/spanien/barcelona/forum/15421.aspx/spanien/barcelona/forum/15421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2010-06-14 11:47
Vad är det med karln? Rosell ska sitta på sitt kontor, hålla käft och bara betala – det är hans uppgift. Tränaren avgör vilka spelare som ska in.
Barcelona Pep.G
2010-06-14 11:42
Nej tack till Robinho och haha vad fan ska vi göra med Ramos. En duktig back men finns det plats för honom i Barca ? Tveek. Däremot hade jag inte tackat nej till Van Persie. Sticker ut hakan och säger att han hade varit topp 3 världens bästa anfallare om han inte hade varit skadad hela tiden. Han har verkligen allt.
Barcelona C.Andrés
2010-06-14 11:38
Underbart:)
Barcelona Smogen
2010-06-14 11:37
Sergio Ramos??? pfftt....i byte med Puyol då eller?

Däremot Robinho, måste väl komma någon brasse nu när Rosell blir president....
Barcelona Klint
2010-06-14 11:26
tarrak

Kan inte vara så att Sport kör på gammal skåpmat? Robinho och van Persie känns som om de två varit med i ryktessvängen ett tag. Däremot ställer jag mig frågan till varför över huvud taget Sergio Ramos ryktas vara aktulle för spel i Barcelona?
Barcelona ★Sami★
2010-06-14 11:07
tarrak
Kan inte stämma. Bara rykten säkert.
Barcelona tarrak
2010-06-14 11:03
Enligt Sport är Rosell intresserad av att värva Robinho, van Persie och Sergio Ramos!?!
Andre_D
2010-06-14 10:59
GeziiMelBarca

Messi fyller år om 10 dagar om det är det du menar...
Barcelona GeziiMelBarca
2010-06-14 10:55
Barcelona ★Sami★
2010-06-14 10:32
Barca-nist
Jag har för mig att repriser brukar gå på tv4sport.
Barcelona Barca-nist
2010-06-14 10:06
tack för all jobb bakom "valet"!

vet nån pm, Kan man se matcherna eftersänt på kvällen?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-14 08:33
Lite besviken att Sandro Rosell vann valet, men det var egentligen väntat. Hoppas att allt ändå funkar bra och att det inte blir allt för stora förändringar nu bara..
Barcelona Tan
2010-06-14 06:51
Vill co-signa alla tack och all uppskattning av live-bevakningen av valet igår. Vi som inte hade tid att leta i andra medier igår fick en aktuell och kontinuerlig uppföljning av vad som hände nere i Barcelona. Fantastiskt jobb!
Barcelona Smogen
2010-06-14 06:41
Förresten...

"Laporta will stay in charge of the club until June 30 as the statutes require. During that time he will be able to work closely with the elected president to make him acquainted with his duties."

Kul för dom att kunna jobba tillsammans. Vad mysigt dom ska ha, Laporta och Rosell. :)

Barcelona Smogen
2010-06-14 06:39
There is only one "hombre"(G.I.P)

El Mundo Deportivo har stöttat Rosell och hans kampanj medan Sport har varit någorlunda neutrala.
Annars handlar Rosells seger mycket om att han sen 2003 planerat och jobbat för den här segern genom att konstant vara en motpol till Laporta. Mycket handlar helt enkelt om att folk inte gillar Laporta och både Ingla (även om han avgick 2008) och Rosell har ju ganska nära kontakter med honom.
There is only one "hombre"(G.I.P)
2010-06-14 02:57
Hur kommer det sig att en oppurtunist får så himla många röster av medlemmarna?

Kan det vara så att Rosell hade katalanska madierna och Madrid medierna på sin sida?

Jag har svårt att tro något annat än att Sport,EMD,Marca och As höjt Rosell till skyarna innan valet.
Villarreal Hammarby dödarna
2010-06-14 02:21
Är det någon äkta Barca-fan här som har ett matchprogram från eran match borta på Ullevi mot IFK Göteborg i UEFA Champions League 1994/95? Eller kanske t.o.m. om någon lite äldre Barca-fan har kvar nåt matchprogram från när ni mötte samma lag på Ullevi i Europacupens semifinal säsongen 1985/86? Om någon har matchprogram från en eller båda de matcherna så hör gärna av er till mig via pm om ni vill sälja för jag betalar bra isf. Priset kan vi isf diskutera privat. Tacksam för svar.
Barcelona Kim
2010-06-14 01:46
Ämne: Kim: "kom ihåg ....
Larvig kan du vara själv. Jag har mina skäl att tro att han inte är kapabel att driva klubben med samma framgång som Laporta.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-14 01:27
Iniesta visar hur man behärskar en vuvuzela!

Eller inte :P

Kolla länktips
Barcelona westinho
2010-06-14 01:18
Ämne: Innan alla går o läg....
Hahaha Olof Lundh. Killen som i nyktert tillstånd är så himla stel, kanske borde han vara påverkad 24/7 så att folk gillar honom mer?
elbraco
2010-06-14 01:01
Innan alla går o lägger sig så kolla på det här klippet där Ekwall och Lundh är packade under inspelning. Ganska otydligt i början men de ballar ut senare när Lundh ska spela vuvuzuela! Ganska roligt, måste haft ett riktigt soft jobb när dom spelar in sånt.....
Barcelona Barca4eva
2010-06-14 00:59
Tack för alla valuppdateringarna!

God natt, även om ja ej ska sova..XD
Barcelona tarrak
2010-06-14 00:44
Återigen, stort tack till alla som hört av sig under dagen. Även om jag personligen är väldigt missnöjd med valresultatet, så var det en stor dag där Barca demonstrerat vilken unik klubb man är genom att vara både demokratisk och öppen för alla. Det är bara att hoppas att klubben får fortsätta att vara på det viset och att Rosell inte gör verklighet av sina planer på att införa begränsningar för vem som ska få bli medlem.

Bona nit!
elbraco
2010-06-14 00:39
Ämne: elbraco

Vi får ho....
H.Alavi//
Jag vet att han gjorde ett inhopp i ligan denna säsongen och det kan säkert stämma att det var mot Atletico, kommer inte ihåg själv.
Ja, han är ju 19 år och 1.84 cm så det kanske är dags att "valla" in honom i laget. Hade varit perfekt att göra samtidigt med Muniesa så de två kan spela ihop sig mot bra motstånd!
Barcelona Castefa
2010-06-14 00:36
Det fanns bara en valbar kandidat, de andra var egentligen "fel kandidater". Så hela debatten har handlat om för eller emot Rosell, inte något alternativ. Så sett hur debatten varit är inte resultatet förvånande. Det är dock förvånande hur "lite" Rosell har behövt berätta om sina planer. Sedan är jag också förvånad över det höga valdeltagandet. Men det är ju bara positivt.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-06-14 00:30
Det jag hoppas på nu är att UNICEF förblir!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-14 00:29
elbraco

Vi får hoppas på att Bartra visar att han kan ta det stora steget upp till A-laget och kanske kan få speltid då Alves vilar eller är skadad. Bartra spelade väl mot Atletico Madrid på bortaplan?

----

Pep.G

13:30, det lär smälla!
Barcelona Pep.G
2010-06-14 00:26
Tarrak, grymt jobb du gör gång på gång. Måste tacka dig & co för allt gott jobb ni gör. Kom ihåg att alla artiklar red skriver, gör dem gratis. Härligt jobb, gott med creed åt er.

Nu över till Tyskland. Snyggt jobbat verkligen men är det inte alltid så med tyskarna ? Bam bam bam de första matcherna sen dippar dem mot de stora elefanterna ? Den tyska mentaliteten är otroligt fenomenal men håller den senare ? Det är inte svårt att vinna mot ett Australien som har en utvisning i bagaget. Glöm inte att dem har drabbats av ett dodsfall i laget och sådanna grejer sänker moralen i laget. Jag tror Tyskland kommer långt som alltid men VM-guld ? Tvek.

Holland vs Danmark imorgon, ojojoj !
elbraco
2010-06-14 00:24
Ämne: elbraco

De är ju ....H.Alavi//

Haha exakt, Bartra ser ju ut som en yngre kopia!
edit: du menar inte att de är bröder på riktigt eller hur? :P
Real Madrid Sherminator
2010-06-14 00:24
Barcelona10Messi

Nu när Villa har kommit så ser jag inte att det finns plats för Torres, tyvärr. Då han är en riktig bra spelare! Som du säger, ska bli mycket intressant att se Sandro med makten nu. Och dom unga spelarna.
Annons: