Real Madrid Sherko
Pep kunde inte göra så mycket mer, han ville ha in mer fysik på mitten och sedan hoppades han väl att Henry skulle kunna hålla i bollen för att låta laget flytta upp.

Hursomhelst loggade jag in här för att hylla Victor Valdes! En numera ruskigt stabil målvakt! Imponerande fotspel.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
Henry kommer in i ett taskigt läge då Espanyol ständigt hade bollen och fick domarens visselpipa på sin sida.

Henry hade knappt något och göra, han tog löpningar men fick aldrig bollen. Vissa kom emot honom men stoppades av en Espanyol spelare.

Att skylla någonting på Henry är fel, alla i Barcas elva, speciellt från den första halvleken förutom Valdes, sov på jobbet.

----

kallesiete

Spelarna gjorde inte sitt jobb, vilket gav Espanyol spelarna fördelen. Spelare som Iniesta och Zlatan behövs redan från start, Abidal behövs på vänsterkanten medans Puyol och Pique kan ha det trevligt.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
Delarocha

Skärp dig och var objektiv!
Barcelona Barca4eva
Dani Alves=The King

Jag märkte något sådant, drf blev jag lite småarg över det sena inhoppet XD
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:20
Ämne: Pinsamt av er som fö....
Riktigt bra sagt, mannen..!
Barcelona Salcini
MerÄnEnKlubb

Läs om ditt inlägg om Rijkaards talanghantering igen. Hör du någon skillnad på när du säger Messi och Iniesta jämfört med Pedro och Busquets? Både Messi och Iniesta har varit stora talanger sedan dom var 15 år i stort sett. Pedro och Busquets visste inte ens många vilka det var innan dom tog klivet upp till a-laget förra säsongen. Har dom gjort det dåligt? Njae, dom har gjort det riktigt jävla bra och startar numera oftare än dom sitter på bänken. Detta gör dom samtidigt som Barca vinner 6 titlar på en säsong och nu också leder ligan och har goda chanser i Champions League. Fortfarande dålig talanghantering av Pep?

PS. Rijkaard lyckades inte få ut den potential som fanns i G2S, också han en stor talang...ds
Barcelona kallesiete

Okej H.Alavi så om alla lag spelar som Espanyol gjorde ikväll så kommer vi aldrig någonsin att få en seger igen. Jag menar, man kan ju inte begära något av sitt eget lag?

Jag förväntade mig inte en överkörning. Man kan inte vinna alla matcher.

Jag är enbart besviken på Barcas insats, framför allt i första halvlek och viljan att gå för 3 poäng i slutet.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-04-17 22:19
Märkte ni att laget höjde sig när Ibra kom in speciellt Messi. Eller kan de bero på att han kom in så sent.
Annons: