/spanien/barcelona/forum/15424.aspx/spanien/barcelona/forum/15424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Larsson1333
2010-04-18 21:00
Huuuur kan maduro få starta ?!?!
Barcelona ★Sami★
2010-04-18 20:46
Kom igen David Villa. Sänk Real åt oss:)
Real Madrid Hassan
Eltriplete

Å andra sidan gjorde Barcelona första målet och vi vet alla vilka som vann den matchen på Bernabéu.

Hoppas verkligen mitt lag gör det de ska redan i första och inte väntar ut till den andra som de gjorde under de exemplen du radade upp.

Silva, Mata och Villa. De tre gubbarna som kan få er att bli lyckliga ikväll. Förhoppningsvis blir det inte så ;)

Valencia kan dock ej underskattas i sådana stormatcher.
Barcelona Nesto
Såg att ni snackade lite om JdS..
Blev riktigt imponerad av de minuterna han fick spela mot bilbao. Såg ut att ha spelat minst lika länge som sergi i A truppen.
Hellre Thiago och JdS än Fabregas nu.
Om Fabregas sen sitter ut sitt kontrakt så får han gärna komma och ersätta Xavi när han lägger skorna på hyllan.

Länktips: Barcelona(med JdS) mot Bilbao.
Atlético addeh
2010-04-18 20:41
Lite off topic.

Såg sista kvarten av Lazio - Roma, jäklar vilka hatmatcher det är alltså. Grinigt och fult spel hela tiden, tur att våra derbymatcher ligger en nivå under där.
Barcelona ElTriplete
2010-04-18 20:40
Om Valencia gör första målet kommer de att förlora. Det har vi sett flera gånger den här säsongen med Real Madrid..

Real Madrid 0 - 2 Sevilla (blev 3-2)
Real Madrid 0 - 1 Sporting Gijon (blev 3-1)
Real Madrid 0 - 1 Atletico Madrid (blev 3-2)

Och det här är bara några få matcher jag nämner, finns flera...
Atlético addeh
2010-04-18 20:38
J.DosSantos /

Du har rätt i det du säger. Sedan att lägga ut så mycket pengar på en spelare vi inte är i absolut nöd av känns onödigt. Skulle i och för sig kunna tänka mig en uppställning med Busi-Xavi-Cesc på mitten och flytta upp Iniesta på anfallet tillsammans med Ibra & Messi. :)
Barcelona Hetfield
2010-04-18 20:33
Villa/Silva

Det var meningen att Albiol skulle bli nästa Ayala, men han stack väl så fort han kände lukten av pengar

Förövrigt ogillar jag verkligen Marchena, en vidrig spelare på alla sätt
Valencia Villa/Silva
2010-04-18 20:23
Ämne: Ämne: Jag tro....
Vår defensiv har inte varit något vidare sedan Ayala lämnade oss. Efter det så har klubben länge letat efter en ledarfigur i backlinjen. I ett tag trodde man att Marchena skulle kunna bli det men han samlar oftast på sig onödiga kort och gör det ofta onödigt svårt för sig själv. Valencia behöver en bra defensiv mitt och en ledargestalt i backlinlen som Ayala.

Angående matchen ikväll så kommer vår backlinje att få arbeta extremt hårt om man ska få stopp på Ronaldo och sen har vi även Higuain.
Barcelona DM1982
2010-04-18 20:08
Ämne: Jag tror att Valenci....
Tyvärr är Valencias defensiv inte mycket att hurra för, Ronaldo kommer springa lite som han vill.

Det är lite lustigt hur felbalanserade Valencia är, de är bland de bästa offensivt men defensivt så är de inte alls så imponerande.
Atlético addeh
2010-04-18 20:05
L.A.M Nr 10 /

Man behöver tid för att anpassa sig till ett helt nytt spel men har allvarligt talat inte sett Chyg spela bra en enda match. Om nu något lag mot förmodan är intresserade av honom tycker jag vi borde sälja/låna ut honom direkt.
Barcelona J.DosSantos
2010-04-18 20:05
addeh /

Jo, Fabregas i all ära. Men han ligger fortfarande långt efter firma Iniesta/Xavi och hanterar väl inte en bänkplats på samma sätt som JDS. Bara hoppas att ledningen håller med oss :)

Ang. Xavi så har min lokala culé nere i Barcelona berättat om Xavis stora önskan att säkra Barcelonas mittfältsframtid innan pension. Vilket barcahjärta. Det snackas också tydligen om att Xavi ska ha börjat studera pedagogik. Framtida tränare?

Tycker inte vi ska låna ut Chyg. Killen får spela in sig helt enkelt. Han är inte värdelös utan har ett stort spelsinne. Däremot kom han in lite snett. Ta tillexempel Henry som var ganska värdelös första säsongen men sedan spelade upp sig ordentligt säsongen efter. Döm inte för tidigt. Killen är fortfarande riktigt ung och med en Puyolfrilla kommer man långt:)
Barcelona el Flaco
2010-04-18 20:04
Ämne: Off-topic

Man mås....
Mojito/

Det har skrivits mycket det senaste tiden om att Marc Ingla kan komma att ställa upp i valet. Det hade tidigare spekulerats att han skulle ingå i Ferran Sorianos styrelse, men efter att denne har tagit beslutet att inte ställa upp som huvudkandidat ska Ingla ha bestämt sig för att eventuellt presentera sin kandidatur.

Det har även dykt upp två nya kandidater. Den ena av de är Alexis Plaza från gruppen Somni Blaugara, en grupp av unga medlemmar som alla är runt 25-30 års åldern.

Och den andre är Santi Salvat, som spelaragenten Josep Maria Minguella och advokaten Jordi Medina stödjer. Minguella och Medina som förövrigt ställde upp som presidentkandidater i valet 2003.
Aléx
2010-04-18 19:57
Jag tror att Valencia är laddade till max ikväll, Real kommer att få det svettigt med Villa, Silva och Mata.
Real har bra offensiv men deras defensiv suger för tillfället och det såg vi i senast mot Almeria som med lite giftigare anfallare kunde fått poäng.
Barcelona VizzlA^^
2010-04-18 19:56
LOL värvningar och dess värde:

Keirrison (14milj euro), Chygrynskiy (25milj euro), Henrique (8milj euro), caceres (16.5mil euro, Hleb (15milj euro)

Totalt ligger vi ute med 78.5 Milj euro som inte gör ett dugg nytta..på lån har vi alltså 53.5milj euro i värde..hmm en villa.

Hoppas vi får igen så mycket cash som möjligt..
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-04-18 19:55
Chygrynskiy tycker jag borde få stanna i minst en säsong till. Det här året är mest till för att anpassa sig till Barcas spel. Dessutom har han ju inte fått så överdrivet mycket speltid heller.

Nästa säsong borde han få starta fler matcher, mycket fler. Då kommer han också kunna medverka i CL. Efter det så kan vi snacka om att han ska säljas eller inte.

I sommar kommer nog Caceres att försvinna till Juve. Marquez skulle det inte vara fel att sälja. Henrique vet jag inte riktigt, han har lånats ut i två år redan. Men jag har svårt att se att han skulle platsa i Barcelona, och Racing verkar ju nöjda. Så honom kanske vi kan sälja. Botia lånas ut en säsong till. Och Muniesa, Fontas och Bartra får mer speltid i A-laget.
Barcelona BlueRed
2010-04-18 19:52
VUCINIC!!! 1-2 Roma! Håll detta nu!

Edit: Snyggt frisparksmål.
Atlético addeh
2010-04-18 19:49
J.DosSantos /

Kan inte annat än att hålla med dig, Dos Santos före Fabregas känns bättre. Vore synd att släppa ännu en Dos Santos.
Skulle inte förvåna mig om det stämmer att Xavi stannat kvar och gett JDS lite råd och tips. :)
Barcelona NoGo™
2010-04-18 19:46
Delarocha

Jo men i framtiden som jag skrev, vill inte ha nån ny nu utan kanske om några år. Det diskuterades ju lite vänsterbackar tidigare idag så.

- Abidal 30
-Maxwell 28
Barcelona Mojito
2010-04-18 19:43
Off-topic

Man måste ge stort beröm åt ledningen och de potentiella presidentkandidaterna. De har verkligen hållt en bra nivå och sett till att klubben kunnat fokusera på det sportsliga i stället för det politiska.

Vad är senste nytt förresten?
Barcelona J.DosSantos
2010-04-18 19:43
Ämne: Ämne: Ämne....
Jo, visserligen håller tyvärr inte Rafa längre. Inget snack om saken. Men att skeppa iväg "låååångt bort från Spanien" är väl lite väl mkt kniv i ryggen. Mexikanen har gjort många stordåd i Barca-tröjan och förtjänar ett värdigt avslut.

Jag är också riktigt förväntansfull när det gäller Fontas och Muniesa. Var nere i Barcelona och passade på att se två B-lags matcher. Fontas och Muniesa är väldigt övertygande och stabila med tanke på deras ålder.

En annan spelare som jag föredrar före en eventuell Fabregas-värvning är Dos Santos. Xavi ska ha tagit god hand om den unge mexikanen och stannat kvar i omklädningsrummet efter ett par matcher/träningar för att diskutera mittfältsstrategi.
Delarocha
2010-04-18 19:41
Vi har ju två vänsterbackar? Ingen av dem är speciellt gamla eller dåliga.
Barcelona NoGo™
2010-04-18 19:37
Apropå en ny vänsterback i framtiden så kanske Kolarov i Lazio kan vara ett intresant namn? De matcher jag sett med Lazio som har han varit bra.
Delarocha
2010-04-18 19:34
Campbell, Gallas och Silvestres kontrakt går alla ut i sommar. Så är ju inte helt otänkbart.
Atlético addeh
2010-04-18 19:34
Hetfield /

En väldigt intressant tanke. Har lite svårt att tänka mig att dom vill låna just Chyg efter vad han prestrerat i år. Just nu känns ju till och med Silvestre hetare.
Barcelona Larsson1333
2010-04-18 19:31
Hetfield

Är du helt säker på att arsenal vill låna chyg? han har ju inte rosat marknaden precis

Dock är ju inte konkurransen med senderos, cambell och silvestre överdrivet hård

Men skulle dom gå med på det tycker jag det vore en mycket bra deal
Barcelona Hetfield
2010-04-18 19:29
Bara en galen tanke, men varför inte låna ut Chyg till Arsenal?

Varför?
* Arsenal har liknande spelsätt som Barcelona har, där får han en chans att bli van vid det
* Arsenal behöver en riktigt bra mittback
* Kan möjligen sänka priset på Fabregas (om nu Barcelona vill ha honom)
* Han kommer att få bra med speltid
Barcelona Lusnos
2010-04-18 19:28
Alexandra //

Kan säga att det inte är någon idé att försöka köpa biljetter på Barcas hemsida just nu, finns inte ens (1) biljett kvar. Men jag ska även se matchen själv men tänker vara lite iskall och fixa senare.
Pinkoden bör du som folk redan sagt fått på mail samt pappret, det är en 4 siffrig kod.
Clau + pinkod behöver du.

/Lusnos
Barcelona AlexandraJonson
2010-04-18 19:27
Ämne: Alexandra

Pinkode....
Tack så mycket det var det jag misstänkte, då blir det att leta fram alla papper xD Kom dock precis på att matchen är två dagar efter min operation så får se om det går att åka ner ändå men hoppas haha
Barcelona Mojito
2010-04-18 19:23
Alexandra

Pinkoden står inte på kortet, det bör ha kommit med det papper som du fick i samband med bekräftelsen på medlemsskapet. (Pappret som hälsar dig välkommen till klubben och som är undertecknat av Laporta)

Det nummer som står bredvid "clau" på kortet är ditt personliga referensnummer som du ska använda vid bokningen.

Hoppas du har kvar pappret, och jag är lite avis på att du ska få se matchen... ;-9
Annons: