/spanien/barcelona/forum/15423.aspx/spanien/barcelona/forum/15423.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tano
2010-04-18 22:30
Jävla vilket skott!
Barcelona Hetfield
2010-04-18 22:27
Försöker Valencia ens? Det känns som att Silva och Co tänker på vad de ska äta efter matchen
Barcelona Trippeln
2010-04-18 22:24
Alla optimister ge upp,Real kommer vinna hur svårt det än är att fatta.Valencia suger ***!
Barcelona DM1982
2010-04-18 22:21
Ska det här vara en stormatch i spanska ligan? Segare match får man nog leta efter, knappt några spelare som springer.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-18 22:17
Tja, jag får gå och titta i alla fall.
Real kommer kanske tappa humöret för något på plan och då har jag något att minnas...

Kanske en ballong som skrämmer Pellegrini.
Barcelona C.Andrés
Värdelösa linjedomare suck.
Barcelona ElTriplete
Och där hade vi haft 1-1...
Barcelona BlueRed
2010-04-18 22:16
marcus

Finns nog ingen storklubb som kan stryka alla skulder. Det finns alltid en liten skuld som är gömd någonstans. Men jag förstår din poäng, vilket är en stabil ekonomi. Lyckas Valencia på något sätt att få det, så är det mycket möjligt att vi kan räkna in dem som utmanare på riktigt.

Sevillas försvar håller ändå någorlunda klass. Förra säsongen släppte dem väl in näst minst mål i ligan? Skillnaden är att Jimenez den här säsongen förlitade sig alldeles för mycket på försvaret för att få till farliga kontringar. Sevilla ska givetvis försöka ha lite mer boll(innehav) än vad dem har haft den här säsongen.

Deras ekonomi är inte heller världens bästa, men dem har ganska så bra kontroll på det hela. Och deras värvningar går inte och klaga på, Monchi är môcke bra. :)
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-04-18 22:14
ffs valencia det är fotboll inte KULL !!
Barcelona ElTriplete
2010-04-18 22:11
Allvarligt talat, Valencia kämpar inte ens...-.-
Barcelona Barcadinho.
2010-04-18 22:10
Bilda en europeisk super league -
Då löser vi problemet för Spaniens del.

CL räcker inte - utan en riktig liga med 20 europeiska topplag som möter varandra vecka in o ut.

Folk tror att intresset för de inhemska ligorna kommer att minska. Snarare tvärtom kanske.
Varenda helg ser jag icke motiverade lag på plan.
Atletico mot Xerz förra veckan.
Såg ni Bilbao - Zaragoza idag?
Totalt utan motivation. Bilbao såg ut att vänta till sommaruppehåll.
Barcelona marcus (barca)
2010-04-18 22:08
BlueRed

Om nu Valencia får ihop så mycket pengar att alla deras ekonomiska problem stryks vore det ju toppen. Då har vi helt plötsligt 1 (!) lag som kanske kanske kan utmana, om dom nu lyckas göra runt 7-45 värvningar samt får ihop en defensiv organisation på en sommar som inte fungerat sedan Mendietas tid det vill säga (kanske lite väl, men).

Sevilla då? likadant där är försvaret katastrofalt stundtals.

jag ställer mig frågande till om lagen hade lyckats ta en CL plats alls i England.

Jag har alltid älskat La liga. Det kanske är dags att sluta klaga nu.
jag kommer troligtvis betala dom här 300 kr extra för att få se Barcelonas 38 träningsmatcher inför CL. Bara för att jag älskar det.

Messidinho_10

Visst är Manchester United och Chelsea självklara vinnare iår. Det kan vi aldrig komma ifrån och troligtvis även nästa säsong. Men faktum kvarstår att Aston Villa, Tottenham och Manchester City är väldigt svåra matcher.

Bakom dom finns Fulham, Birmingham osv. Vad har vi bakom Valencia som precis har stått 1 km bort ifrån Higuains vändning och visat upp ett genomgående uselt försvar?

jag är jävligt trött på det här just nu. borde stänga datorhelvetet och gå ut och plocka pinnar i skogen.
2010-04-18 22:07
ffs bayern munchen chelsea man city alla i år har vunnit med innebandy siffror men de betyder inte att ligan/försvar är sämre än andra ligor de bara annan filosofi i la liga går smålagen oavsett motstånd mot attack mot poäng men italien är man nöjd med att försvara kryss där ser man det somvinst går inte jämföras
Barcelona DM1982
2010-04-18 22:05
Som jag misstänkte, Valencias försvar är bedrövligt. Det kommer en tvåa för Real så fort Valencia flyttar upp för ett mål.
Delarocha
2010-04-18 22:03
Hade inte Valencia ett skot i stolpen?
Känns sådär lagom typiskt Madrid att börja med att ha pausartiklar i en match man leder efter just första halvlek. Varför hade de inte en efter El Clasico när Barcelona ledde i paus?
2010-04-18 22:02
är det tenns elr fotboll vi snackar om? att varje chans ska bli mål?
Barcelona Messidinho_10
2010-04-18 22:02
marcus (barca)

Kolla PL där har dem ju också bara Chelsea och ManU som slåss om ligan år efter år. Så tagga ner och klanka inte på LaLiga.
Barcelona Lusnos
2010-04-18 22:00
Allvarligt? Har dom börja skriva "paus" artiklar nu också? Herregud. Självdö tack.
Barcelona Abbe.
2010-04-18 21:59
"Minus dock för effektiviteten - det måste nästan stå minst 2-0 med alla dessa chanser!" - Madrid-redaktionens senaste artikel.

Mata har haft två lägen som kunde (kanske borde) resulterat i mål.
2010-04-18 21:57
delarocha

jag lider med dig om det men tänk på att atletico säkrade platsen typ sista matchen, plus att alla lag har en negativa/positiva positioner i startelva deras är anfallet.. de kan gå långt men deras backlinje är faktiskt katastrof men förra säsongen slog dem oss 4-3 ,,,
2010-04-18 21:55
Grabbar tat lugnt!

valencia fixar det här var så säkra på det jag litar verkligen på villa o co. vad är 1-0 ffs? tänk såhär!! Real gör alltid en bra första/andra halvlek den andra viker de ner sig vänta bara , jag förväntar mig inte att real ska göra vårt jobb dvs tappa poäng men man kan alltid hoppas :)
Barcelona BlueRed
2010-04-18 21:54
På sikt så ser väl Sevilla ut som de starkare laget av dem tänkbara utmanarna.
Får Valencia någorlunda stabilitet i ekonomin så har ju dem också fortfarande lite glans kvar som kan locka 'mindre' stora spelare. Atletico... ja, ni vet.
Delarocha
2010-04-18 21:50
marcus(Barca)

Ja det är ju försvarsspelet jag precis som dig är helt mållös när jag ser i den här ligan med jämna mellanrum. Räcker ju att slå på valfri Atletico match som senast i år (?) representerade Spanien i CL. Deras backlinje är en total jävla katastrof. Ändå lyckas de ta sig till CL med en backlinje som mer eller mindre blivit framkallad direkt från helvetet.
Barcelona AzadEliassi
2010-04-18 21:50
Lyssna på låten, fan va skön :d
Barcelona marcus (barca)
2010-04-18 21:46
Lusnos

Jag känner faktiskt likadant som dig. Jag har länge funderat över om man ska betala dem 300 kronorna extra i månaden nästa säsong för att fortsätta kunna följa laget i mitt hjärta men jag börjar tveka mer och mer.

Det finns ingen som helst defensiv organisation i de undre lagen i ligan. All heder åt Higuain som vänder snyggt men vad i jesunamn gör Valenciaförsvaret vid målet? Inte ens Hulls försvar hade låtit honom vända sådär enkelt. Det gäller självklart samma sak på en hel del av Barcelonas mål också.

Jag älskar att se hur vi rullar boll i ligan men själva La liga i sig betyder inte så mycket. Ligan avgörs ju inte om vilket lag som är bäst utan vilket lag som lyckas ha flest dåliga dagar och då talar vi om 4 vardera på en hel säsong.

Real Madrid har saknat spelidé stora delar av säsongen men pga ligans klass kan dom lekandes lätt vinna match efter match. Och det är starkt av dom. men...

Man pratar ofta om att "hull-Stoke" inte är så sexigt. Iår har inte ens Real Madrid - Atletico varit sexigt. Visst finns det en hel del offensiva spelare som kan dribbla. Men att ställa dom mot 4 koner som spelar utan samarbete, och hoppas på underhållning börjar bli väldigt tråkigt.

Real Madrid har C. Ronaldo. Det har räckt väldigt långt.
Barcelona westinho
2010-04-18 21:45
Fast man måste också tänka på att de engelska klubbarna har betydligt mer pengar än de spanska. Svårt för lag som Valencia och Sevilla att värva t.ex. någon riktigt bra mittback.
Delarocha
2010-04-18 21:45
Sami

Nej. Det sjuka är väl att det ser ut som att detta kommer bestå in i oändligheten om inte något utöver det vanliga händer. Endast Real och Barca hamnar på bra placeringar och lyckas bibehålla sin överlägsenhet genom ytterligare framgång och ökade intäkter vilket snarare ökar gapet ner till de andra lagen som inför varje säsong säljer sina bästa spelare och tappar 3-4 placeringar. Nya lag dyker upp på plats 3-6 inför varje säsong typ.
Barcelona Lusnos
2010-04-18 21:43
Valencias spel ser ju lite bättre ut nu mot slutet av första iallafall, nåt positivt.
Barcelona ★Sami★
2010-04-18 21:43
Barca och Real kommer alltid slåss om första plats. Ser inget annat lag som kan rubba dom 2 stora.
Delarocha
2010-04-18 21:41
Allvarligt talat är Valencia det enda laget som har någon kapacitet om att kunna utmana men blir de av med Silva och Villa försvinner den sista lilla möjligheten. Annars är det totalt tomt bakom på lag som ens har en chans att ta sig nära. Men nej, inte ens Valencia. Dem är väl närmare 30p bakom Barca och Real?
Annons: