/spanien/barcelona/forum/15422.aspx/spanien/barcelona/forum/15422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:38
Ämne: Lusnos

H.Alavi po....
ojdå, ber om ursäkt..
hade ingen aning om det.
Barcelona Emily
MerÄnEnKlubb

Visst är det lätt att sitta hemma och kritisera utan att ge något som helst förlsag på vad du tycker att Pep borde ha gjort. Jag är helt övertygad om att du hade gnällt precis lika mycket om han till exempel hade bytt in Bojan istället för Henry.

Att du sen kastar skit på Pedro och Busquets visar verkligen hur du på en "emotionell nivå brinner för Barca", en klubb där bland annat de egna talangerna symboliserar klubben.

Jag förstår att man är besviken efter ett poängtapp, men nån måtta får det väl ändå vara.
Barcelona Klint
Espanyol gör sin bästa match för säsongen och Barcelona en av de sämre. Svårt med ett derby när man har en betydligt viktigare match som stundar på tisdag. Tycker inte att vi ska vara alltför besvikna trots allt.

Sen har spanska ligan fått en ny Jesus Navas. Callejon var mer intresserad av att ligga ner än att försöka stå upp och spela fotboll.
Barcelona tarrak
2010-04-17 22:37
Meränenklubb

Visst, om supporterskap går ut på att bete sig som en bortskämd hysterika så fort laget tappar poäng så är du långa resor "bättre" än mig. Grattis!

Hetfield

Möjligt att jag överreagerar men jag har sett nog av såna som han den här säsongen. Men jag tror inte att det är någon fara, imorgon sitter han och förbannar Pellegrini för att inte göra sitt bästa för det nya favoritlaget.
Barcelona BlueRed
2010-04-17 22:36
Lusnos

H.Alavi postade ju en länk där det stod att CL matchen kan ställas in. Vi får helt enkelt se.
---------
Och ni som har funderat på att svara på Pistoleros inlägg kan ta och läsa reglerna också. Omotiverade startelvor är inte tillåtet och kan (kommer) att leda till spärr.
Real Madrid obbe
Ni känns lite otacksamma. Ni vet väl att ni för tillfället leder ligan med 4 poäng?

Vi har en svår match i morgon mot valencia, ett valencia som har Villa och Silva tillgängliga, vilket de inte var mot er.

Vill till att vi spelar bättre än vad vi gjorde emot er, för att vi ska vinna mot valencia i morgon.

Sen har vi Mallorca borta kvar som är en väldigt svår match.

Vi måste vinna resten och ni måste tappa, ni har allt i egna händer.

Så tycker ni låter, många av er, lite alltför upprörda.

Ha det bra!
Barcelona tano
Hetfield har rätt när han säger att Pep tog in Henry när vi behövde tyngd i anfallet och han inte vågade ta in Ibra pga av skadan.

Att Henry i dagsläget inte kan spela fotboll utan istället skulle göra sig bättre på en löparbana kan inte Pep helt lastas för. Finns inga andra alternativ så får han ta det bästa och hoppas inte det alternativet underpresterar som Henry nu gör.
Barcelona tano
Hetfield har rätt när han säger att Pep tog in Henry när vi behövde tyngd i anfallet och han inte vågade ta in Ibra pga av skadan.

Att Henry i dagsläget inte kan spela fotboll utan istället skulle göra sig bättre på en löparbana kan inte Pep helt lastas för. Finns inga andra alternativ så får han ta det bästa och hoppas inte det alternativet underpresterar som Henry nu gör.
Barcelona Barcadinho.
2010-04-17 22:35
Espanyol lyckades sätta en jädra press i 90 minuter. Det är därför vi tappade poäng och det är därför Barca såg dåligt ut.
Det är väldigt sällan ett lag kan sätta en sådan press under en hel match. Adrenalinet hos de blå-vita spelarna gav extra kick.

Och pressen var kompakt. Tre stycken täckte våra backar från vänster till höger och det gick inte och starta ett anfall. Valdes skjut ovanlig många långa skott idag. Det fanns inte andra alternativ. Och när han inte gjorde det och vågade rulla, så var det riktigt farligt många gånger.

Militos passningsspel var katastrofalt.

Jag förstår inte varför Henry kom in och inte Zlatan.

Vi behöver nog vinna de resterande fem matcher för att vara på den säkra sidan. Det är inte omöjligt men det är svårt.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:35
Delarocha

Som jag sa. Du förtjänar svar när du kan underbygga dina uttalanden.
Barcelona Lusnos
2010-04-17 22:34
Jag har tänkt på en sak..

Allt flyg (nästan) är ju inställt i Europa.
Kommer det bli några CL-matcher? Ska Inter åka buss till Barcelona? Någon som sitter på mer fakta. Tvivlar på att dom sätter sig på bussen faktiskt.
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:33
Hur vill ni att Pep ska ställa upp sin startelva mot Inter?
Barcelona Pleeo
Guardiola kommer inte vara missnöjd, om han ska vara missnöjd ska det nog vara för att Barca inte lyckades komma till avsluten som behövdes.
Han kommer att väcka laget till matchen mot Inter, Muorinho kommer inte våga att spela som Espanyol gjorde, Barca kommer att få mer boll mot Inter, mer tid och det är väldigt viktigt för då är Barca farliga.
Barcelona MerÄnEnKlubb
Delarocha

Jag hoppas att han är medveten om det. 0-1 hade varit ett bra resultat idag.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:32
Hetfield

Första kortet var löjligt. Givetvis förstår jag att Alves var kvar vid situation nr 2. Men efter två byten är det märkligt att endast en av de varnade spelarna hade lämnat plan.
Delarocha
2010-04-17 22:32
MerÄnEnklubb

tarrak är nog snarare medveten om att inte alla matcher slutar med 8-0 bara för att vi ställer ut 11 spelare på plan vilket du knappt verkar vilja inse.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-04-17 22:31
Ska även sägas att Espanyol bjöd på en grym fotbollsmatch, de är verkligen taggade när världens bästa fotbollsklubb besöker deras nybyggda arena. Däremot så tyckte jag att det var rätt uppenbart hur Espanyol spelarna ständigt försökte starta ett tjafs med våra spelare så att grabbarna skulle hamna ur balans.

Luis Garcia är ett exempel som var på Puyol om och om igen. Hur som helst, Inter på tisdag! Om vädret tillåter..

Bona nit.
Barcelona Hetfield
2010-04-17 22:30
Mitt i kriget så vill jag tacka Mattias Klint för rapporten, måste vara den snabbaste hittills , duktigt!

Tarrak

Du behöver inte vara så hård, han är en viss poäng, han uttrycker sig bara dåligt
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:30
tarrak

Tro vad du vill, i mina ögon är du en skitsupporter som inte har hjärta för klubben (har man hjärta reagerar man med känsla)

Ja vi sätter punkt där.
Barcelona Mojito
2010-04-17 22:29
Angående kritiken av Pep tyckte jag att laget fick bättre fart när han själv drog ändan ur avbytarbänken och skänkte lite av sitt engagemang till spelarna.
Det hade man väl kunnat kräva av honom även innan den 70:e minuten?

I införrapporten kunde man läsa att Pep inte skulle ge iväg något gratis och undvika alla snedsteg. Gick väl sådär.

Dagens match, prestationsmässigt, var i mitt tycke ett snedsteg, och vi gav iväg initiativet till Espanol omgående.

Samtidigt måste man vara ödmjuk inför det faktum att även Pep är människa, samt inse att det kommer en mycekt viktig match i veckan som kanske, omedvetet, sitter i spelarnas skalle.

De enda som får godkänt idag är Piqué och Valdés, resten kan betydligt bättre. Och de flesta får chansen att revanschera sig redan om några dagar.
Barcelona Dani Alves=The King
Hoppas espanyol åker ur Ligan allvarligt de spela så jävla fuuuult ber till gud att de åker ut nästa säsong.

Kan de åka ut i år?
Delarocha
MerÄnEnKlubb

Du har alltså ingenting att säga om vad du tycker Pep borde gjort istället? Du vill alltså bara gnälla lite för gnällandets skull?

Känns som att dina krav på Pep är lite väl höga. Men det brukar väl vara så, när laget vinner är laget bra. När laget förlorar är tränarn usel.
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:28
Delarocha

Du förtjänar svar på dina frågor när du kan underbygga uttalanden som att jag riktar min...

"...frustration på Pep och hans ödesdigra misstag att inte klyva atomerna och skapa fred på jorden."
Barcelona Vampíro
2010-04-17 22:28
Ämne: Vampíro //

Henry ....
Jag håller med om att han var dålig men det var ju även Xavi, Messi osv. Förstår inte varför bara Henry ska få skit när det var andra spelare som inte heller gjorde sitt jobb, vi lyckades t.ex inte hålla bollen inom laget i 10 sek i första halvlek. Blir bara trött på folk som inte kan inse att laget FC Barcelona inte presterade ikväll.

Sen så är det ju Peps beslut att inte ta in Bojan, helt rätt enligt mig då han inte hade haft någonting att hämta i en såhär fysisk och tänd tillställning. Ibra däremot har inte spelat på nästan 20 dagar och han ville väl inte riskera med att slänga in honom för tidigt i en sån här match.
Barcelona tarrak
2010-04-17 22:27
Merän...

Du behöver inte tolka något. Du är uppenbarligen bara en gnällig medgångssupporter ovan att ta motgångar. Punkt.
Real Madrid Pistolero
2010-04-17 22:27
Ämne:
Och nu passar det ....
Du skojar väl?
Du kan väl inte tro att alla madridista tänker likadant, att Valdes suger?
Vissa tycker om Valdes andra gör inte det. Jag tyckte Valdes var bra ikväll.
Barcelona Hetfield
2010-04-17 22:26
MerÄnEnKlubb

Man ska givetvis få kritisera Pep, men det finns en tid och plats för det

Idag är det inte Peps fel, matchen hade kanske slutat på ett helt annat sätt om det inte var för att Alves var dum nog att dra på sig 2 gula kort

Sen att han tar Henry är för att han behöver tyngd, han kunde inte riskera att köra med Zlatan när vi möter Inter

See my point?
Barcelona MerÄnEnKlubb
2010-04-17 22:25
Ämne: MerÄnEnKlubb

Du f....
Må hända. Men jag svarar åtminstone sakligt på det som skrivs och inte godtyckligt på vad jag tycker mig se i andras inlägg.
Barcelona Rambla~
Sherko

Tänka sig att ett moståndarfan kan snabbanalyera Pep och vad han kunde eller inte kunde göra bättre än vissa egna supportrar. ;)

Ja, Valdes känns numer faktiskt rätt så stabil, peppar peppar. Rätt vad det är så kommer det väl en tavla snart igen.
Delarocha
MerÄnEnKlubb

Jag kan läsa, det är snarare du som antingen väljer att inte göra det eller har missat begreppet "att läsa" helt. jag har ställt ett par frågor ett antal gånger som du fortfarande inte har hjärnkapacitet nog att svara på. Vad ville du att Pep skulle göra istället? Hur kan du lasta honom i yttersta hand när hela laget gör en plattmatch? Känns som en väldigt billig vinkling.

Jag kan ju dra det åt samma håll som du gör. "Laget är inte untouchable och bör kunna kritiseras när kritiseras bör". Men du verkar rikta in all din frustration på Pep och hans ödesdigra misstag att inte klyva atomerna och skapa fred på jorden.
Annons: