/spanien/barcelona/forum/1543.aspx/spanien/barcelona/forum/1543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Tiki-Taka
5/5/2016 11:03
2014 titeln var en ren jävla slump...mål i 93 minuten, jävla fittlag!
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
5/5/2016 10:53
Gabriel Som du säkert kanske vet, blev Real Madrid utnämnda till det bästa klubben under hela 1900-talet och knappast var det p.g.a. ligatitlarna eftersom lag från andra länder hade fler ligatitlar än Madrid. Anledningen till det är snarare helt enkelt p.g.a. antalet CL-titlar som man har vunnit. När 10-20 åren har gått, så kommer få att bry sig hur Real Madrid lyckades vinna sin Champions League titel. Jag menar, inte särskilt många (för att uttrycka mig väldigt milt) bryr sig över hur tursamma vi själva var under 1992. Barcelona var på god väg att bli utslagna innan man ens nått final (vi gjorde ett sent mål i returmötet under kvartsfinalen eller semifinalen) och att vi turneringen efter Koemans frisparksmål på övertid. I slutändan så vann vi vår allra första Europacuptitel och det är vad folk kommer att minnas. Eller att Real Madrid vann CL-titlar under 1998, 2000 och 2002 samtidigt som man slutade 4:a och 5:a i ligaspelet. Trots det, kommer den generationen att förevigat bli ihågkommen för att ha tagit flest CL-titlar under en 5-årsperiod under de senaste 20 åren... Vem kommer minnas inom sisådär 10-15 år över hur Madrid vann sina titlar år 2014 & 2016? Ingen (eller iallafall få om jag ska vara snäll). Visst, någon kommer väl hävda att vi har varit dominanta i La Liga på senare tid, något som stämmer såklart. Men föreställ bara tanken om att Real Madrid vinner CL denna säsong. Eller typ värre, föreställ att vi har blivit ett ålderstiget lag som har stagnerat och att våra spelare har blivit mätta inom 2-3 säsonger. Så istället för vår dominans, har Real Madrid (tyvärr) chansen att få fram nya Galacticos som vinner titlar. Och inom 20 år, kommer folk kolla på historieböckerna och hävda att Real Madrid var lika bra som Barcelona. Och att Cristiano Ronaldo (åtminstone sett till antal CL-titlar) kommer att anses vara lika bra som Messi. Jag har helt enkelt inga ord för det... Vi har världens kanske bästa fotbollsspelare genom tiderna (Messi), vi har världens kanske bästa anfallstrio genom tiderna (MSN) och vi har kanske den allra dyraste upplagan av Barcelona i vår 116 år långa historia. Och ändå så har fucking Real Madrid på väg att upprepa sin CL-triumf 2 år senare.... Vad kommer att hända med FC Barcelona när Messi lägger skorna på hyllan? Jag är på tok för rädd att ens tänka på den tanken...
Barcelona Gabriel
5/5/2016 10:13
Vlom Kan vara det dummaste jag hört på länge. Vad fan har Messi o göra med Real Madrids pinsamma lottningar? Han kunde knappast förhindra Madrids enkla väg till finalen i år oavsett vad han eller Barcelona hade gjort. Eller du kanske vill att han ska gå in på CL lottningen och dra lottningarna till Real Madrid också för att förhindra det? Tror du på allvar att Real Madrid hade tagit sig till final mot starkare lag? Inte en chans. Real är inte ens Europas 3:e bästa lag i år. Den här säsongen har man spelat mot: PSG, Shaktar, Malmö, Roma, Wolfsburg och City för att ta sig till en Champions League final. Det är ju på riktigt allvar pinsamt och inte värdigt ett final lag. Så vadå skylla oss själva. Barcelona vann CL förra säsongen genom att slå ut alla mästarna i deras respektive ligor, vad mer ska man kräva egentligen?
Vlom
5/5/2016 10:03
@Reymar:
Och Zubi hade Aguero som sitt förstaval på anfallspositionen under sommaren 2014, men att vi värvade Suárez istället... Jag finner det alltid underhållande när flera PL-supportrar på fullt allvar hävdar att han är världens bästa 9:a tillsammans med Suárez. Suarez första touch och passningsspel är väl kanske inte hans starkaste sida, men uruguayanen har iallafall fortfarande förmågan att göra mål från ingenting även när Suárez spelar dålig och är oftast ett helvete för motståndarförsvararna att stoppa. Och inte minst att Suárez brukar oftast kliva fram mot storlagen i CL såsom vi har sett många gånger tidigare. Aguero däremot? Kan ej säga samma sak om honom tyvärr. Argentinaren är såklart en bra spelare, men människor överdriver kraftigt över hur bra han är genom att lyfta fram hans målrekord i Premier League och därmed anses vara bättre än Benzema, Griezmann, Lewandowski, Suárez och andra världsklassanfallare som Aguero.. Aguero är bra, men folk överdriver hans storhet som sagt..
Vlom
5/5/2016 09:41
Om Real Madrid vinner sin 2: Champions League titel på 3 år i en era när vi har haft Messi, så kommer jag att vara betydligt mer besviken än när Real vann CL år 1998, 2000 och 2002.

Vi får helt enkelt skylla oss skylla själva om Madrid vinner 2 CLs på 3 år.
Skandalöst.
Barcelona II Barça II
5/5/2016 09:39
Modric är en fantastisk mittfältare som skulle passa perfekt hos oss. Riktigt tråkigt att han spelar i Real, hur kunde vår ledning missa att värva han?
Tiki-Taka
5/5/2016 09:18
Atl Madrids upplaga i år är bättre än den 2014 och real är sämre i år än vad dem var 2014. Atl Madrid ska bara vinna!
Barcelona wallmannen
5/5/2016 01:40
Copa del Rey borde man ha spelat med b-laget.. Och klubblags-vm kunde man ha glömt att boka flygbiljetter till...
Barcelona wallmannen
5/5/2016 01:36
Då skulle man ju kunna resonera som så att Barca gjorde fel i år som "satsade" på ligan. Pga av transferembargo och skador var ju truppen relativt svag, så hade Barca nöjt sig med en topp-fyraplacering i år kunde man ju ha vilat spelare i större utsträckning. Laget hade då varit fräschare till vårens CL-slutspel.

Barcelona Santiago Cazorla
5/5/2016 01:28
@Barca4life98:

ieraHDTV lade nästan upp denna videon precis också. Fy fan vilken playmaker.

'Lionel Messi - 10 Magisterial Assists'
Barcelona Andreas-
5/5/2016 00:49
PSGs säsong är ju fiasko trots att man vinner trippeln (?) i Frankrike. Förståeligt. PSG spelar ju i en annan liga. Det är kort sagt, inte speciellt roligt att titta som neutral eller vinna franska ligan som PSG-supporter. Vi är inte riktigt där, men dessvärre inte långt ifrån.
Barcelona Andreas-
5/5/2016 00:43
Barcelonistas Tror min hunger eller andras hunger på ligatiteln varit betydligt större om allt varit jämnare. Visst, Real har samma förutsättningar men resterande lag spelar på helt andra förutsättningar. Hade vi haft 10 lag till med samma förutsättningar som oss i ligan så hade du sett mig bada i fontän varje gång vi vinner ligan. Säger inte att detta är ett problem enbart i Spanien. Bayern är fullständigt överlägsna i Tyskland. Så överlägsna att det någonstans missgynnar dem. Pep vinner ligan tre raka år, misslyckas med CL. Betyget blir knappt godkänd. Hör bara hur sjukt det låter, men knappast felaktigt. Pep är fantastisk, men faktum kvarstår att 100 tränare i världen kunnat vinna Bundesliga med Bayern. Juve är äckligt överlägsna i Serie A. 24 av 25 vinster efter att man börjat knackigt. Är ju fan inte ens roligt eller spännande. PSG i Frankrike ska vi inte ens gå in på, men faktum kvarstår att många lag i Spanien är precis lika underlägsna oss o Real som franska lag är till PSG. Att oväntade saker kan hända i CL, det är inget annat än positivt med världens största bokstäver.
Barcelona Reymar
5/5/2016 00:42
@Vlom:

Men när Messi gör exakt samma sak så är det andra toner härinne... Det är sjukt hur mycket skit Yaya har fått, han kom trots allt nyss tillbaks från skada och är 33 år gammal! Fanns ingen som täckte mer gräs än Yaya när han var som bäst.
Barcelona Barcelonistas
5/5/2016 00:35
Inför nästa säsong tex förväntar jag mig att Barca bara ska vinna ligan. Den känns given. Cl känns som det ända som är en tävling för Barca och även cl vinner man ungefär vart annat år nästan. Men det sagt så är ligan viktigt fortfarande insett historiskt perspektiv. Vinner vinlistan i år är det vår 24de titel. Fortsätter vi dominera ligan så här kraftigt är vi nästan förbi Real om 10 åt i antal ligatitlar.
Barcelona Barcelonistas
5/5/2016 00:31
Andreas - förstår vad du menar men jag håller inte med dig där. Visst jag personligen är inte heller så hungrig på ligatiteln även om den i min bok är super viktig. Anledningen till att jag inte är så hungrig på ligan är för att det känns givet att vi ska vinna den. Vi har vunnit ligan 7 gånger senaste 10 åren. Vinner vi i år blir det vår 8tonde ligatitel på 11 år. Den dominansen som vi haft i ligan när det gäller antal ligatitlar senaste 10 åren. Barca har vunnit fler i en liga där man konkurrera mot ett lag som värvar överlägset mest av alla. Bayern som inte har konkurrenter förutom uppstickare så och då har mindre ligatitlar än Barca senaste 10 åren.
Barcelona Andreas-
5/5/2016 00:29
Barcelonistas Du skriver att CL är en titel som alla kan vinna med lite tur? Exakt. Därför blir den också roligare. Det är ju bara vi o Real som har rimlig chans på ligan. Atletico, visst. Men senast dem vann var det en jävla sensation o väldigt positivt för ligan dessutom. Dessvärre kommer dem till slut vara ett mittenlag igen då dem är en säljande klubb. Det är helt enkelt för enkelt att förutspå exakt vilka som har en chans på ligatiteln i Spanien.
Barcelona Barca4life98
5/5/2016 00:19
Messi... Fenomenal!
Barcelona Andreas-
5/5/2016 00:16
Barcelonistas Helt ärligt, ligan står inte speciellt högt i kurs hos mig när man tittar på resurserna andra lag har. Det är ju en walk in the park 80 % av matcherna, vissa lag tar ju inte ens ut sitt bästa lag mot oss, lämnar viktiga spelare hemma osv. Man har i princip gett upp på förhand. Och det är ju svårt att säga att dem gör fel. Väldigt många lag gör ju rätt i att vila spelare när man kommer till Camp Nou, det finns ju inget där o hämta ändå förutom en dyngtorsk. Ibland kommer det ett tapp för oss på Camp Nou men på tok för sällan för att det ska vara värt att låta viktiga spelare springa arslet av sig för en förlust som kommer 39 gånger av 40. Dessvärre tar "ovissheten" (finns knappt någon i majoriteten av matcherna) bort charmen i att vinna ligan. Vi är för överlägsna men inte så konstigt när bara vi o Real kan köpa vilken spelare som helst medens resten måste slita för att få behålla sina från mittenlag/topplag i PL eller topplag i andra ligor. Ta bara Baccas övergång till Milan, eller Atletico som blivit av med varenda spelare som blivit världsklass.
Vlom
5/5/2016 00:14
Vilken helt strålande arbetskapacitet som Yaya Tourés visade upp mot Real Madrid, kolla på länktipset... [sarkasm]
Barcelona Barcelonistas
5/5/2016 00:12
Zidane har gjort laget mer stabilare han har spelat med en DM precis det Real behövde för att få en bättre balans i laget. Det kan jag ge Zidane men så bra att man ska vara i Cl final det har man inte varit. Jag är inte speciellt imponerad nu och jag var inte speciellt imponerad av Real 2014 heller förutom när dom körde över Bayern. Kollar vi Reals vinster överlag i Cl från 98-2002 så imponerade man aldrig speciellt mycket överlag. Man var aldrig Europas absolut bästa lag. Liga placeringarna under åren dom vann cl 98-2002 var 3a,4a och 5a.
Barcelona II Barça II
5/5/2016 00:04
Sevilla hade tagit sig till final i CL om de hade fått den lottningen Real fick. Real har inte imponerat ett piss man går vidare med udda målet mot Wolfsburg och vinner totalt med 0-1 endast, mot amatör laget City. Det är inget annat än tur som har tagit Real till final i år.
Barcelona Liunil Masse
5/5/2016 00:01
[QUOTE=Vlom]Jag har följt Champions League sedan säsongen 1995-96 och jag har fanimig aldrig tidigare sett ett lag göra urusla insatser sett över två matcher i en Champions League semifinal som Manchester City har åstadkommit med. [/QUOTE] Schalkes insats i semin mot United 2011 var fan bättre.
Vlom
5/5/2016 00:01
Barcelona Barcelonistas
5/5/2016 00:00
Cl är en bluff, en turnering som vilket lag som helst egentligen kan vinna om man likt Chelsea he tur i varje match elr som Vissa lag, som lottas mot Roma-Wolfsburg-City.
Barcelona Barcelonistas
5/4/2016 23:59
Andreas - snälla du ser hellre att vi tappar ligan så Real ej vinner Cl? Dafauq did you day? Herregud trodde jag hört allt... Du får det låta som att ligan är en skit titel? Cl är större och roligare ja men jag hade inte bytt denna ligatitel ( om vi vinner den) med en Cl titel. Det finns lag som Chelsea som har världens tur i varenda match, sen finns det lag som lottas mot Roma-Wolfsburg-City. Lottningar som hör hemma i El alltså ...
Barcelona Reymar
5/4/2016 23:53
@Vlom:

Som sagt världens mest överskattade anfallare. Han är inte i närheten av Suarez och kan endast göra mål mot Sunderland, m.m men ute i Europa ser man vilken flop han är. Han har varit sämst mot PSG och Real, håller lika hög nivå som Munir.
Vlom
5/4/2016 23:50
Jag har följt Champions League sedan säsongen 1995-96 och jag har fanimig aldrig tidigare sett ett lag göra urusla insatser sett över två matcher i en Champions League semifinal som Manchester City har åstadkommit med.
Barcelona Andreas-
5/4/2016 23:47
Barcelonistas Haha är ligan värd mer än dina kulor? CL är störst för mig alla dagar i veckan. Och nej, ni som pratar bortskämdhet, har inte ett skit med det att göra. Ligan är dessvärre för ojämn, ja, La Liga är överlägset bäst. Förändrar inte det faktum att alla utom två klubbar är säljande klubbar som omöjligt kan konkurrera med oss o Real. Atletico kan men det är också tack vare den största tränarbedriften vi sett någonsin. Atletico kommer förr eller senare vara tillbaka i mitten av tabellen. För vissa är ligan viktigast, för andra CL. Jag klarar inte av att se oss åka ur CL utan att äcklas en lång tid och då är det fanimej ännu värre om asen vinner den. Får inte hända, offras vad som kan. Sen om barcelonistas kan få kontakt med Gud själv o göra en deal med kulorna mor utebliven CL-titel för Real, fine with me :) Jag behåller gärna mina egna dock!
Vlom
5/4/2016 23:46
Shots on target by Sergio Agüero in his last 5 Champions League games: 0 vs. Real Madrid 0 vs. Real Madrid 0 vs. PSG 0 vs. PSG 0 vs. Kyiv Källa: Squawkas twitterkonto
Barcelona Barcelonistas
5/4/2016 23:42
Liunil Masse - det ända som då återstår är att världen går under om Zidane vinner den taktiska kampen mot Simeone...
Annons: