/spanien/barcelona/forum/15429.aspx/spanien/barcelona/forum/15429.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-18 15:38
Klint

En skräckfilm skulle passa fint på kvällen, jag skulle inte vilja vara på en buss tillsammans med Pique om Guardiola har bestämt sig för att spela upp ett avsnitt av Mr.Bean.

Den gubben lär få fart på Pique, utan tvekan.

----

el Flaco

Tack señor!
Barcelona Hetfield
2010-04-18 15:36
Tro mig, att sitta 11-12 timmar är otroligt jobbigt, jag brukar bli helt galen när jag ska åka utomlands och det tar ungefär 4 timmar

Jävla Island :P

Pep.G

Gale är en rätt så ok spelare, men han är britt, de funkar sällan i La Liga
Barcelona Pep.G
2010-04-18 15:36
Hetfield

Jag har velat ha G.Bale i 2 säsonger nu. En vänsterback som hade hjälpt oss ute i Europa. En britt till vänsterback. Jag gillar det !
Barcelona el Flaco
2010-04-18 15:34
H.Alavi/

Laget har redan tränat imorse där samtliga spelare detlog, förutom Iniesta (skadad) och Messi (som rehabtränade i gymmet).

På måndag kl. 19 i Milano kommer man även ha en sista träningspass innan den stora matchen på tisdag.

*Länktips.
Barcelona Klint
2010-04-18 15:33
H.Alavi - Triangulo Magico!

Good point! Piqué kommer säkert föra ett jävla liv under de hundra milen. Hoppas att det kommer upp någon film, för han lär inte kunna sitta still många minuter.
Barcelona BlueRed
2010-04-18 15:33
el Flaco

Lol, Piqué. Han kommer garanterat hitta på något. Det finns inte en chans att han inte jävlas med någon under resan.

Jag har redan sagt att jag i framtiden vill se honom som kapten. Men jag hoppas också på att om han nu blir kapten, behåller sin humor och fortsätter med sina upptåg. :)
-------
Gabriel

Riktigt bra krönikor. :)
Barcelona Hetfield
2010-04-18 15:31
Jag väljer mellan Clichy (Arsenal) och Taiwo (Marseille) som en ersättare åt Abidal

Clichy: Otroligt snabb, väldigt bra offensivt, bra kondition, lite ofokuserad när det gäller defensiva arbetet

Taiwo: Grymt skott, skjuter hårt, bra inlägg, hyfsat snabb
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-18 15:30
Ämne: Det är nu officiellt....Pique finns ju med på bussen, jag är säker på att det inte kommer att vara en långtråkig resa utan rolig, om man ser det från Piques jokes.

Pique a.k.a Mr Bean kommer säkert att pumpa upp stämningen när alla har tänkt sig för att gå och lägga sig runt midnatt.

Barcelona har åkt med flyg och tåg, nu kommer även bussen in i bilden. Trevligt att vi inte bara använder oss av flyg.

Hur blir det då med träningarna inför matchen? Dvs träningen dagen innan på måndagen.
Barcelona Gabriel
2010-04-18 15:28
Trippeln

Gracias hermano :-)

Angående los ché så är jag helt övertygad om att dem inte kommer att göra ett blott skit emot Real Madrid. Dom är alltid nära och stör, men räcker nästan aldrig riktigt till på bernabeu, tyvärr, och idag kommer inte att vara ett undantag. Scenariot lär dock vara att Valencia kommer att förtjäna med sig poäng ifrån dagens möte, då jag också är övertygad om att dom kommer att spela bättre och att skapa chanser, men likaså också choka (från "choke" i ren 8-mile, Eminem-form). Individuella prestationer från Ronaldo och Higuain lär avgöra ikväll.

Tänker inte ens titta på matchen då jag är övertygad om att oavsett vad, så kommer äckellaget från Madrid att ta med sig alla 3 pinnar. Och om inte laget grejar det, så gör domaren det åt dom.

Titta länktips!
Barcelona Pep.G
2010-04-18 15:27
Messidinho_10

Ja, Abidal är inne i sitt slut. Hans skadefrånvarod en här säsongen säger allt. Fine, han har gjor bra matcher i Barca iår men han har ändå alltid varit den svaga länken i vår backlinje. Han får gärna stanna ett tag till men vi behöver en ny vänsterback snart. Gärna den här sommaren.
Barcelona NoGo™
2010-04-18 15:26
Var väldigt smart av Leo att slå bollen på handen och trodde domaren skulle blåsa men icke :( Sen Alves andra gula är ju bara löjligt han lägger ju sig bara ner, sorgligt!
Barcelona el Flaco
2010-04-18 15:21
Klicka på länktipset och spola sedan fram till 2:14. Villarato?
Barcelona Trippeln
2010-04-18 15:03
Karta över Frankrike,Cannes ligger söder om gränsen till Italien som ni ser.
Barcelona Trippeln
2010-04-18 14:57
Det är inte överdrivet långt att åka,Barcelona ligger väldigt nära Frankrike så det är bara att åka utmed kusten och sen övernattar de i Cannes och då återstår 15% av vägen då Cannes ligger mycket nära den Italienska gränsen.Och Milano ligger mycket nära gränsen i norr.

:D
Barcelona Smogen
2010-04-18 14:52
Angående domaren igår tycker jag han var extremt dåligt, och det för att han var väldigt ojämn. Ena sekunden kunde man tydligen brottas, sparka på smalben och dra i tröjor hur mycket man ville, nästa kunde man inte nudda motståndarens hand utan att få kort.
Sen är jag ju knappast objektiv, men behöver väl inte säga vilka jag tycker fick brottas mest och vilka som knappt fick snudda sin motståndare.

Däremot var det knappast domarens fel, det var spelarnas som gjorde en dålig match och Pep som gjorde en konstig lagutagning där han verkade sakna plan för hur den skulle genomföras och sen när han väl beslutade sig för att ändra spelidé var det för sent och Barca spelade redan med 10 man.
Barcelona Trippeln
2010-04-18 14:50
Gabriel

Jag läste båda delarna av din krönika och de var fantastiska!
Barcelona el Flaco
2010-04-18 14:47
Jag hoppas bara att Piqué inte gör något practical joke under resan och strular med bussens bromsar eller något i den stilen.
Barcelona Messidinho_10
2010-04-18 14:37
Jaha då blev det som jag trodde i torsdags när all flyg ställdes in, bussen till Milano låter perfekt för grabbarna då får dem lära känna varandra ännu mer.
Men alltså det är lugnt dom stannar i Cannes och övernattar det bör inte vara några problem.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-04-18 14:27
petersays

Nja, det låter inte så jättemycket men 12-13 timmars bussresa kan ta på krafterna. Jag hoppas att jag har fel..
Barcelona petersays
2010-04-18 14:22
"Totalt kommer laget åka nästan 1000 kilometer bara under resan till Milano."

Det är ju inte särskilt mycket? 12-13 timmars färd.
Barcelona Allendinho
2010-04-18 14:21
Hoppas alves kort tas bort. De va ju en ren filmning...
Barcelona Hetfield
2010-04-18 14:16
Varför tar de inte båt ner till Italien, borde väl spara en hel del tid?
Valencia rågi
2010-04-18 14:07
Bussresor med ett skönt gäng är aldrig långtråkigt, snarare tvärtom. Pinto lär väl ha show på bussen.
Barcelona NoGo™
2010-04-18 13:59
Ämne: Det är nu officiellt....
Hehe lär bli en rätt långtråkig resa kan jag tänka mig. Får se om det har någon påverkan på spelarna att resa såpass lång innan match, men det ska väl inte vara några problem?
Barcelona el Flaco
2010-04-18 13:52
Det är nu officiellt att Barça inte kommer kunna flyga till Milano på grund av askmolnen och man kommer då färdas med buss till Italien.

Idag kl. 15 börjar avfärden och första anhalten är Cannes, där laget kommer tillbringa natten. På måndagsmorgon fortsätter sedan färden.

Totalt kommer laget åka nästan 1000 kilometer bara under resan till Milano.
Atlético addeh
2010-04-18 13:42
Vi ska inte hänga läpp för att vi spelade lika, vi leder trots allt ligan fortfarande Real har stor press på sig ikväll.

En sak förstår jag dock inte, hur kunde Pep byta in Henry istället för en Bojan i storform eller varför inte Ibra?
Real Madrid Radical - La Remontada Blanca
2010-04-18 13:15
Ämne: Det är en riktigt hä....
Håller med. Det de gör genom att dela ut tidiga (och oftast väldigt billiga) gula kort är att de i princip dödar spelaren som inte vågar gå in 100 % i duellerna.

Viva la real y espana

Ja, men man måste ju också ha i åtanke att storlagen också har många fler anfall vilket självklart ökar chansen/risken för felaktiga domar.
Jeffreen
2010-04-18 12:51
Jag måste säga att artikeln "Den lidande mannen" är klockren! Garvade nästan när jag såg hur illa behandlad sergio b blev igår, utan att domaren ger något kort!? sämsta domaren jag sett..
Real Madrid Viva la real y espana
2010-04-18 12:43
domarena ger nästan allti fördel til stora lag, så är de bara.. vi får gilla läget.
Barcelona Barca-nist
2010-04-18 12:42
Delarocha

Jag tror domarna ger fördel mer eller mindre till olika lag men inget kommer i närheten av Italien helt ärligt!

Annons: